Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 04-07-2025, 09:12

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 381 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 17 8 9 10 1116 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 09-01-2008, 16:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-11-2007, 14:05
Posty: 15
zdecydowanie ! 7,5 w zimie i do tego w mieście to świetny wynik. Albo ściema ściem :). Chyba że miesto mało zakorkowane jest.


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-01-2008, 15:57 
Offline

Rejestracja: 21-11-2007, 21:17
Posty: 7
Lokalizacja: Bytom
Mój Swift 1,3 GLX teraz zimą w jeździe miejskiej (Śląsk) pali 7l/100 km a na trasie można było uzyskać 6l/100 km. To mniej więcej tyle ile bierze Honda Civic 1,6 110 KM. Zachwycony nie jestem, ale można się było tego spodziewać. Mam zresztą wrazenie, że wskaźnik spalania średniego zaniża pomiar o 0,3 - 0,4 l. Moje obliczenia są na podstawie kilkukrotnego tankowania.

_________________
Tomasz


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-01-2008, 10:34 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-05-2007, 20:24
Posty: 35
Lokalizacja: Warszawa
a mój pali srednio 10-11l/100km (glownie po Warszawie) i mniej nie chce :D


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-01-2008, 15:22 
Offline

Rejestracja: 08-01-2008, 10:22
Posty: 81
Lokalizacja: Warszawa
Pierwsze 500 km po Warszawie, ale bez stania w korkach - wynik 7,6 l/100km. Odcinki po 15-20 km.

Auto na dotarciu, jazda dość delikatna do 4000rpm, bez przekaraczania 120 km/h.

Paliwo Pb98 Suprema Statoil.

_________________
Kuba


Na górę
 Tytuł:
Post: 29-01-2008, 16:25 
Offline

Rejestracja: 14-03-2007, 16:54
Posty: 23
Lokalizacja: Łódź
u mnie po przebiegu 14000km w Sporcie średnie spalanie od nowości wynosi 8.69l/100km. Mysle że połowa dystansu zrobiona w trasie.. z czego 3 trasy zrobione z trumną na i max załadowanym autem, kolejnych kilka tras bez trumny ale też mocno obciążonym samochodem... do tego kilku krotne testowanie vmax'a łącznie z próba czy faktycznie Sport odcina na 5 biegu i dość częstym wkręcaniem go w okolice czerwonego pola... Podsumowujac uważam że wynik nie jest zły biorąc pod uwage masakrycznie krótkie przełożenia w skrzyni biegów i to że silnik jakby nie było jest dość wyżyłowany...

Ogólnie wrażenia na +


Na górę
 Tytuł:
Post: 29-01-2008, 16:57 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04-03-2007, 17:28
Posty: 654
Lokalizacja: Świnte miacho
krzysiekk pisze:
Podsumowujac uważam że wynik nie jest zły biorąc pod uwage masakrycznie krótkie przełożenia w skrzyni biegów i to że silnik jakby nie było jest dość wyżyłowany...

Ogólnie wrażenia na +


wyzylowany to by byl jak by wychodzilo 100KM z 1 litra i wiecej ...


Na górę
 Tytuł:
Post: 30-01-2008, 13:54 
Offline

Rejestracja: 14-03-2007, 16:54
Posty: 23
Lokalizacja: Łódź
Hellsin pisze:
wyzylowany to by byl jak by wychodzilo 100KM z 1 litra i wiecej ...


100KM z litra bez doładowania mają tak naprawde tylko Hondy... a z doładowaniem to nie ma co porównywać bo doładowany silnik mający 100km z litra nie jest jeszcze wyżyłowany... a co do zwykłego 1.6 to w większości maja ok 110km więc dodatkowe 15km i przesunięcie odcięcia z ok 6,5k rpm do 7k rpm uważam za dość wyżyłowane. Oczywiście biorąc pod uwagę że to seryjny silnik.

pzdr


Na górę
 Tytuł:
Post: 30-01-2008, 14:25 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04-03-2007, 17:28
Posty: 654
Lokalizacja: Świnte miacho
krzysiekk pisze:
Hellsin pisze:
wyzylowany to by byl jak by wychodzilo 100KM z 1 litra i wiecej ...


100KM z litra bez doładowania mają tak naprawde tylko Hondy... a z doładowaniem to nie ma co porównywać bo doładowany silnik mający 100km z litra nie jest jeszcze wyżyłowany... a co do zwykłego 1.6 to w większości maja ok 110km więc dodatkowe 15km i przesunięcie odcięcia z ok 6,5k rpm do 7k rpm uważam za dość wyżyłowane. Oczywiście biorąc pod uwagę że to seryjny silnik.

pzdr


co do silnikow doladowanych - tam musza wytrzymac dosc duze przeciazenia poszczegolne podzespoly. szczegolnie jak komus przyjdzie do glowy podwyzszyc cisnienienie doladowania.
Co do Hond - nie tylko one maja osiagnieta bariere 100 KM/ 1L choc tak jak mowisz sa grupa przewazajaca , Renault Clio w wersji sport tez ma. Jeszcze pewnie pare aut by sie znalazlo.


Na górę
Post: 03-02-2008, 11:14 
Offline

Rejestracja: 01-10-2007, 08:17
Posty: 10
Lokalizacja: śląsk
Mamy -Swifta 1,3 GC.Pojechaliśmy na przegląd zerowy-w pażdzierniku.Od tej pory
więcej pali o 1,5 l na sto.Zauważyliśmy to w styczniu jak zatankowaliśmy ,wcześniej nie było potrzeby bo auto stalo w garażu ,a mąz był na delegacji więc auto sobie stało.Teraz jak zaczelismy tankowac i liczyć spalanie okazuje się że spala więcej a jazda taka sama warunki takie same.Mówili nam że spalanie spadnie bo silnik jest na dotarciu ,ale spalanie podnosi się..Czy to możliwe że oni tam w serwisie na tym przeglądzie zerowym
mogli coś przestawić?Zastanawiam się czy go nie podregulować gdzieś
indziej żeby mniej spalał a z serwisem dać sobie spokój.
Czy podregulowanie jest możliwe?
Druga rzecz auto stało w garażu przez miesiąc czy jest możliwe że oktany w benzynie zmalały i dlatego więcej spala?
Jaka opcja jest bardziej prawdopodobna?
Zaczyna mi się to nie podobac!Proszę o wasze domysły co jest grane i co robić?


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-02-2008, 15:25 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04-03-2007, 17:28
Posty: 654
Lokalizacja: Świnte miacho
jest okres zimowy w koncu ... chodzi ogrzewanie ... czego sie spodziewac innego ?
Dodatkowo o zmniejszeniu spalania mozna mowic w przypadku przejechania >5000 km.
Co do benzyny to ona traci wlasciwosci to normalnie, ale nie po miesiacu.


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-03-2008, 10:38 
Offline

Rejestracja: 21-11-2007, 22:14
Posty: 36
Lokalizacja: Katowice
zauważyłem ciekawą rzecz. Spalanie miałem do tej pory średnie 6,8 l. Przejechałem się na stacje benzynową wyregulować ciśnienie w oponach wg wskazań suzuki. Spuściłem w tylnych oponach z 2,2 do 2,1 i od tej pory spalanie wzrosło do 7,2 l.

Za to pozytyw jaki się pojawil to przestało mnie na nierównościach trzepać ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-03-2008, 14:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04-03-2007, 17:28
Posty: 654
Lokalizacja: Świnte miacho
5700 km - czas na reset glownego licznika spalania.
Do tej pory widnial wynik 8,1l / 100km.
Jezdzony w wiekszosci po miescie ( stosunek do trasy 80%/20% ).
Zobaczymy ile teraz bedzie :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-03-2008, 20:07 
Offline

Rejestracja: 01-10-2007, 08:17
Posty: 10
Lokalizacja: śląsk
U nas spalanie powrócilo do normy 6,0 /100 tryb mieszany,ale to jazda na niższych obrotach,spokojna.


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-03-2008, 14:15 
Offline

Rejestracja: 08-01-2008, 10:22
Posty: 81
Lokalizacja: Warszawa
Sporcik 3900 km na liczniku, spalanie w trasie (jazda autostradowa 140-180 km/h) 8,5-9 litrów.

_________________
Kuba


Na górę
 Tytuł:
Post: 15-03-2008, 20:34 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-05-2006, 16:03
Posty: 280
Lokalizacja: Katowice
Trasa z Zawoji, przez Oswiecim do Katowic, 2 osoby plus sprzet potrzebny do zaliczenia w zimie Babiej Gory, ja prowadzilem, spalanie srednie z tej trasy wynioslo 4,9 litra benzynki po przejechaniu 138 kilometrow po drodze troche zabladzilismy i musialem jezdzic po bardzo stromych gorkach co zwiekszylo mi spalanie kurde.. srednia predkosc z tego przejazdu to jakies 80+ km/h pare dynamicznych wyprzedzan ludzi za ktorymi nie bylo bezpiecznie jechac. jak widac swiftem sie da :) a dla tych co nie wiedza ile to jest 4,9 litra to jest to o 0.5 litra mniej niz mowi fabryka


Na górę
 Tytuł:
Post: 15-03-2008, 21:16 
Cobra pisze:
jak widac swiftem sie da


Uważam, że takie liczenie nie ma żadnego sensu. Ja jeżdzę Hondą Civic 1.4 benzyna w trasie 80% km, w mieście 20% km.
Trasa - Gdańsk-Warszawa. Raz jechałem, aby sprawdzić ile najmniej pali - 5,5l przy prędkości około 80km/h - 2500 RPM. Niestety tak się jeździć nie da:
1) Z monotonii można zasnąć za kierownicą
2) TIR'y jeżdzą szybciej - około 100km/h
3) trzeba ciągle zjeżdżać wyprzedzającym, bo taka prędkość tylko utrudnia innym płynną jazdę

Generalnie jeżdżę tę trasę z prędkościami 100-140km/h i spalanie jest na poziomie 8 litrów - Honda przy 100km/h ma już 3000 RPM i stąd zaczyna się nieekonomiczna jazda.

Skoro posiadam benzyniaka to muszę się liczyć z jego "normalnym" spalaniem przy "normalnej" jeździe. Nikt mi nie powie, że jazda z prędkością 80km/h na piątym biegu w trasie to normalna sytuacja. Zresztą taka jazda jest męcząca - dla innych również.
Litr w tą, czy w tą niczego nie zmieni w portfelu.
pozdro


Na górę
   
 Tytuł:
Post: 15-03-2008, 22:39 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-05-2006, 16:03
Posty: 280
Lokalizacja: Katowice
heh, mi tez nie zalezy na niskim spalaniu i nie zrobi mi roznicy czy mi spali 5, 6, 7, czy nawet 8 litrow w trasie. a co do tego czy sie da czy sie nie da jechac srednio 80 w trasie, to jasne ze sie da. przez cala ta trase wyprzedzily mnie raptem 4 samochody, zwyczajnie i przede mna i za mna wszyscy jechali z taka predkoscia. druga rzecz jest taka ze ta trasa wiedzie praktycznie od wsi do wsi, ew. do miasteczka. i tak w zasadzie ograniczenie jest tam prawie caly czas miedzy 50 a 70 km/h. co innego gdybym mial jechac z taka predkoscia droga szykiego ruchu czy autostrada :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-04-2008, 01:22 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10-01-2008, 01:50
Posty: 155
Lokalizacja: Katowice
Hellsin pisze:
jest okres zimowy w koncu ... chodzi ogrzewanie ... czego sie spodziewac innego ?

To chyba pomylka ? :)
Ogrzewanie nie ma wplywu na spalanie.


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-04-2008, 16:33 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04-03-2007, 17:28
Posty: 654
Lokalizacja: Świnte miacho
etom pisze:
Hellsin pisze:
jest okres zimowy w koncu ... chodzi ogrzewanie ... czego sie spodziewac innego ?

To chyba pomylka ? :)
Ogrzewanie nie ma wplywu na spalanie.


a uzywa pan klymy ? :P
W koncu nie tylko sluzy do ochladzania :P


Na górę
 Tytuł:
Post: 23-04-2008, 01:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10-01-2008, 01:50
Posty: 155
Lokalizacja: Katowice
Hellsin pisze:
a uzywa pan klymy ? :P
W koncu nie tylko sluzy do ochladzania :P

Klimatyzacja oczywiscie podnosi spalanie, samo grzanie z klima czy bez - nie.


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-05-2008, 20:20 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04-03-2007, 17:28
Posty: 654
Lokalizacja: Świnte miacho
no i ostatnio padl rekordzik w SSS :)

9,5l na 100 :lol:

Dzwiek przy takiej jezdzie i zalaczajacy sie VVT - bezcenne :) :szalony:


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-05-2008, 20:46 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-03-2008, 18:19
Posty: 41
Lokalizacja: Katowice
9,5l na 100 :lol:

No właśnie dlatego nie kupiłam SSS :szalony:

_________________
Małgosia


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-05-2008, 21:02 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12408
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
MargaRita pisze:
9,5l na 100 :lol:
No właśnie dlatego nie kupiłam SSS :szalony:

Ale do oszczędzania to Hellsin ma emeryckiego 1.3 8V ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-05-2008, 22:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04-03-2007, 17:28
Posty: 654
Lokalizacja: Świnte miacho
MargaRita pisze:
9,5l na 100 :lol:

No właśnie dlatego nie kupiłam SSS :szalony:


jak sie depta, pan z Puga Partnera chcial sie przekonac, to sie przekonal, wyscig byl do 2 bo dalej nie ma sensu a poza tym na drodze max mozna bylo 100 :) ( zmiescilem sie w limicie :D )

Normalna jazda po miescie - 7,8 - 8,2 l ( z wlaczona klima )
Poza miastem - ostatnio sam nie wierzylem 7,2 l po przejechaniu blisko 400 km, wcale nie emerycka jazda :) ( auto klima :) )

Avalanche pisze:
Ale do oszczędzania to Hellsin ma emeryckiego 1.3 8V ;)


hehe, tam to max. raz mi wciagnal pod 10l :) ale bylo 170 na budziku przez dluuuugi okres czasu i nie chcialo zejsc ponizej ;)
Wtedy jeszcze bylem mlody i glupi :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-06-2008, 08:42 
Offline

Rejestracja: 26-05-2008, 18:48
Posty: 5
etom pisze:
Hellsin pisze:
a uzywa pan klymy ? :P
W koncu nie tylko sluzy do ochladzania :P

Klimatyzacja oczywiscie podnosi spalanie, samo grzanie z klima czy bez - nie.

A skąd taki wniosek, że ogrzewanie nie zwiększa spalania?
Do ogrzania samochodu potrzebna jest energia, a w samochodach jest ona czerpana tylko i wyłącznie z paliwa (łącznie z energią elektryczną).
Być może wartości w przypadku samego ogrzewania są minimalne i zwykłemu użytkownikowi ciężko to policzyć, ale proponuje spróbować zimą przy 20 stopniach mrozu, porównać spalanie z nagrzewnicą i bez...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 381 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 17 8 9 10 1116 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]