Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 05-05-2024, 14:08

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Post: 25-04-2024, 18:42 
Offline

Rejestracja: 25-04-2024, 18:33
Posty: 3
Suzuki: swift
Dzień dobry.
Potrzebuję pomocy, przeszukałem pół Internetu i nawet starożytni Czesi nie opisali rozwiązania mojego problemu.

Pacjent: Suzuki Swift 2008 rok, 1,3 ddis.

Mianowicie, od jakiegoś czasu auto przerywało na biegu jałowym, zastosowałem dodatek do paliwa, który wiąże wodę w baku oraz użyłem preparatu w sprayu do czyszczenia EGR (chałupnicze metody najlepsze), od tego czasu auto po rozruchu pracuje prawidłowo, lecz po krótkiej trasie do pracy ok 10km gdy zatrzymuję się na światłach auto zaczyna się dławić, obroty falują. Dodam, że nie zdarza się to za każdym razem, raczej losowo, czasem kilka razy w ten sam dzień, czasem przez 2-3 dni jest spokój.
Dodatkowo gdy auto po trasie pracuje na biegu jałowym lub wciskam sprzęgło na dłuższy czas, potrafi pokazać na desce żółtą kontrolę auta z kluczem francuskim (próbowałem diagnozy przez OBD ale kontrolka gaśnie po kilkunastu, kilkudziesięciu sekundach a OBD nie znajduje błędu) po zniknięciu kontrolki mam wrażenie, że auto traci moc, jakby kręciło się do 2500 tys obrotów. Po ponownym rozruchu problem ustaje.

Ktoś ma pomysł gdzie szukać rozwiązania? Od czego zacząć? Najchętniej zrobił bym to sam, zawsze to jakaś frajda i można się czegoś nauczyć.
Będę wdzięczny za rady i chętnie opiszę, jeśli rozwiążę problem.


Na górę
Post: 25-04-2024, 21:24 
Offline

Rejestracja: 02-04-2024, 12:24
Posty: 4
Suzuki: Swift
Co prawda w innym samochodzie (też japońskim) ale miałem podobny problem. Po ponad miesiącu dochodzeń i grzebania przy osprzęcie przepustnicy okazało się, że głównym winowajcą był korek wlewu paliwa - po prostu zużył się, zawór odpowietrzający nie działał jak trzeba, tworzyło się podciśnienie i do układu paliwowego nie dochodziło tyle paliwa co powinno. Mechanik stwierdził, że miałem też nieco uszkodzony przewód przy pompie paliwa ale nie wiem na ile to było istotne w tym przypadku.

W każdym razie, popróbuj pojeździć z lekko niedokręconym korkiem albo w ogóle bez korka i zobacz czy to coś zmienia.

Ps: przy tym problemie też nic mi nie wychodziło na OBD :P, mechanicy na swoim komputerze też tego nie mogli wyłapać.


Na górę
Post: 26-04-2024, 02:08 
Offline

Rejestracja: 25-04-2024, 18:33
Posty: 3
Suzuki: swift
Dziękuję za trop! Sprawdzę czy coś to pomoże.


Na górę
Post: 02-05-2024, 09:18 
Offline

Rejestracja: 25-04-2024, 18:33
Posty: 3
Suzuki: swift
Lucas261 pisze:
Co prawda w innym samochodzie (też japońskim) ale miałem podobny problem. Po ponad miesiącu dochodzeń i grzebania przy osprzęcie przepustnicy okazało się, że głównym winowajcą był korek wlewu paliwa - po prostu zużył się, zawór odpowietrzający nie działał jak trzeba, tworzyło się podciśnienie i do układu paliwowego nie dochodziło tyle paliwa co powinno. Mechanik stwierdził, że miałem też nieco uszkodzony przewód przy pompie paliwa ale nie wiem na ile to było istotne w tym przypadku.

W każdym razie, popróbuj pojeździć z lekko niedokręconym korkiem albo w ogóle bez korka i zobacz czy to coś zmienia.

Ps: przy tym problemie też nic mi nie wychodziło na OBD :P, mechanicy na swoim komputerze też tego nie mogli wyłapać.


Nie wiem jak na to wpadłeś, ale jak ręką odjął.
Dziękuję, sprawdzę korek i odpowietrzenie baku ;)!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]