1. Instrukcja obsługi odpowiada na to pytanie, podany jest konkretny model. Zdecydowanie warto wybrać irydowe.
2. Lepkość to nie jedyny parametr, na który trzeba zwrócić uwagę, istotne są też normy API i ACEA. Każdy olej zgodny z wymaganiami producenta będzie wystarczający. Jak wlejesz jakiegoś Castrola C2 to bardzo szybko zobaczysz różnicę, mimo że to nadal będzie 5w30. O doborze najlepszego oleju do konkretnych warunków eksploatacji można się rozpisać, a potem o to pokłócić z innymi użytkownikami forum, czego wolałabym uniknąć

Zgodność z normą oraz regularna wymiana to podstawa.
3. Numery części znajdziesz na partsouq.com, a na tej postawie dobierzesz zamienniki. Np. dla Filtrona to OP564, AP190/8 oraz K1236 (dla mk7 TSM; dla JSA zastosowanie ma K1228).
5. Prawda. Interwał 3 lata lub 45kkm jest rozsądny. Olej GL4 75W80 lub 75w90.
6. Instrukcja obsługi rozwiewa wątpliwości - tak, można.
7. Paski klinowe, płyn chłodzący, płyn hamulcowy, a podczas przeglądu szczególnie zwrócić uwagę czy przypadkiem nie poci się uszczelniacz wału korbowego. Pokusiłabym się też o kontrolę luzów zaworowych.