Zdecydowanie warto kontrolować luzy. Jeżeli nie ma gazu to ZWYKLE trzymają fabryczne wartości do co najmniej 200kkm, jednak zwykle nie znaczy zawsze. Mam trzy Swifty - mk6 z M13A, z M16A oraz mk7 z K12B. W dwóch z nich luzy nadal są w normie fabrycznej, w trzecim - przy ok. 105kkm pomiar luzów uratował ten silnik przed remontem "za chwilę", na jednym z cylindrów zawory były już konkretnie podparte. Z doświadczenia podpowiem, że jeżeli mechanik podaje cenę z góry to lepiej poszukać kogoś, kto podejdzie do tematu uczciwie. Sam pomiar + wymiana uszczelki pokrywy to jest chwila roboty. Jeżeli luzy będą poza normą i trzeba będzie wymienić kilka szklanek to owszem - cała operacja może kosztować w okolicy 1000zł (szklanki są relatywnie drogie), jednak jak za sam pomiar to cena bardzo mocno przesadzona (uszczelka pokrywy do K12B w ASO kosztuje 88zł).
|