mahefi pisze:
Witam.Po diagnostyce w ASO werdykt przepustnica(sgv 1,9 ddis).Auto ma przejechanie 50000 i to już 2-ga przepustnica.Pytanie brzmi czy po założeniu używki sprawnej błąd się skasuje?czy poza numerem części musi być ten sam producent? Bo mam Continental a zakładałem używkę VDO Siemens,jeśli błąd się nie kasuje z automatu czy polecacie jakieś urządzenie diagnostyczne bo ASO kasuje za diagnostykę 180 a za około 300 to jakiś tester można nabyć i najgorszy scenariusz ...przelutowanie ECM ,gdzie on się znajduje. Z góry dziękuję i pozdrawiam.
U mnie miałem założoną przepustnicę wyprodukowaną w 2006: A2C53107575. Wymieniłem ją na przepustnicę od reanult megane II lift o tych samych numerach. Nic to nie dało, bo w sterowniku kompa był zimny lut. Po naprawie kompa lampka "piła" od razu zniknęła i nie trzeba było robić adaptacji. Co ciekawe lampka gasła nawet, gdy komputer był niesprawny, wystarczyło docisnąć wadliwy chip. Komputer znajduje się niedaleko lewego leflektora pod czarną osłoną.
Przede wszystkim powinieneś ustalić co pada w przepustnicy. Servis manual SGV mówi o 7 różnych sytuacjach, kiedy pojawia się błąd przepustnicy (zwarcie do +, zwarcie do masy,obwód przerwany, zwarcie, wewnętrzny błąd elektroniki, wartości poza zasięgiem, błąd zewnętrzny) . W serwisie pierwszą rzecz, którą powinni przeprowadzić to komputer, czy podaje właściwe do zadanego napięcie do przepustnicy (test otwarcia przepustnicy 75% i 25%) i w tedy masz pewność, żeby skoncentrować się na samej przepustnicy. W większych warsztatach potrafią znaleźć inne auta i zrobić podmianę przepustnicy.
Co do testerów to ELM327 nic nie zrobisz. Najtańszy, którym można coś zrobić to chyba CLIP (info z rosyjskiego forum). Daj znać jak Ci poszło.