Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 22:19

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 255 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 611 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 08-05-2014, 19:57 
Offline

Rejestracja: 03-01-2012, 14:45
Posty: 184
Na zaprzyjaźnionym forum, ktoś napisał że po 5 000 km znowu słychać grzechot po wymianie oleju.


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-05-2014, 20:20 
Offline

Rejestracja: 28-02-2014, 17:24
Posty: 36
Lokalizacja: Lublin
tomko pisze:
Do tej pory jeździłem na Shell 5W30.
Po wymianie oleju na 5W40 Total Quartz, przez pierwszych kilkadziesiąt km było słychać charakterystyczny grzechot w zakresie 800-1000 obr/min.
Teraz jest cisza.
Nie wiem jak wytłumaczyć takie zjawisko. Od 1,5 roku auto grzechotało w podanym zakresie.
Problem tymczasowo znikł ??? Jednak to nie rozrząd.

Szkoda wywalać kupę kasy na wymianę rozrządu skoro nie jest pewne czy to wina właśnie tego.
Te auto coraz bardziej mnie zaskakuje na +


Dokładnie, oryginalny rozrząd na łańcuchu powinien wytrzymać minimum 200kkm jak nie 300. Nie wierzę że mniej. Niektórzy twierdzą, że całe życie samochodu.
. J20A Nie jest to silnik wysokoobrotowy jak w motocyklu. Nie wierzę że japońce zaprojektowaliby rozrząd z gównolitu czy plasteliny na załóżmy 100kkm.
U mnie także jak jest dobry olej jakościowo z konkretnego źródła to jest o.k. Jak raz kupiłem podróbę MOTULA z allegro to było gówniano.Od razu zmieniałem olej i jest o.k.
U mnie grzechotanie (1-2min) było na zimnym silniku nie odpalanym kilkanaście godzin (na kiepskim oleju z lewego źródła)

_________________
Suzuki GV I 3D 2.0 16V J20A


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-05-2014, 20:53 
Offline

Rejestracja: 29-11-2012, 18:09
Posty: 356
B@rtosz pisze:
Dokładnie, oryginalny rozrząd na łańcuchu powinien wytrzymać minimum 200kkm


B@rtosz, sam siebie pocieszasz? Spytaj tych co serwisują silniki J20A ile już zestawów rozrządu wymienili w tych silnikach po 100kkm... zapchany katalizator, obracające się panewki i rozciągający rozrząd to przypadłości tego silnika i trzeba się z tym pogodzić.


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-05-2014, 07:06 
Offline

Rejestracja: 16-12-2013, 23:17
Posty: 54
Lokalizacja: Tychy
Suzuki: Grand Vitara II
Wymieniałem w Car Serwis Fabryczna w Tychach gdzie mieszkam robocizna 600 pln
ale były problemy z rozrządem BGA nie pasowało jedno koło zębate ale dzięki przytomności mechanika który to montował zauważył drobne wiórki metalu przy ręcznym obracaniu silnika.
Po długich konsultacjach postanowiłem nie pasujące koło wymienić na te które było do tej pory i na razie jest bez zarzutu (po porównaniu kół okazało się ze jest tam jakaś niedokładność wykonania rzędu może setnej milimetra i stąd te wiórki metalu).
Dobrze że mechanik obracał silnikiem ręcznie a nie tylko założył rozrząd i jazda bo teraz te wiórki metalu by ścierały silnik od wewnątrz.
Reklamacja do sklepu internetowego tez raczej nie wchodziła w grę bo sklep miał to odesłać do producenta i trzeba by czekać a do auta założyć ponownie stary i płacić za usługę.


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-05-2014, 07:13 
Offline

Rejestracja: 16-12-2013, 23:17
Posty: 54
Lokalizacja: Tychy
Suzuki: Grand Vitara II
Dodaję zdjęcia koła zębatego i napinacza.
Przy napinaczu czerwona strzałka to starcie a niebieska gladka powierzchnia.
Przy kole zębatym zaznaczone miejsce ktore scierało napinacz (wystawało przed tuleje na która jest zalożone).


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-05-2014, 07:37 
Offline

Rejestracja: 03-01-2012, 14:45
Posty: 184
A jaki mieliście objaw w silniku.

U mnie to było grzechotanie w zakresie 800-1000 obr/min. Niezależnie czy zimny czy ciepły.

Teraz jest cicho więc wykluczam rozrząd.


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-05-2014, 15:10 
Offline

Rejestracja: 16-12-2013, 23:17
Posty: 54
Lokalizacja: Tychy
Suzuki: Grand Vitara II
Tomko przeczytaj 1 stronę tego tematu i zobacz filmik i sam wyciągnij wnioski (no chyba że już czytałeś cały temat).


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-05-2014, 21:10 
Offline

Rejestracja: 24-01-2012, 18:12
Posty: 85
Lokalizacja: Wrocław
jarmich to mnie zmartwiłeś trochę bo właśnie BGA planowałem kupić a tu takie cuda im się przytrafiają :|


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-05-2014, 05:51 
Offline

Rejestracja: 16-12-2013, 23:17
Posty: 54
Lokalizacja: Tychy
Suzuki: Grand Vitara II
Nie twierdze że każdy jest wadliwy może tylko mój się taki trafił (może końcówka produkcji , może kontrola jakości uznała że ok i to puściła - możliwości jest wiele).
Dla mnie najważniejsze było to że przytomny mechanik to zauważył a nie na zasadzie jest nówka to składamy całość zamykamy i puszczamy silnik bo wtedy to by nic nie zauważył i te wióry metalu by sobie ścierały silnik od środka.

_________________
________________________________
Była Grand Vitara II De Lux 2.0
Vitara II Premium 1.6 VVT AllGrip


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-05-2014, 06:22 
Offline

Rejestracja: 24-01-2012, 18:12
Posty: 85
Lokalizacja: Wrocław
Może Twój był przypadkowy ale przy rozrządzie nie powinny się w przyzwoitej firmie zdarzać takie przypadki.
Będę jeszcze szukał alternatywy ale pewnie skuszę się jednak na BGA bo cena w miarę niska i poproszę mojego mechanika aby dokładnie wszystko posprawdzał.


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-05-2014, 18:43 
Offline

Rejestracja: 31-10-2013, 02:21
Posty: 5
Ja juz jestem po wymianie kompletnego rozrzadu. Kupiłem BGA za jakieś 730zł. Wyglądał bardzo solidnie i swietnie zapakowany. mechanikowi zajęlo 2 dni roboty i skasowal 250zł za wymiane. Stare lancuchy byly jednak wyciagniete a przebieg mojego auta to 170tys km (salon polska) teraz jest cisza i narazie wszystko ok.


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-03-2015, 19:01 
Offline

Rejestracja: 26-02-2015, 18:58
Posty: 209
Cześć Wam.
Kupiłem niedawno GVII. W trakcie oględzin słyszałem już to dziwne dzwonienie które na filmiku umieścił BARTEK_W ale dodałem gazu, ustało i stwierdziłęm, że pewnie coś gdzieś sobie niegroźnie brzęczy. Zacząłem się tym interesować i teraz już nie jestem taki spokojny. W zasadzie z tym brzęczeniem na wolnych obrotach zrobiłem już 2000km i nic się z tym nie dzieje, ale jest to denerwujące więc zastanawiam się co zrobić.

Powiedzcie mi proszę czy możecie polecić mi gdzieś w Warszawie (Białołęka) lub okolice jakiś dobry warsztat w którym zajmą się moją Grand Vitarą?

Analizuję to wszystko i tak mi się wydaje, że to dzwonienie o górny ślizg to pewnie przez wyciąganie się łańcucha, jak zrealizowaliście podniesienie tego ślizgu, z tego co widzę to on jest sztywno do bloku przykręcony a odgięcie nie ma racji bytu.

BARTEK_W nie widzę w wątku abyś wymienił cały rozrząd... Czy jeździsz tak dalej?

PS.Wybaczcie, że tak odkopuje ten temat po pół roku.


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-03-2015, 23:18 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2007, 21:03
Posty: 533
Lokalizacja: OTWOCK/WARSZAWA
Szukaj warsztatu Renault, gdzie będzie taniej, ostatnio IC miało promocję na rozrząd


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-03-2015, 12:41 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-01-2015, 20:19
Posty: 228
Lokalizacja: śląsk
Witam na początku bo to mój pierwszy post:-)

Ja ostatnio przerabiałem wymianę rozrządu... w GVII 2,0 automat
Auto ma oryginalny przebieg 58tyś km ale od nowości (2007) jeździło prawie tylko na odcinku 8km do pracy, czy to do sklepu 2km...

Rozrząd dzwonił dość głośno - doskonale to było słychć przy dodawaniu i puszczaniu gazu.

Wymieniłam cały komplet 750 Japan Line + 550 robocizna.

Teraz jest cisza....


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-03-2015, 18:55 
Offline

Rejestracja: 20-02-2013, 18:35
Posty: 141
Tak, jeżdżę dalej, nic niepokojącego nie słychać, choć był to (jest) półśrodek (podniesienie ślizgu), to póki co u mnie się sprawdza. Nie namawiam, nie odradzam.


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-03-2015, 07:19 
Offline

Rejestracja: 26-02-2015, 18:58
Posty: 209
A czy ktoś ma jakiś warsztat na Warszawskiej Białołęce do polecenia?


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-03-2015, 08:44 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-01-2015, 20:19
Posty: 228
Lokalizacja: śląsk
r3b pisze:
A czy ktoś ma jakiś warsztat na Warszawskiej Białołęce do polecenia?


Zapytaj: https://suzuki-czesci.pl/
Miałem u nich wymieniać rozrząd ale za daleko było:-)

A tak poza tym to może mogłem samą tą blaszke podłożyć i mieć 1300 w kieszeni....
U mnie rzeczywiście tylko luz i wytarcie było na tym jednym napinaczu....


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-03-2015, 10:09 
Offline

Rejestracja: 20-02-2013, 18:35
Posty: 141
Polecam również :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-03-2015, 15:25 
Offline

Rejestracja: 26-02-2015, 18:58
Posty: 209
A wracając do tematu samego rozrządu czyli części...
W suzuki-części.pl można kupić rozrząd kompletny BGA za 670zł, albo OYODO za 580zł.
W intercarsie JAKOPARTS kosztuje 1350zł.
Czemu ten w intercarsie jest tak drogi? To jakiś oryginalny jest (takiego używają w ASO)? Czy warto zapłacić dwa razy więcej za ten rozrząd?


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-03-2015, 15:31 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-01-2015, 20:19
Posty: 228
Lokalizacja: śląsk
r3b pisze:
A wracając do tematu samego rozrządu czyli części...
W suzuki-części.pl można kupić rozrząd kompletny BGA za 670zł, albo OYODO za 580zł.
W intercarsie JAKOPARTS kosztuje 1350zł.
Czemu ten w intercarsie jest tak drogi? To jakiś oryginalny jest (takiego używają w ASO)? Czy warto zapłacić dwa razy więcej za ten rozrząd?


mi w serwisie suzuki za kompletny rozrząd z wyminą zaśpiewali 3200po rabatach:-)


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-03-2015, 15:50 
Offline

Rejestracja: 26-02-2015, 18:58
Posty: 209
Jak na serwis to cena normalna. 2000zł za kompletny rozrząd i do tego 1200zł robocizna.
Ja myślę, że w normalnym warsztacie powinno się dać to zrobić za 2000zł.
1300zł części lepsze jakościowo od Oyodo i BGA a reszta to robocizna...


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-03-2015, 17:09 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04-02-2012, 00:27
Posty: 145
Lokalizacja: Norwegia
Suzuki: GVII,Jimny
Rozrząd Vitara 2.0 16v/Grand Vitara 2.0 16v

oryginał koszt 2000zl

VITARA 2.0l inj 97.01 -> 98.03 J20A
SUZUKI GRAND VITARA 2.0l inj 05.09 -> J20A
SUZUKI GRAND VITARA 2.0l inj 98.01 -> 05.08 J20A

górne koło 2 szt 12741-77E00

dolne koło 12631-77E00

koło pośrednie 12745-77E01

łańcuch główny 12761-77E11

łańcuch górny 12762-77E00

napinacz główny 12831-77E02

napinacz górny 12832-77E00

ślizg główny 12811-77E00

ślizg górny 12772-77E01

ślizg lewy 12771-77E00

_________________
GVII 2,0,Jimny1,3


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-03-2015, 17:11 
Offline

Rejestracja: 26-02-2015, 18:58
Posty: 209
Co miało na celu wklejenie tego spisu? :)

Czy koło pośrednie zawsze należy wymieniać wraz z rozrządem? Bo niektóre zestawy nie zawierają koła pośredniego.


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-03-2015, 17:18 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04-02-2012, 00:27
Posty: 145
Lokalizacja: Norwegia
Suzuki: GVII,Jimny
sa to oryginalne części powinienes je miec wymienione na rachunku to tak dla porownania, co do kola pośredniego ja bym wymienil ono rowniez sie wyrabia.

_________________
GVII 2,0,Jimny1,3


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-03-2015, 17:07 
Offline

Rejestracja: 03-01-2012, 14:45
Posty: 184
Czy komuś jeszcze hałasuje coś w silniku ? Kolega miał podobny przypadek. Okazało się że hałasowała pompa od wspomagania.

_________________
GVII + BRC


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 255 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 611 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]