Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów i motocykli marki Suzuki.
Dzisiaj jest 25-05-2016, 13:50

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: 23-08-2011, 14:58 
Offline

Rejestracja: 23-08-2011, 14:38
Posty: 1
Witam wszystkich Użytkowników i Miłosników GV :)
Od niedawna jestem włascicielem GV 1.6 z 2006 r. Chcąc wymienić olej silnikowy zadzwoniłem do jednego z warsztatów (nie ASO) gdzie usłyszałem, że mogą mieć problemy ze skasowaniem inspekcji. Proszę o opinię doswiadczonych Forumowiczów, czy rzeczywiście jest z tym jakiś problem, a może po prostu wybrać inny warsztat.
Pozdrawiam.


Na górę
Post: 23-08-2011, 19:42 
Offline

Rejestracja: 03-01-2011, 12:54
Posty: 25
taomar pisze:
Witam wszystkich Użytkowników i Miłosników GV :)
Od niedawna jestem włascicielem GV 1.6 z 2006 r. Chcąc wymienić olej silnikowy zadzwoniłem do jednego z warsztatów (nie ASO) gdzie usłyszałem, że mogą mieć problemy ze skasowaniem inspekcji. Proszę o opinię doswiadczonych Forumowiczów, czy rzeczywiście jest z tym jakiś problem, a może po prostu wybrać inny warsztat.
Pozdrawiam.
Witam podepnę się pod twój post, też posiadam GV 1.6 ale z 2005r właśnie dziś wymieniłem olej na 5W 40 szczerze mówiąc nie jestem pewien czy dobry zdałem się na mechanika i nic mi nie mówił o kasowaniu inspekcji ??

Pytam:
Czy mogę jeździć na takim oleju 5W 40 czy go wymienić jeśli tak to na jaki??
I o co chodzi z ( kasowaniem inspekcji ) czy powinienem się ty przejmować??


Na górę
 Tytuł:
Post: 23-08-2011, 22:46 
Offline

Rejestracja: 04-07-2011, 19:24
Posty: 34
"Gatunek oleju stosowanego do silnika powinien odpowiadać klasie jakości API SG,SH, SJ, SL lub SM. Odpowiednią lepkość oleju dobiera się według powyższego schematu. Dla temperatur powyżej –20°C wysoce
zalecane jest stosowanie oleju o lepkości SAE 5W-30" - to cytat z instrukcji obsługi.
Ojej, który ci wlali ma zapewniać dobre właściwości w wyższych temperaturach otoczenia. Jeżeli jest w klasie jakości do silników benzynowych.


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-08-2011, 19:11 
Offline

Rejestracja: 03-01-2011, 12:54
Posty: 25
Wiec nie muszę się martwić ze mam wlany taki olej??
A o co chodzi z kasowaniem inspekcji po wymianie oleju ??


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-08-2011, 22:22 
Offline

Rejestracja: 04-07-2011, 19:24
Posty: 34
Witaj drzewko1983, o olej nie musisz się martwić. Co do inspekcji to pewnie chodziło o zerowanie stanu licznika kilometrów do następnego przeglądu ale to dotyczy tylko samochodów w których wymiana oleju jest wskazywana licznikiem. Nie po określonym przebiegu.


Na górę
 Tytuł:
Post: 25-08-2011, 03:35 
Offline

Rejestracja: 03-01-2011, 12:54
Posty: 25
Wielkie dzięki kufel za pomoc pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-09-2011, 11:38 
Offline

Rejestracja: 21-06-2011, 09:06
Posty: 8
inspekcje kasujesz na kompie tym przy zegarach, jak dobrze pamietam przytrzymujesz przycisk TRIP i tam masz menu i tam to jest.

poza tym 5W40 to standardowy olej jaki Suzuki stosuje w silnikach benzynowych


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-09-2011, 20:02 
Offline

Rejestracja: 16-07-2011, 16:44
Posty: 32
Lokalizacja: WWa
standardowy olej to 5w30


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-09-2011, 21:18 
Offline

Rejestracja: 04-07-2011, 19:24
Posty: 34
W nowych autach stosuje się zazwyczaj oleje syntetyczne np. 5W-30 lub półsyntetyczne np. 10W-40. Olej półsyntetyczny ma jakość zbliżoną do olejów syntetycznych jednak niższą cenę. W starszych pojazdach zaleca się używanie oleju mineralnego np. 15W-50. Ponieważ tworzy on grubszą warstwę smarującą niż syntetyk. Niebezpieczna jest zmiana z minaralnego na syntetyczny ponieważ silnik może starcić trochę szszelność i co za tym idzie kompresję. Oczywiście duże znaczenie ma także silnik w samochodzie - wysokoprężny lub benzynowy.Co do oznaczeń klasy lepkości SAE litera W oznacza lepkość w niskiej temperaturze, druga cyfra oznacza lepkość w wysokiej temperaturze. Oczywiście otoczenia. Dlatego im niższa cyfra przy literze W tym lepsze właściwości smarne w niskich temperaturach a także łatwiejszy rozruch. Dlatego, moim zdaniem, jeżeli nie użytkujemy samochodu w niskich temp. nie odczujemy różnicy pomiędzy 10W i 5W. W szczególności gdy samochód jest garażowany i ma idealne warunki do rozruchu. Co do kasowania inspekcji to zależy od rocznika GV i na pewno nie jest do tego potrzebny komputer.


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-09-2011, 22:14 
Offline

Rejestracja: 04-06-2011, 22:00
Posty: 37
Lokalizacja: WL/DLW
kufel pisze:
W starszych pojazdach zaleca się używanie oleju mineralnego np. 15W-50. Ponieważ tworzy on grubszą warstwę smarującą niż syntetyk. Niebezpieczna jest zmiana z minaralnego na syntetyczny ponieważ silnik może starcić trochę szszelność i co za tym idzie kompresję. Oczywiście duże znaczenie ma także silnik w samochodzie - wysokoprężny lub benzynowy.

a możesz napisać, jaka jest różnica między dieslem i benzyniakiem ?
jaki olej powinno się lać do diesla, a jaki do do benzyny ?


Na górę
 Tytuł:
Post: 23-09-2011, 00:20 
Offline

Rejestracja: 04-07-2011, 19:24
Posty: 34
O klasie informują litery alfabetu występujące po symbolu S lub C. Oleje do silników z zapłonem iskrowym są znakowane SA, SB, SC, SD, SE, SF, SG, SH, SI, SJ, SL i SM do diesli CA, CB, CC, CD, CE i CF, CF-4, CG-4, CH-4, CI-4 oraz CJ-4. Zaczynając od litery A mamy informację o jakości oleju. Kolejne litery oznaczają wyższą klasę. Na markowych olejach często są podawane dodatkowe informacje dot. spełnienia norm danej firmy np. specyfikacja VW 505.01 w przypadku silników z diesla z pompo-wtryskami.


Na górę
 Tytuł:
Post: 23-09-2011, 11:47 
Offline

Rejestracja: 21-06-2011, 09:06
Posty: 8
garbaty pisze:
standardowy olej to 5w30


dla diesli :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 23-09-2011, 15:13 
Offline

Rejestracja: 04-07-2011, 19:24
Posty: 34
No przecież też zalecanym jest SAE 5W-30 tylko klasy C-3. C czyli do diesli.


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-09-2011, 14:29 
Offline

Rejestracja: 16-07-2011, 16:44
Posty: 32
Lokalizacja: WWa
kramikk pisze:
garbaty pisze:
standardowy olej to 5w30


dla diesli :)


Dla benzyny też, tak jak wyżej kolega napisał.


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-09-2011, 21:49 
Offline

Rejestracja: 04-07-2011, 19:24
Posty: 34
Tak, to często ten sam olej. Na opakowaniu musi być informacja, że do bezynowego lub bezynowego z katalizatorem i wysokoprężnego z filtrem cząsteczek stałych ważne C-3


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl