Strona Główna Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów i motocykli marki Suzuki.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana oleju silnikowego a kasowanie inspekcji w GV
Autor Wiadomość
taomar

Dołączył: 23 Sie 2011
Posty: 1
Wysłany: 23-08-2011, 15:58   Wymiana oleju silnikowego a kasowanie inspekcji w GV

Witam wszystkich Użytkowników i Miłosników GV :)
Od niedawna jestem włascicielem GV 1.6 z 2006 r. Chcąc wymienić olej silnikowy zadzwoniłem do jednego z warsztatów (nie ASO) gdzie usłyszałem, że mogą mieć problemy ze skasowaniem inspekcji. Proszę o opinię doswiadczonych Forumowiczów, czy rzeczywiście jest z tym jakiś problem, a może po prostu wybrać inny warsztat.
Pozdrawiam.
 
 
drzewko1983 

Wiek: 31
Dołączył: 03 Sty 2011
Posty: 25
Wysłany: 23-08-2011, 20:42   Re: Wymiana oleju silnikowego a kasowanie inspekcji w GV

taomar napisał/a:
Witam wszystkich Użytkowników i Miłosników GV :)
Od niedawna jestem włascicielem GV 1.6 z 2006 r. Chcąc wymienić olej silnikowy zadzwoniłem do jednego z warsztatów (nie ASO) gdzie usłyszałem, że mogą mieć problemy ze skasowaniem inspekcji. Proszę o opinię doswiadczonych Forumowiczów, czy rzeczywiście jest z tym jakiś problem, a może po prostu wybrać inny warsztat.
Pozdrawiam.
Witam podepnę się pod twój post, też posiadam GV 1.6 ale z 2005r właśnie dziś wymieniłem olej na 5W 40 szczerze mówiąc nie jestem pewien czy dobry zdałem się na mechanika i nic mi nie mówił o kasowaniu inspekcji ??

Pytam:
Czy mogę jeździć na takim oleju 5W 40 czy go wymienić jeśli tak to na jaki??
I o co chodzi z ( kasowaniem inspekcji ) czy powinienem się ty przejmować??
 
 
kufel

Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 34
Wysłany: 23-08-2011, 23:46   

"Gatunek oleju stosowanego do silnika powinien odpowiadać klasie jakości API SG,SH, SJ, SL lub SM. Odpowiednią lepkość oleju dobiera się według powyższego schematu. Dla temperatur powyżej –20°C wysoce
zalecane jest stosowanie oleju o lepkości SAE 5W-30" - to cytat z instrukcji obsługi.
Ojej, który ci wlali ma zapewniać dobre właściwości w wyższych temperaturach otoczenia. Jeżeli jest w klasie jakości do silników benzynowych.
 
 
drzewko1983 

Wiek: 31
Dołączył: 03 Sty 2011
Posty: 25
Wysłany: 24-08-2011, 20:11   

Wiec nie muszę się martwić ze mam wlany taki olej??
A o co chodzi z kasowaniem inspekcji po wymianie oleju ??
 
 
kufel

Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 34
Wysłany: 24-08-2011, 23:22   

Witaj drzewko1983, o olej nie musisz się martwić. Co do inspekcji to pewnie chodziło o zerowanie stanu licznika kilometrów do następnego przeglądu ale to dotyczy tylko samochodów w których wymiana oleju jest wskazywana licznikiem. Nie po określonym przebiegu.
 
 
drzewko1983 

Wiek: 31
Dołączył: 03 Sty 2011
Posty: 25
Wysłany: 25-08-2011, 04:35   

Wielkie dzięki kufel za pomoc pozdrawiam.
 
 
kramikk

Dołączył: 21 Cze 2011
Posty: 8
Wysłany: 22-09-2011, 12:38   

inspekcje kasujesz na kompie tym przy zegarach, jak dobrze pamietam przytrzymujesz przycisk TRIP i tam masz menu i tam to jest.

poza tym 5W40 to standardowy olej jaki Suzuki stosuje w silnikach benzynowych
 
 
 
garbaty

Dołączył: 16 Lip 2011
Posty: 32
Skąd: WWa
Wysłany: 22-09-2011, 21:02   

standardowy olej to 5w30
 
 
kufel

Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 34
Wysłany: 22-09-2011, 22:18   

W nowych autach stosuje się zazwyczaj oleje syntetyczne np. 5W-30 lub półsyntetyczne np. 10W-40. Olej półsyntetyczny ma jakość zbliżoną do olejów syntetycznych jednak niższą cenę. W starszych pojazdach zaleca się używanie oleju mineralnego np. 15W-50. Ponieważ tworzy on grubszą warstwę smarującą niż syntetyk. Niebezpieczna jest zmiana z minaralnego na syntetyczny ponieważ silnik może starcić trochę szszelność i co za tym idzie kompresję. Oczywiście duże znaczenie ma także silnik w samochodzie - wysokoprężny lub benzynowy.Co do oznaczeń klasy lepkości SAE litera W oznacza lepkość w niskiej temperaturze, druga cyfra oznacza lepkość w wysokiej temperaturze. Oczywiście otoczenia. Dlatego im niższa cyfra przy literze W tym lepsze właściwości smarne w niskich temperaturach a także łatwiejszy rozruch. Dlatego, moim zdaniem, jeżeli nie użytkujemy samochodu w niskich temp. nie odczujemy różnicy pomiędzy 10W i 5W. W szczególności gdy samochód jest garażowany i ma idealne warunki do rozruchu. Co do kasowania inspekcji to zależy od rocznika GV i na pewno nie jest do tego potrzebny komputer.
 
 
Tonik

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 37
Skąd: WL/DLW
Wysłany: 22-09-2011, 23:14   

kufel napisał/a:
W starszych pojazdach zaleca się używanie oleju mineralnego np. 15W-50. Ponieważ tworzy on grubszą warstwę smarującą niż syntetyk. Niebezpieczna jest zmiana z minaralnego na syntetyczny ponieważ silnik może starcić trochę szszelność i co za tym idzie kompresję. Oczywiście duże znaczenie ma także silnik w samochodzie - wysokoprężny lub benzynowy.

a możesz napisać, jaka jest różnica między dieslem i benzyniakiem ?
jaki olej powinno się lać do diesla, a jaki do do benzyny ?
 
 
kufel

Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 34
Wysłany: 23-09-2011, 01:20   

O klasie informują litery alfabetu występujące po symbolu S lub C. Oleje do silników z zapłonem iskrowym są znakowane SA, SB, SC, SD, SE, SF, SG, SH, SI, SJ, SL i SM do diesli CA, CB, CC, CD, CE i CF, CF-4, CG-4, CH-4, CI-4 oraz CJ-4. Zaczynając od litery A mamy informację o jakości oleju. Kolejne litery oznaczają wyższą klasę. Na markowych olejach często są podawane dodatkowe informacje dot. spełnienia norm danej firmy np. specyfikacja VW 505.01 w przypadku silników z diesla z pompo-wtryskami.
 
 
kramikk

Dołączył: 21 Cze 2011
Posty: 8
Wysłany: 23-09-2011, 12:47   

garbaty napisał/a:
standardowy olej to 5w30


dla diesli :)
 
 
 
kufel

Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 34
Wysłany: 23-09-2011, 16:13   

No przecież też zalecanym jest SAE 5W-30 tylko klasy C-3. C czyli do diesli.
 
 
garbaty

Dołączył: 16 Lip 2011
Posty: 32
Skąd: WWa
Wysłany: 24-09-2011, 15:29   

kramikk napisał/a:
garbaty napisał/a:
standardowy olej to 5w30


dla diesli :)


Dla benzyny też, tak jak wyżej kolega napisał.
 
 
kufel

Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 34
Wysłany: 24-09-2011, 22:49   

Tak, to często ten sam olej. Na opakowaniu musi być informacja, że do bezynowego lub bezynowego z katalizatorem i wysokoprężnego z filtrem cząsteczek stałych ważne C-3
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 11