SX4ever - piękne dzięki za link, jestem pod wielkim wrażeniem czytając Twoje posty - szacun.
jerzy1971 - rozumiem, też bym był. Podaj proszę jakiej firmy jest to radio (szukając SV2011 znalazłem jedynie jakieś niefirmowe) i o co chodzi z tym podłączeniem do hamulca ręcznego? Nie jestem specjalistą w tym temacie (jedynie informatykiem, lekkim audiofilem i elektronikiem amatorem), ale nie kumam o co chodzi.
Odebrałem radio i mogę stwierdzić, że fabryczne radio Siemens/VDO w dużej mierze jest tym, czego szukałem. Oczywiście pozostaje niedosyt wypasionej stacji multimedialnej i kolorowej nawigacji z dużym ekranem dotykowym, ale nie w tym przedziale cenowym (szczególnie w moim przypadku - 153,50zł).
Mój model to SUKNR101-06, w menu przedstawia się jako MS 4150, czyli identycznie jak model "sklepowy" 1Din wskazany przez SX4ever w/w linku.
Dźwięk - o niebo lepszy od Panasonic'a - bardziej szczegółowe wysokie tony, przyjemny, "niedechowaty" środek, zadziwiająco dobre niskie tony i to na niezbyt drogich głośnikach Rockford Fosgate i bez wygłuszenia drzwi. Po podbiciu tonów nie zauważyłem zniekształceń dźwięku (nie słucham muzyki na max głośności), na dodatek mogę stwierdzić, że nie ma wyraźnej konieczności uzupełniania zestawu subwooferem (oczywiście nic nie zastąpi 30cm głośnika z porządną skrzynką z MDF, ale nie jest on tu niezbędny).
Kompatybilność i złącza - fizycznie radio pasuje idealnie. Jak widać w opisie złącz (w/w link - SX4ever jeszcze raz dzięki) wyjścia są typu ISO, wymagają więc przejściówki na kostkę Suzuki - ja takową dostałem z radiem. Drugim problemem jest gniazdo anteny - trzeba kupić przejściówkę (ok. 7zł). Po podłączeniu radio działa w pełni poprawnie, nawet bez kluczyka w stacyjce (super, bo Panasonic nie chciał). Jest sterowanie z kierownicy, podświetlenie, wszystko jak należy.
Radio ma normalne wyjście na wzmacniacz (oczywiście oprócz wyjść głośnikowych). W tym celu trzeba dokupić odpowiednią przejściówkę - żółta kostka na 4 chinch'e (koszt ok. 20zł).
Menu - jest dość rozbudowane (zarazem bardzo funkcjonalne) w porównaniu z Panasonic'iem, zarówno w zakresie ustawień ogólnych, jak i radia oraz CD. Nawigacji nie sprawdzałem, bo nie mam map i odbiornika GPS (po AutoMapie, jakoś nie ciągnie mnie do poznania tego systemu). Generalnie można sporo rzeczy ustawić (np. głośność przy włączeniu, janość podswietlenia przycisków i niezależnie wyświetlacza oraz nawet zapanować nad irytującym mnie wcześniej BEEP'em, choć tu ktoś pomyślał i sygnał jest wydawany wtedy, kiedy trzeba, a nie po zrobieniu każdej operacji).
To tyle po dwóch godzinach montażu i zabawy radiem na postoju (z czego montaż zajął ok.15 min). Sprawdzę jak spisuje w trasie oraz jak minie mi obecny zachwyt (jakość do ceny!) i dam znać.
Generalnie znam już odpowiedź na zadane przeze mnie pytanie w temacie tego wątku - z niedrogich modeli dobre jest fabryczne radio Siemens/VDO z navi i MP3, jeśli ktoś oczekuje jeszcze więcej, to pozostaje mu zakup kombajnu multimedialnego, ale niestety firmowego (najlepiej okazyjnie, jak zrobił to trucha0), bo w kwestii "chińczyków" poznałem kilkanaście opinii osób, które miały z nimi do czynienia przez minimum kilka dni i nikt (ani jedna osoba!) nie polecił mi tego rozwiązania.
Pozdrawiam i dziękuję za pomoc
p.s. jutro dorzucę tu zdjęcia, szczególnie porównania złącz i rozbierania konsoli Suzuki.
|