Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 09-06-2025, 16:53

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
Post: 23-10-2009, 21:46 
Offline

Rejestracja: 20-08-2009, 20:03
Posty: 29
Przegląd w Ignisie po 2 latach i 25 kkm.
Nie jeżdżę specjalnie ostro, ale i tak okazało się, że praktycznie do wymiany są klocki i tarcze hamulcowe ?! Jak na fabryczne to fatalnie dobrane materiały, bo tarcze na granicy grubości (15 mm), a klocki (JURID) zużyte tylko w połowie. Jak się zorientowałem, nie jestem pierwszy który narzeka na krótki żywot hamulców.
Wybrałem i kupiłem poza serwisem tarcze ATE i klocki TRW (uważać na wymiary, bo są dwa systemy Bosch i Akebono) i mam wrażenie, że skuteczność jest lepsza, a jak będzie ze zużyciem to się okaże.


Na górę
 Tytuł:
Post: 25-10-2009, 10:45 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-09-2006, 22:36
Posty: 142
Lokalizacja: Siedlce
U mnie są też do wymiany tarcze i klocki, ale będę miał za tydzień na wymianie 47kkm. Przy czym małżonka jeździ głównie Ignisem i robi to bardzo dynamicznie i zwłaszcza po mieście. Jak dla mnie trochę za szybko poleciały Ci te tarcze. Zrobiłem małą ankietę wśród współpracowników jeżdżących innymi samochodami jak Renault, Peugeot, Opel i Skoda i wszyscy zmieścili się z wymianą tarcz i klocków przednich w zakresie 45kkm. Obecnie zamówiłem do swojej Igni oryginalne Suzuki. Póki co nie chcę kombinować z zamiennikami, bo Bank trzyma wciąż łapę na samochodzie ...kredyty ...kredyty :) W ramach oryginalnych części koszt z wymianą wyniesie 1050PLN. Na zamiennikach wyniósłby 800PLN lub coś koło tego. Wybrałem oryginały. Jak nie zapomnę to po wymianie napiszę jakie były wżery na tarczach (wg. serwisantów moje tarcze rozlecą się przy max 50kkm, dlatego wymieniam je teraz).


Na górę
 Tytuł:
Post: 25-10-2009, 18:28 
Offline

Rejestracja: 20-08-2009, 20:03
Posty: 29
W uzupełnieniu : tarcze były równo zużyte, nie porysowane czy pokrzywione; nie było wibracji ani pisków, klocki nie przypalone. A więc na moje oko wina leży po stronie materiału klocków, które są za twarde, mimo że dobrane fabrycznie.
Nie obawiam się więc tzw. zamienników, bo dla mnie TRW, Bosch, ATE czy Ferodo na pewno nie ustępują „oryginalnym” JURID (pierwszy raz o takiej marce usłyszałem). A dla porównania, komplet tarcz i klocków (ATE + TRW/LUCAS) kosztował mnie ok. 420 zł. Polecam.


Na górę
 Tytuł:
Post: 30-10-2009, 09:54 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-09-2006, 22:36
Posty: 142
Lokalizacja: Siedlce
Podsumowanie:
Przebieg 46kkm, grubość tarcz hamulcowych 16mm (podobno za krytyczną wartość uznaje się 15mm). Oryginalne tarcze 2x323,86PLN; oryginalne klocki komplet 331,72PLN; wymiana 120PLN; Łączny koszt 1079,44PLN.
W najbliższy weekend wykonam test na trasie.
Uwagi: okazuje się, że wymiana tarcz w Ignisie przy 46kkm jest bardzo dziwnym zjawiskiem, ponieważ powinny wytrzymać znacznie dłużej. Chyba przy kolejnej wymianie pójdę w zamienniki jak opisałeś "peterbb". W każdym razie liczę, że opiszesz żywotność swoich zamienników.


Na górę
 Tytuł:
Post: 30-10-2009, 10:54 
Offline

Rejestracja: 20-08-2009, 20:03
Posty: 29
Ale kosmiczne ceny ! Przed zakupem zrobiłem przegląd cen w necie i w „Intercarsie”, który jest chyba najdroższy, tarcze ATE (komplet !!) kosztują 198,12 PLN, BOSCH 169,48 PLN, a FERODO 210,50 PLN. Klocki ATE 243,68 PLN, BOSCH 123,70 PLN, FERODO 143,50 PLN. A można kupić jeszcze taniej.
Jeżeli doliczyć koszty przesyłki to i tak max. cena jest znacznie poniżej 500 PLN, a z wymianą ok. 700 PLN. Nie szkoda takich pieniędzy ?


Na górę
 Tytuł:
Post: 30-10-2009, 10:57 
Offline

Rejestracja: 21-09-2006, 12:35
Posty: 434
Lokalizacja: Wisła
A ja myślałem, że to była wina mojej ostrej jazdy, a tu inne osoby też się skarżą na szybkie zużycie tarcz hamulcowych i klocków.

W mojej ocenie winna temu stanowi rzeczy jest niewystarczająca średnica tarczy lub słaba siła hamowania na tylnej osi, albo obydwa. Z resztą fakt za szybkiego (w mojej ocenie) włączania się ABS może wskazywać na "słaby" tył.


Na górę
 Tytuł:
Post: 31-10-2009, 20:40 
Offline

Rejestracja: 14-02-2008, 21:30
Posty: 54
Lokalizacja: krak-off
Rozkład siły hamowania to 70-80% przód i 30-20% tył więc bębnowe hamulce z tyłu w zupełności wystarczają i nie ma co narzekać. Podczas hamowania przednie koła dociskane są do nawierzchni natomiast tył lekko się unosi i przyczepność ma raczej słabą.

Nominalnie tarcza mają 17mm grubości , wymianę zaleca się przy 15mm.
U mnie oryginalne klocki wytrzymaly 45 tys. km, tarcze 90 tys. km.
Przy 90 tys. km załozyłęm zestaw ATE z Intercarsu (bo ceny w ASO są po prostu chore), zobaczymy ile pociągną, na razie zbliżam się do 115 tys km.
Moja rada - jeździć płynniej i hamować więcej silnikiem. Czasami jadę za takimi mistrzami kierownicy na trasie, że zaczynam liczyć ile razy gość przede mną naciska hamulec, i zdarzają się wyniki kilkadziesiąt do zera :D.


Na górę
 Tytuł:
Post: 02-11-2009, 21:42 
Offline

Rejestracja: 20-08-2009, 20:03
Posty: 29
Nie ma sensu licytowanie się, kto ile przejechał do wymiany klocków, bo nie sposób porównywać jazdy w mieście i na trasie.
Kilka km dynamicznej (z konieczności) jazdy w ruchu miejskim, to dla hamulców znaczy tyle samo co kilkadziesiąt albo i więcej km na trasie. Ale w żadnym przypadku zużycie tarcz i klocków nie może być jak 1:2, a ja taki przypadek miałem. No cóż, mówi się trudno i kocha się dalej ..... do następnej wymiany. Może tym razem nie będzie tak szybko.


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-01-2010, 09:05 
Offline

Rejestracja: 06-04-2006, 07:24
Posty: 58
Lokalizacja: Radom
Witam,

Ignis r.prod 2005 (made in Hungary)
Tarcze mają 15,4 mm więc trzeba się zacząć rozglądać za nowymi. Dodatkowo dochodzi drżenie kierownicy przy hamowaniu z prędkości powyżej 80 km/h (być może to coś innego, ale tarcze i tak trzeba wymienić - temat do sprawdzenia). Postawiłem na zestaw Lucas'a. Stosuję Lucasa w SC żony i sprawuje się prawidłowo (poza tym łatwo dostepny). Jakiś czas temu peterbb pisał o dwóch systemach hamulców: Bosch i Akebono:
" Wybrałem i kupiłem poza serwisem tarcze ATE i klocki TRW (uważać na wymiary, bo są dwa systemy Bosch i Akebono) i mam wrażenie, że skuteczność jest lepsza, a jak będzie ze zużyciem to się okaże"

O co dokładnie chodzi? O średnicę tarczy? Mocowanie? czekam na odpowiedź z Suzuki.com.pl o średnicy tarczy, bo bosch ma 257 a lucas 252,7 w necie natomiast wyczytałem że jest 253 mm. Reasumując:

1. Czym różni się System Bosch od Akebono?
2. Zacisk jest przykręcony srubą torx pod klucz 14 czy 15 (muszę kupić)?
3. Odkręcał ktoś tarcze, bo są przykręcone srubami pod śrubokręt gwiazdkowy - wg. mnie pomysł "średni"

Dodam, że w serwisie powiedzieli mi ok 1400 pln za tę robotę (wraz z częściami) :lol:

Moja opcja:

Tarcza 102 pln sztuka (204 pln komplet)
Klocki z tego co pamiętam trochę ponad 100 pln za komplet.
Co daje max 350 pln + własna robota - rachunek jest prosty

Pozdrawiam

_________________
Piotrek


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-01-2010, 22:23 
Offline

Rejestracja: 20-08-2009, 20:03
Posty: 29
Różnica między Akebono i Bosch dotyczy wymiarów klocków, które są całkowicie różne i do mojego (HU '07) pasowały tylko klocki systemu Bosch - TRW/ Lucas typ GDB 1420.

Koszt zakupu w sklepmoto.pl : klocki - 120, tarcze - 300, wymiana tarcz i klocków w serwisie - 130. Razem : 550,-.

Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: 25-01-2010, 13:36 
Offline

Rejestracja: 06-04-2006, 07:24
Posty: 58
Lokalizacja: Radom
Niestety pogoda spłatała figla (-23'C), a drżenie kierownicy stało się naprawdę :zly: nie do zniesienia - trudno pojechałem do ASO, a tam ... same niespodzianki (no może poza przyczyną drgań, bo tu akurat trafiłem). Reasumując:

Tarcze TRW Lucas DF-4826 (101 PLN sztuka)
Klocki TRW Lucas GDB-3363 (127 PLN komplet)

Panu nawet powieka nie drgnęła jak powiedziałem że wszystko mam swoje :szok: . Zaproponowano herbatę lub kawę w wygodnej kanapie przy muzyce :szok: :szok: . Powiedziałem, że wymianę tarczy w jednym kole chciałbym raczej obejżeć - potem chętnie napiję się herbaty - oczywiscie - zapraszamy na warsztat :szok: :szok: :szok: . Po jakimś czasie zostałem zaproszony na dół (pomieszczenie widokowe znajduje się na pięterku): Proszę pana, przyczyną drgań kierownicy były tarcze hamulcowe (sprawdzono - były "zwichrowane"). Zostały wymienione wraz z kolockami i efekt już nie występuje. Proszę uważać, na początku moze byc słabsze hamowanie. Należy się 60 PLN :szok: :szok: :szok: :szok: .
Słucham? Sto ile...? Nie, nie sto. Opłata wynosi 60 pln :szok: :szok: :szok: :szok: :szok: .Szczerze mówiąc byłem przygotowany na conajmniej 150 pln. Jeśli to nie był jednorazowy dzień litości dla klienta - to dla radomskiego Suzuki - Pełny Szacunek.

A hamulce - jak żyleta :D

Pozdrawiam

_________________
Piotrek


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-07-2010, 19:02 
Offline

Rejestracja: 30-03-2009, 18:19
Posty: 91
Lokalizacja: Ruda Śląska
peterbb pisze:
W uzupełnieniu : tarcze były równo zużyte, nie porysowane czy pokrzywione; nie było wibracji ani pisków, klocki nie przypalone. A więc na moje oko wina leży po stronie materiału klocków, które są za twarde, mimo że dobrane fabrycznie.
Nie obawiam się więc tzw. zamienników, bo dla mnie TRW, Bosch, ATE czy Ferodo na pewno nie ustępują „oryginalnym” JURID (pierwszy raz o takiej marce usłyszałem). A dla porównania, komplet tarcz i klocków (ATE + TRW/LUCAS) kosztował mnie ok. 420 zł. Polecam.

Witam wszystkich
Dobrze że jest forum. W serwisie firmowym Suzuki zaproponowali mi po 43 kkm wymianę tarcz i klocków za 1000 zł. Pojechałem do serwisu w sąsiednim mieście, gdzie wcześniej w sprawdzonym warsztacie serwisowałem poprzednie auto. Założyli mi chyba TRW - komplet za 420 zł z usługą bez targowania się. Na szczęście auto było już po gwarancji. W porównaniu z innymi autami rzeczywiście trochę szybciej się zużywają ale to właśnie argument aby poszukać oszczędności. Nie sądzę abym stracił na bezpieczeństwie. A w kieszeni coś zostało.
Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-03-2011, 19:31 
Offline

Rejestracja: 27-11-2010, 10:55
Posty: 19
Szukam sklepu z częściami ponieważ muszę wymienić tarcze i klocki hamulcowe z przodu a nie chcę tego robić poprzez serwis. Pragnę zaopatrzyć się w części sam a warsztatowi zlecić tylko wymianę.


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-03-2011, 08:48 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-03-2011, 11:23
Posty: 200
Lokalizacja: Bytom
Z tarczami i klockami nie powinno być żadnych problemów. W każdym porządnym sklepie z częściami powinny być dostępne i stosunkowo niedrogie.


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-03-2011, 17:27 
Offline

Rejestracja: 21-09-2006, 12:35
Posty: 434
Lokalizacja: Wisła
Intercars, Norauto - tam szukałbym ja.


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-10-2011, 19:29 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-03-2011, 11:23
Posty: 200
Lokalizacja: Bytom
czy ktoś wie jak wyjąć zabezpieczenia klocków hamulcowych? chodzi mi o te "druciki" przy klockach.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]