Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 25-04-2024, 02:23

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: 16-03-2009, 10:39 
Offline

Rejestracja: 04-02-2008, 21:54
Posty: 81
Lokalizacja: Piaseczno
Niestety przedłużająca się zima powoduje, że na drodze, po której jeżdżę, od kilku miesięcy codziennie kilka razy "zatapiam" Vitarę po progi, czasem po doły drzwi w wodzie / błocie.

Zaczynam się zastanawiać poważnie czy nie odpuścić i stać w korkach - ale nie po to kupiłem Vitarę. Boję się. Katalizator, tłumik, napęd, zawieszenie itd. - rdza, szoki termiczne. Zakładając, że kupiłem samochód dobrze utrzymany, ile to wszystko wytrzyma? Tarcze hamulcowe już pokrzywione po 7 miesiącach :(

Nie jeżdżę szybko, toczę się tamtędy powolutku na dwójce.

Czy Vitara jest właśnie do takich rzeczy przystosowana, czy po prostu z premedytacją niszczę to auto i po roku - dwóch będzie tragedia?


Na górę
Post: 16-03-2009, 11:17 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-12-2006, 15:52
Posty: 774
Lokalizacja: Białystok
janek72 pisze:

Czy Vitara jest właśnie do takich rzeczy przystosowana, czy po prostu z premedytacją niszczę to auto i po roku - dwóch będzie tragedia?


Wszystko zależy od sposobu jazdy i dbania o auto. Vitara jest autem terenowym ale nie jest niezniszczalna.
Po prostu co jakiś czas trzeba ją umyć, skontrolować stan zawieszenia, rdzy, olejów w mostach, skrzyni itp.. Krótko mówiąc dbać o auto.
Oczywiście przy częstym zjeżdżaniu z asfaltu podzespoły takie jak amortyzatory, hamulce, tuleje itd. zużywają się szybciej, ale jeżeli jej nie katujesz to tragedii nie będzie. Trzeba tylko pamiętać, że to nie czołg i jeżeli ma być autem do wszystkiego to po prostu jeździć z głową.
;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-03-2009, 17:15 
Offline

Rejestracja: 04-02-2008, 21:54
Posty: 81
Lokalizacja: Piaseczno
Dzięki za odpowiedź.

Umyję jej podwozie jak się zrobi już sucho. Teraz myłem ją na weekendzie, była brudna jak szlag, no i po porannej jeździe do pracy w pn wygląda tak jak przed myciem :(

Żeby nie było niedomówień - jeżdżę wolno i nie szarżuję - po prostu takie błoto.


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-03-2009, 17:50 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
może lifcik :roll:


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-03-2009, 17:58 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-12-2006, 15:52
Posty: 774
Lokalizacja: Białystok
Taa od lifta sie zacznie, potem opony, osłony, zderzaki i tak bez końca. ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-03-2009, 21:32 
Offline

Rejestracja: 17-07-2008, 19:59
Posty: 105
Lokalizacja: kraków
To może przynajmniej te opony tak troszke większy profil :lol:


Na górę
 Tytuł:
Post: 15-04-2009, 20:03 
Offline

Rejestracja: 15-04-2009, 19:22
Posty: 2
Lokalizacja: Okonek
Odświeżę temat. Czy blachy w GV są ocynkowane (rocznik 1999 i wzwyż)?


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-04-2009, 06:49 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-12-2006, 15:52
Posty: 774
Lokalizacja: Białystok
Nie są. Zaczynają rdzewieć już w fabryce. :lol:


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-04-2009, 10:52 
Offline

Rejestracja: 17-07-2008, 19:59
Posty: 105
Lokalizacja: kraków
:lol: :lol: :lol:


Na górę
 Tytuł:
Post: 17-04-2009, 07:59 
Offline

Rejestracja: 04-02-2008, 21:54
Posty: 81
Lokalizacja: Piaseczno
Ja też odświeżę temat. Poszedł simmering na przedniej półosi, zalany czujnik EGR - błędy na komputerze. Już naprawione, zobaczymy co dalej. Mechanik powiedział, że za rok manżety bo guma już sparciała. Pewnie tłumik też, bo cały rudy. No i pokrzywione tarcze do wymiany przy okazji.

Ostrzegam świeżych nabywców terenówek i quasi terenówek - uważajcie, bo błoto da sobie radę z każdym samochodem.


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-06-2015, 09:38 
Offline

Rejestracja: 11-06-2015, 08:08
Posty: 4
Lokalizacja: Czeladź woj. Śląskie
Odświeżę ten temat , ponieważ moja GV ( HDI z 2001r.) za niedługo trafi do konserwacji . Jak to u Was wygląda. U mnie w kilku miejscach na ramie odchodzi płatami powłoka z korozją ( wydaje mi się że to jeszcze oryginalne zabezpieczenie) Ostukałem te miejsca młotkiem i słychać metaliczny oddźwięk - czyli jest co ratować. Te miejsca są w okolicy kół . Lepiej samemu się tym zająć - po zdjęciu koła jest dojście do tych miejsc - czy zaufać firmie która będzie robić spód ?
Ostatnio zauważyłem korozje na wewnętrznej stronie tylnego błotnika - tam gdzie jest wlew paliwa i rura do baku. Ktoś miał podobnie ? We własnym zakresie chce zdjąć zderzaki i zająć się belkami, łączeniami itp. które też maja juz rdzawy nalot. Może ktoś z Was już to robił i mógłby dać kilka wskazówek?


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]