Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 26-04-2024, 16:05

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 137 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 20-02-2012, 22:34 
Offline

Rejestracja: 28-01-2012, 01:47
Posty: 1
Czesc,
napisz prosze czy jestes zadowolony z montazu tych oslon!

Właśnie dostałem paczkę z osłonami AL z allegro z tych aukcji:
http://allegro.pl/oslona-podwozia-silnika-suzuki-grand-vitara-tanio-i2005893362.html
http://allegro.pl/oslona-skrzynia-reduktor-suzuki-grand-vitara-tanio-i2019115331.html
Osłony wyglądają na solidnie wykonane. Na dniach będę montował i napiszę czy nie było problemów z otworami.[/quote]


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-08-2012, 19:47 
Offline

Rejestracja: 15-02-2012, 20:24
Posty: 16
Lokalizacja: Pabianice
Koledzy podepnę się pod temat, bo mam kilka pytań:
chciałbym zakupić do mojej GVI 2,5V6 opony kumho 225/75R16 KL-71. Niestety na chwilę obecną (wszystko standard) nie wejdą.
Czy same podkładki 5 cm pod sprężyny wystarczą??
Ewentualnie co jeszcze powinienem wymienić?? (sprężyny, amo??)


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-08-2012, 21:46 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11-01-2011, 22:58
Posty: 301
Lokalizacja: Kielce
Wejść to wejdą. Z tego co wiem to tylko na max. skręcie lub dobiciu istnieje "szansa" na obcieranie. Ja mam AT 225/70/16 i spoko. Choć dorastam do myśli podniesienia i trochę wyższych oponek :szalony:


Na górę
 Tytuł:
Post: 13-08-2012, 06:18 
Offline

Rejestracja: 15-02-2012, 20:24
Posty: 16
Lokalizacja: Pabianice
dzięki za informację. A nie wiesz jak to jest jeśli za pomocą tulejek plastikowych chciałbym zwiększyć prześwit??
Muszę zmieniać sprężyny i amortyzatory??


Na górę
 Tytuł:
Post: 13-08-2012, 10:54 
Offline

Rejestracja: 25-05-2012, 11:42
Posty: 194
schizma82 pisze:
dzięki za informację. A nie wiesz jak to jest jeśli za pomocą tulejek plastikowych chciałbym zwiększyć prześwit??
Muszę zmieniać sprężyny i amortyzatory??

Wtedy skok zawieszenia w dół będzie już minimalny - auto zaczyna na nierównościach skakać i się odbijać zamiast jechać.
Zwiększony kąt pracy przegubów spowoduje ich wcześniejsze zużycie.
Plusy: tanio w montażu
Minusy: niekomfortowo i drogo w serwisowaniu
:D


Na górę
 Tytuł:
Post: 13-08-2012, 14:44 
Offline

Rejestracja: 15-02-2012, 20:24
Posty: 16
Lokalizacja: Pabianice
ok. Tak też myślałem. A czy jest jakaś tańsza alternatywa jeśli chodzi o sprężyny?? W "starej vitarze" miałem dopasowane jakieś zamienniki - teraz jak patrzę np. na ironman, to robią się wielkie koszty. samochód używany do jazdy w czasie polowań i pracy (leśnik) żaden ciężki teren. Jakieś sugestie??


Na górę
 Tytuł:
Post: 13-08-2012, 15:20 
Offline

Rejestracja: 25-05-2012, 11:42
Posty: 194
schizma82 pisze:
ok. Tak też myślałem. A czy jest jakaś tańsza alternatywa jeśli chodzi o sprężyny?? W "starej vitarze" miałem dopasowane jakieś zamienniki - teraz jak patrzę np. na ironman, to robią się wielkie koszty. samochód używany do jazdy w czasie polowań i pracy (leśnik) żaden ciężki teren. Jakieś sugestie??

Pewnie zaraz się na mnie rzucą posiadacze grand, ale... 8)
Moim zdaniem nie warto inwestować w zwiększanie właściwości terenowych tego auta, bo jest to ekonomicznie nieuzasadnione.
W cenie poprawnego technicznie liftu i większych opon, kupisz jakiegoś sj410 który na szosowych oponkach objedzie każdą GV.
Nawet jeżeli będzie to lift wykonywany "garażowymi metodami" a nie kupowany gotowiec z za oceanu, to tanio nie będzie, bo zakres zmian konstrukcyjnych wymaganych do tego jest dosyć spory.
A wsadzanie podkładek, dłuższych sprężyn, amorków z żuka, itd spowoduje że auto na asfalcie zrobi się po prostu niebezpieczne.


Na górę
 Tytuł:
Post: 13-08-2012, 18:53 
Offline

Rejestracja: 15-02-2012, 20:24
Posty: 16
Lokalizacja: Pabianice
pewnie masz rację, ale jakieś rozsądne rozwiązanie można znaleźć. Przerabiał ktoś GV I "garażowo-zamiennikowym" sposobem?


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-08-2012, 08:58 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-04-2011, 15:00
Posty: 436
Lokalizacja: podkarpacie
myśle ze jednak jezeli ktoś nie mysli jedzic duzo po trasach to samemu można sie pobawic podkładki pod spreżyny tak 3-4 cm i przedłuzyć amorki , skok będzie ten sam a podniesie sie troche na polowania i troche teren styknie, tylko oczywiscie opona to podstawa.nawet jak podniesiesz drogim zestawem to tez będzie nie stabilny bo wysokość robi robote.


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-08-2012, 09:35 
Offline

Rejestracja: 25-05-2012, 11:42
Posty: 194
sewmustaf pisze:
myśle ze jednak jezeli ktoś nie mysli jedzic duzo po trasach to samemu można sie pobawic podkładki pod spreżyny tak 3-4 cm i przedłuzyć amorki , skok będzie ten sam a podniesie sie troche na polowania i troche teren styknie, tylko oczywiscie opona to podstawa.nawet jak podniesiesz drogim zestawem to tez będzie nie stabilny bo wysokość robi robote.

Bezwzględnie skok będzie ten sam, ale nie w dół (bo zabrałeś już 4cm skoku podkładką). Czyli koło, po wjechaniu w dziurę nie opadnie do niej, tylko zawiśnie w powietrzu. Wyjazd z takiej dziury też nie będzie łagodny, tylko z szarpnięciem kiedy koło odzyska przyczepność - o ile w ogóle uda się wydostać z dziury, bo wiadomo co się dzieje jak jedno koło zostaje w powietrzu :)
No i tak jak pisałem - zwiększony kąt pracy przegubów szybciej je wykończy.
Schizma82, a jaki masz na to budżet?

Po podniesieniu należałoby proporcjonalnie poszerzyć auto (np. inne felgi albo dystanse)


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-08-2012, 10:04 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-04-2011, 15:00
Posty: 436
Lokalizacja: podkarpacie
no jak skok jest ten sam i w góre i w dół tylko ogólnie cały będzie wyżej powinno być tak samo tyle tylko że będzie to odsuniete bardzie od np. nadkoli , koło tak samo wpadnie w dziure jak i w niższym zawieszeniu tyle tylko że moze uda sie nie zawiesić na ramie. a przeguby no napewno bardziej będą cierpiały. no zabrałem 4cm ale i pod amor tyle samo podkładam spręzyna jest ta sama i dalej tyle samo odda


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-08-2012, 10:32 
Offline

Rejestracja: 08-11-2010, 15:08
Posty: 333
Poszerzyc moze nie, bo GV jest szersza niz pajero.
Ale kostuch ma racje, ta zawiecha nie jest dobra, ona nie byla dobra dla Vitary a co dopiero do GV. Ta konstrukcja przodu jest [cenzura].
Mozna dac dluzsze sprezyny lub podkladki, dodac dystans do amora i przedluzyc odboje. No cos tam to daje, przy odrobinie pecha jezdzi sie tym jak drabiniastym wozem (bo zmieni sie np twardosc sprezyn).
Ja jezdze suzukami 12 lat i naprawde dochodze do wniosku ze to cudowanie nie ma sensu jezeli auto jezdzi po twardym, ale moze sie starzeje.

W fabryczne zestawy tez nie do konca trzeba wierzyc, bo w fabrycznym zestawie do liftu przedni amor ma taka sama dlugosc jak fabryczny :)
I ten samochod podniesiony generalnie pracuje tylem :)

Jak ktos chce cudowac to trzeba wybrac inne auto i juz, chyba ze chodzi tylko i wylacznie o wyglad i poprawa samopoczucia (vide oslony do GV)


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-08-2012, 10:57 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11-01-2011, 22:58
Posty: 301
Lokalizacja: Kielce
Osłonki jednak nie tylko poprawiają samopoczucie. Choć jednak rzeczywiście jak słyszę zgrzyt z dołu to jednak jest zdecydowanie lepiej jak się wie, że to osłona :) A już kilka razy doszły mnie takie odgłosy że chyba z połowa osłon już się zwróciła! Jednak GV nie jest za wysoka.


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-08-2012, 20:33 
Offline

Rejestracja: 15-02-2012, 20:24
Posty: 16
Lokalizacja: Pabianice
budżet skromny - po odliczeniu opon - jakieś 2000


Na górę
 Tytuł:
Post: 29-10-2012, 20:37 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11-01-2011, 22:58
Posty: 301
Lokalizacja: Kielce
Pytanie odnośnie dystansów pod sprężyny. Montując zestaw dystansów pod sprężyny 3,5/4,5 jak jest z amorkami? Bo sprzedający twierdzi, że mogą być oryginalne.


Na górę
 Tytuł:
Post: 29-10-2012, 22:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-06-2010, 19:39
Posty: 375
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Mogą być ale dał bym z przodu 2,5cm a z tyłu zostawił jak jest tzn 4,5cm albo 4cm ale nie ma gwarancji że na naszych polskich drogach nie będzie w nie waliło przy skoku w dół. Na tył możesz zarzucić monroe s1106 od poldka a z przodu dłuższy amorek np OME, Dobinson lub dystans amortyzatora i rozpórki no chyba że w 2.0R4 nie jest on konieczny


Na górę
 Tytuł:
Post: 30-10-2012, 21:12 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11-01-2011, 22:58
Posty: 301
Lokalizacja: Kielce
Tak są w zestawie. Ale może rzeczywiście ten przód lekko zetnę i amorki z przodu zostaną, a na tył dam te 4,5cm i pójdą te Monroe.


Na górę
 Tytuł:
Post: 23-11-2012, 12:41 
Offline

Rejestracja: 01-06-2012, 13:08
Posty: 53
Lokalizacja: Paprykarnia :)
Po terenie raczej jeździć nie będę ale przytarłem i uszkodziłem fabryczny plastik. Chciałbym kupić niedrogie osłony tak profilaktycznie. Czy bedą pasowały do GV2008

http://allegro.pl/oslona-podwozia-silni ... tabsAnchor

http://allegro.pl/oslona-skrzynia-reduk ... 16323.html

Może podpowiecie które lub gdzie kupić allegro zy jakiś sklep ?


Na górę
 Tytuł:
Post: 23-11-2012, 14:43 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2007, 21:03
Posty: 533
Lokalizacja: OTWOCK/WARSZAWA
Znalazłeś, kupuj i montuj to do GV II


Na górę
 Tytuł:
Post: 23-11-2012, 21:33 
Offline

Rejestracja: 01-06-2012, 13:08
Posty: 53
Lokalizacja: Paprykarnia :)
Tylko czy to dobra cena. W ASO proponowali mi 3 czyęściowy zestaw za 1500.


Na górę
 Tytuł:
Post: 23-11-2012, 22:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2007, 21:03
Posty: 533
Lokalizacja: OTWOCK/WARSZAWA
aluminiowy :?:


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-11-2012, 06:16 
Offline

Rejestracja: 01-06-2012, 13:08
Posty: 53
Lokalizacja: Paprykarnia :)
No właśnie nie wiem. A dlaczego aluminiowy jest lepszy ?


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-11-2012, 06:59 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2007, 21:03
Posty: 533
Lokalizacja: OTWOCK/WARSZAWA
Nie koroduje tak jak te blaszki SHERIFFA, które zakładają dealerzy.
O wadze nie piszę, ponieważ osłony aluminiowe są grubsze i waga jest wtedy podobna.
Warto jeszcze zwrócić uwagę na konstrukcję i mocowania ( duże powierzchnie płaskie bez przetłoczeń i wzmocnień mogą się pod obciąźeniem odkształcać i warto, aby miały jak najwięcej puktów mocowania i podparcia).
Ps. Jak pomagamy znajomym z GVII i Jamnikami spotykamy oba rodzaje osłon, po terenie aluminiowe były w zdecydowanie lepszym stanie


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-11-2012, 11:03 
Offline

Rejestracja: 01-06-2012, 13:08
Posty: 53
Lokalizacja: Paprykarnia :)
Czy ma ktoś wzory takich osłon do GV II. Pomyślałem o samodzielnym zrobieniu . 1200 zł to dosyć dużo za dwa wygięte kawałki blachy.


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-03-2013, 19:37 
Offline

Rejestracja: 12-12-2011, 15:42
Posty: 10
Lokalizacja: Lubuskie
przedluzki przednich amorkow do gv, piszcie pw


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 137 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]