Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 17-07-2019, 06:00

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
Post: 17-04-2019, 10:31 
Offline

Rejestracja: 17-04-2019, 10:19
Posty: 3
Witam jak w temacie auto dla jednej osoby czasem dwie,krotkie dystansy do pracy i szkoly od 2 do 5km ,takze auto na krotkie trasy,zalezy mi na malym spalaniu i niezawodnosci,rocznik 2015 do 2018 prosze o porady szukac 5 czy 6 jaki silnik ile drzwi na wyposarzeniu bardzo mi nie zalezy,auto kupowane bedzie w Anglii bo tu mieszkam i chcialbym nim pojezdzic minimum z 8 lat,jeszcze jedno pytanko jakie blachy maja te autka czy nie rdzewieja za szybko dzieki za pomoc


Na górę
Post: 17-04-2019, 15:02 
Offline

Rejestracja: 13-09-2017, 14:08
Posty: 81
Suzuki: baleno
Witam, jeździłem 5- tką, teraz jeżdżę Baleno z tymi samym silnikiem, co Swift. Znam Swifta 6.

5- tka jest mniej elastyczna, czyli słabiej ciągnie od dołu ( w porównaniu do obecnego silnika 1.2, nie mówiąc o 1.0 turbo, który ma osiągi nieporównywalne do obu wspomnianych), spali tez około 0,5 litra więcej paliwa. Bagażnik w 6- ce jest większy i generalnie jest w nim więcej miejsca. Obecny Swift jest też lepiej wykończony w środku. O awaryjność nie masz co się martwić, podobnie o blachy- współczesne auta Suzuki uważam, że są dobrze zabezpieczone antykorozyjnie. Oficjalny komunikat firmy mówi, że mają obustronną powłokę cynkową i dodatkowo kataforezę. W 5- ce zrobiłbym jednak konserwację. Ilość drzwi? Według potrzeb. 5- ek trzydrzwiowych było mało, 6- ki są tylko pięciodrzwiowe.

Pozdrawiam

_________________
Suzuki Swift III
Suzuki Swift V
Suzuki Baleno 1.2 Premium Plus
Suzuki Baleno 1.0 Elegance


Na górę
Post: 17-04-2019, 21:14 
Offline

Rejestracja: 07-01-2019, 21:22
Posty: 21
Suzuki: Swift
Ze wzgledu na spalanie wybralbym 6steczke


Na górę
Post: 18-04-2019, 09:21 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 987
Suzuki: Vitara S 1.4T FWD
Swift zrobił się oszczedny od momentu wprowadzenia silnika 1.2.
Aktualny model w wersji 90 KM pali ok. 0.4-0.5 l mniej od poprzednika z 94KM.

1.2 jest z lekka mułowaty, dopiero 1.0T zapewnia wrazenia z jazdy na poziomie innych konkurentów z turbinami.

_________________
Vitara S 1.4T 143 KM @ 169 KM FWD 2018
Swift 1.2 94 KM Comfort 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 18-04-2019, 13:59 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02-11-2008, 17:37
Posty: 333
Lokalizacja: śląskie
Mój Swift 1.2 z 2013 94KM daje rade pod góre na zakopiance z klimą , natomiast w Splashu 1.2 z 86 KM silnikiem, tamże klimę musiałem chwilowo wyłaczać. :D :lol:


Na górę
Post: 19-04-2019, 19:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2018, 20:14
Posty: 118
Lokalizacja: Śląsk
Suzuki: Swift '18
Miałem swifta z 2014 i obecnie mam z 2018.

Moim zdaniem absolutnie się nie zastawiaj, tylko bierz obecną generację i uważam, że warto dopłacić do SZ5 - dopłata do pełnego wyposażenia jest wręcz absurdalnie niska a i samochód na tle konkurencji jest tańszy z tym wyposażeniem.

Obecna generacja jest w każdym calu lepsza od poprzednika.

_________________
1997 Suzuki Swift 1.3 GLX - był
2014 Suzuki Swift Premium - był
2018 Suzuki Swift 1.2 Elegance - jest


Na górę
Post: 20-04-2019, 06:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 122
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift
harry pisze:
Mój Swift 1.2 z 2013 94KM daje rade pod góre na zakopiance z klimą , natomiast w Splashu 1.2 z 86 KM silnikiem, tamże klimę musiałem chwilowo wyłaczać. :D :lol:

Od kilku lat producenci programują tak klimę, że wyłącza się na chwilę przy dużym obciążeniu silnika. W niektórych modelach stosowane są dodatkowo specjalne rozwiązania w układzie, które powodują, że wyłączenie klimy jest wyczuwalne dopiero po chwili. Dlatego w nowszych autach nie poczujesz różnicy przy jeździe pod górę z klimą.

Nowy Swift 1.2 ma bardzo dobrze zestrojoną skrzynię, z zewnątrz jest nieco mniejszy (ale i ładniejszy) od poprzednika. Natomiast w środku odczuwa się, że jest więcej miejsca (lepsze wykorzystanie przestrzeni). Zdecydowanie polecam nowego. :-)

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (w drodze)


Na górę
Post: 21-04-2019, 08:44 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2018, 20:14
Posty: 118
Lokalizacja: Śląsk
Suzuki: Swift '18
Suzuki posiada/stosuje technologię ECO-COOL, głównie ze względu na system Stop-Start. W parowniku umieszczona jest specjalna substancja (?), która zamraża się od samego zimnego parownika (czynnika chłodzącego). Podczas gdy sprężarka przestaje działać, chłodne powietrze z nawiewu dmucha dłużej (do czasu, aż ta wspomniana substancja roztopi się).

Tylko zastanawiam się, czy czasem nie stosują tego tylko w samochodach na rynek japoński, ponieważ choćby u nas nie ma nigdzie o tym informacji. Osobiście dotychczas nie zauważyłem, żeby w moim swifcie po wyłączeniu klimatyzacji było chłodniej dłuższy czas niż w samochodzie, w którym na pewno tej technologii nie ma. Przyjdą upały, sprawdzę jeszcze raz...

_________________
1997 Suzuki Swift 1.3 GLX - był
2014 Suzuki Swift Premium - był
2018 Suzuki Swift 1.2 Elegance - jest


Na górę
Post: 21-04-2019, 16:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 122
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift
Mnie też się wydaje, że w nowym swifcie nie ma "akumulatora termicznego". Zeszłego lata w korkach wyłączałem start-stop z tego powodu. Natomiast na pewno odłącza klimę przy obciążeniu, bo codziennie wjeżdżam pod 100-metrową górkę i w starszych benzyniakach jest wyraźna różnica, a w nowym swifcie 1.2 nie ma żadnej.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (w drodze)


Na górę
Post: 26-04-2019, 16:18 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2018, 20:14
Posty: 118
Lokalizacja: Śląsk
Suzuki: Swift '18
Mały update - dzisiaj miałem okazji przyjrzeć się dokładniej, czy ECO-COOL być może jest w naszych swiftach Elegance i mam wrażenie, że chyba jednak jest. W każdym bądź razie, dla przypomnienia, w wersji Elegance w ustawieniach samochodu można ustawić priorytet utrzymywania określonej temperatury klimatyzacji systemu stop-start (komfort/kompromis/ekonomia).

_________________
1997 Suzuki Swift 1.3 GLX - był
2014 Suzuki Swift Premium - był
2018 Suzuki Swift 1.2 Elegance - jest


Na górę
Post: 03-05-2019, 13:02 
Offline

Rejestracja: 17-04-2019, 10:19
Posty: 3
Witam jak wygląda serwis i gwarancja przy kupnie nowego swifta czy jest to darmowe czy płatne.


Na górę
Post: 04-05-2019, 06:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02-11-2008, 17:37
Posty: 333
Lokalizacja: śląskie
Ogólne warunki gwarancji
https://suzuki.pl/auto/gwarancja
Przeglady sa płatne, pierwszy po 1000km,wymiana oleju i filtra oleju(bez kosztow robocizny), nastepny po roku (albo 15000km), po 2 latach (albo 30000km), 3 latach (45000km).....
Zakres czynnosci przegladow wg harmonogramu dla danego modelu i przebiegu (zawarty w inst. obsługi).
U różnych dilerów ( różnych ASO) koszty moga byc rózne.
Przy kupnie niektorym udaje sie wynegocjowac karty rabatowe stalego klienta na przeglady z rabatem na robocizne i materiały.
Koszty przegladow gwarancyjnych mozna obnizyc przywoząc np. swój olej(nowe oryginalne nieotwierane opakowanie, paragon zakupu), filtry powietrza, klimy .Jednak warto zapytac sie wczesniej czy mozna tak zrobic w danym ASO.
Chyba w wiekszosci ASO na scianie wisi tablice z cenami przegladow danego modelu w danym ASO w zaleznosci od rodzaju przegladu.


Na górę
Post: 04-05-2019, 22:09 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-04-2007, 19:23
Posty: 710
Lokalizacja: Górny Śląsk
Nic dodać, nic ująć. :piwo:


Na górę
Post: 05-05-2019, 10:36 
Offline

Rejestracja: 17-04-2019, 10:19
Posty: 3
Witam w końcu znalazłem czas żeby podjechać do salonu i zobaczyć suzuki swift sprzedający zaoferowal mi dwa modele na które dostalbym 2000 funtow upustu przy oddaniu starego autka Suzuki Swift 1.2 Dualjet Attitude 5dr cena 14.900f minus upust czyli wychodzi 12.900f ,Suzuki Swift 1.0 Boosterjet SHVS SZ5 5dr cena 16.450f minus upust 14.450 jesli chodzi o wyglad to ten tanszy model zrobil na mnie wieksze wrazenie wyglada bardzo sportowo,w srodku lepiej wyglada ten drozszy model,jakies sugestie co do tych dwoch modeli.


Na górę
Post: 05-05-2019, 12:21 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2018, 20:14
Posty: 118
Lokalizacja: Śląsk
Suzuki: Swift '18
Attitude to w zasadzie taki SZ-T (lub GL+, a u nas w Polsce odpowiednik Premium Plus), tylko z silnikiem 1.2 i dołożonym pakietem aero plus felgi polerowane - fakt, całkiem fajnie wygląda. Sam musisz się zastanowić co jest ci potrzebne, moim zdaniem nie opłaca się kupować Swifta w konfiguracji innej niż najbogatszej (SZ5).

_________________
1997 Suzuki Swift 1.3 GLX - był
2014 Suzuki Swift Premium - był
2018 Suzuki Swift 1.2 Elegance - jest


Na górę
Post: 05-05-2019, 13:25 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 987
Suzuki: Vitara S 1.4T FWD
Postaw na 1.0T. Zupelnie inna jazda niź wolnossącym 1.2.
Wyposażenie, wygląd to już kwestia indywidualna...

_________________
Vitara S 1.4T 143 KM @ 169 KM FWD 2018
Swift 1.2 94 KM Comfort 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl