Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 24-01-2019, 10:23

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Post: 19-11-2018, 23:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17-09-2018, 20:59
Posty: 19
Lokalizacja: Katowice
Korozja w nowych autach


Nowe auta są odporne na korozję? Ależ skąd! Eksperci ze Szwecji ostrzegają, że w przypadku wielu modeli jakość zabezpieczeń jest niska. Które auta muszą zardzewieć?

Szwecka stal kojarzy się z solidnością i trwałością – tak było kiedyś, przynajmniej jeśli chodzi o zabezpieczenia antykorozyjne. Volvo V70, w wersji produkowanej do 2007r. było najlepiej zabezpieczone przed rdzą ze wszystkich badanych przez nas aut – twierdzi Thomas Widstrom, prowadzący w Sztokholmie firmę Rostskyddsmetoder (czyli po polsku: zabezpieczenia antykorozyjne). Od 1989r. bada ona na zlecenie pisma „Vi Bilagare” („My właściciele aut”) jakość zabezpieczeń antykorozyjnych nowych samochodów, które trafiają na szwedzki rynek. Nie bez powodu – ze względu na ciężki klimat i sól samochody nie maja tam lekko. Volvo V70 zostało do takich warunków stworzone, jego karoseria jest w 85% ocynkowana, a najbardziej zagrożone elementy wykonano z materiałów odpornych na korozję – tak chwalono je w 1999r. Później, niestety, nie było już wcale lepiej. Przetestowane w tym roku modele Volvo XC40 i V60 otrzymały zaledwie trzy na pięć możliwych gwiazdek w rankingu.
Jeszcze gorzej w tych badaniach wypadają znane z mechanicznej solidności auta japońskie – ich wynik to często zaledwie dwie na pięć gwiazdek. Przebadana w 2016r. Honda Jazz wypadła jeszcze gorzej, uzyskując tylko jedną gwiazdkę. Lista słabych punktów tego modelu obejmowała m.in. źle zabezpieczone krawędzie drzwi, maski, klapy, łączenia progów, brak zabezpieczenia podłużnic, wchłaniające wodę filcowe osłony i porowate maty wygłuszające.
Zdaniem szwedzkiego eksperta japońskie firmy stawiają przede wszystkim na podkład i lakier, podczas gdy europejscy konkurenci zalewają jeszcze profile zamknięte i wewnętrzne powierzchnie poszyć woskami. Pierwsza metoda w szwedzkich warunkach, często wcale nie tak bardzo odmiennych od tych, z którymi spotykamy się w Polsce, po prostu nie wystarcza. Niektóre firmy, takie jak choćby Mazda, znana z potężnych wpadek z korozją w całkiem młodych autach, na rynkach ze szczególnie trudnymi warunkami, czyli np. w Szwecji lub Polsce, aplikują dodatkowe zabezpieczenia antykorozyjne, zanim jeszcze auta trafią do salonów. Niemieccy klienci tak dobrze nie mają …
Podobnie z korozją próbował sobie radzić także Mercedes, również mocno doświadczony w tej kwestii (rdza grasuje na potęgę m.in. w modelu W210, czyli w popularnym „okularniku”) - egzemplarze przeznaczone na szwedzki rynek były dodatkowo zabezpieczane w tamtejszych serwisach, jeszcze przed wydaniem klientom. Teraz lepsze zabezpieczenia aut przeznaczonych na rynki skandynawskie lub do Kanady są aplikowane od razu w fabryce. Efekty widać w badaniu: w aktualnej klasie S fachowcy nie znaleźli żadnych czynników ryzyka, które wskazywałyby na korozję grożącą temu autu w przyszłości. Zaznaczmy raz jeszcze: mowa tu o samochodach sprzedawanych w Szwecji.
Kiedyś również Fordy sprzedawane w Skandynawii były specjalnie przygotowywane – najwyraźniej tak już nie jest. Wszystkie trzy sprawdzone w tym roku modele (EcoSport, Focus, S-Max), a także zbadana w ubiegłym roku Fiesta, zdobyły tylko dwie gwiazdki. Trzema gwiazdkami zadowolić się musiały modele Grupy VW: T-Roc i Skoda Karoq. Francuzi ze zmiennym szczęściem – Renault Espace z kompletem gwiazdek, za to Peugeot 308 tylko z trzema.

Zdaniem eksperta nowe auta rdzewieją inaczej niż dawniej. Korozja w mniejszym stopniu dotyka teraz drzwi i błotniki, za to częściej atakuje podwozie. W dużej mierze jest to efekt stosowania osłon, które z jednej strony wprawdzie chronią, ale z drugiej powodują, że pod nimi zbiera się wilgotny brud.
Poniżej prezentujemy wyniki tegorocznych badań ekspertów pracujących na zlecenie „Vi Bilagare”. Uwaga, przebadane samochody mogą tu występować w innych specyfikacjach niż te sprzedawane na naszym rynku.

Ranking zabezpieczeń antykorozyjnych 2018: Modele sprawdzone w tym roku przez ekspertów ze Szwecji

Marka, model / Ocena:

> Audi A4 Allroad – 4/5
> Audi A4 Avant – 4/5
> Audi A6 – 5/5
> Audi A8 – 5/5
> BMW serii 1 – 4/5
> Citroen C3 Aircross – 3/5
> Citroen C4 Cactus – 2/5
> Dacia Duster - 3/5
> Ford EcoSport – 2/5
> Ford Fokus – 2/5
> Ford S-Max – 2/5
> Honda Civic – 2/5
> Hyundai i30 kombi – 3/5
> Hyundai Ioniq Electric – 3/5
> Jeep Compass – 3/5
> Kia Ceed – 3/5
> Kia Stonic – 2/5
> Lexus LS 500h – 4/5
> Mercedes klasy A – 4/5
> Mercedes klasy S – 5/5
> Nissan Leaf – 2/5
> Nissan Qashqai – 2/5
> Opel Grandland X – 3/5
> Opel Insygnia Country Tourer – 4/5
> Peugeot 308 SW – 3/5
> Renault Espace - 5/5
> Renault Megane ST - 4/5
> Seat Arona – 4/5
> Skoda Karoq – 3/5
> Subaru XV – 2/5
> Volvo V60 – 3/5
> Volvo XC40 – 3/5
> VW Golf – 4/5
> VW e-Golf – 4/5
> VW Passat Alltrack – 4/5
> VW Passat kombi – 4/5
> VW T-Roc – 3/5
> VW Tiguan – 4/5
> VW Tiguan Allspace – 4/5

Naszym zdaniem
W czasach, gdy samochody są często traktowane podobnie jak komórki – czyli kupowane jako nowe gadżety – i wymieniane na inne, kiedy się znudzą lub przestaną być najnowszym krzykiem mody, zabezpieczenie antykorozyjne przestaje być priorytetem. Jeśli jednak z samochodu chcecie korzystać dłużej, a macie np. auto „dwugwiazdkowe”, to warto zainwestować w dodatkowe zabezpieczenia. Profilaktyka jest znacznie tańsza niż leczenie.


- źródło: AŚ

P.S. Szkoda, że w tym roku nie sprawdzali żadnego modelu Suzuki.


Na górę
Post: 23-12-2018, 11:39 
Offline

Rejestracja: 19-01-2018, 08:40
Posty: 26
Nie są odporne. Moim zdaniem, jednymi z bardziej odpornych były Audi np Audi 100czy Audi 80, która miała dużo ocynku, który w znaczym stopniu ograniczął korozję... Aby unikać korozji, nie ma innego wyjścia jak robić zabiegi pielęgnacyjne, np stosować powłokę ceramiczną.


Na górę
Post: 24-12-2018, 10:54 
Offline

Rejestracja: 22-01-2017, 21:21
Posty: 37
medison pisze:
Nie są odporne. Moim zdaniem, jednymi z bardziej odpornych były Audi np Audi 100czy Audi 80, która miała dużo ocynku, który w znaczym stopniu ograniczął korozję... Aby unikać korozji, nie ma innego wyjścia jak robić zabiegi pielęgnacyjne, np stosować powłokę ceramiczną.


Powłoka ceramiczna, to jest tylko jedna z opcji.
Dużo daje woskowanie. Najlepiej, gdy wykonywane regularnie, wówczas efekt jest najlepszy.
Jeżeli zależy Ci na tym, aby lakier był możliwie jak najdłużej w dobrym stanie, to zainteresuj się jeszcze środkiem SOFT99 Fusso Coat 12 Months Wax Light Color, który po nałożeniu tworzy na lakierze trwałą powłokę ochronną (polimery fluidowe), która utrudnia gromadzenie się brudu oraz zabezpiecza przed tymi wszystkimi szkodliwymi czynnikami jak np kwaśne deszcze, promieniowanie uv. Posiada również działanie hydrofobowe.
Pełną charakterystykę znajdziesz tutaj: https://sklep.car-spa.pl/woski-naturaln ... ight-color


Na górę
Post: 24-12-2018, 12:00 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 843
Tutaj jest lista wszystkich Suzuki przetestowanych : http://www.vibilagare.se/test/rost?make=148

Nowy Swift 2/5
Baleno 2/5
Vitara 2/5
Swift 2014 2/5

Widać, że Suzuki trzyma swój (niski) standard i tyle.
Trzeba samemu zadziałać jak się chce autem dłużej jeździć.

_________________
Vitara S 1.4T 140 KM FWD 2018
Swift 1.2 94 KM Comfort 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl