Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 19-11-2018, 04:18

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ] 
Autor Wiadomość
Post: 05-11-2018, 10:21 
Offline

Rejestracja: 09-07-2018, 07:26
Posty: 24
Zachęcony efektami wygłuszenia drzwi ( tutaj relacja z napraw tutaj http://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=68&t=17119), postanowiłem zabrać się za wygłuszenie bagażnika i nadkoli tylnych. Do przeprowadzenia prac potrzebne będą:
1. ok 3,5 m2 maty butylowej
2. ok 3,5 m2 pianki kauczukowej
3. Łopatki do ściągania tapicerki
4. Klucze nasadowe 10 i 14 do odkręcania mocowań pasów i kanapy
5. Czyściwo i benzyna ekstrakcyjna do odtłuszczania.
6. Ostry nożyk i nożyczki do docinania materiału.
7. Wałek do dociskania mat.

Na wstępie kilka porad przed rozpoczęciem prac.
* Całość prac zajęła mi 8h, więc potrzebny będzie cały dzień wolnego z dostępem do światła. Lepiej robić to w okresie letnim, kiedy dzień jest dłuższy ( lub dobrze oświetlony garaż )
* Zawczasu kupcie kilka spinek tapicerskich w razie uszkodzeń podczas demontażu plastików
* Jeżeli coś się da odkręcić przed montażem mat- zdemontuj. Będziesz miał mniej problemów z docinaniem mat i wycinaniem otworów.
* Nie zapominaj o robieniu dziurek na mocowanie śrub w macie i piance. Po zaklejeniu ich na blachę bardzo ciężko je potem znaleźć.

Prace zaczynamy od demontażu półki i materiału przykrywającego podłogę bagażnika.

Wyjmujemy tylną kanapę- jej zamocowana jedynie na zatrzaski, więc wychodzi bardzo łatwo:
https://drive.google.com/file/d/1oU9_Zzg91rPboHsVpdc9yd5DZpfCX9qy/view?usp=sharing

Następnie odkręcamy oparcie tylnej kanapy. Mocowana jest do stelaża 4 śrubami na klucz 14. Dostęp do śrub po lekkim uchyleniu filcu przykrywającego plecy oparcia
https://drive.google.com/file/d/1KU8a1NF87c44gJ-dGXux-f8k8zihf4sr/view?usp=sharing

Mając zdemontowaną kanapę, odkręcamy mocowanie pasów i isofixów (klucz 14):
https://drive.google.com/file/d/1UzkVPAzYqrHROL0pCcDAixhRQqVAJo6N/view?usp=sharing

Wyciągamy maskownicę progu załadunkowego. Ostrożnie, bo do plastiku mocowana jest wiązka od czujnika.
https://drive.google.com/file/d/18_KU-XI4uQCfRjL-joKwWnx5Rcr8skQL/view?usp=sharing

Zdejmujemy plastiki maskujące kanapę ( same zatrzaski)
https://drive.google.com/file/d/1CIhWpy5i7BvOBVDKWOXEvsTpMD5lMcN0/view?usp=sharing

Dopiero po zdjęciu kanapy i mocowań możemy się brać za demontaż bocznych plastików bagażnika.
Główne mocowania plastiku to:
* 2 śruby na klucz 10 do poszycia:
https://drive.google.com/file/d/17Z97IoA54Vi78zIlpwaJHotLIheoC9zg/view?usp=sharing
* Mocowanie zawiasu oparcia kanapy
https://drive.google.com/file/d/1OQwc7L0nD0dwhk6DktJQw_ROo24fBJju/view?usp=sharing
* Jedna spinka do plastików montująca plastik do podłogi tuż przy tylnej lampie ( tutaj nie mam zdjęcia)
* Ucho na torbę z zakupami. Abu je wyjąć, należy je przekręcić o 90 st i wyciągnąć.
https://drive.google.com/file/d/1CVbOt5UlxNqL78FOiaAo4yBijzvX18qa/view?usp=sharing

Reszta plastików jest za zatrzaski, więc wystarczy lekko pociągnąć i wyskoczy.
Prawy plastik ma dodatkowo podłączone wtyczki do lampki i w moim przypadku do gniazda 12v
https://drive.google.com/file/d/1jdfRznWGSD5Xl_NHFwYRYe9pXIwgg8qu/view?usp=sharing


Mając wybebszony środek, odkurzamy wszystko i odtłuszczamy powierzchnię przed przystąpieniem do wyklejania matami.

Ja zacząłem od wyklejania wnęk nadkoli:
https://drive.google.com/file/d/1q3arR8HUH-cUhIqNkV-VpCLWx2WYs8w2/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/16eegyU2p9GutVKUw9sznvxKsWxxP-wqR/view?usp=sharing

Następnie podłoga. Pamiętamy o robieniu otworów pod śruby.
https://drive.google.com/file/d/11bphc_JJY2W492Nkemr0Z-18CR2igH_5/view?usp=sharing

Po matach czas na piankę:
https://drive.google.com/file/d/1a3Fx4RvFggaTSf9Q2fkAuj1hutA4Y2Gs/view?usp=sharing

Tutaj nie ustrzegłem się błędów, bo niepotrzebnie zakleiłem powierzchnię, do której mocowane są boczne plastiki. Zbyt duża ilość pianki spowodowała późniejsze problemy z mocowaniem plastików, ale tragedii nie było. Lepiej jednak zostawić te miejsca niewyklejone. Z estetyką też na bakier, ale tego i tak nie będzie widać.
https://drive.google.com/file/d/137h9ihSUwfBPiKWGODhAv0n-1hlTKnQy/view?usp=sharing

Dalej to montaż wszystkich, odkręconych wcześniej plastików, mocowań pasów, isofixów, kanapy, koła zapasowego itp ( jakieś 2 godziny roboty) . Potem fanfary oklaski i ogólne szczęście.
O ile niczego nie spieprzyliście, nie powinny wam zostać żadne śrubki.

Efekt: jeszcze nie mierzyłem poziomu hałasu, ale jest duża różnica w źródle docierającego do moich uszu hałasu. Teraz główne źródło hałasu do przednie koła i komora silnika a tył to po prostu oaza ciszy i spokoju. Moje dzieciaki bardzo sobie chwalą. Musze teraz wykminić jak wygłuszyć komorę i przednie nadkola.

_________________
S-Cross 1.6 Pb 2013


Na górę
Post: 05-11-2018, 15:15 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 775
Przednie nadkola moze da sie od środka -tyle ze jak patrzylem w Swifcie to zostaje za malo miejsca na gabkę...Moze w scross jest wiecej miejsca.

Koniecznie zrob pomiary i daj znac jak finalny efekt.
Super robota !

_________________
Vitara S 1.4T 140 KM FWD 2018
Swift 1.2 94 KM Comfort 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 05-11-2018, 15:22 
Offline

Rejestracja: 12-02-2018, 11:36
Posty: 62
Lokalizacja: Szczecin
polecam zdjąć podsufitkę i okleić dach
też pomaga

_________________
1.4 6MT Premium
2018


Na górę
Post: 10-11-2018, 18:35 
Offline

Rejestracja: 09-07-2018, 07:26
Posty: 24
Pomiary wykonane. Tak jak i poprzednio do pomiarów użyłem aplikacji Sound Meter.
Przed wygłuszeniem
100 km/h - 58/59 dB
140 km/h- 66/67 dB

Po wygłuszeniu
100 km/h - 57/58 dB
140 km/h- 65/66 dB


Telefon był przymocowany do uchwytu przy lusterku wstecznym. Na tylnym siedzeniu zdecydowanie ciszej.

Teraz pozostało jedynie wygłuszyć pokrywę silnika i nadkola przednie.

_________________
S-Cross 1.6 Pb 2013


Na górę
Post: 10-11-2018, 22:06 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1414
1 dB nie może oznaczać zdecydowanie ciszej.
Pomijam profesjonalność sprzętu pomiarowego.
To się chyba nazywa - autosugestia. Jednak samopoczucie kierownika jest najważniejsze, też tak mam czasami.


Na górę
Post: 10-11-2018, 22:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 775
Bardzo dobry wynik. Zapewne sam dzwiek tez ma nizsze tony, przyjemniejsze dla ucha.
U mnie po wyciszeniu auta tak było.

_________________
Vitara S 1.4T 140 KM FWD 2018
Swift 1.2 94 KM Comfort 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 11-11-2018, 14:50 
Offline

Rejestracja: 26-12-2017, 13:17
Posty: 189
MS pisze:
1 dB nie może oznaczać zdecydowanie ciszej.
Pomijam profesjonalność sprzętu pomiarowego.
To się chyba nazywa - autosugestia. Jednak samopoczucie kierownika jest najważniejsze, też tak mam czasami.


No właśnie. Czy ten 1db to nie jest aby błąd pomiarowy? Jeśli nie to wynik tak naprawdę nic się nie zmienił.

_________________
SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet 6AT AllGrip ’18


Na górę
Post: 11-11-2018, 15:09 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 775
Pamietajcie o skali logarytmicznej dla decybeli.

_________________
Vitara S 1.4T 140 KM FWD 2018
Swift 1.2 94 KM Comfort 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 13-11-2018, 10:26 
Offline

Rejestracja: 01-02-2015, 18:59
Posty: 31
Zmiana o 3 decybele to dwa razy ciszej. Różnica wyciszenia między Dacią a Mercedesem to około 6 decybeli.


Na górę
Post: 13-11-2018, 14:12 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1414
Chyba x1


Na górę
Post: 14-11-2018, 10:07 
Offline

Rejestracja: 09-07-2018, 07:26
Posty: 24
Ważne, że moja ciężka praca nie poszła na marne i efekt rzeczywiście jest słyszalny i mierzalny. Niezależnie od moich subiektywnych odczuć, odczyty pokazują, że jest ciszej. Nieważne czy mierzone profesjonalnym, czy amatorskim sprzętem. Mam teraz jeden z lepiej wyciszonych S-crossów w kraju, aczkolwiek apetyt rośnie w miarę jedzenia i teraz będę wyciszał pokrywę silnika (maty + pianka trudnopalna) oraz obudowy nadkoli przednich (pianka kauczukowa). W razie czego, jakby ktoś miał relację z wyciszania podsufitki, to bardzo chętnie spojrzę, bo nie ukrywam, że boje się tego tematu- nigdy nie zdejmowałem podsufitki i nie wiem jak będzie.

_________________
S-Cross 1.6 Pb 2013


Na górę
Post: 14-11-2018, 11:48 
Offline

Rejestracja: 01-02-2015, 18:59
Posty: 31
Ja wygłuszałem podsufitkę, ale głównie dlatego że trochę jeździłem z rowerami na dachu i hałas był nie do wytrzymania. Demontaż podsufitki jest prosty. Większy problem jest z zamontowaniem jej z powrotem...


Na górę
Post: 14-11-2018, 18:45 
Offline

Rejestracja: 12-02-2018, 11:36
Posty: 62
Lokalizacja: Szczecin
aby zdjąć podsufitkę musisz poodkręcać wszystkie uchwyty zaczepy, plastiki itp itd , pościągać chociaż do połowy uszczelki drzwi i najlepiej w dwie osoby powoli i ostrożnie aby nie połamać podsufitki wysuwać pod delikatnym kątem.

_________________
1.4 6MT Premium
2018


Na górę
Post: 14-11-2018, 18:47 
Offline

Rejestracja: 12-02-2018, 11:36
Posty: 62
Lokalizacja: Szczecin
Cytuj:
. Mam teraz jeden z lepiej wyciszonych S-crossów w kraju

i najcięższego ,maty swoje ważą .

_________________
1.4 6MT Premium
2018


Na górę
Post: 14-11-2018, 21:19 
Offline

Rejestracja: 26-12-2017, 13:17
Posty: 189
Nie lepiej kupić inne auto niż tak każdy cm2 wyciszać?

_________________
SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet 6AT AllGrip ’18


Na górę
Post: 15-11-2018, 08:43 
Offline

Rejestracja: 09-07-2018, 07:26
Posty: 24
marcin sz-n pisze:
Cytuj:
. Mam teraz jeden z lepiej wyciszonych S-crossów w kraju

i najcięższego ,maty swoje ważą .

No ze mną na pokładzie na pewno :) A kolega tak na poważnie, czy żartuje? Wszystkie maty i pianki nie ważyły więcej jak 20kg.

_________________
S-Cross 1.6 Pb 2013


Na górę
Post: 15-11-2018, 08:45 
Offline

Rejestracja: 09-07-2018, 07:26
Posty: 24
euro_tuned pisze:
Nie lepiej kupić inne auto niż tak każdy cm2 wyciszać?


Kurczę, rzeczywiście o tym nie pomyślałem.

_________________
S-Cross 1.6 Pb 2013


Na górę
Post: 15-11-2018, 09:04 
Offline

Rejestracja: 01-02-2015, 18:59
Posty: 31
euro_tuned pisze:
Nie lepiej kupić inne auto niż tak każdy cm2 wyciszać?

Suzuki S-Cross kosztuje około 75 tysiecy, a dobrze wyciszone auto jak Lexus NX kosztuje około 200 tysięcy. Też nie mogę zrozumieć po co kolega zamiast dopłacić do wyciszonego auto postanowił kupić za kilkaset złotych materiały wygłuszające i wyciszyć samochód osobiście.


Na górę
Post: 15-11-2018, 14:07 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1414
Wg porównania S-crossa do innych aut nie można narzekać https://m.autocentrum.pl/nasze-pomiary/ ... yciszenia/ w tym miejscu należy się jednak zastanowić , nad dokładnością/wiarygodnoscią pomiaru telefonem


Na górę
Post: 15-11-2018, 14:29 
Offline

Rejestracja: 09-07-2018, 07:26
Posty: 24
To prawda, pomiar telefonem może nie jest profesjonalny w porównaniu do decybelomierza Voltcraft SL-100.Mój sposób pomiaru pokazuje jedynie, że wyciszenie matami i pianką to nie mit :)
Jak mi kiedyś wpadnie w ręce takie cudeńko to z ciekawości zrobię sobie taki pomiar.

_________________
S-Cross 1.6 Pb 2013


Na górę
Post: 15-11-2018, 16:09 
Offline

Rejestracja: 12-02-2018, 11:36
Posty: 62
Lokalizacja: Szczecin
bieniakglina pisze:
marcin sz-n pisze:
Cytuj:
. Mam teraz jeden z lepiej wyciszonych S-crossów w kraju

i najcięższego ,maty swoje ważą .

No ze mną na pokładzie na pewno :) A kolega tak na poważnie, czy żartuje? Wszystkie maty i pianki nie ważyły więcej jak 20kg.


20 kg to na same drzwi mi zeszło ;)
dodaj drugie swoje 20 i w przyszłości kilkadziesiąt to Ci wyjdzie że wozisz jedną osobę dodatkowo nonstop :))

pewnie że żartuję :skoczek:

_________________
1.4 6MT Premium
2018


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl