Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 15-10-2018, 14:44

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: 13-06-2018, 21:16 
Offline

Rejestracja: 10-06-2018, 20:18
Posty: 6
Lokalizacja: Będzin
Witam,
Posiadam od niedawna suzuki swift 1,3, 68KW, 2008r. i pojawił u mnie się następujący problem. Samochód na wolnych obrotach bardzo nierówno pracuje i mu falują obroty, a podczas jazdy gdy schodzi z obrotów po wciśnięciu sprzęgła lub wrzuceniu na luz gaśnie. posprawdzałem go tyle ile mogłem i okazało się że ktoś musiał majstrować przy przepustnicy (jest elektronicznie sterowana) i posiada wkręconą śrubę. Pierwotnie ta śruba była bardziej wkręcona i przepustnica do końca się nie zamykała przez co obroty na biegu jałowym były wysokie, nawet ok 1800rpm, a podczas jazdy auto było mułowate. Gdy tą śrubę wykręciłem i przepustnica mogła się normalnie zamknąć, to moc wróciła, rusza i jeździe płynnie, ale właśnie pojawił się problem obrotów na biegu jałowym i gaśnięcia. Może ktoś miał podobny przypadek i może podpowiedzieć co może powodować takie zachowywanie się auta i co powinno być w miejscu śruby oraz czy przepustnica powinna się całkowicie zamykać. Póki co wymieniłem świece, filtry i podejrzewam uszkodzony czujnik położenia wała, jdnakże jest on dość drogi i nie chce go kupować niepotrzebnie. Poniżej zdjęcia przepustnicy.

Obrazek

Obrazek


Na górę
Post: 16-06-2018, 08:28 
Offline

Rejestracja: 17-07-2016, 12:51
Posty: 24
Cześć
każda ingerencja w regulację przepustnicy kończy się jej rozkalibrowaniem jest kilka opcji :
-kup sobie używana przepustnicę np
http://allegro.pl/suzuki-swift-mk6-1-3- ... 62927.html
masz czujnik położenia przepustnicy TPS
masz silniczek krokowy
masz nie tkniętą przepustnicę zakładasz pojeździsz troszkę (u mnie było to z 100km ) i przepustnica się powinna adaptować jak nie to podpięcie pod kompa i adaptacja która wg mnie i tak nic nie daję (doświadczenia z serwisem SMP)
-czujnik położenia wału najczęściej daje problem z odpaleniem silnik gaśnie tak jakby schodził z obrotów do 0 , pojawia się kontrolka check engine (choć czasem jak to w suzuki nie pojawia się :) )
-sprawdź cewki zapłonowe nie zawsze jest wypadanie zapłonów a mimo tego cewka padnięta (są 2 )


Na górę
Post: 16-06-2018, 14:01 
Offline

Rejestracja: 10-06-2018, 20:18
Posty: 6
Lokalizacja: Będzin
Wymieniłem dziś czujnik położenia wału i przepustnice, niestety nic się nie zmieniło, silnik na biegu lajowym chodzi bardzo nierowno, obroty delikatnie faluja a podczas jazdy gdy się wrzuci sprzeglo lub luz auto gaśnie. Macie jakieś pomysły. Może to kwestia wyregulowania zaworów? Tylko czy one dawały by takie objawy? W trakcie jazdy auto ma normalnie moc, przyspiesza i nic się nie dzieje.


Na górę
Post: 25-06-2018, 07:54 
Offline

Rejestracja: 18-07-2017, 16:24
Posty: 39
A czy przed pojawieniem się problemu falujących obrotów nie odpinany był w aucie akumulator? To bardzo częsta przypadłość,i w takim przypadku nic nie należy robić, po pewnym czasu przepustnica się adaptuje i obroty wracają do normy.


Na górę
Post: 26-06-2018, 06:53 
Offline

Rejestracja: 05-12-2015, 09:21
Posty: 17
Lokalizacja: Andrychów
Witam.
Mam bardzo podobny problem jak ty w tym samym silniku tylko 4x4. Natomiast u mnie objaw gaśnięcia silnika występuje tylko przez chwilę jak jest zimny. Później już tylko nierówna praca i to nie zawsze. Akumulator był wymieniany około 1000 km. Świece wymienione na irydowo-tytanowe ( dobrane po nr VIN ) oraz wymienione filtry. Dodatkowo dwa błędy P0138 i P0140 związane z druga sondą bo katalizator padnięty, ale wszyscy mówią że to tylko diagnostyczna sonda i nie ma wpływu na pracę silnika.
Kable zapłonowe nie mają przebicia nie widać też błędu wypadania zapłonu

Słuchy mnie doszły, że przy LPG, a mam założone wypadało by już zrobić regulację zaworów, ale nikt w okolicy nie chce się podjąć.
Swoją drogą dwa dni temu jechałem VW UP 44kW i wydawało mi się, że jest mocniejszy niż moje Suzuki


Na górę
Post: 26-06-2018, 10:10 
Offline

Rejestracja: 16-12-2016, 19:47
Posty: 622
Regulacja luzow to podstawa, katalizatora też nie możesz bagatelizować.

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 11-08-2018, 15:01 
Offline

Rejestracja: 10-06-2018, 20:18
Posty: 6
Lokalizacja: Będzin
Auto bo długim czasie zostało w 100% naprawione więc napisze co było nie tak, może komuś się przyda.
Jeżeli chodzi o przepustnice to faktycznie ktoś przy niej majstrował aby podwyższyć obroty, ponieważ po wymianie na sprawną używaną okazało się że auto gaśnie przy schodzeniu z obrotów jak się wcisnęło sprzęgło i jest słabe.

Po wizycie w dwóch warsztatach okazało się że luzów zaworowych praktycznie nie ma. W ASO powiedzieli że trzeba silnik remontować bo nie da się wyszlifować płytek do takiego stopnia by ustawić luzy, w innym warsztacie niby podjęli się regulacji ale zrezygnowali z uwagi na niedostępność płytek i urlop.

W końcu znalazłem ostatni warsztat który znał temat i bez żadnego problemu auto zrobili. Wszystkie 16 płytek należało przeszlifować ale teraz auto chodzi idealnie na benzynie i gazie. Obroty nie falują i wróciła mu moc. Jakby ktoś szukał mechanika to mogę go polecić, znajduje się w Będzinie. Przy okazji wymienili mi uszczelniacz lewej półosi przy skrzyni biegów gdyż tamtędy wyciekał olej przekładniowy. Wszystko zajęło im równe 3 dni. :)


Na górę
Post: 14-08-2018, 09:30 
Offline

Rejestracja: 05-12-2015, 09:21
Posty: 17
Lokalizacja: Andrychów
Poprosimy kontakt

Ja jadę 20.08 na regulację, zobaczymy co będzie. DAM ZNAĆ


Na górę
Post: 21-08-2018, 12:24 
Offline

Rejestracja: 05-12-2015, 09:21
Posty: 17
Lokalizacja: Andrychów
Regulacja zaworów nic nie dała ( wymieniono wszystkie płytki koszt 350 zł). Głowica do regeneracji.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl