Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 22-06-2018, 21:35

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Post: 13-06-2018, 21:16 
Offline

Rejestracja: 10-06-2018, 20:18
Posty: 2
Lokalizacja: Będzin
Witam,
Posiadam od niedawna suzuki swift 1,3, 68KW, 2008r. i pojawił u mnie się następujący problem. Samochód na wolnych obrotach bardzo nierówno pracuje i mu falują obroty, a podczas jazdy gdy schodzi z obrotów po wciśnięciu sprzęgła lub wrzuceniu na luz gaśnie. posprawdzałem go tyle ile mogłem i okazało się że ktoś musiał majstrować przy przepustnicy (jest elektronicznie sterowana) i posiada wkręconą śrubę. Pierwotnie ta śruba była bardziej wkręcona i przepustnica do końca się nie zamykała przez co obroty na biegu jałowym były wysokie, nawet ok 1800rpm, a podczas jazdy auto było mułowate. Gdy tą śrubę wykręciłem i przepustnica mogła się normalnie zamknąć, to moc wróciła, rusza i jeździe płynnie, ale właśnie pojawił się problem obrotów na biegu jałowym i gaśnięcia. Może ktoś miał podobny przypadek i może podpowiedzieć co może powodować takie zachowywanie się auta i co powinno być w miejscu śruby oraz czy przepustnica powinna się całkowicie zamykać. Póki co wymieniłem świece, filtry i podejrzewam uszkodzony czujnik położenia wała, jdnakże jest on dość drogi i nie chce go kupować niepotrzebnie. Poniżej zdjęcia przepustnicy.

Obrazek

Obrazek


Na górę
Post: 16-06-2018, 08:28 
Offline

Rejestracja: 17-07-2016, 12:51
Posty: 23
Cześć
każda ingerencja w regulację przepustnicy kończy się jej rozkalibrowaniem jest kilka opcji :
-kup sobie używana przepustnicę np
http://allegro.pl/suzuki-swift-mk6-1-3- ... 62927.html
masz czujnik położenia przepustnicy TPS
masz silniczek krokowy
masz nie tkniętą przepustnicę zakładasz pojeździsz troszkę (u mnie było to z 100km ) i przepustnica się powinna adaptować jak nie to podpięcie pod kompa i adaptacja która wg mnie i tak nic nie daję (doświadczenia z serwisem SMP)
-czujnik położenia wału najczęściej daje problem z odpaleniem silnik gaśnie tak jakby schodził z obrotów do 0 , pojawia się kontrolka check engine (choć czasem jak to w suzuki nie pojawia się :) )
-sprawdź cewki zapłonowe nie zawsze jest wypadanie zapłonów a mimo tego cewka padnięta (są 2 )


Na górę
Post: 16-06-2018, 14:01 
Offline

Rejestracja: 10-06-2018, 20:18
Posty: 2
Lokalizacja: Będzin
Wymieniłem dziś czujnik położenia wału i przepustnice, niestety nic się nie zmieniło, silnik na biegu lajowym chodzi bardzo nierowno, obroty delikatnie faluja a podczas jazdy gdy się wrzuci sprzeglo lub luz auto gaśnie. Macie jakieś pomysły. Może to kwestia wyregulowania zaworów? Tylko czy one dawały by takie objawy? W trakcie jazdy auto ma normalnie moc, przyspiesza i nic się nie dzieje.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl