Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 24-05-2018, 18:23

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: 04-01-2018, 21:08 
Offline

Rejestracja: 24-09-2017, 07:19
Posty: 15
Lokalizacja: Tomter
Witam, zacznę od początku. Pacjent GV II 1.9ddis. Auto kupiłem z silnikiem gdzie korba bokiem wyszła, a w gratisie dostałem kolejny silnik z franceauto.pl . Przy zamianie silników mechanik doszedł do wniosku, że turbo jest do wymiany, więc zakupiłem regenerowaną. Przepływomierz również wymieniony na używek - jest trochę lepiej. Podczas pierwszej trasy (700km) problem pojawił się z dpf. Zrobiłem z tym porządek w VTech Szczecin. Dodatkowo zrobiono -egr i oczywiscie program. Na tą chwilę mam dwa problemy i żadnych wyswietlajacych się błędów:
1.Po chwili jazdy turbo przestaje dmuchać. Po wyłączeniu zapłonu i uruchomieniu silnika (Podczas jazdy) jest ok, ale tylko na moment. Co może być przyczyną, jakieś pomysły?
2.Gdy tankuje nie przestaje gdy pistolet odbija, zawsze pod korek. Jeśli jadę w trasie bez przystanków po około 540-550km silnik po prostu się wyłącza. Staje muszę podpompowac ręczna pompka ropy, trochę pokrecic i odpala. Przejeżdżam 50m i auto znowu gaśnie. Powtórzenie operacji z pompka i mogę jechać dalej. Choć rezerwa się nie paliła jadę na pierwszą stację i tankuje do pełna i jadę dalej. Czy komp. może mieć jakąś info. o , że nie ma paliwa choć faktycznie jest? Ręczna pompka jest miękka. Zawsze ten sam dystans. Miałem tak 3 razy w ciągu ostatnich dwóch tygodni. Ktoś się spotkał z czymś takim?

Za wszelkie podpowiedzi, pomysły z góry dzięki.


Na górę
Post: 04-01-2018, 21:50 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 2419
Lokalizacja: Warszawa
Kwestia gaśnięcia - może jest problem z odpowietrzeniem zbiornika?

Turbina - weź magika z VTECH do auta niech podłączy kompa i w drogę. Moim zdaniem, to może być problem. Rozumiem, że nie masz już DPF, a EGR jest zaślepiony. Być może coś skopali przy zmianie programu.

_________________
Pozdrawiam
Marek

GV II 2007 5d DDIS
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)


Na górę
Post: 04-01-2018, 22:05 
Offline

Rejestracja: 24-09-2017, 07:19
Posty: 15
Lokalizacja: Tomter
i właśnie tu jest problem. Ja i auto jest w Norwegii, właśnie dzisiaj wróciliśmy więc jest mały problem z wycieczką do VTech.


Na górę
Post: 04-01-2018, 23:09 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-04-2017, 08:50
Posty: 103
Lokalizacja: Siedlce
Miałem to samo jak był pusty DPF , 150 km jechał dobrze,a potem jak by "kij w szprychy dostał" Ostygł i znów jakiś czas jechał w miarę. Założyłem wszystko jak fabryka nakazała, sprawny DPF, oczyściłem EGR-y przepustnice i auto ożyło.

_________________
Była GV II DDIS 2007 r.


Na górę
Post: 05-01-2018, 11:18 
Offline

Rejestracja: 24-09-2017, 07:19
Posty: 15
Lokalizacja: Tomter
ale zostało również usunięte programowo, nie tylko fizycznie


Na górę
Post: 05-01-2018, 13:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-04-2017, 08:50
Posty: 103
Lokalizacja: Siedlce
No i to "programowo" może być właśnie przyczyną.

_________________
Była GV II DDIS 2007 r.


Na górę
Post: 07-01-2018, 02:45 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-09-2016, 18:13
Posty: 57
Lokalizacja: Słupsk
arek1511 pisze:
Witam, zacznę od początku. Pacjent GV II 1.9ddis. Auto kupiłem z silnikiem gdzie korba bokiem wyszła, a w gratisie dostałem kolejny silnik z franceauto.pl . Przy zamianie silników mechanik doszedł do wniosku, że turbo jest do wymiany, więc zakupiłem regenerowaną. Przepływomierz również wymieniony na używek - jest trochę lepiej. Podczas pierwszej trasy (700km) problem pojawił się z dpf. Zrobiłem z tym porządek w VTech Szczecin. Dodatkowo zrobiono -egr i oczywiscie program. Na tą chwilę mam dwa problemy i żadnych wyswietlajacych się błędów:
1.Po chwili jazdy turbo przestaje dmuchać. Po wyłączeniu zapłonu i uruchomieniu silnika (Podczas jazdy) jest ok, ale tylko na moment. Co może być przyczyną, jakieś pomysły?
2.Gdy tankuje nie przestaje gdy pistolet odbija, zawsze pod korek. Jeśli jadę w trasie bez przystanków po około 540-550km silnik po prostu się wyłącza. Staje muszę podpompowac ręczna pompka ropy, trochę pokrecic i odpala. Przejeżdżam 50m i auto znowu gaśnie. Powtórzenie operacji z pompka i mogę jechać dalej. Choć rezerwa się nie paliła jadę na pierwszą stację i tankuje do pełna i jadę dalej. Czy komp. może mieć jakąś info. o , że nie ma paliwa choć faktycznie jest? Ręczna pompka jest miękka. Zawsze ten sam dystans. Miałem tak 3 razy w ciągu ostatnich dwóch tygodni. Ktoś się spotkał z czymś takim?

Za wszelkie podpowiedzi, pomysły z góry dzięki.


Obudowa filtra paliwa się zapowietrza..... wymienić na nową


Na górę
Post: 07-01-2018, 11:18 
Offline

Rejestracja: 24-09-2017, 07:19
Posty: 15
Lokalizacja: Tomter
ok, spróbuje.


Na górę
Post: 17-05-2018, 20:38 
Offline

Rejestracja: 24-09-2017, 07:19
Posty: 15
Lokalizacja: Tomter
Trochę czasu minęło, ale dopiero uporalem się z moimi dolegliwościami więc dzielę się z wami, może komuś się przyda.
Problem pierwsze gasniecie auta po 540-560km. Pompka w zbiorniku nie chodziła w ogóle. Stąd nie przepompowywała paliwa z jednej strony zbiornika do drugiej gdzie jest smok. Pompka jest wymieniona i jest ok. Nie zamawiajcie z Ucando bo nie dostaniecie wlasciwej .
Problem drugi - wyłączające się turbo. Winowajcą okazał się elektrozawor do sterowania turbo. Elektrycznie chodził, więc nie pokazywał błędów, ale mechanicznie nie trzymał podciśnienia więc nie uruchamiał turbo. Teraz wymieniony i cieszę się z jazdy


Na górę
Post: 17-05-2018, 20:58 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 2419
Lokalizacja: Warszawa
Dzięki za informacje.

_________________
Pozdrawiam
Marek

GV II 2007 5d DDIS
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)


Na górę
Post: 22-05-2018, 13:50 
Offline

Rejestracja: 30-08-2011, 14:33
Posty: 6
arek1511 pisze:
Trochę czasu minęło, ale dopiero uporalem się z moimi dolegliwościami więc dzielę się z wami, może komuś się przyda.
Problem pierwsze gasniecie auta po 540-560km. Pompka w zbiorniku nie chodziła w ogóle. Stąd nie przepompowywała paliwa z jednej strony zbiornika do drugiej gdzie jest smok. Pompka jest wymieniona i jest ok. Nie zamawiajcie z Ucando bo nie dostaniecie wlasciwej .
Problem drugi - wyłączające się turbo. Winowajcą okazał się elektrozawor do sterowania turbo. Elektrycznie chodził, więc nie pokazywał błędów, ale mechanicznie nie trzymał podciśnienia więc nie uruchamiał turbo. Teraz wymieniony i cieszę się z jazdy


Powiedz mi duży problem z wymianą pompy w zbiorniku. Przede wszystkim czy trzeba zdejmować zbiornik czy jest możliwość dostania się od góry. U mnie objaw jest taki, że chwilowo chodzi ale nie podaje odpowiedniego ciśnienia i jak jest mało paliwa to jest problem z paleniem i trzeba dłużej kręcić.

_________________
GV II 1.9 DDIS


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl