Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 17-08-2018, 18:47

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: 27-07-2017, 10:45 
Offline

Rejestracja: 17-04-2017, 15:08
Posty: 3
Witam!
Już od jakiegoś czasu zbieram się do zakupu GV II 2,0 (targetem są pojazdy z lat 2005-07 w kasie do 30 tysi)... Niestety moja wiedza w zakresie czteropędnych samochodów na tę chwilę jest znikoma - nie do końca wiem co tam może się zepsuć i jak to fachowo nazwać (chodzi o przeniesienie, czy też rozkład napędów i związane z tym podzespoły). Czy ktoś może mi krótko napisać jakie mogą być potencjalne związane z tym koszty. Mosty, mechanizm różnicowy – da się to regenerować? Są jakieś zamienniki (zestawy naprawcze), czy tylko używka lub oryginał. Jak z dostępnością części i ile to kosztuje – czy w praktyce jest z tym jakiś problem? Jakie są możliwości (alternatywy). Każdy używany samochód ma już swoją historię, nic nie jest wieczne, a użytkownicy różni... więc...


Na górę
Post: 30-07-2017, 06:50 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-04-2017, 08:50
Posty: 111
Lokalizacja: Siedlce
To może zapytam ...a dlaczego to się ma popsuć? Czy masz zamiar wyrywać tym samochodem karpy, przeprawiać się przez Wisłę, a może ciągnąć podwójna lawetę z busami z Niemiec :lol: . Przecież przy normalnym użytkowaniu zgodnie w instrukcją ten napęd przechodzi dwa silniki.

_________________
Była GV II DDIS 2007 r.


Na górę
Post: 30-07-2017, 22:54 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 2498
Lokalizacja: Warszawa
Jeśli masz zamiar zjechać z asfaltu, to chyba najistotniejszą sprawą będzie wyprowadzenie wyżej odpowietrzenia mostów, aby przy brodzeniu nie zassały wody.
Poza tym, jak napisał mały v8 napęd w GV II jest trwały i jeśli sam go nie zniszczysz, nie powinno mu się nic stać :)

To co może paść bo poprzednik źle dbał to właśnie mosty, jeśli auto jeździło poza asfaltem, przeguby jeśli nieprawidłowo używał rodzaje napędów.

Patrząc na to forum oraz KSP to nie widzę, aby napęd w GV II był źródłem częstych problemów.

_________________
Pozdrawiam
Marek

GV II 2007 5d DDIS
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)


Na górę
Post: 31-07-2017, 18:31 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-01-2015, 20:19
Posty: 195
Lokalizacja: śląsk
co do kosztu serwisu przedniego mostu dam znac za tydzien...
od dluzszego czasu slysze jak cos żęzi z przodu i w serwisie 4x4 stwierdzili ze winny jest przedni most bo mam za duzy luz na wale ok 1/4 obrotu. Mowili ze moze lozysko padlo, moze planety.... trzeba rozebrac by zobaczyc. 9go sierpnia mają ogladac....

A skad sie to wzielo nie wiem... jak juz kupilem bylo slychac ale terz slychac jeszcze bardziej.


Wyzej kolega pisal o przeprawach przez wisle... przejezdzalem juz kilka razy ale plytko bylo bo ok 30cm:-)


Na górę
Post: 31-07-2017, 19:10 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 2498
Lokalizacja: Warszawa
uciu, a odpowietrzenia mostów masz wyprowadzone wyżej? Jeśli nie, to chyba masz przyczynę problemów z mostem, co nie znaczy, że poprzednik się do tego nie przyczynił :D Odpowietrznik mostu jest mniej więcej na tej wysokości. :)

_________________
Pozdrawiam
Marek

GV II 2007 5d DDIS
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)


Na górę
Post: 01-08-2017, 20:44 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-01-2015, 20:19
Posty: 195
Lokalizacja: śląsk
odpowietrzenie jest seryjne... przy wyminie oleju w moście nie bylo widac wody, czy jakiegoś dziwnego oleju.
Odkąd kupiłem auto w zakresie 70-120km/h bylo słychać coś jakby luz na lożysku, tak jakby dostawało bicia i rzęziło.
Dodatkowo podczas jazdy jak puszczam i dodaje gazu wyraźnie czuć jak gdzieś się kasuje luz - czuć wyraźne uderzenie...
Teraz to sie nasiliło więc jade na diagnozę.


Na górę
Post: 01-08-2017, 21:56 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 2498
Lokalizacja: Warszawa
Po każdym głębszym brodzeniu lepiej sprawdzić czy nie ma mleka w mostach lub zrobić odpowietrzenie.

Lekko zboczyliśmy z tematu :)

_________________
Pozdrawiam
Marek

GV II 2007 5d DDIS
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)


Na górę
Post: 17-05-2018, 20:28 
Offline

Rejestracja: 16-05-2018, 15:50
Posty: 16
To ja w temacie 4x4 bo tez mam blade pojecie. Chodzi mi o naped wlaczany recznie lub automatycznie? Jaki lepszy i dlaczego? Widze w ofertach sprzedazy ze sa dostepne takie i takie. Dzieki


Na górę
Post: 17-05-2018, 21:00 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 2498
Lokalizacja: Warszawa
W GV II nie ma napędu włączanego automatycznie.
Masz kilka trybów, lecz przełączanie pomiędzy nimi jest ręczne.
viewtopic.php?f=71&t=12862

_________________
Pozdrawiam
Marek

GV II 2007 5d DDIS
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)


Na górę
Post: 18-05-2018, 05:07 
Offline

Rejestracja: 16-05-2018, 15:50
Posty: 16
No wlasnie tak mi sie wydawalo ale jak filtruje np na otomoto: Naped dolaczany automatycznie - to mi pokazuje kilkadziesiat samochodow. Widac osoby wystawiajace nie wiedza co maja. Dzieki


Na górę
Post: 18-05-2018, 08:15 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 2498
Lokalizacja: Warszawa
Jeśli szukasz GV II to w zasadzie każda ma stały napęd 4x4. Wyjątkiem są egzemplarze ze Stanów z silnikami 2,7 - niektóre mają napęd na jedną oś.
Są też auta bez przełącznika napędów ale z napędem 4x4.

OT się robi. ;)

_________________
Pozdrawiam
Marek

GV II 2007 5d DDIS
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)


Na górę
Post: 18-05-2018, 16:43 
Offline

Rejestracja: 16-05-2018, 15:50
Posty: 16
(Chciałbym napisać) Rozumiem. Ale na pewno upłynie jeszcze dużo wody w Wiśle zanim załapie wszystko z tym napędem 4x4, przełącznikami, działaniem itd. Chociaż sucha teoria nie na chłopski rozum jest do pojęcia :)
Przez ostatnie dwa dni przeleciałem wszystkie 25 stron tematów o Gran Vitarze - oczywiście nie wszystko czytałem. Było trochę o napędach, o tym na co patrzeć przy kupnie, jaki silnik itd. no więc takie czytałem. Natomiast zdecydowanym liderem wśród zapytań jest: "Jaki olej do silnika..." :)


Na górę
Post: 18-05-2018, 18:24 
Online

Rejestracja: 16-12-2016, 19:47
Posty: 590
Warto sprawdzić czy nie ma wyciekow olejów I w jakim stanie jest blacharka.

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 18-05-2018, 20:07 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 2498
Lokalizacja: Warszawa
W jednym z postów powyżej podałem link do tematu, w którym opisane są najważniejsze sprawy dotyczące przełączania napędu w zależności od sytuacji. Zastosowanie się do wskazówek w nim zawartych pozwoli na bezpieczne i bezawaryjne (w sensie Ty nie zepsujesz ;) ) używanie różnych rodzajów napędu.
Bardzo proszę nie róbmy w tym temacie śmietnika. :) Jeśli potrzeba proszę założyć nowy temat "na co zwrócić uwagę przy kupnie auta".

_________________
Pozdrawiam
Marek

GV II 2007 5d DDIS
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl