Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 30-03-2020, 23:44

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
Post: 02-04-2017, 12:13 
Offline

Rejestracja: 08-05-2015, 20:53
Posty: 7
Lokalizacja: B.P.
Nie do konca dotyczy to tylko DDIS.
Ja mam 2.0 bezyna w automacie. Wibracje pojawiają się w zkresie 1800-1900 obrotów na najwyższym biegu. Jest to o tyle denerwujące że to akurat prędkość przejazdowa przez miasto(50-65km/h).
Automat po chwili redukuje bieg, za moment wrzuca wyższy i tak w kółko...
Ja osobiście podejrzewam poduszkę pod skrzynią, ale czy ona może stawiać aż taki opór dla autmatu.Może to faktycznie jakiś przegub wewnętrzny.[FEARFUL FACE]


Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 17-05-2017, 21:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-01-2015, 20:19
Posty: 220
Lokalizacja: śląsk
a u mnie drgania pojawiły się 2 dni temu - tyle, że ja mam automat i 2.0 benzyne - przy mułowatym toczeniu się - np na 4biegu za autobusem (ok 50-60km/h) lub na 3biegu przy około 30-40km/h. Trzęsie całą budą i wygląda to podobnie jakby w manualnej skrzyni jechać za wolno na za wysokim biegu.... ma ktoś coś podobnego? Obstawiałem skrzynie ale dziwne, ze to zaczęło się z dnia na dzień...
Aha i czasem też to czuć jak dojeżdżam do ronda czy skrzyżowania, zdejmując nogę z gazu czuć 2-3 sek wibracji i cisza....


Na górę
Post: 18-05-2017, 07:42 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14-09-2010, 11:26
Posty: 42
Lokalizacja: Lubawa
Suzuki: GV 1.9 DDIS 3dr
jeździłeś w terenie w tym czasie?


Na górę
Post: 18-05-2017, 09:21 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-01-2015, 20:19
Posty: 220
Lokalizacja: śląsk
Nie było terenu nie licząc dziurawych dróg gruntowych... przy których czasem coś strzeli w zawieszeniu - mimo, że brechą, żadnych luzów nie czuć....a masz jakieś sugestie???


Na górę
Post: 18-05-2017, 09:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14-09-2010, 11:26
Posty: 42
Lokalizacja: Lubawa
Suzuki: GV 1.9 DDIS 3dr
myślałem o wale ale po ponownym przeczytaniu o objawach stawiał bym na któryś z wieszaków układu wydechowego


Na górę
Post: 18-05-2017, 09:53 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3133
Lokalizacja: Warszawa
Suzuki: GV II 2007 DDIS
Wieszaki można sprawdzić, ale nie sądzę, aby to było to.
Jeśli coś jest z wieszakiem, to nie trzęsie, a hałasuje. Nie raz spadały mi wieszaki i nigdy nie było efektu o jakim pisze uciu. Potrafiło walić w różnych miejscach, czasem tylko przy skręcaniu, czasem w zależności od obrotów, czasem przy przyspieszaniu lub zwalnianiu, ale to zawsze był dźwięk, jakby albo się coś urwało albo przedziurawił tłumik. :)

Tak się zastanawiam, czy nie wydzielić przynajmniej postów dotyczących automatu. Drgania DDIS i benzyny z automatem, to raczej dwie, zupełnie inne kwestie.

_________________
Pozdrawiam
Marek

"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)


Na górę
Post: 18-05-2017, 19:53 
Offline

Rejestracja: 08-05-2015, 20:53
Posty: 7
Lokalizacja: B.P.
Uciu, czy u Ciebie podczas drgań skrzynia biegów zrzuca bieg na niższy?

Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 19-05-2017, 07:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-01-2015, 20:19
Posty: 220
Lokalizacja: śląsk
Tomilee pisze:
Uciu, czy u Ciebie podczas drgań skrzynia biegów zrzuca bieg na niższy?

Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka


Dokładnie tak się czasem dzieje - toczysz się powoli ok 50km/h na 4biegu - potrzepie budą i bieg spada na niższy.
Na 3 biegu podobnie ale przy prędkości 30/40km/h

Masz jakieś typy???

W poniedziałek mam jechać do serwisu skrzyń ale dziwne im jest ze przy przebiegu 100kkm coś ze skrzynią się dzieje.
Na zagranicznych forach pisali, że konwerter do wymiany..
Dodam, ze zaczęło mi się to dziać odkąd kuny zagościły pod maską (może to zbieg okoliczności). Musiałem wymienić wężyki do chłodnicy po były całe pogryzione.....swoją drogą serwis ma ceny z kosmosu....... Może i pogryzły wiec jakieś kabelki ze skrzyni???


Na górę
Post: 19-05-2017, 07:50 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14-09-2010, 11:26
Posty: 42
Lokalizacja: Lubawa
Suzuki: GV 1.9 DDIS 3dr
mogły naruszyć kabelki ale też mogły naruszyć wężyki podciśnienia i wprowadza to zamieszanie


Na górę
Post: 19-05-2017, 08:32 
Offline

Rejestracja: 08-05-2015, 20:53
Posty: 7
Lokalizacja: B.P.
Ech...
To mam tak samo jak Ty. U mnie
mechanik stwierdził że to poduszka pod skrzynią.
Nie chcę mi się jednak w to wierzyć.
Wibracje zauważyłem jakieś dwa lata temu i w moim odczuciu się nasilają.W tym czasie zrobiłem 6tyś km. głównie trasę( na ryby).Ze względu na "marginesowe"uzywanie auta usterkę trochę olałem,ale czas się za to zabrać.


Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 19-05-2017, 09:27 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3133
Lokalizacja: Warszawa
Suzuki: GV II 2007 DDIS
Utworzyłem nowy temat. Myślę, że drgania w DDIS i drgania w 2.0 z automatem, to dwie całkowicie odmienne kwestie.

_________________
Pozdrawiam
Marek

"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)


Na górę
Post: 23-05-2017, 06:34 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-01-2015, 20:19
Posty: 220
Lokalizacja: śląsk
1 warsztat: diagnoza -> wymiana konwertera w skrzyni.... cena minimum 3500zł jesli to tylko konwerter.....


Na górę
Post: 15-06-2017, 05:46 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-01-2015, 20:19
Posty: 220
Lokalizacja: śląsk
Problem chyba rozwiązany...

WG instrukcji serwisowej:
Obrazek
Pierwszy step to wymiana oleju

tak wiec zrobiłem i drgania ustały. Wymieniłem tylko 2,5litra bo tyle zlało się po odkręceniu korka.
Pytanie tylko jak wymienić cały olej w skrzyni?
Można go jakoś odessac przez bagnet?


Na górę
Post: 18-06-2017, 11:19 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14-09-2010, 11:26
Posty: 42
Lokalizacja: Lubawa
Suzuki: GV 1.9 DDIS 3dr
cały tylko dynamicznie - wpinają się zazwyczaj między skrzynią a chłodnicą i skrzynia wypycha stary a maszyna do wymiany dolewa nowego - polecam.


Na górę
Post: 21-03-2020, 12:58 
Offline

Rejestracja: 08-05-2015, 20:53
Posty: 7
Lokalizacja: B.P.
Po około 3 latach i przejechaniu 7 tyś km udało mi się w złożonością przypadku usunąć problem z drganiami na niskich obrotach.
Historia batalistyczna ,ale zakończona szczęśliwie.
Jak pisałem wyżej, olałem problem drgań. Pwenego dnia na podjeździe pojawiła się plamka oleju, później kolejne. Postanowiłem że podjadę z tym problemem do zaufanego mechanika. Silnik od dołu był cały w oleju ,na węch olej silnikowy. Zasugerowalem to mechanikowi ,a on podjął działania.
Wymiana uszczelki pod klawiaturę (130zł)
To nie to dalej cieknie i czuć olejem w kabinie po włączeniu ogrzewania.
Wymiana czujnika (200zł)
Też nie to ...
Postanowiłem zmienić mechanika ten się poprzgladał i stwierdził iż uszczelka pod klawiaturą może być źle zamontowana. (80zł).
Też nie to...
Podejrzenie padło na uszczelniacz na wale (650zł)
Też nie to...
Autko było jeszcze 3 razy u tego mechanika i nic nie znalazł, a olej wyciekał. Dolewałem setkę profilaktycznie do silnika co miesiąc.
Po jakimś czasie przestał wyciekać ,ale jakiś dziwny odgłos(wycie) zaczął dobiegać z pod maski przy prędkości powyżej 60 km/h .
Puszczam gaz jest spokój, dodaje gazu wyje. W pierwszym momencie pomyślałem że mechanik podczas wymiany uszczelniacza coś spartolił. W końcu coś mnie tknęło i sprawdziłem stan oleju w przednim moście (suchy).Olej na silniku pochodził właśnie z niego, idealnie rozrzucony na łączeniu skrzyni z silnikiem.
Most używany ( 880zł),wymiana+ oleje (500zł)
Nic nie drga ,nic nie wyje ,nic nie cieknie.
Wymiana uszczelniacz na moście(50zł) kosztowała mnie 2440zł.
Postanowiłem że zainwestuje w swój garaż i podziękuję ,,mechanikom''.




Wysłane z mojego CPH1931 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 26-03-2020, 20:00 
Offline

Rejestracja: 30-01-2017, 19:47
Posty: 3
Lokalizacja: Lublin
Suzuki: GV II 2.0Pb+LPG
u mnie drgania i przerzucanie biegów w automacie GV II 2.0Pb były tak pomiędzy 70km/h a 85km/h. drania były denerwujące. pomogła dwukrotna wymiana oleju i filtra w skrzyni i czyszczenie czujników ciśnienia w skrzyni. najgorsze w tym wszystkim są ceny naszych serwisów. za filtr i uszczelkę pod miskę do skrzyni krzyczą sobie ponad 600zł. za taki sam zestaw na stronie ukraińskiej z przesyłką zapłaciłem niecałe 50zł


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl