Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 15-10-2018, 14:44

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 323 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 19 10 11 12 13
Autor Wiadomość
Post: 10-05-2018, 06:17 
Offline

Rejestracja: 03-10-2017, 11:52
Posty: 156
Gdzie Ty masz taką ASO, że przyjmują Twój olej i jeszcze wymieniają go 1 zł. A gdzie utylizacja?
Czyżby nasza krytyka na forum odnośnie cen olejów i odmowy wlania oleju klienta coś pomogła?


Na górę
Post: 10-05-2018, 06:34 
Offline

Rejestracja: 16-12-2016, 19:47
Posty: 622
staryem pisze:
Gdzie Ty masz taką ASO, że przyjmują Twój olej i jeszcze wymieniają go 1 zł. A gdzie utylizacja?
Czyżby nasza krytyka na forum odnośnie cen olejów i odmowy wlania oleju klienta coś pomogła?
Mi też tak wymienili olej za 1zl. Był to pierwszy zerowy przegląd. Jeśli dogadasz się ze wszystkie serwisy masz, gratis (opłata jedynie za części) to płacisz 1zl fv

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 10-05-2018, 10:24 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-03-2011, 14:28
Posty: 196
Lokalizacja: Jelenia Góra
Czy ktoś z Was wymienił olej na 0W20 i może wypowiedzieć się, np. czy jest jakaś różnica w pracy silnika, jego zmniejszone spalanie? a możne już dłużej ktoś ma ten olej (np 100 000 i więcej..) i pochwali się czy np nie nastąpiła jakas awaria wywołana dość żadkim olejem..

_________________
swift bicolor 1.0 MT :D


Na górę
Post: 10-05-2018, 16:59 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-01-2011, 14:46
Posty: 485
akir pisze:
staryem pisze:
Gdzie Ty masz taką ASO, że przyjmują Twój olej i jeszcze wymieniają go 1 zł. A gdzie utylizacja?
Czyżby nasza krytyka na forum odnośnie cen olejów i odmowy wlania oleju klienta coś pomogła?
Mi też tak wymienili olej za 1zl. Był to pierwszy zerowy przegląd. Jeśli dogadasz się ze wszystkie serwisy masz, gratis (opłata jedynie za części) to płacisz 1zl fv

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka


Przegląd 1000 km, ASO Wache Poznań Baranowo. Przy wejściu jest informacja na tablicy, ze przyjmują części klienta. To salon i serwis Suzuki w tym motocykli, Mazdy, Mitsubishi.

_________________
Sprzedam felgi stalowe Suzuki OEM 6,5x16, 5x114,3 , ET 50;
opony letnie Continental Conti Eco Contact 5 - 215/60 R16 H oraz kołpaki i kompresor.


Na górę
Post: 14-06-2018, 16:06 
Offline

Rejestracja: 29-12-2015, 17:41
Posty: 448
Ostatnio mało zaglądałem na forum z braku czasu, a ponieważ swego czasu sporo Was "męczyłem" w kwestii oleju, więc dodatkowe wyjaśnienia.

Po jakimś czasie Suzuki przysłało mi drugiego maila, w którym jednak stwierdzono, że oleje ACEA C3 można stosować w Vitarze. Pozwolę sobie przykleić treść maila:

"Producent pojazdów podaje zalecenia w odniesieniu do norm jakościowych i lepkościowych, natomiast nie wskazuje konkretnych marek wymaganego oleju silnikowego.

W sprawach spełniania norm przez konkretne produkty prosimy się kontaktować bezpośrednio z ich sprzedawcami bądź dystrybutorami.

Dla Vitary z silnikiem benzynowym producent podaje wymóg spełnienia normy dla 3 wiodących klasyfikacji (ACEA, API, ILSAC).

Producenci olejów podają często tylko jedną normę więc taka informacja nie powinna być dla nikogo utrudnieniem a wręcz ułatwieniem.

Użyty olej powinien być sklasyfikowany wg jednej z powyższych norm jakościowych oraz klasę lepkościową wg normy SAE.

Olej C3 jest olejem który podczas spalania ogranicza emisję popiołów, w przypadku silników benzynowych nie jest to wymóg konieczny.

Stosowanie oleju sklasyfikowanego wg normy ACEA C3 nie oznacza że olej ten nie spełnia pozostałych kryteriów wg klasyfikacji API czy ILSAC. (podany przez Pana przykład oleju Shell ECT spełnia również normę SN )

Generalnie oleje spełniające klasyfikacje C3 to oleje wysokiej jakości więc z reguły spełniają wysokie normy wg klasyfikacji API.

Stosowanie oleju C3 nie wpływa niekorzystnie na parametry pojazdu i przebieg gwarancji."


Ja finalnie kupiłem olej ENEOS PREMIUM HYPER S 5W30 - to jest olej średniopoiołowy z ACEA A1/B1 i A5/B5 (do silnika 1.4 turbo).

W ASO nie było problemów z wlaniem tego oleju. Co prawda mechanik powiedział mi, że on by lepiej polecił ACEA A3/B3. Samochód jeździ już jakieś 2 mc i powiem,że ten Eneos Hyper S sprawuje się bardzo ładnie - wydaje mi się, że silnik jest trochę cichszy i trochę spadło zużycie paliwa (oczywiście może to być autosugestia lub mogły wpływać inne czynniki np. wyższa temperatura).

Swój olej kupiłem tutaj https://filtrytotu.pl/ Rozmawiałem jeszcze z gościem ze sklepu https://oil-land.pl/ I ten drugi koleś zrobił na mnie ogromnie pozytywne wrażenie, od razu widać, że zna się na rzeczy i przykłada do sprawy (w przeciwieństwie do niektórych innych miejsc, gdzie człowiek się zastanawia jak można tak pracować za karę i być tak niekompetentnym w podstawowych sprawach). Też polecał wysokopopiołowy A3/B3. Niestety tego co chciałem nie miał od ręki a mnie zależało na szybkim zakupie (bo przez te wszystkie dyskusje wciąż nie miałem oleju a miałem już umówiony termin w ASO).

P.S. Opłaty za utylizację oleju nie było.


Na górę
Post: 14-06-2018, 19:22 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30-04-2018, 19:58
Posty: 16
Lokalizacja: Toruń
Jako, że jestem po przeglądzie ZERO (tym po 1000km), mogę podzielić się kilkoma faktami. Przegląd wykonywany w autoryzowanym serwisie YAMA odział Toruń. Przegląd chciałem wykonać z użyciem własnego oleju. Wybór padł na Millers Oils EE Longlife ECO 5w30 (ACEA A5/B5, API SL/CF). Koszt w internetach około 180 - 200 złotych z dostawą (5L). Przed zakupem pofatygowałem się o wiadomość e-mail do centrali suzuki celem uzyskania odpowiedzi na "piśmie' o to czy można przywieźć swój produkt i czy ten rodzaj oliwy jest w/g suzuki ok. Otrzymałem odpowiedź twierdząca z zastrzeżeniem by mieć ze sobą fakturę zakupu a opakowanie oleju musi być fabrycznie zamknięte. Do tego pouczenie, iż może zostać pobrana opłata za utylizację.

Podczas zdania auta do czynności serwisowych, poinformowałem pracownika, iż posiadam własny olej. Nie spotkałem się z żadnymi obiekcjami. Koszt przeglądu ZERO to tylko koszt uszczelki i filtra - w sumie 46 - 48 złotych.

_________________
Vitara II 1.6 2WD 2018 (ostatni wolny ssak :))


Na górę
Post: 16-06-2018, 21:06 
Offline

Rejestracja: 29-03-2018, 19:49
Posty: 125
Lokalizacja: Bydgoszcz
Również dzisiaj miałem przegląd zerowy, olej to 5W30 AML C3 Helix, Vitara 1.6 2WD, powiedziano mi, że bez problemu można mieć swój olej byle był to jakiś 5W30, kosztów utylizacji nie pobierają
serwis to YAMA tyle, że odział w Bydgoszczy


Na górę
Post: 29-06-2018, 23:18 
Offline

Rejestracja: 29-05-2018, 21:30
Posty: 9
Jestem po przeglądzie zerowym na materiałach z ASO, w Madmobil Gliwice, Vitara 1.6 2WD, wlali mi olej TOTAL 5w40, a z tego co czytam to większość ma zalewane 5w30, a w instrukcji nie ma wzmianki o 5w40 :roll: , czy jest to duza różnica ? zmieniać ten olej na cos innego ? :?:


Na górę
Post: 29-06-2018, 23:31 
Offline

Rejestracja: 03-03-2018, 14:58
Posty: 120
Skrobnąłbym maila do SMP z pytaniem o ten olej... może być za gęsty dla kanalików olejowych. Z jakiegoś powodu Suzuki nic o nim nie pisze w instrukcji :roll:

_________________
Już jest: Vicia Premium 1.6 Allgrip :)


Na górę
Post: 29-06-2018, 23:42 
Offline

Rejestracja: 03-03-2018, 14:58
Posty: 120
Teraz się zastanawiam, czy nie zażądałbym wymiany oleju na taki zalecany w instrukcji... dla świętego spokoju.

_________________
Już jest: Vicia Premium 1.6 Allgrip :)


Na górę
Post: 30-06-2018, 14:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-04-2010, 15:49
Posty: 857
Lokalizacja: Warszawa
Paffcio pisze:
Skrobnąłbym maila do SMP z pytaniem o ten olej... może być za gęsty dla kanalików olejowych. Z jakiegoś powodu Suzuki nic o nim nie pisze w instrukcji :roll:

Lepkość letnia mówi o lepkości w górnych temperaturach pracy oleju. 5W30 i 5W40 powinny równie dobrze płynąć przez kanaliki olejowe. Różnica się pojawia tam gdzie jest naprawdę gorąco czyli w smarowaniu tłoków. W30 będzie stawiał mniejszy opór tłokowi (mniejsze zużycie paliwa), za to przy wysokich obciążeniach (jazda autostradowa), kiedy temperatura w silniku rośnie, W40 będzie lepiej trzymał film olejowy.

Do M16A (ten sam silnik 1.6) w SX4 leję 5W40, wolę trochę wyższe spalanie ale pewność filmu :)


Na górę
Post: 30-06-2018, 15:24 
Offline

Rejestracja: 03-03-2018, 14:58
Posty: 120
Z jakiegoś powodu producent o 5W-40 nic nie pisze. W Anglii wciąż zalecają 0W-20 i jakoś fali awarii z powodu zerwanego filmu olejowego tam nie ma...

_________________
Już jest: Vicia Premium 1.6 Allgrip :)


Na górę
Post: 30-06-2018, 16:55 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 2992
Lokalizacja: Kwidzyn
Od początku do M16A (najpierw 100kkm w Sedici) a teraz 94kkm w S-cross leję 5W30 i żadnych problemów z silnikiem, zużyciem paliwa, oleju itd...

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 08-07-2018, 13:00 
Offline

Rejestracja: 29-05-2018, 21:30
Posty: 9
Dostałem info z SMP w sprawie tego oleju TOTAL 5W-40: "nie jest to olej szczególnie zalecany. Jednakże olej ten spełnia wymogi jakościowe. "
Po moim dodatkowym pytaniu czy należy taki olej wymienić czy można poczekać do następnego przeglądu, dostałem odpowiedz: "Jeżeli taki olej został zalany to można go zostawić. Rekomendowana lepkość oleju dla tego silnika to 5W-30"

wiec poczekam do następnego przeglądu i kupie wtedy własny olej, troche dziwi mnie to ze ASO Suzuki nie leje tego co zaleca SMP ... Nawet nie wiem jak to skomentowac


Na górę
Post: 08-07-2018, 18:48 
Offline

Rejestracja: 28-12-2016, 17:01
Posty: 23
Kilka dni temu robiłem przegląd po 40k km w Niemczech. Olej dali mi Motul 5W-30 (kolejny już raz). Cena na fakturze 42,36 Euro. Filtr oleju 11,65 Euro.


Na górę
Post: 29-07-2018, 12:29 
Offline

Rejestracja: 28-07-2018, 09:09
Posty: 26
Który olej bedzie dobry?

ELF evolution 900 SXR 900
5w30; SL; A5/B5

Shell helix ultra ECT c3
5w30, SN, C3

_________________
M16A


Na górę
Post: 29-07-2018, 12:57 
Offline

Rejestracja: 12-08-2016, 05:48
Posty: 51
Lokalizacja: Stalowa Wola
gwiazdor - jaki silnik?

_________________
GV II 1.9 DDiS ; SX4 1,6 M16 Marek


Na górę
Post: 29-07-2018, 13:13 
Offline

Rejestracja: 28-07-2018, 09:09
Posty: 26
1.6 rok 2018
M16A

_________________
M16A


Na górę
Post: 29-07-2018, 15:46 
Offline

Rejestracja: 18-04-2015, 17:02
Posty: 717
Shell :]


Na górę
Post: 29-07-2018, 16:09 
Offline

Rejestracja: 12-08-2016, 05:48
Posty: 51
Lokalizacja: Stalowa Wola
Z tych dwóch to raczej Shell
Ja silnik M16 w SX4 automat 2010r zalewam MOBIL SUPER 3000 FORMULA FE 5W30.- spełnia wymogi z instrukcji obsługi auta.

_________________
GV II 1.9 DDiS ; SX4 1,6 M16 Marek


Na górę
Post: 09-08-2018, 11:42 
Offline

Rejestracja: 03-10-2017, 11:52
Posty: 156
W ostatnim Motorze nr 32-33 jest duży artykuł dot. wyboru oleju silnikowego i ogólnie wiadomości o olejach. Myślę, że Koledzy
zastanawiający się nad zastosowaniem odpowiedniego oleju, mogą poszerzyć swoja wiedzę w tym temacie.


Na górę
Post: 09-08-2018, 17:58 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30-04-2018, 19:58
Posty: 16
Lokalizacja: Toruń
Cześć, masz może ten egzemplarz i możesz zrobić skan lub wyraźne zdjęcie wspomnianego artykułu?

_________________
Vitara II 1.6 2WD 2018 (ostatni wolny ssak :))


Na górę
Post: 09-08-2018, 18:38 
Offline

Rejestracja: 03-10-2017, 11:52
Posty: 156
Niestety nie. Oglądałem w sklepie.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 323 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 19 10 11 12 13

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl