Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 22-06-2018, 21:33

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 307 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 19 10 11 12 13
Autor Wiadomość
Post: 10-05-2018, 06:17 
Offline

Rejestracja: 03-10-2017, 11:52
Posty: 120
Gdzie Ty masz taką ASO, że przyjmują Twój olej i jeszcze wymieniają go 1 zł. A gdzie utylizacja?
Czyżby nasza krytyka na forum odnośnie cen olejów i odmowy wlania oleju klienta coś pomogła?


Na górę
Post: 10-05-2018, 06:34 
Offline

Rejestracja: 16-12-2016, 19:47
Posty: 535
staryem pisze:
Gdzie Ty masz taką ASO, że przyjmują Twój olej i jeszcze wymieniają go 1 zł. A gdzie utylizacja?
Czyżby nasza krytyka na forum odnośnie cen olejów i odmowy wlania oleju klienta coś pomogła?
Mi też tak wymienili olej za 1zl. Był to pierwszy zerowy przegląd. Jeśli dogadasz się ze wszystkie serwisy masz, gratis (opłata jedynie za części) to płacisz 1zl fv

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 10-05-2018, 10:24 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-03-2011, 14:28
Posty: 162
Lokalizacja: Jelenia Góra
Czy ktoś z Was wymienił olej na 0W20 i może wypowiedzieć się, np. czy jest jakaś różnica w pracy silnika, jego zmniejszone spalanie? a możne już dłużej ktoś ma ten olej (np 100 000 i więcej..) i pochwali się czy np nie nastąpiła jakas awaria wywołana dość żadkim olejem..

_________________
swift bicolor 1.0 MT :D


Na górę
Post: 10-05-2018, 16:59 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-01-2011, 14:46
Posty: 443
akir pisze:
staryem pisze:
Gdzie Ty masz taką ASO, że przyjmują Twój olej i jeszcze wymieniają go 1 zł. A gdzie utylizacja?
Czyżby nasza krytyka na forum odnośnie cen olejów i odmowy wlania oleju klienta coś pomogła?
Mi też tak wymienili olej za 1zl. Był to pierwszy zerowy przegląd. Jeśli dogadasz się ze wszystkie serwisy masz, gratis (opłata jedynie za części) to płacisz 1zl fv

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka


Przegląd 1000 km, ASO Wache Poznań Baranowo. Przy wejściu jest informacja na tablicy, ze przyjmują części klienta. To salon i serwis Suzuki w tym motocykli, Mazdy, Mitsubishi.

_________________
Sprzedam felgi stalowe Suzuki OEM 6,5x16, 5x114,3 , ET 50;
opony letnie Continental Conti Eco Contact 5 - 215/60 R16 H oraz kołpaki i kompresor.


Na górę
Post: 14-06-2018, 16:06 
Offline

Rejestracja: 29-12-2015, 17:41
Posty: 429
Ostatnio mało zaglądałem na forum z braku czasu, a ponieważ swego czasu sporo Was "męczyłem" w kwestii oleju, więc dodatkowe wyjaśnienia.

Po jakimś czasie Suzuki przysłało mi drugiego maila, w którym jednak stwierdzono, że oleje ACEA C3 można stosować w Vitarze. Pozwolę sobie przykleić treść maila:

"Producent pojazdów podaje zalecenia w odniesieniu do norm jakościowych i lepkościowych, natomiast nie wskazuje konkretnych marek wymaganego oleju silnikowego.

W sprawach spełniania norm przez konkretne produkty prosimy się kontaktować bezpośrednio z ich sprzedawcami bądź dystrybutorami.

Dla Vitary z silnikiem benzynowym producent podaje wymóg spełnienia normy dla 3 wiodących klasyfikacji (ACEA, API, ILSAC).

Producenci olejów podają często tylko jedną normę więc taka informacja nie powinna być dla nikogo utrudnieniem a wręcz ułatwieniem.

Użyty olej powinien być sklasyfikowany wg jednej z powyższych norm jakościowych oraz klasę lepkościową wg normy SAE.

Olej C3 jest olejem który podczas spalania ogranicza emisję popiołów, w przypadku silników benzynowych nie jest to wymóg konieczny.

Stosowanie oleju sklasyfikowanego wg normy ACEA C3 nie oznacza że olej ten nie spełnia pozostałych kryteriów wg klasyfikacji API czy ILSAC. (podany przez Pana przykład oleju Shell ECT spełnia również normę SN )

Generalnie oleje spełniające klasyfikacje C3 to oleje wysokiej jakości więc z reguły spełniają wysokie normy wg klasyfikacji API.

Stosowanie oleju C3 nie wpływa niekorzystnie na parametry pojazdu i przebieg gwarancji."


Ja finalnie kupiłem olej ENEOS PREMIUM HYPER S 5W30 - to jest olej średniopoiołowy z ACEA A1/B1 i A5/B5 (do silnika 1.4 turbo).

W ASO nie było problemów z wlaniem tego oleju. Co prawda mechanik powiedział mi, że on by lepiej polecił ACEA A3/B3. Samochód jeździ już jakieś 2 mc i powiem,że ten Eneos Hyper S sprawuje się bardzo ładnie - wydaje mi się, że silnik jest trochę cichszy i trochę spadło zużycie paliwa (oczywiście może to być autosugestia lub mogły wpływać inne czynniki np. wyższa temperatura).

Swój olej kupiłem tutaj https://filtrytotu.pl/ Rozmawiałem jeszcze z gościem ze sklepu https://oil-land.pl/ I ten drugi koleś zrobił na mnie ogromnie pozytywne wrażenie, od razu widać, że zna się na rzeczy i przykłada do sprawy (w przeciwieństwie do niektórych innych miejsc, gdzie człowiek się zastanawia jak można tak pracować za karę i być tak niekompetentnym w podstawowych sprawach). Też polecał wysokopopiołowy A3/B3. Niestety tego co chciałem nie miał od ręki a mnie zależało na szybkim zakupie (bo przez te wszystkie dyskusje wciąż nie miałem oleju a miałem już umówiony termin w ASO).

P.S. Opłaty za utylizację oleju nie było.


Na górę
Post: 14-06-2018, 19:22 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30-04-2018, 19:58
Posty: 14
Lokalizacja: Toruń
Jako, że jestem po przeglądzie ZERO (tym po 1000km), mogę podzielić się kilkoma faktami. Przegląd wykonywany w autoryzowanym serwisie YAMA odział Toruń. Przegląd chciałem wykonać z użyciem własnego oleju. Wybór padł na Millers Oils EE Longlife ECO 5w30 (ACEA A5/B5, API SL/CF). Koszt w internetach około 180 - 200 złotych z dostawą (5L). Przed zakupem pofatygowałem się o wiadomość e-mail do centrali suzuki celem uzyskania odpowiedzi na "piśmie' o to czy można przywieźć swój produkt i czy ten rodzaj oliwy jest w/g suzuki ok. Otrzymałem odpowiedź twierdząca z zastrzeżeniem by mieć ze sobą fakturę zakupu a opakowanie oleju musi być fabrycznie zamknięte. Do tego pouczenie, iż może zostać pobrana opłata za utylizację.

Podczas zdania auta do czynności serwisowych, poinformowałem pracownika, iż posiadam własny olej. Nie spotkałem się z żadnymi obiekcjami. Koszt przeglądu ZERO to tylko koszt uszczelki i filtra - w sumie 46 - 48 złotych.

_________________
Vitara II 1.6 2WD 2018 (ostatni wolny ssak :))


Na górę
Post: 16-06-2018, 21:06 
Online

Rejestracja: 29-03-2018, 19:49
Posty: 77
Lokalizacja: Bydgoszcz
Również dzisiaj miałem przegląd zerowy, olej to 5W30 AML C3 Helix, Vitara 1.6 2WD, powiedziano mi, że bez problemu można mieć swój olej byle był to jakiś 5W30, kosztów utylizacji nie pobierają
serwis to YAMA tyle, że odział w Bydgoszczy


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 307 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 19 10 11 12 13

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl