aug21 pisze:
Kąt wyprzedzenia zapłonu
Operacje dokonujemy na rozgrzanym silniku pracującym na wolnych obrotach, wszystkie dodatkowe urzadzenia w aucie wyłączone, obrotomierz ma pokazywać 800 obrotów, temperatura 90 stopni. czujnik położenia wału znajduje się z tyłu jednego z wałka rozrządu, przykrecony dwoma śrubami Torx, można je delikatnie poluzować na zimnym by się nie poparzyć. po rozgrzaniu silnika odnajdujemy między pompą hamulcową a lewą lampą wtyczke z 6 przewodami, zwieramy przewod o kolorze CZARNYM i NIEBIESKO CZERWONYM. W tym momencie silnik może zmienić odgłos pracy. Podłączamy lampe stroboskopową do akumulatora oraz przewód wyzwalania lampy pod pierwszą świece ( ta przy korku wlewu oleju) obracając czujnikiem położenia wału w lewo i w prawo dążymy do tego by znak na kole pasowym wału korbowego znajdowal się miedzy 4-6 stopniami ( miedzy 2 i 3 kreską), po ustawieniu dokręcamu czujnik położenia wału, odpinamy lampę i OSÓWAMY !!! zworke w tej 6 pinowej wtyce, nie wypięcie jej może spowodowac wypalenie katalizatora przy dłuższej jezdzie.
Operacje tą warto wykonywac co kilkadziesiąt tysiecy kilometrów, OBOWIAZKOWO przy wymianie rozrządu.
w silniku H mamy podziałke, w silniku J jest tylko jeden znacznik wskazujacy 5 stopni
jesli mamy instalację LPG i jezdzimy głównie na gazie to polecam w silniku h ustawic 10 stopni a w silniku J ustawic tak zeby znak na kole byl 3-4 milimetry przedz znacznikiem na bloku, to jest przyspieszenie zaplonu o 5 stopni, dla LPG to dobrze robi gdyz gaz ma 100 oktanów i dluzej sie spala
Kolego czy od tego, że mechanik mi tego nie zrobił może stukać na zimnym silniku?
U mnie jest takie coś , że na zimnymj silniku po całej nocy stuka, dodaje gazu i jest takie szybsze stukanie. Olej zrobi się gorący i jest cisza...
Czy to może być przyczyna?