Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 24-04-2024, 02:53

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 65 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: 28-07-2015, 13:27 
Offline

Rejestracja: 06-06-2013, 15:38
Posty: 83
Witajcie

Wróciliśmy z wczasów z żoną i wymieniłem rozrząd na taki
https://suzuki-czesci.pl/mobile/pl/p/Ro ... 6v-BGA/649

Mechanik wyregulował mi zawory.
Zrobiłem 5.000 km i na zimnym silniku przy odpaleniu jest :
-brzękniecie przy zapaleniu
-metaliczny dźwięk silnika przez około 3 minuty ( do momentu jak się rozgrzeje )
Takie stukanie metaliczne, dodaje gazu to przyśpiesza.

Film:
http://youtu.be/zggX4EOQDC0
Czy to nie są w 100% zawory??? Może mechanik nie potrafi tego zrobić???

Co to może być? Może rozrząd kiepski???
Może mechanik coś spieprzył??
Gdzie mogę podjechać w województwie łódzkim na diagnozę???
Obejrzyjcie film i oceńcie.

Dla pomagających domowy trunek :)
Pozdrawiam Was i czekam


Na górę
 Tytuł:
Post: 28-07-2015, 14:53 
Offline

Rejestracja: 24-08-2013, 18:37
Posty: 66
Lokalizacja: Zielona Góra
"Ten film jest prywatny"


Na górę
 Tytuł:
Post: 28-07-2015, 16:45 
Offline

Rejestracja: 06-06-2013, 15:38
Posty: 83
Już powinien ruszyć. Byłem u innego mechanika powiedział, że regulator zaworów do dupy według niego?
Co myślicie?


Na górę
 Tytuł:
Post: 30-07-2015, 14:57 
Offline

Rejestracja: 06-06-2013, 15:38
Posty: 83
ktoś coś...


Na górę
 Tytuł:
Post: 31-07-2015, 07:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04-02-2012, 00:27
Posty: 145
Lokalizacja: Norwegia
Suzuki: GVII,Jimny
Szpeniek pisze:
Już powinien ruszyć. Byłem u innego mechanika powiedział, że regulator zaworów do dupy według niego?
Co myślicie?


w r4 2,0 nie ma regulatora zaworow dlatego regulowane sa serwisowo.

_________________
GVII 2,0,Jimny1,3


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-08-2015, 09:55 
Offline

Rejestracja: 06-06-2013, 15:38
Posty: 83
Po wizycie w serwisie stwierdzili, że zawory sa wyregulowane dobrze.
Powiedziałem im, że wymieniany byl również rozrzad to zapytali czy mechanik wymieniał tuleje pod kołem pośrednim.
Nie ma jej w żadnym zestawie rozrządu, jest do kupienia tylko w serwisie za 111zł
To jest tuleja pod pośrednie koło rozrządu.

Serwis powiedział, ze na 75% to ta tuleja.
Mechanik przełożył ją ze starego rozrządu...

Jakie opinie?


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-09-2015, 08:41 
Offline

Rejestracja: 06-06-2013, 15:38
Posty: 83
I kicha. Tuleja pod pośrednim kołem rozrządu wymieniona razem z rozrzadem. Zawory wyregulowane idealnie.
Odpalam na zimnym i słyszę stukanie metaliczne. Po rozgrzany się silnika stuki przestają. Silnik pracuje idealnie.
Diagnoza jednego mechanika;
,, może być coś z tłokiem w silniku. Tłoki są aluminiowe i na zimnym może stukać bo mógł się delikatnie wyszczerbic i wpada w wibracje. Po rozgrzaniu oleju i tłoka tłok delikatnie puchnie i przestaje stukac "

Czy jest to możliwe?
Co jeszcze to może być?

Czy mechanik mógł popełnić błąd w wymianie rozrządu?
Czy mógł źle naciągnąć łańcuch lub coś w tym stylu 😧😨?
Czekam na komentarze
Dzięki


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-09-2015, 11:25 
Offline

Rejestracja: 05-11-2011, 17:20
Posty: 91
Lokalizacja: stalowa wola
A ustawiles zaplon-po kazdej wymianie rozrzadu w tym silniku nalezy obowiazkowo ustawic od nowa zaplon.


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-09-2015, 15:15 
Offline

Rejestracja: 06-06-2013, 15:38
Posty: 83
W jaki sposób trzeba ustawić zapłon?


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-09-2015, 21:21 
Offline

Rejestracja: 05-11-2011, 17:20
Posty: 91
Lokalizacja: stalowa wola
Kąt wyprzedzenia zapłonu

Operacje dokonujemy na rozgrzanym silniku pracującym na wolnych obrotach, wszystkie dodatkowe urzadzenia w aucie wyłączone, obrotomierz ma pokazywać 800 obrotów, temperatura 90 stopni. czujnik położenia wału znajduje się z tyłu jednego z wałka rozrządu, przykrecony dwoma śrubami Torx, można je delikatnie poluzować na zimnym by się nie poparzyć. po rozgrzaniu silnika odnajdujemy między pompą hamulcową a lewą lampą wtyczke z 6 przewodami, zwieramy przewod o kolorze CZARNYM i NIEBIESKO CZERWONYM. W tym momencie silnik może zmienić odgłos pracy. Podłączamy lampe stroboskopową do akumulatora oraz przewód wyzwalania lampy pod pierwszą świece ( ta przy korku wlewu oleju) obracając czujnikiem położenia wału w lewo i w prawo dążymy do tego by znak na kole pasowym wału korbowego znajdowal się miedzy 4-6 stopniami ( miedzy 2 i 3 kreską), po ustawieniu dokręcamu czujnik położenia wału, odpinamy lampę i OSÓWAMY !!! zworke w tej 6 pinowej wtyce, nie wypięcie jej może spowodowac wypalenie katalizatora przy dłuższej jezdzie.
Operacje tą warto wykonywac co kilkadziesiąt tysiecy kilometrów, OBOWIAZKOWO przy wymianie rozrządu.

w silniku H mamy podziałke, w silniku J jest tylko jeden znacznik wskazujacy 5 stopni

jesli mamy instalację LPG i jezdzimy głównie na gazie to polecam w silniku h ustawic 10 stopni a w silniku J ustawic tak zeby znak na kole byl 3-4 milimetry przedz znacznikiem na bloku, to jest przyspieszenie zaplonu o 5 stopni, dla LPG to dobrze robi gdyz gaz ma 100 oktanów i dluzej sie spala


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-09-2015, 06:22 
Offline

Rejestracja: 24-08-2013, 18:37
Posty: 66
Lokalizacja: Zielona Góra
Silnik po osiągnięciu temperatury roboczej pracuje na poziomie 650 rpm. 800 rpm to przy włączonej sprężarce klimatyzacji.


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-09-2015, 11:15 
Offline

Rejestracja: 06-06-2013, 15:38
Posty: 83
aug21 pisze:
Kąt wyprzedzenia zapłonu

Operacje dokonujemy na rozgrzanym silniku pracującym na wolnych obrotach, wszystkie dodatkowe urzadzenia w aucie wyłączone, obrotomierz ma pokazywać 800 obrotów, temperatura 90 stopni. czujnik położenia wału znajduje się z tyłu jednego z wałka rozrządu, przykrecony dwoma śrubami Torx, można je delikatnie poluzować na zimnym by się nie poparzyć. po rozgrzaniu silnika odnajdujemy między pompą hamulcową a lewą lampą wtyczke z 6 przewodami, zwieramy przewod o kolorze CZARNYM i NIEBIESKO CZERWONYM. W tym momencie silnik może zmienić odgłos pracy. Podłączamy lampe stroboskopową do akumulatora oraz przewód wyzwalania lampy pod pierwszą świece ( ta przy korku wlewu oleju) obracając czujnikiem położenia wału w lewo i w prawo dążymy do tego by znak na kole pasowym wału korbowego znajdowal się miedzy 4-6 stopniami ( miedzy 2 i 3 kreską), po ustawieniu dokręcamu czujnik położenia wału, odpinamy lampę i OSÓWAMY !!! zworke w tej 6 pinowej wtyce, nie wypięcie jej może spowodowac wypalenie katalizatora przy dłuższej jezdzie.
Operacje tą warto wykonywac co kilkadziesiąt tysiecy kilometrów, OBOWIAZKOWO przy wymianie rozrządu.

w silniku H mamy podziałke, w silniku J jest tylko jeden znacznik wskazujacy 5 stopni

jesli mamy instalację LPG i jezdzimy głównie na gazie to polecam w silniku h ustawic 10 stopni a w silniku J ustawic tak zeby znak na kole byl 3-4 milimetry przedz znacznikiem na bloku, to jest przyspieszenie zaplonu o 5 stopni, dla LPG to dobrze robi gdyz gaz ma 100 oktanów i dluzej sie spala


Kolego czy od tego, że mechanik mi tego nie zrobił może stukać na zimnym silniku?
U mnie jest takie coś , że na zimnymj silniku po całej nocy stuka, dodaje gazu i jest takie szybsze stukanie. Olej zrobi się gorący i jest cisza...
Czy to może być przyczyna?


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-09-2015, 11:24 
Offline

Rejestracja: 06-06-2013, 15:38
Posty: 83
Dlaczego tak ważne jest ustwienie zapłonu po wymianie rozrządu?


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-09-2015, 11:30 
Offline

Rejestracja: 06-06-2013, 15:38
Posty: 83
Po telefonie ( przed chwilą ) do serwisu suzuki dowiedziałem się , że zapłon ustawia się automatycznie.
Steruje tym komputer chyba, że ktoś bawił się śrubkami... Ale raczej nie jest to możliwe...


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-09-2015, 18:59 
Offline

Rejestracja: 22-07-2011, 19:19
Posty: 207
Miałem krótką 2.o 16v ale 1997r. Po wymianie rozrządu silnik stukał jakby panewka, na zimnym i na ciepłym.Okazało się że to spalanie stukowe,jak ustawiałem zapłon to musiałem opóznic i to duzo,ale tam była kostka do robienia zworki i lampą się ustawiało.W gv którą teraz mam za cholerą nie mogę ustwic zapłonu bo trzeba serwisowo pogmerac,a zapłon muszę ustawic bo robiona była głowica,wymieniony rozrząd ustawiłem na oko chodzi pięknie cichutko ale na obrotach pojawia się te spalanie stukowe.


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-09-2015, 19:24 
Offline

Rejestracja: 08-09-2015, 14:16
Posty: 41
Lokalizacja: Kalisz
Nie chcę Cię martwić, ale właśnie jestem na etapie reklamacji szajsu marki BGA.


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-09-2015, 05:45 
Offline

Rejestracja: 06-06-2013, 15:38
Posty: 83
Ja również. Wymieniłem juz na japoński następny rozrząd. W tamtym po 4000 km wytarly się slizgi. ...


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-09-2015, 07:07 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-11-2010, 19:08
Posty: 639
Lokalizacja: Wisła
Szpeniek pisze:
Ja również. Wymieniłem juz na japoński następny rozrząd. W tamtym po 4000 km wytarly się slizgi. ...


Myślałem,że BGA to dobra firma... :|
To jakiej firmy polecany jest rozrząd ?

_________________
GV I 04 2,5 V6 A/T-była i znowu jest, wielki powrót :takjest:


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-09-2015, 08:36 
Offline

Rejestracja: 08-09-2015, 14:16
Posty: 41
Lokalizacja: Kalisz
Ja też tak myślałem, nawet znalazłem kilka pozytywnych opinii, a negatywne dopiero wtedy, kiedy było już za późno.
Założyłem komplet OSK, kosztował 1200pln, ale okazało się że to nie kompletny komplet, brakowało w nim dużego koła, które kosztowało coś ok. 400pln (tydzień czasu za nim czekałem), teraz silnik miło posłuchać.


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-09-2015, 11:41 
Offline

Rejestracja: 06-06-2013, 15:38
Posty: 83
Powiedzcie, mi czy mechanik mógł coś sprzeprzyć podczas zakładania rozrządu?
Nie ukrywam, że zaczęło stukać po wymianie rozrządu...
Czy łancucha nie trzeba jakoś skrócić??? Nie wiem nie znam się dlatego domniemywam...
Również kolego
Cytuj:
cebularz
założyłem rozrząd firmy OSK, z serwisu również kupiłem tuleje pod pośrednie koło rozrządu której nie ma w komplecie rozrządu.
Pośrednie koło rozrządu założyłem ze starego rozrządu.


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-09-2015, 12:15 
Offline

Rejestracja: 08-09-2015, 14:16
Posty: 41
Lokalizacja: Kalisz
Może właśnie stare koło jest na tyle przytarte, że powoduje hałas, a może przyszedł czas na popychacze?


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-09-2015, 12:19 
Offline

Rejestracja: 06-06-2013, 15:38
Posty: 83
Myślisz, że kupie popychacze w intercarsie?
W serwisie będzie drogo z tego co kojarzę...
Masz jakiś namiar...

A popychacze są na górze , dobrze kojarzę?


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-09-2015, 12:22 
Offline

Rejestracja: 06-06-2013, 15:38
Posty: 83
a samoregulatory ??? Czy ich tam nie ma skoro zawory regulowane są ręcznie?


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-09-2015, 12:39 
Offline

Rejestracja: 08-09-2015, 14:16
Posty: 41
Lokalizacja: Kalisz
Wyluzuj i nie kupuj na razie żadnych części, bo cię żona z domu wyrzuci. Przejedź się do kilku mechaników i niech stawiają diagnozę. Sprawdziłbym jeszcze raz zawory, pisałeś chyba wcześniej, że mechanik je ustawiał, może przedobrzył. Niektórzy na prawdę są zdolni.


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-09-2015, 18:31 
Offline

Rejestracja: 05-11-2011, 17:20
Posty: 91
Lokalizacja: stalowa wola
Zawory w tym silniku sa sterowane hydraulicznie a regulacja polega na doszlifowaniu plytek na okreslony wymiar.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 65 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]