Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 19-05-2019, 15:42

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 165 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 13 4 5 6 7 Następna
Autor Wiadomość
Post: 04-08-2018, 07:53 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-06-2017, 06:45
Posty: 707
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Suzuki: Vitara 1.6 A/T AWD
Tylko problem polega na tym, że ci niezadowoleni wmawiają wszystkim, że ich układy też są popsute. Zgłoście się do ASO i nie wylewajcie na okrągło swych żali.

_________________
Vitara 1.6 AT AllGrip Savanna Ivory/Black


Na górę
Post: 04-08-2018, 10:53 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3162
Lokalizacja: Kwidzyn
Dokładnie! Przed kupnem miałem samochód na weekend, po kupnie po 60kkm miałem (po kolizji) wymieniony układ kierowniczy, na prawie każdym przeglądzie (czekając na auto) testowałem testówki. I w żadnym z tych samochodów nie stwierdziłem nieprawidłowej pracy układu wspomagania.

Jeżeli ktoś ma taki problem to niech reklamuje, po to jest gwarancja!

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 07-08-2018, 15:43 
Offline

Rejestracja: 30-04-2016, 14:00
Posty: 14
Suzuki: SX4 s-cross
Macioo. Przeczytaj mój wpis z 11.05.2018. Po przeczytaniu poradź mi coś. Czekam do dziś na nowy soft, który i tak nic nie pomoże.


Na górę
Post: 07-08-2018, 21:50 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-06-2017, 06:45
Posty: 707
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Suzuki: Vitara 1.6 A/T AWD
Sam przyznałeś, że w innym egzemplarzu taka usterka nie występuje, wiec to potwierdza, że nie każde Suzuki tak ma, jak to pewna grupa sugeruje.
Dlaczego od maja nie usunięto usterki? Mamy sierpień.

_________________
Vitara 1.6 AT AllGrip Savanna Ivory/Black


Na górę
Post: 08-08-2018, 00:10 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3162
Lokalizacja: Kwidzyn
gienekw1 pisze:
Macioo. Przeczytaj mój wpis z 11.05.2018. Po przeczytaniu poradź mi coś. Czekam do dziś na nowy soft, który i tak nic nie pomoże.

Moim zdaniem sama kolumna w takim przypadku chyba nie ma wpływu na taką usterkę. Bardziej bym stawiał na geometrię przedniej osi albo układ wspomagania. Spróbuj może w innym ASO albo ostatecznie w solidnym niezależnym warsztacie (żeby chociaż zdiagnozować przyczynę nieprawidłowości).


Ostatecznie można iść "na przetrzymanie" i niech wymieniają co chcą, do skutku!

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 08-08-2018, 10:02 
Offline

Rejestracja: 11-02-2015, 22:46
Posty: 331
Lokalizacja: Wawer
Suzuki: (dawniej) S-Cross
macioo pisze:
Spróbuj może w innym ASO albo ostatecznie w solidnym niezależnym warsztacie (żeby chociaż zdiagnozować przyczynę nieprawidłowości).


Ostatecznie można iść "na przetrzymanie" i niech wymieniają co chcą, do skutku!



Przerabiałem temat z ASO. Z początku pełne zrozumienie, tak, jasne, poradzimy cos, będzie nowy software, zadzwonimy. Później cisza, 2-3 miesiące. Więc sam dzwonie i pytam – jest ten nowy software? Jest, proszę przyjechać. OK, po jakichś 2 godzinach i chwili niepewności "ponoc kilka prob wgrania nowego softu zakończyło się niepowodzeniem) mogę wyjechać. Proszę pojeździć tydzień – dwa i zobaczymy, czy odczuje Pan różnicę.

I jak to jest? "Jeśli zastanawiasz się czy jest różnica, to znaczy, ze jej nie ma". Reszta to autosugestia.

Wiec po jakichś 2 tygodniach znowu jadę do ASO, tym razem już inna postawa, że się czepiam. Że przecież we wszystkich S-Crossach wspomaganie tak chodzi i żebym sobie przejechał się innymi egzemplarzami. Rzeczywiście, odbyłem później dwie jazdy dwoma różnymi egzemplarzami i po zasięgnięciu opinii ITS stwierdziłem, ze nie warto kopać się z koniem, S-Cross poszedł na sprzedaż.

A jeśli ktoś zastanawia się czy problem jest rzeczywisty czy wydumany to polecam test Zachara z pierwszego posta w wątku. Facet nie ma nic wspólnego z Suzuki, ot, dostał do testu S-Crossa i w wrażeniach z jazdy spontanicznie opisał to, z czym i mi i jeszcze kilku osobom przyszło się zmagać.


Na górę
Post: 08-08-2018, 10:56 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3162
Lokalizacja: Kwidzyn
Już bez żadnych złośliwości i innych tego typu... Albo ja mam taką obniżoną wrażliwość (w co wątpię, bo jestem szczególarzem, jeśli idzie o samochody) albo na prawdę problem dotyczy losowych egzemplarzy, a ja miałem tzw. fuksa że nie trafiłem na wadliwy egzemplarz wśród tych kilku, którymi miałem okazję jeździć. :niewiem:

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 08-08-2018, 11:41 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 956
Suzuki: Vitara S 1.4T FWD
Moim zdaniem to po prostu cecha układu kierowniczego. Taki już jest i tyle.

Dobrze, że taki wątek się pojawił i jak ktoś bedzie chciał kupić to auto, to zwróci na to szczególną uwagę i sam podejmie decyzję czy może z tym żyć czy nie.

_________________
Vitara S 1.4T 143 KM @ 169 KM FWD 2018
Swift 1.2 94 KM Comfort 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 08-08-2018, 13:54 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3162
Lokalizacja: Kwidzyn
Jeżeli jest jak piszesz, to ciągle S-cross jest na topie w rankingu na wybrańca, kiedy będę zmieniał auto. Trochę się bałem, że moja dobra passa się skończy i w końcu trafię na bubla za 100kpln. Obyś miał rację. :)

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 08-08-2018, 15:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 956
Suzuki: Vitara S 1.4T FWD
Jesli Tobie układ kierowniczy pasuje to mozesz kupować - bedziesz zadowolony.
A juz na pewno z wersji 1.4T.

_________________
Vitara S 1.4T 143 KM @ 169 KM FWD 2018
Swift 1.2 94 KM Comfort 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 08-08-2018, 21:48 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3162
Lokalizacja: Kwidzyn
Jeszcze kotłuje mi się po głowie KIA Niro hybryda. Tylko żal mi trochę AWD z Suzuki. Już się przyzwyczaiłem (jeszcze od Sedici) do 4x4 i nie chciałbym "umoczyć". Musze jeszcze tą KIĄ pojeździć.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 15-03-2019, 10:34 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1622
Suzuki: SuziQuattro
Układ kierowniczy- generalnie mi jego praca nie przeszkadzała, bo...... w poprzednim aucie nie było lepiej. Tak więc szybko przyzwyczaiłem się do myszkowania/kontrowania kierownicą. Jednak po zmianie opon problem zniknął. Nie sam ale znalazłem przyczynę. Zbieżność, okazało się że minimalnie była skopana, i nie rzucała się w oczy przy co sezonowych zmianach kół. Dopiero gdy opona była na wykończeniu na zewnątrz, wew profil już się skończył. Nowe opony 215+ ustawiona zbieżność i jest git.


Na górę
Post: 03-04-2019, 11:09 
Offline

Rejestracja: 03-04-2019, 09:51
Posty: 11
Suzuki: S-Cross 1.0
Witam jako nowy na forum.
Dołączę swoją opinie w temacie układu wspomagania. Nic odkrywczego ale po zapoznaniu się z opiniami innych użytkowników nowych modeli suzuki niewiele brakowało a salon suzuki zwyczajnie ominąłbym szerokim łukiem i dziś wiem, ze miałbym powody by tego żałować. Czasem warto wiedzieć co się pisze a nie pisać co się wie - to nie to samo. Ludzie czytają i pewnie wielu z nich się zniechęciło.
Do sedna. Zauroczony nowym swiftem podjąłem decyzję, że moim nowym autem będzie właśnie swift. Niestety po lekturze między innymi tego forum zrezygnowałem a do pomysłu by jednak przekonać się osobiście namówił mnie syn. Zrobiłem jazdę próbną swiftem 1.2 i było tak jak trzeba, bez rewelacji, po prostu ok. Układ kierowniczy wzorcowy choć po uwagach forumowiczów trzymałem się kiery jak rozbitek koła ratunkowego, bez sensu, układ działa w moim odczuciu tak jak w hondzie jazz, którą nadal użytkuję. Wsiadłem do s-crossa, układ kierowniczy dokładnie tak samo, nic nie myszkuje, nic nie jest gumowate i kiera wraca samoczynnie w swoje środkowe położenie. Pierwsze myśli, czy to jakieś trole piszą te posty o problemach? A może one były ale zostały wykluczone w kolejnych egzemplarzach? Nie wiem ale na własnym przykładzie dementuję te pogłoski i przepraszam za zwrot trole bo nie chcę nikogo obrażać ale te opinie sprawiły, że gdyby nie namowy syna nigdy nie stałbym się posiadaczem s-crossa i to z silnikiem 1.0 o którym znowu znalazłem wiele negatywnych opinii i prawdopodobnie osób, które może nawet nie tylko go nie widziały ale tym bardziej nie jechały samochodem z tym motorem. Silnik rewelacyjny, nic nie trzęsie, jest cichy a co do spalania nie mam wątpliwości, że będzie ekonomicznie bo taki samochód jest kierowany do ludzi nie mających aspiracji sportowych na publicznych drogach a na tor tym się nie jedzie. Jazda próbna sprawiła, ze swift 1.2 poszedł w zapomnienie i jest s-cross trzycylindrowy z turbo. Jako miłośnik silników wolnossących na ten moment nie myślę bym chciał do nich wracać, to co robi ten mały silniczek to czysta przyjemność.
Pozdrawiam i sugeruję by osobiście przekonać się co do auta bo ludzie nie zawsze są obiektywni.


Na górę
Post: 03-04-2019, 19:05 
Offline

Rejestracja: 03-04-2019, 18:44
Posty: 7
Suzuki: Sx4 s-cross
Mam problem z układem kierowniczym jak w wątku scross 1,6 benzyna, 2WD z 2015r, samochód zakupiłem jako używany końcem 2018 i od tego czsu próbuje jakoś rozwiązać problem. Przekopałem internet i ponoć rozwiązaniem mał być nowy soft, w serwisie sprawdzili i mam aktualny. Geometria sprawdzona i jest ok. Ponoć popuszczenie śruby regulacyjnej maglownicy pomaga. Czy ktoś z szanownych forowiczów może mi coś doradzić. Z góry dziękuje


Na górę
Post: 04-04-2019, 07:10 
Offline

Rejestracja: 22-03-2015, 07:06
Posty: 85
Lokalizacja: Gdynia
Suzuki: SX4 Classic 4x4
Gdybyś napisał na czym ów problem polega, miałbyś większą szansę na odpowiedź.

_________________
SX4 Classic 4x4 1.6 Pb


Na górę
Post: 04-04-2019, 18:04 
Offline

Rejestracja: 03-04-2019, 18:44
Posty: 7
Suzuki: Sx4 s-cross
mjk pisze:
Gdybyś napisał na czym ów problem polega, miałbyś większą szansę na odpowiedź.


Przypadłość ta jest różnie opisywana np. "skokowo działający układ kierowniczy", "sztywny układ kierowniczy" objawia się to koniecznością wykonywania mikro-korekt kierownicą aby utrzymać prostolinijny tor jazdy, oraz brakiem odbijania kierownicy do punktu centralnego po skręcie, ja bym to określił jako "sklejenie" układu kierowniczego w położeniu centralnym. Właściciela s-crossów i Vitar, którzy mają tą przypadłość pewnie wiedzą o co chodzi. Jeśli ktoś miał tą przypadłość w swoim samochodzie i się z nią uporał proszę o podzielenie się wiedzą. Z góry dziękuje


Na górę
Post: 05-04-2019, 11:42 
Offline

Rejestracja: 11-02-2015, 22:46
Posty: 331
Lokalizacja: Wawer
Suzuki: (dawniej) S-Cross
Kium pisze:
Przypadłość ta jest różnie opisywana np. "skokowo działający układ kierowniczy", "sztywny układ kierowniczy" objawia się to koniecznością wykonywania mikro-korekt kierownicą aby utrzymać prostolinijny tor jazdy, oraz brakiem odbijania kierownicy do punktu centralnego po skręcie, ja bym to określił jako "sklejenie" układu kierowniczego w położeniu centralnym. Właściciela s-crossów i Vitar, którzy mają tą przypadłość pewnie wiedzą o co chodzi. Jeśli ktoś miał tą przypadłość w swoim samochodzie i się z nią uporał proszę o podzielenie się wiedzą. Z góry dziękuje



Przy czym warto zaznaczyć, ze niekoniecznie wspomniane przypadłości występowały łącznie. Ja np. miałem problem ze sztywnością układu kierowniczego, który "zastygał" w pozycji "zero" i trzeba było każdorazowo przełamywać jego opor (S-Cross okazał się jedynym samochodem, w którym po dłuższej jeździe bolały mnie nadgarstki, czy to przed mityczną zmianą softu czy po).
Natomiast NIE występował u mnie problem niepowracania kierownicy po skręcie do położenia podstawowego, zupełnie. Pod tym względem wszystko działało bez zarzutu.


Na górę
Post: 07-04-2019, 09:11 
Offline

Rejestracja: 24-09-2016, 10:31
Posty: 86
Kium pisze:
Właściciela s-crossów i Vitar, którzy mają tą przypadłość pewnie wiedzą o co chodzi. Jeśli ktoś miał tą przypadłość w swoim samochodzie i się z nią uporał proszę o podzielenie się wiedzą. Z góry dziękuje


Czynności które podjęło suzuki (wg. SMP):
-zmiana oprogramowania
-zmiana konstrukcji przekładni
-użycie innego typu smaru do przekładni.
Wiesz, że masz nowy soft, czyli tu już nic nie zmienisz. Sprawdź czy masz nowy typ przekładni. Wg. serwisu, jeżeli łącznik stabilizatora ma 10mm średnicy to jest też nowa przekładnia. W starszych wersjach łącznik miał 8mm.
Wydaje się, że ten problem miał dwie przyczyny, niedopracowany soft i zbyt duże opory wewnętrzne przekładni.
W mojej vitarze praca przekładni poprawia się nieco wraz z przebiegiem (obecnie 15000km). Opór w środkowym położeniu jest znacznie mniejszy niż na początku. Prawdopodobnie zużywają się powoli elementy współpracujące (np. listwa i tuleje prowadzące) i zmniejsza się opór wewnętrzny przekładni. Moim zdaniem, jeżeli poluzujesz śrubę regulacyjną to jedyny efekt który uzyskasz to będą stuki przekładni podczas jazdy po kiepskich drogach, co spowoduje dużo szybsze zużycie listwy/zębatki.


Na górę
Post: 07-04-2019, 10:43 
Offline

Rejestracja: 30-04-2018, 14:10
Posty: 2
Witam.
Panowie to co czytam w postach odnośnie układu kierowniczego w SX4-Crross to potwierdza moje zastrzeżenia.
Jestem użytkownikiem samochodu od 11 miesięcy (przebieg 6500km) i mam te same zastrzeżenia do sztywności układu kierowniczego w tzw. pozycji zerowej czyli jazda na wprost, układ jest bardzo sztywny trzeba cały czas kontrować kierownicę bo samochód ucieka na lewy lub prawy pas nie trzyma się prostego kierunku jazdy.
Po rozmowie z kolegami podpowiedzieli mi żeby pojechać na sprawdzenie geometrii kół i tak też uczyniłem, diagnosta stwierdził że jest ok a samochód dalej na lekko śliskiej jezdni zachowywał się tak jak bym wpadał w poślizg.
Zgłosiłem usterkę do serwisu( na razie nie będę wymieniał gdzie) i umówiłem się na sprawdzenie i po diagnostyce przez serwis stwierdzono takie wnioski:
- że mam najnowszy soft układu i tu nic się nie da zrobić
- no niestety Suzuki SX4 Cross już tak ma i muszę się przyzwyczaić (przejechałem się ich samochodem testowym i te same zastrzeżenia mam)

Jezdziłem różnymi markami samochodów i powiem strzeże takiego przypadku nie miałem.
Jadę teraz w maju na przegląd po 1 roku użytkowania i nie wiem sam co z tym problemem zrobić czy dalej to reklamować dopóki jest gwarancja?
A tak szczerze to jestem trochę zawiedziony marką Suzuki (wykończenie wnętrza pojazdu) powiem szczerze że już drugi raz bym nie podszedł do modelu Suzuki SX4 Cross jest przereklamowany, w tej samej cenie można mieć inne lepsze autko.


Na górę
Post: 07-04-2019, 10:55 
Offline

Rejestracja: 03-04-2019, 18:44
Posty: 7
Suzuki: Sx4 s-cross
Dziękuje za informacje
Ale jak by komuś udało się zupełnie usunąć sztywność układu kierowniczego to proszę o podzielenie się wiedzą.
Szkoda, że SMP nie widzi problemu.


Na górę
Post: 07-04-2019, 20:59 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3162
Lokalizacja: Kwidzyn
gmarek pisze:
A tak szczerze to jestem trochę zawiedziony marką Suzuki (wykończenie wnętrza pojazdu) powiem szczerze że już drugi raz bym nie podszedł do modelu Suzuki SX4 Cross jest przereklamowany, w tej samej cenie można mieć inne lepsze autko.


Mama dwa pytania:
Testowałeś samochód przed zakupem?
Jakież to lepsze auto w tej cenie proponujesz?

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 10-04-2019, 09:42 
Offline

Rejestracja: 11-02-2015, 22:46
Posty: 331
Lokalizacja: Wawer
Suzuki: (dawniej) S-Cross
macioo pisze:
Mama dwa pytania:
Testowałeś samochód przed zakupem?
Jakież to lepsze auto w tej cenie proponujesz?



Ogólna ocena jest taka, że bezpośredni konkurent S-Crossa, czyli ASX, jest, biorąc pod uwagę całokształt, jednak lepszym samochodem. IMO


Na górę
Post: 10-04-2019, 09:58 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17-05-2016, 07:34
Posty: 273
Lokalizacja: PO
Suzuki: Baleno
Jarl pisze:
macioo pisze:
Mama dwa pytania:
Testowałeś samochód przed zakupem?
Jakież to lepsze auto w tej cenie proponujesz?



Ogólna ocena jest taka, że bezpośredni konkurent S-Crossa, czyli ASX, jest, biorąc pod uwagę całokształt, jednak lepszym samochodem. IMO
Nie sądzę. Podaj argunenty

Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 10-04-2019, 11:42 
Offline

Rejestracja: 11-02-2015, 22:46
Posty: 331
Lokalizacja: Wawer
Suzuki: (dawniej) S-Cross
Argument podstawowy to wrażenia empiryczne. Jeździłem, wersjami 2WD, najpierw dwa lata S-Crossem 1,6, potem dwa lata ASX 1.6 i jakkolwiek w różnych aspektach górą jest raz Suzuki raz Mitsubishi, to jednak plusów przy ASX jest więcej i co najważniejsze dotyczą one kwestii istotnych (chociaż ekonomika jest po stronie S-Crossa). Takich właśnie jak praca układu kierowniczego/wspomagania czy tez właściwości jezdne, tu jest bez porównania wręcz.


Na górę
Post: 10-04-2019, 11:53 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17-05-2016, 07:34
Posty: 273
Lokalizacja: PO
Suzuki: Baleno
Jarl pisze:
Argument podstawowy to wrażenia empiryczne. Jeździłem, wersjami 2WD, najpierw dwa lata S-Crossem 1,6, potem dwa lata ASX 1.6 i jakkolwiek w różnych aspektach górą jest raz Suzuki raz Mitsubishi, to jednak plusów przy ASX jest więcej i co najważniejsze dotyczą one kwestii istotnych (chociaż ekonomika jest po stronie S-Crossa). Takich właśnie jak praca układu kierowniczego/wspomagania czy tez właściwości jezdne, tu jest bez porównania wręcz.
Z całym szacunkiem ale to wszystko bardzo subiektywne odczucia. Właściwości jezdne moim zdaniem są akurat na plus dla scrossa. Asx jeździ jak czołg i mi osobiście to nie odpowiada, innym może wręcz przeciwnie. Jeśli brać pod uwagę rzeczy obiektywnie to:
Za scross:
-cena
-dynamika silnika
-spalanie
-wyposazenie
-wykonanie (nie chodzi o wygląd)

Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 165 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 13 4 5 6 7 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl