Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 10:58

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Post: 13-07-2015, 00:02 
Offline

Rejestracja: 20-11-2010, 17:19
Posty: 73
Przerabiałem problem od środy z brakiem mocy oraz zygzakiem i przyczyną był zapchany DPF przy przebiegu 90000km nie pomogło ganianie po autostradach po prostu zapchał się i tyle,telefon do serwisu ale oni mają to gdzieś i zapraszają za tydzień co jest chore wg. mnie bo samochód jest mi potrzebny szybciej i będą diagnozować ale najprawdopodobniej proponują wymianę filtra na nowy,dobrze że mam komputer i widziałem na bieżąco co się dzieje,jakie temperatury za i przed filtrem oraz ile sadzy oraz różnica ciśnień i wszystko wskazywało na zapchany dpf sadza 55g i schodzi do 52g i znów do 55g i wywala kontrolkę i redukuje moc co przy 30G sadzy samochód powinien sam to wypalić,od 30-45G wypala serwis powyżej filtr do wymiany,różnica ciśnień na jałowych obrotach to ok.40mbar temperatura przed filtrem dochodziła do 300-350 stopni co jest zbyt mało żeby wypalić DPF potrzebne jest przynajmniej ok 600 stopni ,wyjecie go uważam za wyczyn zwłaszcza odkręcenie zapieczonych śrub przy silniku bo te na wylocie to szlifierką idzie odkręcić ale nie miałem wyboru,jakimś cudem udało się mi odkręcić czujnik ciśnienia przed filtrem i zaaplikować czyścik Wurth do DPF przed grzebaniem przy filtrze polecam zdjąć rurę od turbiny do intercoolera bez tego brak dostępu,następnym wyzwaniem było odkręcenie czujników temperatury i ciśnień łącznie 4 szt.(serwis nie zaleca rozłączać rurek metalowych i gumowych od czujnika różnicy ciśnień tylko odkręcić cały czujnik) palnik oraz grzanie dookoła i tylko klucz francuz bo każdy płaski obrabiał je na okrągło a nasadki czy oczkowego nie ma jak założyć i to z wielką biedą dało się rade odkręcić uwaga na metalowe rurki od czujnika ciśnienia bo jedna zapiekła się że nakrętka zaczęła obracać się z rurka i mało brakowało a ukręciła się by razem,później przy użyciu inflatora od zakładania opon ciężarowych strzelanie powietrzem od tyłu filtra i tak z 20 razy co wywaliło około pół łopaty sadzy,następnie kąpiel myjką pod ciśnieniem 250 bar też od tyłu przez 15min i zaczęła lecieć dopiero czysta woda,następnie znów strzały z inflatora i wywala mi znów z 100g takiej smoły zmieszanej z wodą i sadzą i znów mycie i znów strzały inflatorem ogólnie samo czyszczenie zajęło mi z 1,5godz.(nie polecam używać środków do mycia kominków czy zmywania sadzy bo reaguje z metalami zawartymi w DPF i zaczyna to wszystko rdzewieć i pogarsza przepływ,tak jak też wypalania sadzy palnikami bo wszystko w środku się topi i też pogarsza przepływ spalin),najważniejsze są efekty które były po czyszczeniu i tak po złożeniu wszystkiego w odwrotnej kolejności wykasowaniu błędu niedrożności filtra cząstek błąd zniknął,odpalamy samochód zaczyna dmuchać parą z rury wydechowej bo wypala resztki wody,chodzi tak z 10 min podpinam komputer i jadę na test parametry podczas testu różnica ciśnień spadła z 40mbar do 4mbar!!!,sadza na początku po odpaleniu w pamięci komputera stała na poziomie 55G ale z każdym kilometrem zaczęła spadać po przejechaniu ok 15km zeszła do 0G(tylko w komputerze bo fizycznie jej nie było) temperatura wymuszona przez komputer żeby wypalić sadzę to ponad 600 stopni po wypaleniu do 0G spadła do ok 350-400 stopni nawet przy ostrym deptaniu czyli normalna praca dziś zrobilem 300km i żadnych kontrolek ani spadków mocy co więcej samochód ciągnie jak nowy bo ma czym oddychać.Ogólnie zeszło się z 4 godziny ze wszystkim,kosztowało ok.100zł za czyścik Wurtha,resztę posiadałem klucze,inflator,sprężarkę,myjkę,polecam każdemu kto ma takie problemy a nie chce wyrzucać filtra bo wiem że Vitara lubi puścić dymka bez filtra bo widziałem na własne oczy taką a moja jest jeszcze po chipie od 85000km więc tym bardziej lubiłaby puścić kopcia,mam też X-traila 2.0dci z wyciętym DPF i lubi sobie puścić bąka po przyłożeniu do dechy.Koszt na serwisie pytałem od 500-1000zł za czyszczenie wymiany to nawet nie brałem pod uwagę teraz im dziękuję za współpracę poradziłem sobie sam dla osób bez podstawowej wiedzy,kluczy i podstaw mechaniki nie polecam bo dojście jest katastrofalne jak dla mnie.


Na górę
 Tytuł:
Post: 13-07-2015, 08:35 
Offline

Rejestracja: 14-10-2013, 09:06
Posty: 119
Lokalizacja: Kwidzyn
Gratulacje. Bardzo ciekawy i merytoryczny opis. Takich wpisów potrzebujemy więcej na tym forum. Inny wariant godny polecenia to po prostu usunięcie dpf. Obecnie ceny kształtują się na poziomie 300PLN za usunięcie mechaniczne + 500-700 PLN za usunięcie programowe. Wydatek więc 10-krotnie wyższy od Twojego, ale dla osób bez Twoich umiejętności sprzętu i wiedzy może być również warty przemyślenia.

Możesz napisać jakim sprzętem odczytujesz wskazania czujników temperatury filtra dpf?


Na górę
 Tytuł:
Post: 13-07-2015, 22:09 
Offline

Rejestracja: 20-11-2010, 17:19
Posty: 73
Wiem myślałem nad tym usunięciem też mam już sprawdzony warsztat ale jak pisałem jeżdżę swoją GV prawie od nowego na chipie na 158KM i sądzę że dmuchałaby sadzą jak wspomniany X-TRAIL z którym rok temu nawet V-Tech z Krakowa nie mógł dać rady i po zmianie 5 programów zostawiliśmy go na serii czyli po wycięciu DPF wypluł na hamowni 157KM przy 150KM deklarowanych przez producenta a zrobiony był na programach od 190KM do 168KM i tak walił sadzą że wolałem zostać przy serii bo wstyd było jeździć tylko wyłączony i wyjęty DPF,a widziałem jak męczyli taką Vitarkę na hamowni przy wyjętym DPF i chipie to przy dołożeniu gazu w podłogę pokazywała sporego kopcia co mnie niezbyt zadowala jeżeli mój sposób sprawdzi się na dłuższą metę to jak wyjme takiego DPF raz na 60.000-80.000km to te 4 godz. odkręcania i czyszczenia mnie nie zbawią a zawsze kopcia nie widać i w razie kontroli w Niemczech jestem pewien że mnie nie zaskoczą...ogólnie błędy i odczyty robiłem programem Delphi akurat do Vitary ma do pokazania 110 parametrów także bardzo dużo....ale opcji wypalenia DPF przez komputer nie ma i objeździłem całe miasto podpinali różne komputery i żaden nie miał opcji wypalenia DPF manualnie tylko serwis jak to jeden powiedział wsadzili do japończyka francuza ale czym to teraz ugryźć a gość kumaty bo elektronik i rozwala całą elektronikę w praktycznie każdym samochodzie i żaden z 3 jego interfejsów nie miał tej opcji ale przy takiej ilości sadzy i tak nic to by nie dało tylko wyjecie i czyszczenie,to jest też przestroga dla osób które myślą nad wycięciem warto spróbować go wyczyścić i przedłużyć mu życie...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]