Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 19:05

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 731 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 530 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 24-07-2015, 07:36 
Offline

Rejestracja: 21-04-2012, 05:40
Posty: 395
Lokalizacja: WPI
DS pisze:
O ile o rozkład mocy przód/tył nie ma się co obawiać, to po przękątnej lub z jedną strona na lodzie - może być różnie. Dobry system kontroli trakcji powinien sobie z tym poradzić - czy taki jest w Vitarze - zapraszam na test na rolkach i zobaczymy :)


O to właśnie chodziło we wspominanym teście, nie o udowadnianie, jaką "terenówką" jest nowa Vitka. I w warunkach takich wykrzyżów, nowinka Suzuki wypadła najgorzej, właśnie przez najgorszy system kontroli trakcji, który wiele razy nie był w stanie wyhamować wiszących w powietrzu i kręcących się bezproduktywnie kół.

_________________
Pozdrawiam,
MarekC


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-07-2015, 10:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
MarekC pisze:
I w warunkach takich wykrzyżów, nowinka Suzuki wypadła najgorzej, właśnie przez najgorszy system kontroli trakcji, który wiele razy nie był w stanie wyhamować wiszących w powietrzu i kręcących się bezproduktywnie kół
Właśnie, wiszących w powietrzu - Vitara, jak i żaden inny crossover czy SUV (bez ramy) nie powinny nawet do takich przeszkód podchodzić. Polecam testy wykonywane przez rosyjskich dziennikarzy - otwierali drzwi i tylną klapę właśnie w sytuacji, kiedy dwa koła były w powietrzu - w większości przypadków nie dało się już tych drzwi zamknąć dopóki samochód nie stanął czterema kołami na ziemi...
Pytanie, czy kontrola trakcji poradzi sobie w warunkach, do jakich samochód został zaprojektowany, czyli np. wyżej wspomniany lód. Chętnie udostępnię rolki do przeprowadzenia takiego testu.


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-07-2015, 10:54 
Offline

Rejestracja: 11-06-2015, 12:10
Posty: 10
MarekC

Kolego, dla mnie dobre auto SUV z napędem na 4 koła, to takie auto, które realnie wspomaga kierowcę w pokonywaniu typowych w warunkach użytkowania sytuacji drogowych. Upraszczając - zimą - wykopanie się ze śniegu, bezpieczny przejazd po mniej lub bardziej odśnieżonych drogach. Jesienią - "kontrowanie" uślizgów na mokrej nawierzchni "zaliścionego" asfaltu. Latem - przejazd leśnym ubłoconym duktem na ryby, by nie trzeba było wykonać całej podróży na brzeg jeziora w gumowcach...
I nie starałem się swoim wpisem udowadniać, że nowa Vicia ma być bardziej czy mniej terenowa lecz pokazać bezsensowność takiego testowania "inteligentnego" napędu na 4 koła, jaki zastosowano w Vitarze czy autach typu SUV. I nie zamierzam też udowodnić, że napęd AllGrip to najlepszy napęd czy lepszy od innych tego typu. Bo nie o to chodzi. Kierowcy SUVa - świadomemu kierowcy, tj. takiemu, który potrzebuje, by napęd tego typu supportował go w typowych sytuacjach na drodze a nie wyręczył czy zastąpił. Sam napęd 4x4 jest poza tym niczym w pewnych warunkach jeśli nie jest połączony z dobrymi oponami i świadomym możliwości danego rozwiązania all wheel drive kierowcy.
Ja nie potrzebuję by Vitara czy inny napęd typu SUV pokazał mi czy podjedzie z zatrzymania pod górę na szosowych kapciach, tylko bym wiedział, że jadąc po ubitym śniegu na zimowych oponach sam skontruje mi koła tak, bym jechał dalej po drodze a nie leżał na poboczu. Tj. to, czego większość użytkowników SUVów oczekuje od takiego napędu. Wspomagania w niebezpiecznych sytuacjach lub nieakceptowalnych dla typowych osobówek.
Powiedz proszę co mi dał ten test z autokultu ? To, że napęd Vici jest gorszy o 7 koma osiemnaście setnych procenta od napędu samochodu X w pokonywaniu górek leśnych ?
By sensownie porównywać taki napęd, trzeba by ustawić kilka konkurencyjnych modeli na torze testowym, posadzić za kółkiem jednego doświadczonego kierowcę - górka/piach sypny, górka/błoto, dukt leśny/błoto, kopny śnieg, ubity śnieg, mokry asfalt, itp. i zobaczyć jak w różnych warunkach takie auto zachowuje się na oponach letnich i zimowych. Ale podjeżdżać od O na letnich oponach pod górę ? Co taka wiedza da mojej żonie nt. bezpieczeństwa jeżdżenia Vicią zimową porą w stosunku do poruszania się przednionapędowym Audi, jakie miała jeszcze tej zimy ?

Kolega, który zapraszał tu Vicię na rolki ma/miał jak widzę kontakt z Mitsubischi ASX. Tak się składa, że jeździłem tym autem w wersji diesel z napędem 4WD. I co ? I bardzo podobał mi się ten napęd, bo jadąc zimą w mieście i na podmiejskich asfaltach na ubitym śniegu z włączonym automatem na 4 koła miałem świadomość niesamowitego komfortu i bezpieczeństwa w takich warunkach, jaki nie dała mi Insignia z napędem tylko na przód, jaką zdecydowałem się ostatecznie kupić. To samo jeżdżąc na testowych duktach dealera w wersji LOCK. Byłem mile zaskoczony jak ASX sprawnie wykopywał się ze śniegu i podjeżdżał pod ośnieżoną górkę. Cena była tylko jedna - smród sprzęgła. Ale czego nie zrobi dealer, by sprzedać auto ?

Reasumując - o sile bądź słabości danego rodzaju napędu decyduje suma wszystkich wchodzących w jego skład komponentów - elektronika wspomagająca, opony, zawieszenie, wyważenie auta i najważniejsze, czego nie daje fabryka - kierowca.


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-07-2015, 12:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
KPVitara - w pełni zgadzam się z powyższą opinią.
Test autokultu pokazał, jak zestrojona jest kontrola trakcji, ale w żaden sposób nie ujmuje to napędowi Vitary. Takie przeszkody można pokonywać terenówką ze sztywną blokadą któregoś z dyfrów, a nie mieć pretensje, że nie daje rady SUV zaprojektowany do zupełnie czegoś innego. Równie dobrze można testować traktor na autostradzie.
Kontrola trakcji powinna wspomóc w warunkach, które mogą się przytrafić na drodze - tu przykład, jak bezradny może być upadający król Torsen (Quattro): https://www.youtube.com/watch?v=pnuOJTj9Fxg
Należałoby tak przetestować Vitarę (lub zasymulować to na rolkach) i wtedy byłoby jasne, czy jest tak jak twierdzi MarekC i autokult.

Co do wywołanego do tablicy ASX - należy wspomnieć, że tam tryby AUTO oraz LOCK to zupełnie co innego niż w Vitarze. A takiej przeszkodzie jak test autokultu to ASX też nie da rady. Bo i po co... Żeby za chwilę jechać po niego ciągnikiem?


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-07-2015, 14:17 
Offline

Rejestracja: 21-04-2012, 05:40
Posty: 395
Lokalizacja: WPI
To nie był test autokultu, ani żaden hardcorowy.
Po prostu koła w powietrzu Vitki obracały się, zamiast być wyhamowanymi przez elektronikę - tak jak to powinno działać. Suzuki musi nad tym jeszcze popracować i tyle..
Nie potrzebne sa żadne górnolotne wypowiedzi, które nie wiadomo co i komu maja udowodnić ...

_________________
Pozdrawiam,

MarekC


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-07-2015, 14:44 
Offline

Rejestracja: 11-06-2015, 12:10
Posty: 10
MarekC

Tu nie ma ani górnolotnych słów ani nikt nikomu nie stara się udowodnić. Ja grzecznie twierdzę, że test Autokultu jest bezsensowny z użytkowego pktu widzenia dla jakiegokolwiek SUVa. Zerknij zresztą proszę na pozostałe testy jakie tam robili w ten sam abstrakcyjny sposób i zastanów się, które auta tak naprawdę go zaliczyły. Wystarczy, że "redaktor" ruszy pod górę z trochę większą prędkością lub na większym gazie, lub też pod trochę innym kątem a auto test zaliczy lub nie zaliczy... A mnie czy żonie podczas podróży w normalnych zimowych warunkach nic to nie da. Kompletnie nic. I okazać się może, że samochód, który zaliczył KULTOWY TEST AUTOKULTu jest kiepski i na śniegu i na błocie i w jeszcze innych warunkach, gdzie dobre wsparcie ze strony automatyki rozdziału mocy na 4 koła jest wskazane. Ale test zaliczył...
Nie mam zamiaru potępiać w czambuł ww testu, bo i dla mnie był ciekawostką i pomocą techniczną, co do możliwości technicznych aut ale akurat do normalnego używania SUVów jego metodologia jest niezbyt właściwa użytkowo.

To zupełnie jak z coraz bardziej restrykcyjnymi normami emisji spalin. Komisarze UE siedzą i mlaskają razem z ekologami z zadowolenia ale nikt nie chce przyjąć do siebie, że jest to i kosztem konsumenta i środowiska. Samochody palą mało tylko w warunkach testowych, emitują mało syfu również w warunkach testowych. Ale realnie nagminnie psuja się w nich EGRy, DPFy, turbiny, całe jednostki napędowe wytrzymują połowę tego, co auta sprzed jeszcze 10 lat. Tylko czy ktoś z tych unijnych geniuszy odpowiedział czy za to wszystko chce płacić klient ? Ile kosztuje recykling silnika samochodowego, DPFu i innych części, które trzeba robić 2 razy częściej niż dawniej ? Ile kosztuje wyprodukowanie i utylizowanie padających akumulatorów zastosowanych w systemach z start/stop ?


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-07-2015, 17:40 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
MarekC pisze:
Po prostu koła w powietrzu Vitki obracały się, zamiast być wyhamowanymi przez elektronikę - tak jak to powinno działać. Suzuki musi nad tym jeszcze popracować i tyle..
To jak to jest, że system ten działa w znacznie starszej Grand Vitarze? Dlaczego też działa doskonale w Pajero, a nie działa w znacznie nowszym ASX? Hmm...


Na górę
 Tytuł:
Post: 25-07-2015, 06:26 
Offline

Rejestracja: 22-06-2015, 08:04
Posty: 134
Halszka pisze:


Muszę przyznać, że to jeden z ciekawaszych testów, jakie czytałem nt. nowej Vitary... bez słodzenia tylko tak, jak faktycznie jest...


Na górę
 Tytuł:
Post: 28-07-2015, 07:41 
Offline

Rejestracja: 21-04-2012, 05:40
Posty: 395
Lokalizacja: WPI
DS pisze:
MarekC pisze:
Po prostu koła w powietrzu Vitki obracały się, zamiast być wyhamowanymi przez elektronikę - tak jak to powinno działać. Suzuki musi nad tym jeszcze popracować i tyle..
To jak to jest, że system ten działa w znacznie starszej Grand Vitarze? Dlaczego też działa doskonale w Pajero, a nie działa w znacznie nowszym ASX? Hmm...

To chyba pytanie do inżynierów czy bardziej księgowych Suzuki/Mitsubishi, nie do mnie ?? ;-)

_________________
Pozdrawiam,

MarekC


Na górę
 Tytuł:
Post: 28-07-2015, 07:49 
Offline

Rejestracja: 21-04-2012, 05:40
Posty: 395
Lokalizacja: WPI
KPVitara pisze:
To zupełnie jak z coraz bardziej restrykcyjnymi normami emisji spalin. Komisarze UE siedzą i mlaskają razem z ekologami z zadowolenia ale nikt nie chce przyjąć do siebie, że jest to i kosztem konsumenta i środowiska


Mnie się wydaje, że te wszystkie normy, to bariera wejścia na rynki UE: technologiczna, kosztowa, itd..
Ekologia - jeśli tu w ogóle jest - to na drugim czy kolejnym miejscu. Kiedyś czytałem, że wyprodukowanie "eko" hybrydy - oznacza dużo więcej i dużo bardziej szkodliwych odpadów niż zwykłego benzyniaka. Chodzi głównie o materiały używane w akumulatorach do takich samochodów.

Suzuki muszę przyznać, że ten poprawiony M16A ma niezłe spalanie i daje nadzieją na sensowny resurs.
Ciekawe czy tak samo, a nawet lepiej, poradzą sobie z benzyną 2,4, czyli np. zejść ze średnim spalaniem w samochodzie typu Grand Vitara (stałe 4x4, reduktor) do tych 7,5..8l/100 km (obecnie szacowane jest na 10,5..11). Może tu coś pomóc jakaś skrzynia 6 czy więcej biegów

_________________
Pozdrawiam,

MarekC


Na górę
 Tytuł:
Post: 29-07-2015, 09:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
MarekC pisze:
DS pisze:
MarekC pisze:
Po prostu koła w powietrzu Vitki obracały się, zamiast być wyhamowanymi przez elektronikę - tak jak to powinno działać. Suzuki musi nad tym jeszcze popracować i tyle..
To jak to jest, że system ten działa w znacznie starszej Grand Vitarze? Dlaczego też działa doskonale w Pajero, a nie działa w znacznie nowszym ASX? Hmm...

To chyba pytanie do inżynierów czy bardziej księgowych Suzuki/Mitsubishi, nie do mnie ?? ;-)
No właśnie do Ciebie, to Ty stwierdzasz, że Suzuki musi popracować nad czymś, co już ma ;) W mojej ocenie księgowi tutaj się nie mieszali, dla programistów raczej bez różnicy czy mają skonfigurować istniejący program tak czy inaczej. W mojej ocenie nowa Vitara (jak i ASX) nie są zaprojektowane to jazdy z kołami w powietrzu, więc i elektronika nie jest do tego skonfigurowana. A może w terenie skutecznie działający system kontroli trakcji wymaga innych hamulców... Tak czy inaczej, czekam na test w warunkach, które mogą się przydarzyć przeciętnemu użytkownikowi.


Na górę
 Tytuł:
Post: 30-07-2015, 07:38 
Offline

Rejestracja: 21-04-2012, 05:40
Posty: 395
Lokalizacja: WPI
Oceniam po tym co widzę w testach i uważam, tak jak napisałem .. powinni to poprawić, niezależnie od tego czy to wymaga innych hamulców, oprogramowania, czy czegokolwiek innego. nawet jeśli nowa Vitka nie jest dla ludzi jeżdżących poza asfaltem czy równych, twardych bezdrożach.

To co piszesz, właśnie wskazuje na możliwą ingerencję księgowych, którzy obcięli budżety na badania i rozwój, czy wręcz koszty produkcji. A to prowadzi do tworzenia "wydmuszek" samochodów i teorii marketingowych, które mają udowodnić przydatność przydatność/potrzebę wdrażanych rozwiązań.

_________________
Pozdrawiam,

MarekC


Na górę
 Tytuł:
Post: 04-08-2015, 12:03 
Offline

Rejestracja: 11-02-2015, 22:46
Posty: 332
Lokalizacja: Wawer
Suzuki: (dawniej) S-Cross
KPVitara pisze:
Tylko czy ktoś z tych unijnych geniuszy odpowiedział czy za to wszystko chce płacić klient ? Ile kosztuje recykling silnika samochodowego, DPFu i innych części, które trzeba robić 2 razy częściej niż dawniej ? Ile kosztuje wyprodukowanie i utylizowanie padających akumulatorów zastosowanych w systemach z start/stop ?



Dobre pytanie, brawo. Niestety, nikt go nie stawia publicznie. Nikt nie pyta klienta czy chce płacić czy nie. On ma płacić i już. Normy w przemyśle motoryzacyjnym w UE ustalają niewybierani przez ludzi i niepodlegający ich kontroli urzędnicy z Brukseli, którzy działają głównie wbrew interesom konsumenta, i to zupełnie bezkarnie. Ich jedyna troska, czy raczej obsesja, to CO2, nieszkodliwy gaz.

Przedstawiciel grupy VAG, która jest przecież podejrzewana o to, ze skrycie popiera to śrubowanie norm żeby podnieść bariery wejścia i usunąć japońską głównie konkurencje z rynku europejskiego (co im się zresztą często udaje, jeśli z rynku europejskiego znikają takie modele jak Accord, Patrol, Camry czy wkrótce Avensis), wyznał niedawno w wywiadzie, że bez zastosowania w silnikach elementów hybrydowo-elektrycznych nie będzie możliwe spełnienie norm UE zapowiadanych na 2020 r. Dojdzie pewnie do absurdów znanych dziś z rynku ciągników, gdzie pokaźna grupa nabywców za nic w świecie nie chce nowych modeli z ich wynalazkami w postaci DPF i innymi cudami, a w miarę przyzwoite modele z ery "przedelekologicznej" nie tylko trzymają cenę ale wręcz drożeją.


Na górę
 Tytuł:
Post: 04-08-2015, 13:44 
Offline

Rejestracja: 11-06-2015, 12:10
Posty: 10
Jarl, odbiegamy mocno od tematu - w tytule postu. Ale skoro już zaczęliśmy. Możemy tu i gdziekolwiek indziej bić sobie pianę i drwić z euro-biurokrato przygłupów ekologiczno-ekonomicznych ale to nic nie da. Bo dziś każdemu, który śmie zapytać się o fakty dotyczące się pseudo ekologii w motoryzacji, przylepia się etykietkę zacofanego kołtuna, który chce osobiście doprowadzić do klęski stopienia lądolodów i wywołania dziury ozonowej lub zbywa w wiekuistą niepamięć konkretne a niewygodne pytania. Szkoda tylko, że nikt z sekty finansowo-ekologicznej unijnej nie chce odpowiedzieć na banalne i retoryczne pytanie - ile emisji świadomej szkodliwych gazów do otoczenia, to wina człowieka a ile natury (np. wulkany, "oddychające" rośliny i zwierzęta żyjące w stanie naturalnym, naturalne emisje złóż gazów innych niż wulkaniczne). To jest ułamek, tego co my "produkujemy". Ułamek, który niewiele znaczy dla natury. I nie zamierzam stwierdzić tu i teraz, że w związku z tym nie należy popierać szeroko pojętej ekologii w motoryzacji - mniejsza emisja spalin przez konstruowanie lżejszych pojazdów, z niższym cx, doskonalszymi pod tym kątem silnikami. Trzeba. Ale to wszystko nie może być robione skrajnie głupio - tj. tak, jak jest robione teraz. Bo skrajną głupotą jest takie zawyżanie norm spalania euro, które wymusza produkcję kolejnych drogich i słabo działających w realu systemów redukcji emisji typu katalizatory, egr-y, akumulatory do jazdy S&S, aut elektrycznych, które trzeba wtórnie recyklingować. I nie trzeba być księgowym, by przeliczyć koszt wyprodukowania auta, które spełniało np. normę euro 3, które mogło spokojnie przejeździć 0,5 mln km i było na starcie tańsze od pojazdu spełniającego normę euro 5, dodatkowo droższego na starcie, które nie przejedzie połowy tego dystansu a do tego znacznie droższego w eksploatacji. I wszystko dla realnie marginalnie poprawionej emisyjności spalin. Tylko niech eurokomisarz poda ile kosztuje choćby 2 razy częstszy recykling nowego typu auta, separacji elementów jednolitych materiałowo, sprasowania złomu z niego, pocięcia i zgranulowania plastików, przetopienia tego wszystkiego... Ale tego w UE jeszcze ponoć nie wiedzą. Powołają do tego kolejnego komisarza i komisję i ustalą to w jakimś 2222 roku.


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-08-2015, 17:12 
Offline

Rejestracja: 05-05-2015, 09:23
Posty: 48
Lokalizacja: WLKP
kolejny test na AutoCentrum:
Suzuki Vitara AllGrip XLED - surowy crossover


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-08-2015, 17:44 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-06-2015, 17:33
Posty: 459
Autocentrum się nie wysiliło w tym teście.
Dużo danych technicznych, znanych z opisów o folderów. Dobrze, że zakupiłem już swoją Suzi bo taki test niewiele by mi pomógł w podjęciu decyzji😜

A tak poza tym, mam pytanie do użytkowników Vitary z manualną skrzynią. U mnie wrzucanie biegów jest z delikatnym oporem i wyraźnym odgłosem wskoczenia każdego biegu. Serwis uspokaja mnie, że to normalne i Suzuki tak ma😊 A jak to wygląda u Was?

Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-08-2015, 18:57 
Offline

Rejestracja: 18-04-2015, 17:02
Posty: 890
VITARARAFAŁA pisze:
Autocentrum się nie wysiliło w tym teście.
Dużo danych technicznych, znanych z opisów o folderów. Dobrze, że zakupiłem już swoją Suzi bo taki test niewiele by mi pomógł w podjęciu decyzji😜

A tak poza tym, mam pytanie do użytkowników Vitary z manualną skrzynią. U mnie wrzucanie biegów jest z delikatnym oporem i wyraźnym odgłosem wskoczenia każdego biegu. Serwis uspokaja mnie, że to normalne i Suzuki tak ma😊 A jak to wygląda u Was?

Pozdrawiam


Bez stresu - to normalne.


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-08-2015, 20:54 
Offline

Rejestracja: 12-02-2015, 23:54
Posty: 55
Od siebie dodam, ze z czasem biegi zaczynają wchodzić lżej :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-08-2015, 21:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-06-2015, 17:33
Posty: 459
No to jestem spokojniejszy😊


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-08-2015, 21:27 
Offline

Rejestracja: 03-03-2015, 20:46
Posty: 180
Na autokult pojawiło się bardzo fajne wyjaśnienie metodologii ich testów napędu 4wd. Wynika z niego, że Vitara nie ma elektronicznej blokady mechanizmu różnicowego, podobnie jak Mokka, Qashqai, Outlander i dlatego nie podjeżdża pod tę górkę na filmie tak, jak chciałby autor.
http://autokult.pl/26013,napedy-i-zawie ... -w-terenie

Warto jednak zauważyć, że test samej Vitary na autokult pojawił się również w wersji tekstowej i jest, mimo wyników jazdy w terenie, bardzo pozytywny. Autor, mimo paru krytycznych uwag, stwierdził na koniec, że jest to auto z tych, które będzie miał
http://autokult.pl/25906,nowe-suzuki-vi ... lanie-cena


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-08-2015, 08:14 
Offline

Rejestracja: 22-06-2015, 08:04
Posty: 134
Koot pisze:
Na autokult pojawiło się bardzo fajne wyjaśnienie metodologii ich testów napędu 4wd. Wynika z niego, że Vitara nie ma elektronicznej blokady mechanizmu różnicowego, podobnie jak Mokka, Qashqai, Outlander i dlatego nie podjeżdża pod tę górkę na filmie tak, jak chciałby autor.
http://autokult.pl/26013,napedy-i-zawie ... -w-terenie


Dzieki za linka, ktory rozwial wiele watpliwosci...


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-08-2015, 16:09 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-01-2011, 14:46
Posty: 707
esiak pisze:


Autocentrum podaje, że vitara ma bezstopniową skrzynie biegów cvt, a okazuje się, że jest automat 6b.


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-08-2015, 17:59 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Już się nie znęcajmy nad Autocentrum ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-08-2015, 21:10 
Offline

Rejestracja: 03-06-2015, 17:22
Posty: 14
Witam, więc i ja się podzielę wrażeniami z nowej Vitary 1,6 wersja premium. Właśnie wróciłem z wakacji, przejechane 2500 km ogólnie na bardzo duży plus. W pierwszą stronę auto zapakowane na max , po przeczytaniu wcześniejszych postów miałem obawy co do spalania. Okazały się one bezpodstawne. Trasa autostrady plus drogi krajowe i dość duże góry średnie spalanie według komputera 5,6 L na stacji wyszło 5,7 L . Cała trasa po autostradach na tempomacie 140 km/h drogi krajowe 100 km/h zależenie od natężenia ruchu tez tempomat. Góry na 2-3 biegu max 50 km wtedy spalanie podskoczyło do 6.1 L/100 km . Co do auta zapakowanego na max plus 4 osoby ( 2 dzieci) na drodze zachowuje się idealnie jechało tak jak chciałem. Gdy wracałem i było mniej obciążone troszkę „myszkowało” powyżej 130 km/h ale nie był to problem. Przy dłużysz trasach wielkim minusem jest brak podłokietnika w cenie wersji premium, oraz bardzo wąskie podszybie drzwi bocznych. Nawigacja ze smartfona podłączona pod stacje multimedialną działa bez zarzutu ( w czasie jazdy tylko komunikaty głosowe). Po przejechaniu 3,5 tyś km mogę śmiało polecić nową Vitare więcej w niej plusów niż minusów  Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-08-2015, 18:36 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Vitara AllGrip 1.6 XLED benzynowa:
http://www.moto.egospodarka.pl/125463,S ... 107,1.html

i diesel (test zagraniczny):
http://avto.over.net/clanek/test-nova-s ... -all-grip/


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 731 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 530 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]