Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 22-01-2020, 03:04

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 609 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 121 22 23 24 25 Następna
Autor Wiadomość
Post: 18-10-2019, 16:00 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3349
Lokalizacja: Kwidzyn
takie nowoczesne " mniej-więcej" :D, brzmi tak yntelygętnie :D

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 09-12-2019, 15:33 
Offline

Rejestracja: 23-12-2018, 12:46
Posty: 135
Suzuki Top Team
https://auto.dziennik.pl/aktualnosci/ar ... tokio.html


Na górę
Post: 14-01-2020, 16:38 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 11341
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara II
Vitara 1.4 SHVS 48V
Mniejsza moc, większy moment obrotowy, nieco mniejsze spalanie.
Obrazek
Obrazek


Na górę
Post: 14-01-2020, 16:50 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 483
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Moc pewnie będzie się dało "odblokować" chipem, a większy moment pewnie wynika z dodania momentu elektryka. Wreszcie start-stop będzie dobrze działał w manualu vitary. :-) Ciekawe jak ten sposób odpalania wpłynie na trwałość paska/łańcucha.

Na dolnym zdjęciu coś nie tak z tylnym kołem. :-)

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 14-01-2020, 17:02 
Offline

Rejestracja: 23-12-2018, 12:46
Posty: 135
https://www.youtube.com/watch?v=rAjqzLo ... e=youtu.be

Cytuję za: http://www.latribuneauto.com/reportages ... tique.html

"Silnik Suzuki 1.4 Boosterjet z SHVS 48V poprawia zużycie paliwa W połączeniu z silnikiem Suzuki 1.4 Boosterjet, system hybrydowy SHVS 48V daje pierwszeństwo oszczędności paliwa w normalnych warunkach jazdy, a jednocześnie dodaje dodatkowy moment obrotowy do silnika za pomocą silnika elektrycznego, gdy ocenia, że ​​kierowca chce szybkiego przyspieszenia , System hybrydowy SHVS 48 V składa się z trzech głównych elementów: alternatora-rozrusznika 48 V (ISG) z funkcją silnika elektrycznego, akumulatora litowo-jonowego 48 V i przetwornicy DC / DC 48 V-12 V. Zmiana napięcia ISG z 12 V na 48 V przyczynia się do zwiększenia pomocy silnika elektrycznego i rozszerzenia zakresu momentów odzyskiwania energii. Wkład momentu obrotowego silnika elektrycznego gwarantuje natychmiastową reaktywność przy niskich prędkościach, aby zrekompensować różnicę między naciśnięciem pedału przyspieszenia a reakcją silnika cieplnego. Funkcje „boost” i kompensacja momentu obrotowego poprawia wrażenia z jazdy, wykorzystując energię silnika elektrycznego do uzupełnienia momentu obrotowego podczas faz przyspieszenia. Silnik elektryczny wnosi dodatkowy moment obrotowy do silnika cieplnego, czyli czasu, w którym turbosprężarka silnika 1.4 Boosterjet uruchamia się przy około 2000 obr / min. Połączone działanie silnika cieplnego i silnika elektrycznego optymalizuje krzywą momentu obrotowego dla płynniejszego przyspieszenia. System zawiera również nową funkcję elektrycznego biegu jałowego, która eliminuje zużycie paliwa podczas zwalniania, wykorzystując silnik elektryczny do pracy na biegu jałowym bez wtryskiwania paliwa. Kiedy podczas zwalniania zwolnione zostanie sprzęgło, a prędkość obrotowa silnika spadnie do około 1000 obr / min, silnik elektryczny pracuje na biegu jałowym bez wtrysku paliwa. Po utrzymaniu biegu jałowego pojazd może natychmiast ponownie przyspieszyć nagabywanie kierowcy. Silnik 1.4 Boosterjet z systemem Hybrid SHVS 48 V wykazuje o 19% wyższą wydajność paliwową w porównaniu z obecnym silnikiem 1.4 Boosterjet o mocy 140 KM (dane na podstawie cyklu NEDC)."
Oferta suzuki:
https://suzuki.lu/fr/vitara-hybrid-48v-5-portes-4x4


Na górę
Post: 16-01-2020, 10:25 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 11341
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara II
No i są oficjalne ceny.
Z cennika zniknęła Vitara 1.0... . Mam nadzieję, że chwilowo.
Wszystkie Vitary tylko w wersji Hybrid.
Najtańsza 79 900 zł w wyposażeniu Comfort, z 6-biegową przekładnią ręczną. Wersja 4WD niedostępna.
Premium 2WD 85 900 zł, a 4WD 94 900 zł :|

Topowa Elegance Sun 4WD 107 900 zł. Bez dachu i z napędem na przód - 93 900 zł.

Dla porównania S-Cross jest 2 000 zł droższy w wersjach Comfort i Premium. Wersja 4WD kosztuje tyle samo co Vitara :niewiem:


Na górę
Post: 16-01-2020, 10:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1143
Suzuki: Vitara 1.0T 2WD
Czyli tak jak wszyscy zapowiadali - skończyły się tanie Suzuki :(
Ciekawe czy Dacia Duster tez pójdzie tak mocno w górę....

_________________
Vitara Premium 1.0T FWD 2019

Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift 1.2 94 KM Comfort 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Ostatnio zmieniony 16-01-2020, 10:54 przez Remote, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: 16-01-2020, 10:53 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 483
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
No i nie ma w ogóle automatów. Tego można się było spodziewać, bo one miały największą emisję C02.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 16-01-2020, 11:44 
Offline

Rejestracja: 23-10-2019, 13:52
Posty: 195
Suzuki: Vitara 1.0 2WD 6AT
Cieszę się ze kupiłem w zeszłym roku :)


Na górę
Post: 16-01-2020, 19:34 
Offline

Rejestracja: 18-12-2018, 20:00
Posty: 38
Lokalizacja: Katowice
Suzuki: Vitara 1.0 2019
Nie znamy jeszcze wszystkich ruchów cenowych konkurencji i właściwie tylko w nich jest nadzieja na podtrzymanie atrakcyjności cenowej Vitary. Obawiam się jednak, że sprzedaż się załamie przy tym nowym cenniku.


Na górę
Post: 16-01-2020, 19:55 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 11341
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara II
W Niemczech jakiś szał był w grudniu na Vitarę. Może w związku z zapowiadanymi podwyżkami (?) lub nie wiem dlaczego.
Sprzedano chyba z 500% więcej Vitar niż w listopadzie :o


Na górę
Post: 16-01-2020, 20:57 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-03-2015, 13:42
Posty: 874
Suzuki: Vitara xLed Sun
Avalanche pisze:
Topowa Elegance Sun 4WD 107 900 zł




Remote pisze:
Czyli tak jak wszyscy zapowiadali - skończyły się tanie Suzuki :(


W 2015 topowa sun kosztowała bardzo podobnie.


Na górę
Post: 16-01-2020, 23:01 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-12-2016, 18:57
Posty: 113
Lokalizacja: Świdnica
Suzuki: VITARA S 1,4 AT AWD
Poczekajmy może kolega osy4 swoją Vicie ulepszy (zmoduje) na hybrydę po taniości. :D :D :D :D

_________________
Jest Vitara S 1,4 AT AWD
Był S-cross 1,6 DDiS AWD


Na górę
Post: 16-01-2020, 23:43 
Offline

Rejestracja: 23-10-2019, 13:52
Posty: 195
Suzuki: Vitara 1.0 2WD 6AT
clawis pisze:
Poczekajmy może kolega osy4 swoją Vicie ulepszy (zmoduje) na hybrydę po taniości. :D :D :D :D


Ja to bym z chęcią swapa zrobił na 2.0d z 8 stopniowym ZF ;)
Osobiście kocham silniki diesla i twierdze ze do normalnego użytkowania na co dzień nie ma lepszej jednostki. I taką tez używam. Równanie diesel wygrywa w kwestii ekologii tylko teraz trzeba tłuc benzyny z miękkimi hybrydami lub elektryki. Taki trend.
Żeby nie było ze ganie PB, to mam również na stanie wozidła w benzynie z mocą 500+ ale to już inna bajka V6 (ale już tez turbinowy) i do innego przeznaczenie ;)
Vitara zaskakuje mnie tym 1.0 kosiarką. Jest wyjątkowo dynamiczna od samego dołu a wysoka pozycja za kierą oraz kanciasty kształt potęgują uczucie odejścia i dużych prędkości.
Ten silnik nie trafi już do Europy. Jest na niego wystarczający zbyt poza EU wiec po co ma się producent wysilać i kombinować jak żaden z tego zysk.


Na górę
Post: 17-01-2020, 12:08 
Offline

Rejestracja: 18-12-2018, 20:00
Posty: 38
Lokalizacja: Katowice
Suzuki: Vitara 1.0 2019
Pytanie, jaki będzie mieć Suzuki zysk z cennika Vitary, który otwiera się na 80 tys. zł? Taka Skoda Kamiq czy Seat Arona ciągle startują poniżej 70 tys. zł w cennikach na 2020 rok. Wiadomo, że jak ktoś się nastawiał na Vitarę 1.4, to i tak może kupi, ale też wielu odrzuci to auto w przedbiegach zerkając tylko na wyjściową cenę, a nie wgłębiając się w szczegóły.


Na górę
Post: 17-01-2020, 12:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1143
Suzuki: Vitara 1.0T 2WD
piomic pisze:
Avalanche pisze:
Topowa Elegance Sun 4WD 107 900 zł

Remote pisze:
Czyli tak jak wszyscy zapowiadali - skończyły się tanie Suzuki :(

W 2015 topowa sun kosztowała bardzo podobnie.


Topowe może i kosztują tyle samo, problem jest w standardowych wersjach czyli Comfort/Premium.
Z min 60 tys pln zrobiło sie min 80 tys pln :(

Generalnie jest mało klientów na Vitare/Scrossa za 108k pln

_________________
Vitara Premium 1.0T FWD 2019

Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift 1.2 94 KM Comfort 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 17-01-2020, 13:09 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 483
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Vitara i tak najlepiej sprzedała się w wersji Premium za 70-80k, drug a w sprzedaży była Elegance, o ile dobrze pamiętam. Więc likwidacja najtańszej niekoniecznie musi się znacząco odbić na sprzedaży. Jednak już tacy biedni w Polsce nie jesteśmy, jak się przyzwyczailiśmy. :-)

Nie do końca można powiedzieć, że topowa wersja kosztuje tyle samo, bo zmieniło się wyposażenie. Nie ma choćby automatu. To trochę tak jak sprzedaż mniejszej ilości czekoladek w takim samym pudełku - podniesienie ceny, choć w mniej widoczny sposób.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 17-01-2020, 16:47 
Offline

Rejestracja: 17-12-2019, 22:10
Posty: 15
Lokalizacja: Śląski
Suzuki: Vitara 1.4 2019
ja na celownik wziąłem vitarę 1.4 premium ze względu na cenę (78kzł). Jazda próbna potwierdziła, że fajnie się tym jeździ, silnik w miarę dynamiczny i te 140 KM dają radę a poza tym ma fajny klasyczny wygląd. Od razu zauważyłem, że z hałasem będę musiał coś zrobić bo jest źle!!! Jeżeli topowa wersja ma podobny hałas to jest to porażka i skandal za cenę pow 100kzł!!!


Na górę
Post: 17-01-2020, 17:24 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 483
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Vitara w każdej wersji jest tak samo (nie)wyciszona. Ale spoko - łatwo da się to poprawić. :-)

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Post: 17-01-2020, 17:49 
Offline

Rejestracja: 17-12-2019, 22:10
Posty: 15
Lokalizacja: Śląski
Suzuki: Vitara 1.4 2019
umówiony jestem na początku lutego do firmy zajmującą się tym sprawami, robię wszystko bo chcę mieć auto na lata. Sam nie mam jak a poza tym nawet mi się nie chce.
Czy warto smarować spód przed korozją?


Na górę
Post: 17-01-2020, 19:00 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1143
Suzuki: Vitara 1.0T 2WD
Jak chcesz robić konserwację podwozia, to najlepiej od razu po odbiorze nowego samochodu.
Choć moim zdaniem nie ma to większego sensu - patrząc przez pryzmat Suzuki, które miałem. Nie rdzewiały bez dodatkowej konserwacji.

_________________
Vitara Premium 1.0T FWD 2019

Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift 1.2 94 KM Comfort 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 17-01-2020, 19:27 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3349
Lokalizacja: Kwidzyn
W czerwcu będzie 6 lat i pewnie w okolicach 140kkm i poza niewielkim powierzchniowym nalotem na wahaczach i belce korozja w S-cross nie występuje.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 17-01-2020, 19:50 
Offline

Rejestracja: 17-12-2019, 22:10
Posty: 15
Lokalizacja: Śląski
Suzuki: Vitara 1.4 2019
pewnie z każdym rokiem blachy coraz gorszej jakości dają aby ceny były dobre dlatego wasze auta nie korodują, podobno dużo droższe marki mają problemy z korozją.


Na górę
Post: 17-01-2020, 19:59 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1143
Suzuki: Vitara 1.0T 2WD
Akurat ceny aut są coraz wyższe.
Marna ta Twoja teoria ;)

Mówimy tutaj o Suzuki, a nie innych markach....

_________________
Vitara Premium 1.0T FWD 2019

Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift 1.2 94 KM Comfort 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 17-01-2020, 20:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 483
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Swift z 2005 po 11 latach blacharka 100%, wymienione tylko przewody hamulcowe oraz rura wlewu paliwa (teraz robią plastikową). Ponadto vitara ma plastiki na progach i części podwozia, które chronią mechanicznie. Jeśli stoisz w garażu, to nie przesadzałbym. Poza garażem - trudno mi powiedzieć, nie mam doświadczenia.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 609 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 121 22 23 24 25 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl