Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 25-04-2024, 01:18

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Post: 16-05-2015, 19:55 
Offline

Rejestracja: 16-05-2015, 19:46
Posty: 2
Dzień Dobry Wszystkim jest to mój pierwszy post mam ogromny problem i nie wiem co zrobić
kupiłem jakiś czas temu grand vitare 1.9 nie rozpiszę się ile już wydałem na warsztacie do rzeczy :

Podczas jazdy zapala się kontrolka zygzak samochód traci moc

Dodam że błędy pokazują się jednocześnie prócz tego czujnika od klimy odłączyłem go nie mieszkam w dużym mieście i nie mam możliwość błędy da się wykasować ale nic to nie dają może tu jest lepszy fachowiec dodam że filtr cząsteczek jest nowy gdzie szukać ja myślę że coś z masą wyczerpałem już wszystkie możliwości


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-05-2015, 21:05 
Offline

Rejestracja: 14-10-2013, 09:06
Posty: 119
Lokalizacja: Kwidzyn
W mojej karierze, z błędów które podałeś, miałem tylko P2002. błąd wystąpił po usunięciu mechanicznym dpf. Przyczyną może być to, że kom nie rejestruje różnicy ciśnień na wejściu i wyjściu z filtra cząstek stałych. Poniżej zrzut z manuala suzuki:
DTC P0530: A/C Refrigerant Pressure Sensor “A” Circuit Malfunction
S5JB0B1104117
NOTE
• For vehicle not equipped with A/C system, it is not abnormal even if the DTC is detected.
• Conditions for applying fault finding procedures to stored faults:
The fault is declared present following a road test, or if the air conditioning is switched ON.
• If the fault is present, air conditioning is not authorized.
• Use service wire for all operations on the ECM connectors.
Check the A/C refrigerant pressure sensor connectors.
Check the ECM connections.
Repair if necessary.
Connect an air conditioning filling station (equipped with a high pressure gauge) to the vehicle.
Display parameter “REFRIGERANT PRESSURE” on HVAC control module with SUZUKI scan tool and compare
the value displayed by the filling station.
If the values match, carry out a fault finding procedure as described in the fault finding note for that vehicle.
If the values do not match, check the continuity and insulation against +12 V of the following connections:
• Between “E04- 3" wire of A/C refrigerant pressure sensor connector and “C86-13” terminal of ECM connector
• Between “E04-1” wire of A/C refrigerant pressure sensor connector and “C86-33” terminal of ECM connector
• Between “E04-2” wire of A/C refrigerant pressure sensor connector and “C85-9” terminal of ECM connector
Repair if necessary.
If the fault is still present, replace the A/C refrigerant pressure sensor

DTC P0486: Exhaust Gas Recirculation Sensor “B” Circuit Malfunction
S5JB0B1104115
! CAUTION
• This fault can result in a rapid and significant fouling of the diesel particulate filter. If the EGR needs
to be replaced to deal with the fault, it must be cleared.
• This fault may appear if the wiring harness has been damaged.
Follow the procedure described in “Electrical Circuit Inspection Procedure in Section 00 in related
manual”.
• This check enables the condition and the conformity of the engine wiring harness to be checked.
Check the EGR valve connections.
Check the ECM connections.
Repair if necessary.
Measure the resistance of the EGR valve position feedback potentiometer between “C10-1”and “C10-2”
terminals.
If the resistance displayed is not approximately 5.9 – 7.1 kΩ at 20 °C, 68 °F, replace the EGR valve.
Check for continuity and insulation from +12 V on the following connections:
• Between “C10-3” wire of EGR valve connector and “C86-20” terminal of ECM connector
• Between “C10-2” wire of EGR valve connector and “C85-15” terminal of ECM connector
• Between “C10-1” wire of EGR valve connector and “C86-43” terminal of ECM connector
Repair if necessary.
Ensure the presence of +5 V on “C10-1”terminal of the EGR valve.
Check the operation of the EGR valve:
Perform “Initialize EGR valve data” on SUZUKI scan tool to reinitialise the operating values of the valve and
launch a programming procedure for the EGR offsets (Refer to “EGR Valve Data Initialization in Section 1C”).
If the valve is jammed or irrevocably seized, replace the EGR valve.

DTC P0243: Turbo / Super Charger Wastegate Solenoid “A” Malfunction
S5JB0B1104103
! CAUTION
This fault can result in a rapid and significant fouling of the diesel particulate filter.
NOTE
• Conditions for applying fault finding procedures to stored faults:
The fault is declared present after the engine is started or following a road test.
• If the fault is present:
– Turbocharging is no longer authorised.
– The EGR function is inhibited.
– The Injection warning light (gravity 1 warning light) is lit.
• Use service wire for all operations on the ECM connectors.
• Order of priority in the event of more than one fault:
– Firstly, deal with fault “DTC P1431: Clogged Particulate Filter Failures Malfunction”
Check the sealing of the high pressure air circuit:
• Disconnected or pierced pipes.
• Pressure sensor disconnected or poorly fitted (seal present).
• Intercooler pierced (to check the intercooler: with the vehicle stationary, stabiles the engine speed between
3500 to 4000 rpm and check there are no leaks).
Check the conformity of the turbocharging pressure signal and perform Test 5 and 6 of Fault Finding-Tests
referring to “Test 5: Variable geometry turbocharger control” and “Test 6: Rotating part of a turbocharger”.
Check that the turbocharger and its control circuit are working:
• With the engine switched OFF, make sure the control rod is in the resting position.
• Start the engine and make sure that the control rod operates to the high stop. (when the engine stops, the
control rod must return to the resting position).
If the control shaft does not move correctly, carry out the following checks:
1. Vacuum pressure command check:
a. Disconnect the solenoid valve intake hose and connect it to a vacuum pressure gauge.
b. Start the engine and stabilise it at idle speed.
If the vacuum pressure does not reach 70 – 90 kPa (0.7 – 0.9 kg/cm2, 9.9 – 12.8 psi): check the vacuum
pressure circuit from the vacuum pump.
c. Stop the engine, reconnect the inlet hoses and go to Step 2.
2. Solenoid valve control check:
a. Disconnect the solenoid valve outlet hose.
b. Start the engine and stabilise it at idle speed.
c. Place your hand on the solenoid valve and block the outlet connection with your thumb.
If there is no detectable vibration of the solenoid valve, check that the ECM output is working correctly
(Refer to “DTC P0033: Turbo Charger Bypass Valve Control Circuit Malfunction” 1.DEF).
3. Solenoid valve functioning check:
a. Attach the pressure gauge to the solenoid valve outlet connection.
b. Start the engine and stabilise it at idle speed.
c. If the vacuum pressure does not reach 70 – 90 kPa (0.7 – 0.9 kg/cm2, 9.9 – 12.8 psi),

DTC P2002: Particulate Trap Efficiency Below Threshold Malfunction
S5JB0B1104135
! CAUTION
The parameters must be reinitialised after any procedure is carried out on the diesel particulate filter.
Use command “Initialize Diesel PF data” on SUZUKI scan tool, and diesel particulate filter after-sales
regeneration referring to “Diesel Particulate Filter After-sales Regeneration Procedure in Section 1C”
or “Diesel Particulate Filter Removal and Installation in Section 1K”.
NOTE
• Conditions for applying fault finding procedures to stored faults:
The fault is declared present after the engine is started or following a road test.
• If the fault is present:
– Diesel particulate filter regenerations are inhibited.
– Blue and white fumes and black particles can be seen at the exhaust.
Troubleshooting
Displaying on SUZUKI scan tool Detecting condition
1.DEF ABSENT
Check the diesel particulate filter is present.
If it is already present,
Visually inspect the diesel particulate filter by placing the vehicle on a lift:
• Not damaged (no abnormal welds, if necessary compare it with another fitted vehicle),
• If After Sales sleeves are present, following a previous procedure, check that the diesel particulate filter has
not had its contents removed when it was removed.
If the diesel particulate filter is not in good working order or is absent, replace diesel particulate filter.

Zacząłbym od wypięcia trzech wtyczek od kompa ECM, sprawdzenia czy jakieś piny nie są wygięte (poprzez źle włożoną wtyczkę) i sprawdziłbym wiązki kabli, czy gdzieś nie są przetarte. Zweryfikowałbym, czy rzeczywiście posiadasz filtr dpf (a dokładnie wkład w środku). Błąd P2002 blokuje regenerację filtra. Jazda z tym błędem doprowadzi po jakimś czasie do zapchania filtra. Podmieniłbym czujnik różnicy ciśnień, który monitoruje pracę filtra dpf. Co do innych działań, to może koledzy coś doradzą.


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-05-2015, 20:43 
Offline

Rejestracja: 16-05-2015, 19:46
Posty: 2
Dziękuje tobie za informacje nie ukrywam że zapłaciłem tłumaczowi za przetłumaczenie nie jest to istotne auto oddałem do serwisu i czekam powiedziałem co jedynie jeżeli naprawa wyniesie kilka tys niech zabierają go mam to gdzieś jeżeli chodzi o moją diagnozę pierwsza kostka ( od strony wentylatora) od komputera siedzi tzn połączenia piny coś nie tak zobaczymy ;|


Na górę
 Tytuł: ?
Post: 09-07-2015, 20:56 
Offline

Rejestracja: 09-07-2015, 20:27
Posty: 18
I co sie tam stalo ? Jaka diagnoza po odbiorze z serwisu ? U mnie pali sie kontrolka dpf i ten zygzak.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]