Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 24-04-2024, 06:37

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
Post: 11-05-2015, 13:42 
Offline

Rejestracja: 29-04-2015, 16:07
Posty: 7
Lokalizacja: Turek
Witam serdecznie, mam suzuki GV XL7 rocznik 2006 - silnik HDI 109 kM.
Kupiłem go w tamtym roku - po 2 tygodniach od zakupu, przebiego 200 tys., gdy jechałem do szwagra, czyli ok 270 km, padło turbo. Zaczęła się palic kontrolka silnika i spadła moc. Jechałem jeszcze jakieś 60 km z wyraźną utratą mocy i...zaczął kopić jak lokomotywa. Mechanik mówi że wciągnęło uszczelkę i zaczął własny olej spalać
Wymieniłem turbo sprężarkę, rozrząd, EGR i różne rolki z osprzętem.
Teraz jest taki objaw: Czasami zapala się kontrolka chceck engine a czasem nie,
lecz zależnie od humoru silnika potrafi na piątce osiągnąć 140 km/h, ale też tylko 120km/h.
Dwa razy wracałem od szwagra i po ok. 200 km objaw podobny - traci moc, jakby się dusił, prędkość max 80 km/h. Po chwili postoju wraca moc ale też maksymalna prędkość to 120 km/h.
Ale czasami te 140 a nawet 150 km/h osiągnie (rzadko). Może problem z układem dolotowym?
Do mechanika na komputerze powiedział że sygnalizuje jakiś błąd a to wtrysku, a to jakiegoś urządzenia za interkulerem (jakaś kulka się wyrobiła), tak mówi.
Filtry wymienione oczywiście wszystkie 3. Trochę to deprymujące, chciałem na wakacje jechać nim do Chorwacji z dziećmi, ale jeśli mam przeżywać horror...
Co robić, co robić? Sprzedać autko? Trochę szkoda, ładne, pakowne, już dużo zainwestowałem... :).
Pozdrawiam,
Piotr.


Na górę
 Tytuł:
Post: 13-05-2015, 09:45 
Offline

Rejestracja: 29-04-2015, 16:07
Posty: 7
Lokalizacja: Turek
Prawdopodobnie winne było zerwane cięgno przepustnicy zlokalizowanej za intercoolerem. Mechanik ustalił jej położenie w pozycji otwarte opaską plastikową. Pękł plastik który łączył poprzez kulkę cięgno z dźwignią przepustnicy. Teraz jest dopływ powietrza otwarty na full. Auto przyspiesza już normalnie i rozwija prędkość max. ok. 150 km/h.
Czyżby "taka głupota" była przyczyną awarii turbosprężarki?
Pozdrawiam,Piotr.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]