r3b pisze:
Nie mam 1.9DDiS, ale na przykładzie mojego starego 1.9TDI moge śmiało Ci powiedzieć, że może to być wszystko związane z układem dolotowym.
Jak się do diagnozy zabrać? To proste. Odpal samochód i wskocz pod maskę. Jeśli masz kogoś do pomocy co może lekko przygazować, bardzo szybko zlokalizujesz gdzie ucieka powietrze. Skoro powiedziałeś o utracie mocy to awarii trzeba szukać w układzie dolotowym za turbiną.
Czy spadek mocy był jednorazowy i się teraz utrzymuje? Czy może na przykład ponowne uruchomienie silnika na chwilę pomaga?
Kładąc się pod maską nie zobaczysz nic, bo samochód jest bardzo zabudowany. Układ dolotowy jest zlokalizowany u góry więc najlepiej go obserwować z góry po otwarciu maski i prześledzić ścieżkę od turbiny poprzez intercooler, wąż od intercoolera do przepustnicy (on chyba był wadliwy i była akcja serwisowa jego wymiany). Za przepustnicą już raczej mało prawdopodobne żeby powstała nieszczelność.