Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 24-04-2024, 05:47

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Post: 20-02-2015, 12:08 
Offline

Rejestracja: 04-02-2008, 21:54
Posty: 81
Lokalizacja: Piaseczno
Cóż, zagadka...

Mechanik, którego szanuję, wymieniał mi ostatnio tarcze i klocki na nowe (AT). Wszystko nowiutkie, lśni się i błyszczy, tyle, że na rolkach lewe koło hamuje mocniej od prawego o około 35%. Diagnosta zasugerował, że może jednak źle odpowietrzony układ. Mechanik twierdził, że dobrze odpowietrzony ale koniec końców odpowietrzył jeszcze raz. Nic się nie zmieniło, dalej jest różnica. Mechanicznie zaciski itp. chodzą leciusieńko, wszystko wg mechanika jest ok. Oglądał to wczoraj po południu nawet drugi raz. Nic się nie zacina, nie zakleszcza itp.
Na drodze problem objawia się przy "średnim" hamowaniu. Jak droga jest przyczepna, jadę około 60 km/h , hamuję i czuć , że mocniej hamuje lewe koło i znosi mnie w lewo.

Przy delikatnym hamowaniu nie czuć takiej różnicy. Przy hamowaniu na nawierzchni o mniejszej przyczepności, też problemu nie ma, bo ABS się załącza wcześniej niż następuje różnica sił. Przy mocnym hamowaniu na większej prędkości (ok. 80-90 km/h) również już wszystko działa symetrycznie, stuka ABS , auto jedzie prosto.

Co za cholera ?
Niestety na rolkach u diagnosty wychodzi ok. 35% różnicy. Wszystko nowiutkie. Aha - na starych tarczach i klockach, miesiąc temu, diagnostyka przechodziła idealnie - różnicy nie było.


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-02-2015, 14:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2007, 21:03
Posty: 533
Lokalizacja: OTWOCK/WARSZAWA
Sprawdź jeszcze przewody przy hamowaniu, może prawy się odkształca.
Warto też sprawdzić jeszcze raz cylinderki zacisków.
Na koniec do sprawdzenia łożysko lewego koła.


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-03-2015, 08:38 
Offline

Rejestracja: 04-02-2008, 21:54
Posty: 81
Lokalizacja: Piaseczno
Pomogła wymiana przewodów elastycznych.
Od razu wymieniłem oba.
Ciekawostka każdy z przewodów jest długi na około 80 cm.
Na zewnątrz starych przewodów brak jakichkolwiek uszkodzeń.
Prawdopodobnie nastąpiło rozwarstwienie przewodu od wewnątrz.


Na górę
 Tytuł:
Post: 04-03-2015, 13:31 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2007, 21:03
Posty: 533
Lokalizacja: OTWOCK/WARSZAWA
Niestety, ale guma z jakiej wykonane są przewody elastyczne podlega procesowi starzenia i w czasie hamowania w wyniku wzrostu ciśnienia płynu, powoduje pęcznienie przewodów. Gdy guma jest stara odkształcenia mogą być różne na każdym przewodzie i jest to powodem innych wartości siły hamowania.
Zjawisko to występuje zawsze ( co można zauważyć w czasie badań siły hamowania w czasie przeglądów technicznych ) jednak przy sprawnych przewodach, różnica tej siły jest niewielka.
Oczywiście dla zminimalizowania tego zjawiska są stosowane przewody w oplocie, których odkształcenia są niewielkie.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]