Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 16-04-2024, 07:47

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: 03-01-2015, 22:07 
Offline

Rejestracja: 20-11-2010, 17:19
Posty: 73
Jadąc sobie dziś po pracy do domu po jakichś 5-6km przy prędkości 80-90km/h zapaliła się mi kontrola czerwona ze znaczkiem STOP,zatrzymalem się i macha do gory ale wszystko wyglądało OK,wiec zgasilem silnik zapalilem i kontrolki brak no to but ale przy 3000-3500 obr./min znów kontrolka i muł z samochodu tak ze na 5 biegu jest w stanie do 90 km/h się rozbujać.Moje spostrzeżenia: na luzie silnik kręci się do odcięcia i kontrolka się nie pojawia,podczas jazdy gasze i zapalam silnik na wcisnietym sprzegle kontrolka gaśnie,jak jade delikatnie do 2500obr/min rozbuja się do 110km/h,kontrolki brak,moje typy:EGR,turbina,jakiś czujnik od turbiny albo w układzie dolotowym,samochód z przebiegiem 74000km,od nowego w moich rekach,paliwo pewne,po 5000km zachipowane na zewnętrznym sterowniki DPP z hamowania i indywidualnym strojeniem nigdy nie miałem z nim problemów, co koledzy mogą pod powiedzieć, drugi problem nie powiązany z kontrolka brak prądu w zapalniczce prawej z przodu i bagażniku,w lewej jest prąd,bezpieczniki wszystkie całe,te pod nogami,pod maską,i obok akumulatora,na ta chwile zmostkowalem sobie prąd z lewej i znalazł się tez w bagażniku i nie pali żadnego bezpiecznika czyli gdzieś jest jeszcze cos dziwnego czego nie odkryłem z tymi prądami w zapalniczce dziwny przypadek ale może się ktoś z takim spotkał czekam na porady.


Na górę
 Tytuł:
Post: 04-01-2015, 13:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2007, 21:03
Posty: 533
Lokalizacja: OTWOCK/WARSZAWA
Chyba jednak trzeba podłączyć kompa i sprawdzić w czasie jazdy parametry, reszta to wróżenie z fusów, bo powinny się zapalać przy sugerowanych usterkach kontrolki pomarańczowe.
Dopisz w profilu miasto


Na górę
 Tytuł:
Post: 04-01-2015, 13:48 
Offline

Rejestracja: 20-11-2010, 17:19
Posty: 73
Właśnie jutro będę musiał się podpiac pod komputer tylko nie wiem czy Delphi da rade zczytac a jak nie to na serwis trzeba jechac.


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-01-2015, 08:25 
Offline

Rejestracja: 14-10-2013, 09:06
Posty: 119
Lokalizacja: Kwidzyn
Kolego zainwestuj 20PLN w najprostszy czytnik błędów w standardzie OBDII, do tego np. darmowy program torque i na smartfonie odczytasz kod błędu. Znając błędy będzie dużo łatwiej Ci coś poradzić.

http://www.aliexpress.com/item/Latest-v ... 19967.html


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-01-2015, 10:50 
Offline

Rejestracja: 24-02-2011, 22:10
Posty: 167
Lokalizacja: Warszawa
A to za zlotowki:

http://allegro.pl/interfejs-obd-scan-bl ... 15206.html
pozdr


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-01-2015, 19:00 
Offline

Rejestracja: 20-11-2010, 17:19
Posty: 73
Po zerknięciu na parametry i odczycie błędów jestem trochę zawiedziony jakością tego pojazdu najważniejsze co przykuło moja uwagę to korekcja na wtryskach gdzie na 1 i 3 garnku ma w granicach 0,75-0,82,2 i 4garnek 0,25-0,30 po przekroczeniu 1 wtryski do wyrzucenia,czyli do 100.000km nie wiem czy dojadą,błędy odczytane:1648-nieznany,DF050 obwod wlacznika pedału hamulca,niezgodność sygnału,nieciągły,DF053 funkcja regulacji ciśnienia w rampie,nie wystarczające ciśnienie,nieciągły,DF046 pomijam bo to zbyt niskie ładowanie akumulatora co często w GV się zdarza,ale ogólnie ładowanie mam w porządku,DF312 żądanie prędkości,niespójna prędkość pojazdu,nieciągły,DF008 potencjometr położenia pedału,ścieżka 1,wewnętrzna usterka elektroniczna,nieciągły,jeszcze kilka innych to od klimy,to od ABS,ESP,ciśnienie na rampie w granicach 246-250 bar,z tego co wiem powinno być w granicach 280bar,ogólnie układ wtryskowy wygląda kiepsko,co dziwne bo jeżdzę na pewnym paliwie,liczylem na jakiś błąd EGR,czy błąd suszarki,ale tu wszystko w normie DPF też trzyma jeszcze formę, wczoraj zapaliła się mi znów ta kontrolka i myślałem ze nie zgasnie ale zgasla i pózniej deptalem żeby ja zapalić i nie chciała wskoczyć,wykasowalem wszystkie błędy i będę czekał kiedy znów się zapali i będziemy patrzyc co wskoczy.Jednego jestem pewien ze jak do układu paliwa się dotkne to tanio nie będzie...


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-01-2015, 19:09 
Offline

Rejestracja: 20-11-2010, 17:19
Posty: 73
A co do tego czytnika OBD i programu Torque to rozumiem ze one się porozumienia za pomocą tableta z bluetooth?bo mam 4 samochody i powiem szczerze przyda się mi taka zabawka,a co jeszcze z takich programów jest do polecenia może w polskiej wersji językowej?


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-01-2015, 00:31 
Offline

Rejestracja: 20-11-2010, 17:19
Posty: 73
Dziś odpialem chipa żeby porównać czy to nie jego wina i jak było przed tak jest po odpięciu dalej czerwona kontrolka ale mam wrażenie ze rzadziej,tymczasem pomiar ciśnienia na listwie CR podczas gazowania na postoju dochodzi do 1170bar,tymczasem powinno być do 1600bar,czyli brak paliwa przy pełnym obciążeniu i stad kontrolka,dzis doszedł błąd DF004 cos z turbina ale pewnie to spowodowane tym brakiem paliwa ze turbawka pompuje a paliwa brak,czyli gruba sprawa się zapowiada,na środę mam wizytę w zakładzie od tych silników,serwis pomijam bo juz drugi dzień oddzwaniaja z diagnoza błędu DF 053 boja się czy co...


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-01-2015, 16:12 
Offline

Rejestracja: 20-11-2010, 17:19
Posty: 73
Jestem świeżo po wyprawie wśród naprawiaczy-cudotwórców:umawiałem się tydzień temu na dziś na 9.00 jadę 60km w jedną stronę a na miejscu zastaję informację że dziś zakład nieczynny myślałem że tam padnę jak zobaczyłem tą kartkę,jako że już się wybrałem jadę do serwisu BOSCH przecież to Bosch dostarcza komponenty w tym silniku,mieli akurat miejsce więc wjeżdżam,Pan podpina komputer i diagnozuje te same błędy które ja już sam zdiagnozowałem i oświadcza do wymiany jest:albo pompka paliwa w zbiorniku albo pompa paliwa CR,albo czujnik na pompie,albo czujnik na listwie CR,trzeba wyjąć wtryski i sprawdzić a na koniec filtr paliwa,tyle się dowiedziałem w serwisie Bosch oczywiście na podmianę nie mają tylko mam to wszystko kupić i może w coś trafię-paranoja płacę 60zł i odjeżdżam ,jadę do serwisu Suzuki i już bez podłączania komputera słyszę tą samą listę co w serwisie Bosch,a na domiar złego w tym tygodniu przestała się ta kontrolka zapalać nawet z wpiętym chipem i problem rozwiązany tylko ciekawe na jak długo,a kompetencja pseudo mechaników poraża.


Na górę
 Tytuł:
Post: 15-01-2015, 20:24 
Offline

Rejestracja: 14-10-2013, 09:06
Posty: 119
Lokalizacja: Kwidzyn
U mnie korekta wtryskiwaczy przez komputer wynosi: nr1 -0,2; nr2 2,8; nr3 -0,9; nr4 -1,9. Generalnie sumuje się do zera. Auto odpala bardzo dobrze. Jedynie do spalania mam zastrzeżenia. Aktualnie średnia na komputerze 9.7l/100km. Latem 3000km po autostradach wyszło 8.8l/100km, to znacznie więcej niż osiągi niektórych kolegów z tego forum. Uważam, że Twoje wtryski są w dobrym stanie i nie martwiłbym się o nie.

Skoro Twój błąd jest typu interminient/nieciągły to po pierwsze wykasowałbym wszystkie błędy z komputera i obserwował, który pojawi się jako pierwszy - to powinna być jakaś wskazówka.

Nie lekceważyłbym błędu DF046 zbyt niskiego napięcia/ niedoładowania akumulatora. On może mieć wpływ na prawidłowe funkcjonowanie innych podzespołów elektronicznych. Naładuj prostownikiem akumulator. Obserwuj też czy ochłodzenie/obniżka temperatury będzie miała wpły na częstotliwość pojawiania się błędu.

Sprawdziłbym/podmienił zawór ciśnieniowy na listwie CR

Po rosyjsku:
http://suzuki-club.ru/threads/49346/page-40

Po angielsku (service manual):
Check the fuel flow actuator connector.
Check the ECM connections.
Check the low pressure circuit and that the correct fuel is being used using fault finding
 Tests Test 2 referring to “Test 2: Low pressure circuit check”.
Repair if necessary.
Measure the fuel flow actuator resistance between “C83-2” wire and “C83-1” wire.
If the resistance is not 2.9 – 3.1 Ω at 20 °C, 68 °F, replace the fuel flow actuator.
Check the continuity and for the absence of interference resistance on the following connections:
 Between “C83-2” wire of fuel flow actuator connector and “C86-7” terminal of ECM connector
 Between “C83-1” wire of fuel flow actuator connector and “E33-6” wire of main relay mounting connector
Repair if necessary.
 In the event of rail overpressure:
Check the operation of the injectors referring to “Test 8: Injector malfunction”.
Check that the fuel pressure sensor is operating correctly using command “IMV/Flow actuator” on SUZUKI
scan tool.
Display the parameter “Fuel pressure” on Data List of SUZUKI scan tool, and refer to “SUZUKI Scan Tool
Data” to check the operating values.
If these checks do not reveal any faults, and if the fault is still present, replace the fuel pressure sensor.
 In the event of rail underpressure:
Check that the fuel pressure sensor is operating correctly using command “IMV/Flow actuator” on SUZUKI
scan tool.
Display the parameter “Fuel pressure” on Data List of SUZUKI scan tool, and refer to “SUZUKI Scan Tool
Data” to check the operating values.
Check the priming of the low pressure fuel circuit.
Check the conformity of the fuel filter connections.
Check the condition of the fuel filter (clogging and water saturation).
Check that there are no air bubbles between the fuel filter and the high pressure pump.
Check the low and high pressure fuel circuit sealing (visual checks, odour, etc.): pump casing, pressure relief
valve, pipes, rail and fuel injector unions, fuel injector wells, etc.
Check the conformity of the seal fitting on the fuel flow actuator.
Check the operation of the injectors referring to “Test 8: Injector malfunction”.
Carry out the necessary operations.
If the fault is still present replace the fuel flow actuator.


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-01-2015, 19:58 
Offline

Rejestracja: 20-11-2010, 17:19
Posty: 73
No chociaż jakieś konkrety na temat wartości i czujników,dodam od siebie że uzyskałem informację że korekty na tych wtryskach są w zakresie -5 do +5 wiadomo im bliżej 5 tym gorzej,co do mojego problemu sam się rozwiązał,wymiana filtra paliwa,drugie paliwo Shell Nitro,profesjonalny czyścik do układu wtryskowego i robiłem teraz w sobotę trasę 1100km i zero oznak kontrolki,braku mocy czy tym podobnych,dopatruję się winy w paliwie i filtrze paliwa,paliwo było z domieszką BIO bo takie tylko można praktycznie kupić lecz mój samochód nie jest do niego przyzwyczajony ponieważ mamy swoje paliwo i zawsze przywozili czyste bez domieszek BIO tym razem nie było na rafinerii i przywieźli z domieszką BIO,filtr zmieniany po 17000km i wyglądał na 50000km więc mógł trochę blokować przepływ na pełnym obciążeniu,oby tak dalej w razie czego wiem co szukać dzięki za pomoc.


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-01-2015, 14:54 
Offline

Rejestracja: 14-10-2013, 09:06
Posty: 119
Lokalizacja: Kwidzyn
Super!
Czyli zgodnie z manualem:
1. Check the low pressure circuit and that the correct fuel is being used using fault finding
2. Check the condition of the fuel filter (clogging and water saturation).

Co do paliwa to ja po wprowadzeniu w Polsce dodatków typu BIO, przesiadłem się na paliwo z exportu. Jestem z tego zadowolony. Żona wypomina mi, że kiedyś muszę ją zabrać na stację paliw i nauczyć, jak się tankuje :)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]