Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 18-04-2024, 18:36

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: 18-12-2014, 14:05 
Offline

Rejestracja: 04-02-2008, 21:54
Posty: 81
Lokalizacja: Piaseczno
Coraz bardziej irytuje mnie nerwowość mojej vitarki. Mówię o jeździe kiedy jest ślisko, lub miejscami ślisko. Od razu powiem, że nie jestem jakimś super kierowcą, robię ok. 15 tyś rocznie. Tyłek vitary lubi się bujać na boki nawet, kiedy kierownicę mam na wprost, oczywiście żadnych ESP/ASR w tym aucie nie ma. Włączenie 4H pomaga drastycznie :) tyle, że z reguły jest tak, że ze śliskiej drogi w końcu wyjeżdżam na główną , gdzie ślisko nie jest i napęd 4H lepiej wyłączyć.
Może zmniejszyć ciśnienie w oponach , czy na tył wrzucić jakiś worek 50kg ? Po prostu mam wrażenie, że tyłek jest za lekki i na śliskim co chwilę traci przyczepność. Opony mam zimowe, już mają 6 lat, ale bieżnika jeszcze sporo.
Oczywiście dziś akurat zimy jeszcze nie ma :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-12-2014, 15:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-11-2010, 19:08
Posty: 639
Lokalizacja: Wisła
Cóż trzeba się przyzwyczaić do auta tylno napędowego....
Zadek lekki i trzeba uważać,przy wchodzeniu w zakręty i przy operowaniu pedałem gazu jak i hamulca ...
Trzeba mieć DOBRE zimówki,a sześcioletnie takie nie są.... mieszkam w górach i wszelakie opony już testowałem.Guma na oponie musi być miękka,a na tak starej oponie na pewno nie jest,lepiej zostaw je na lato,a na zimę kup nowe,ja polecam Dunlop Grandtrek SJ6
Poza tym,nie musisz cyklicznie włączać i wyłączać napędu,nic się nie stanie,jak kawałek pojedziesz po suchym.Cóż,brak międzyosiowego mechanizmu różnicowego jest małą wadą tego modelu,chociaż z drugiej strony jest możliwość jeżdżenia tylko na tylnym napędzie.

_________________
GV I 04 2,5 V6 A/T-była i znowu jest, wielki powrót :takjest:


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-12-2014, 15:24 
Offline

Rejestracja: 04-02-2008, 21:54
Posty: 81
Lokalizacja: Piaseczno
Bardzo dziękuję za konkretne porady :)
pozdrawiam :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-12-2014, 15:55 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2007, 21:03
Posty: 533
Lokalizacja: OTWOCK/WARSZAWA
Z tym ciśnieniem, to jednak odwrotnie, raczej trochę dopompuj
http://www.opony.com.pl/artykul/wlasciw ... ych/?id=25


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-12-2014, 20:07 
Offline

Rejestracja: 29-11-2012, 18:09
Posty: 356
zmień amortyzatory z tyłu


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-12-2014, 07:37 
Offline

Rejestracja: 22-07-2011, 19:19
Posty: 207
Jezdziłem krótką 2.0 16v gdzie mocy było ze hohoi tylko kreciło na zakretach i koleinach.Na prostej vitarka szła jak strzala oczywiscie jak sam jej nie wprowzdzisz w poslizg.Teraz mam gv I z takim motorem i też potrafi pozarzucac na koleinach ale jest bardziej przewidywalna.Mam jeszcze crv I do której prawie nie wsiadam choc prowadzi się jak osobówka wole suzuki i jej nerwowsc


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-12-2014, 11:05 
Offline

Rejestracja: 04-02-2008, 21:54
Posty: 81
Lokalizacja: Piaseczno
Największy problem mam w zimie na bocznej drodze dojazdowej, która nie ma żadnego pobocza, wzdłuż drogi jest rów, w dodatku jest wyraźnie wyprofilowana, normalnie spadkowo, to znaczy przy dobrze ustawionej zbieżności (sprawdzałem), auto stopniowo ciągnie w prawo i co chwilę trzeba kontrować kierownicą aby nie zjechało do rowu.
Kiedy jest ślisko, jadę tam dosłownie z duszą na ramieniu. Postanowiłem, że w tym roku będę zapinał 4H, zanim w nią wjadę i tyle.
W ubiegłym sezonie kilka razy mnie kiwnęło tak, że naruszyłem linię środka jezdni, na szczęście nic nie jechało z przeciwka. Mimo, że nie przekraczałem 40 km/h, jechałem powoli.
Co do samego auta, to zbieżność ma w porządku, na odcinku który jest płaski, jedzie prosto. Po prostu zawsze ściąga w stronę pochylenia drogi, co jest moim zdaniem normalne.


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-12-2014, 11:50 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2007, 21:03
Posty: 533
Lokalizacja: OTWOCK/WARSZAWA
A jak się zachowywała na letnich oponach na tej drodze ?


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-12-2014, 12:09 
Offline

Rejestracja: 04-02-2008, 21:54
Posty: 81
Lokalizacja: Piaseczno
Jak nie jest ślisko, to czy na letnich czy na zimowych nie ma problemu żadnego, bo lekkie kontrowanie kierownicą (ze względu na spadek drogi) nie stwarza ryzyka, że tył popłynie.


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-12-2014, 13:30 
Offline

Rejestracja: 22-07-2011, 19:19
Posty: 207
Trzeba uważac i nauczyc się delikatnie używac gazu,za to kiedy tylko mozna zabawa na samym tyle znakomita.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]