Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 23-04-2024, 13:06

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Lift GV 1
Post: 04-06-2014, 22:30 
Offline

Rejestracja: 15-01-2014, 09:57
Posty: 18
Witam

Jak podnieść GV1 o 5cm? chce delikatnie poprawić właściwości terenowe swoje Suzi i szukam sposobu na podniesienie auta o kilka cm. Nie chce żeby było to jakieś extrem ale coś sensownego bo auto będzie służyć w normalnej dziennej eksploatacji. Nie zamierzam autem jeździć w trudnym terenie ale chciałem je delikatnie podnieść żeby móc zajechać z czarnego.
Poruszam się na oponach szosowych.
1.Czy podniesienie auta tylko na polibuszach sprawdzi się?
2.Czy może lepiej wymienić amortyzatory + sprężyny?
3.Czy podniesienie auta na amor + sprężyna będzie wymagało zmian przegubów, wahaczy założenia dystansów?
4.Jakie zestawy polecacie, żeby zrobić taką operacje sensownie i dobrze?

Dziękuje za pomoc i odpowiedzi.

Pozdrawiam
BJ


Na górę
 Tytuł: Re: Lift GV 1
Post: 07-06-2014, 16:24 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-06-2010, 19:39
Posty: 375
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
jozek82 pisze:
Jak podnieść GV1 o 5cm?
Najprościrj podnośnikiem :] A tak poważnie sam lift zawiasu zwiększy prześwit poza tylnym mostem, a wtym pomogą większe koła. Do seryjnej GVoździa bez liftu zapakujesz 225/70R16 lub większe 235/70R16 tyle że te drugie mogą lekko przycierać tu i tam. Podkladki springów 2,5 przód i 4,5 tył nie wymuszają przedłuzania amorów/wymiany na dłuższe przy większym sie przyda Jak chcesz drozej to zawias kompletny dedykowany co da tyle samo co w/w podkładki. Co n ieco jest TU
Pozdro!

_________________
Marcin
GV II 2.0


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-06-2014, 09:02 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-04-2011, 15:00
Posty: 436
Lokalizacja: podkarpacie
wariant prostszy i niższy:
1. opony 225/75 16
2. podkładki gumowe 3,5 przód i 4,5cm tył
3.przedłużki amorów tył , przód niekoniecznie.
wariat wyższy:
1. opony 225/75/16
2. podkładki gumowe lub polibusze 4,5 i tył 6cm( ewentualnie sprężyny dłuższe)
3.przedłużki amorów przód 5 - 7cm i tył 6cm
4. przedłużka drążka panharda (wskazana chociaż ja nie mam), drążek powinien być jak najbardziej poziomo!


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-06-2014, 08:27 
Offline

Rejestracja: 15-01-2014, 09:57
Posty: 18
Witam

A co z takim zestawem :

http://www.janpol4x4.pl/Ironman-suzuki- ... -05-lift-2

czy zamontowanie ww zestawu wiazaloby sie jeszcze z jakimis modyfikacjami / przerobkami?
napewno nalezaloby zrobic zbierznosc ale czy cos jeszcze ?

Dziekuje za odpowiedzi
Pzdr


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-06-2014, 09:02 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-04-2011, 15:00
Posty: 436
Lokalizacja: podkarpacie
35mm nic nie musisz innego robić, zakładasz o ok,
ale kurcze za 35mm dać 2600!!!!! nigdy. kupujesz podkładki i ewentyalnie przedłużki i masz to samo za 300zł
tylko zostajesz przy oryginalnym skoku sprężyny a przy tym zestawie twoim będziesz miał troszeczkę większy zakres skoku zawieszenia,- ale to nie znaczny.


Na górę
 Tytuł:
Post: 04-07-2014, 08:15 
Offline

Rejestracja: 15-01-2014, 09:57
Posty: 18
Skoro twierdzisz ze to samo moge miec za ulamek tej ceny to chyba zdecyduje sie na twoja propozycje :

- podkladki pod sprezyny

http://allegro.pl/polibusze-suzuki-gran ... 02742.html
czy moze
http://allegro.pl/polibusze-suzuki-gran ... 15107.html

ktore proponujesz? w planach mam wymiane wahaczy bo swozen sie wyrobil i slychac go niemislosiernie jak metalicznie stuka na wybojach (podobno nalezy wymienic caly wahacz bo sworzen to jego niewymienialna czesc - tworza calosc - 1 element)

co do tych przedluzek amortyzatorwo to czy ich zalozenie to bardzo skomplikowana sprawa?

http://olx.pl/oferta/przedluzki-dystans ... 62ee8b1f45
czy
http://olx.pl/oferta/dystanse-przedluzk ... 62ee8b1f45

do tego dystans drazka poprzecznego - panhard na tyl
http://allegro.pl/dystanse-oslony-suzuk ... 57013.html

czy po zalozeniu tych podkladek pod sprezyny + przedluzek do amortyzatorow powieniem zrobic geometrie kół ?

w drugim linku olx sa łapy obniżające przedni most o 25mm w cenie 250zł/kpl

po co obniza sie przedni most w autach terenowych skoro wszyscy je podnosza ?
obnizanie to chyba w autach sportowych na ulice :-)

w planach na przyszly sezon - 2015 AT 225/75/R16

czy zakladajac podkladki pod sprezyny + przedluzke amora ww opony beda miescic sie bez problemu ?

Dziekuje za odpowiedzi i pomoc
pozdrawiam

BJ


Na górę
 Tytuł:
Post: 04-07-2014, 20:38 
Offline

Rejestracja: 29-11-2012, 18:09
Posty: 356
Nie most tylko przedni dyfer - obniża się go, żeby półosie nie pracowały pod zbyt mocnym kątem (daje to popalić przegubom).


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-07-2014, 04:55 
Offline

Rejestracja: 15-01-2014, 09:57
Posty: 18
to jeżeli będę chciał zrobić lift o 5cm poprawnie należałoby użyć :

1) Podkładek pod sprężyny (przód 6cm - http://allegro.pl/polibusze-suzuki-gran ... 22076.html , tył 7cm - http://allegro.pl/polibusze-suzuki-gran ... 27457.html ) czy zastosować te same 6 cm z przodu i z tyłu?
2) śruby pod amortyzatory przód http://olx.pl/oferta/przedluzki-dystans ... 34fa372954
3) zmienić amortyzatory z tyłu na http://e-autoparts.pl/amortyzator-sensa ... 13171.html
4) dołożyć dystans drążka poprzecznego - panharda http://allegro.pl/dystanse-oslony-suzuk ... 57013.html
5) oraz zamontować łapy obniżające przedni most/dyferencjał o 25mm, aby nie obciążać przegubów.

Jaka jest bezpieczna wysokość liftu by nie obciążać zbytnio przegubów?
Czy autu nie rozjadą się koła?
Czy standardowe wahacze dadzą rade w planach mam także ich wymianę i chce wiedzieć czy std będą działać jak należy?
Czy standardowe sprężyny będą dawały rady ?
Czy w związku z montażem tych łap obniżających przedni most/dyfer nie stracę połowy z tego 5cm liftu ?


Jeśli pytania wydają się głupie to tylko dlatego, że jesteś świeży i nie za bardzo znam się na mechanice, dlatego proszę o wyrozumiałość ;)

Dziękuje za odpowiedzi
Pozdrawiam

BJ


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-07-2014, 19:20 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-04-2011, 15:00
Posty: 436
Lokalizacja: podkarpacie
podkładki pod sprężyny musisz mieć z przodu krótsze a tył dłuższy nie mogą być takie same bo z przodu podnosisz sprężyny ale koło jest dalej na wahaczu i wychodzi z automatu więcej, czyli np 4,5 przód i tył 6cm i wtedy jest równo , to chyba max bez jakiś kombinacji z dyfrem, a jak byś chciał to ja mam do sprzedania przedłużki przedniego amora sprzeda taniej niż 100 jak coś,
ja dałem podkładki pod sprężyny 3,5 i 5cm i przedłużyłem amory tył i przód, praca i skok zawieszenia został ten sam , tylko jest trochę wyżej


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-07-2014, 11:15 
Offline

Rejestracja: 15-01-2014, 09:57
Posty: 18
reasumując optymalny zestaw do liftu powinien składać się z :
1) Podkładki pod sprężyny przód http://allegro.pl/polibusze-suzuki-gran ... 20824.html
2) Podkładki pod sprężyny tył http://allegro.pl/polibusze-suzuki-gran ... 26560.html
3) śruby pod amortyzatory przód http://olx.pl/oferta/prze...html#34fa372954 (czy z racji ww podkładek nie są one potrzebny?)
4) amortyzatory z tyłu na http://e-autoparts.pl/amo...c-p-513171.html (czy ten amor będzie odpowiedni do ww tylnych podkładek? a może polecacie jakieś inne kyb czy blistein)
5) dołożyć dystans drążka poprzecznego - panharda http://allegro.pl/dystans...4379657013.html (czy ten dystans będzie ok do ww tylnych podkładek)

chciałbym zrobić to dobrze, jak należy by podnieść auto i móc cieszyć się nim w codziennej eksploatacji okazyjnie zjeżdżając w teren:-)


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-07-2014, 17:01 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-04-2011, 15:00
Posty: 436
Lokalizacja: podkarpacie
Podkładki kupuj w zestawie do gv tam jest dobrane jakie z przodu i z tylu maja być (4,5 i 6)


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-09-2014, 23:24 
Offline

Rejestracja: 29-11-2012, 18:09
Posty: 356
Chłopaki a kto podpowie o ile można podnieść auto bez dostawiania przedłużek amortyzatorów, tak żeby nie odbijało oczywiście? 2-3cm?


Na górę
 Tytuł:
Post: 01-10-2014, 14:14 
Offline

Rejestracja: 22-07-2011, 19:19
Posty: 207
Witam czy wasze auta na podkładach stały się bardziej twarde??Bo moja na podkładach 3,5-4,5 strasznie stwardniała


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-10-2014, 17:44 
Offline

Rejestracja: 15-01-2014, 09:57
Posty: 18
ale to chyba dobrze :) twardsza SUZI prowadzi się lepiej :)
rozumiem że dałeś podkładkę poliuretanowa 3,5mm na przód i podkładkę poliuretanowa 4,5mm na tył pod amortyzator?
CZy takie modyfikacje zmusiły Cię do zmiany amortyzatora przód , tył ?
Czy geometria koła jest OK?
Czy poza podkładkami poliuretanowymi modyfikowałeś coś w związku z ich założeniem (przedłużka drążka panhard , przewód paliwowy itd)?
i ostatnie pytanie :)
Czy użycie takich podkładek pozwala Ci założyć opnę 225/75R16 ?
Ja chciałbym podnieść moja SUZI o tyle ,oby tylko włożyć ww oponę bez przycierek o nadkola. ww opona pozwoli już sprawnie pokonywać polne drogi i leśne dukty :) a auto będzie nadal można wykorzystać jako samochód rodzinny :)

Dziękuje za odpowiedź
Pzdr

BJ


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-10-2014, 08:06 
Offline

Rejestracja: 22-07-2011, 19:19
Posty: 207
Ja założyłem 3.5 ,4.5 ale gumowe.Na tył dałem dystans z profila 50 mm nad amortyzator ale zmienią na takie 45mm pod amortyzator, na takie jak w tej aukcji http://ww90.aukro.com.ua/dystanse-oslon ... 38576.html , z przodu jeszcze nie przedłużałem amora,ani drążka penharda.Opony założyłem 225/70 delikatnie ocierają o ramę przy pełnym skręcie.Trochę zarzuca tyłem a prowadzenie bez zmian tylko trochę się utwardziło


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-10-2014, 17:04 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-04-2011, 15:00
Posty: 436
Lokalizacja: podkarpacie
przy spręzynach w normalnym stanie , przy lifcie jak u ciebie nie ma prawa obcierać 225/70,
ewentualnie 225/75 minimalnie dotyka ramy


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-10-2014, 18:37 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11-01-2011, 22:58
Posty: 301
Lokalizacja: Kielce
Popieram. Miałem 225/70 i nic nie obcierało. A przy 225/75 obciera przy dużym skręcie i to tylko w jedną stronę. A samochód nie podnoszony a opony były zakładane nowe ATki aby ktoś nie pomyślał, że bieżnik wytarty i dlatego nie obcierało.


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-10-2014, 19:15 
Offline

Rejestracja: 22-07-2011, 19:19
Posty: 207
No nie wiem, u nie przy pełnym skręcie obciera o ramę, dlatego unikam pełnych skretów żeby ramy nie szlifowac opony mam graber 225/70


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-10-2014, 13:36 
Offline

Rejestracja: 22-07-2011, 19:19
Posty: 207
No nie wiem, u nie przy pełnym skręcie obciera o ramę, dlatego unikam pełnych skretów żeby ramy nie szlifowac opony mam graber 225/70, ociera tylko z
prawej strony


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-10-2014, 13:41 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-12-2010, 19:35
Posty: 539
Lokalizacja: Nowy Sącz
Suzuki: SX4 1.6 120KM
właśnie nie dawno założyłem zimówki 225/70/16 i jest OK jeszcze łańcuchy się zmieszczą....


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-10-2014, 19:34 
Offline

Rejestracja: 29-11-2012, 18:09
Posty: 356
Jaczek, a masz seryjny czy liftowany zawias?


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-10-2014, 07:44 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-12-2010, 19:35
Posty: 539
Lokalizacja: Nowy Sącz
Suzuki: SX4 1.6 120KM
tak seryjny..... nic jeszcze nie ruszałem przy zawieszeniu oprócz demontażu stabilizatora.....


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-10-2014, 21:23 
Offline

Rejestracja: 29-11-2012, 18:09
Posty: 356
wiem, że to trochę nie na temat, ale zastanawiam się czy nie nosi na tych oponach w koleinach?


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-10-2014, 17:29 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-12-2010, 19:35
Posty: 539
Lokalizacja: Nowy Sącz
Suzuki: SX4 1.6 120KM
moim zdaniem bardziej nosiło na 235/60 ale te co mam to są bardziej sniegowe niż autostradowe i strasznie pływają nawet na prostej nawierzchni chyba to przez dużą ilość lamelek....


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-10-2014, 18:09 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-06-2010, 19:39
Posty: 375
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Jaczek pisze:
moim zdaniem bardziej nosiło na 235/60 ale te co mam to są bardziej sniegowe niż autostradowe i strasznie pływają nawet na prostej nawierzchni chyba to przez dużą ilość lamelek....
Bardziej z racji tego że na zimówki jest jeszcze za ciepło ;)

_________________
Marcin
GV II 2.0


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]