Ysio pisze:
Witam! Suzuki to moj trzeci samochod z automatem. Moim zdaniem automat ma duze plusy :
- plynne i szybkie ruszanie z miejsca, bez szarpan przy zmianie biegow
- w terenie nie zdechnie na niskich obrotach
- komfort na zakorkowanych drogach i ulicach
- mozesz spokojnie jezdzic z jedna noga w gipsie (zdaza sie, juz to przerabialem)
- latwiej robic cos (np. jesc kanapke) w czasie jazdy, nie musisz rzucac wszystkiego by zmienic bieg
- jak dotychczas we wszystkich 3 samochodac bezawaryjnosc, wymiana sprzegla tak czy inaczej odpada
Do minusow mozna zaliczyc wieksze spalanie - ale to zalezy od stylu jazdy - i pewien czas potrzebny do poznania reakcji danej skrzyni (kiedy uzyc kik down'u itp.)
W Vitarze, o ile wiem, pomijajac V6 3,2L, montowano i montuje sie nadal skrzynie 4-biegowe co w dzisiejszych jest przezytkiem. Mimo tego wolalbym automat przy zakupie nowego samochodu.
P.S.
Dlaczego Suzuki, w wypadku Vitary, stosuje zasade czym dalej tym mniej ? (Rezygnacja z V6, automat 4-biegowy po 5-biegowym)
Mam GV 2007 2.7 V6 z automatem (samochód z USA) i jest on
5 biegowy (pięcio biegowy !). Tzn. piąty bieg jest nadbiegiem. Mogę popychając drążek w prawo zredukować z 5 na 4 (na chwilę przed kickdownem wtedy szybciej się zbiera z czwórki). Można również przy holowaniu przyczepy/podjeżdżania pod górę/zjeżdżania z góry bez hamulca używać blokady biegu do 4,3 ,2.
Zbyt krótko mam auto (6 miesięcy) aby ocenić automat, ale przy wymianie oleju mechanicy stwierdzili że skrzynia w środku wygląda jak nowa i tak samo jeździ - zero problemów.
Jak po dłuższym czasie (urlop) jeżdżę tylko Vitarką i wsiadam do służbowego to przeżywam koszmar skrzyni manualnej...he he
Moje zdanie nt. połączenia V6 z automatem: Połączenie idealne - automat dba aby nie przeciągać na biegach, nie szarpać, nie jeździć na zbyt niskich obrotach etc. 6 cylindrów potrzebuje mniej obrotów aby osiągnąć ten sam moment co w 4 cylindrach - silnik jest mniej obciążony i przy rozważnej jeździe będzie dużo trwalszy niż R4 + manual. Ideałem by był silnik R6 bo taki układ cylindrów jest najlepiej zrównoważony (najmniejsze drgania).
Ale to tylko moje zdanie...