Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 25-04-2024, 10:19

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: 13-03-2014, 19:13 
Offline

Rejestracja: 21-09-2011, 18:58
Posty: 113
Lokalizacja: Płock-Mańkowo
Koledzy prośba o pomoc. Od kilku dni wyje mi skrzynia (pierwsze lub drugie łożysko za reduktorem). Może znacie ceny takich łożysk i czy w ogóle opłaca się to robić, czy nie lepiej kupić używaną skrzynię???
Ps Jaki olej lejecie do skrzyni (parametry) ?????

_________________
PŁOCK4x4
Suzuki GV I 2.0 16V
Suzuki V II 1.0 boosterjet


Na górę
 Tytuł:
Post: 13-03-2014, 20:22 
Offline

Rejestracja: 28-02-2014, 17:24
Posty: 36
Lokalizacja: Lublin
Olej do skrzyni i reduktora 75W90 GL-4 najlepiej syntetyk polecam VALVOLINE MAXLIFE
A remont skrzyni to nie problem jeśli to tylko łożyska.


Na górę
 Tytuł:
Post: 13-03-2014, 20:34 
Offline

Rejestracja: 21-09-2011, 18:58
Posty: 113
Lokalizacja: Płock-Mańkowo
A ile się mieści w skrzynce? I jeszcze jedno pytanie, jak sądzicie czy jakby wlał ciut gęstszy, troszkę by ją wyciszył ????
B@rtek, a nie orientujesz się w cenach tych łożysk i ich dostępnością???? Bo ma dobrego mechesa co by to ogarnął.

_________________
PŁOCK4x4
Suzuki GV I 2.0 16V
Suzuki V II 1.0 boosterjet


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-03-2014, 07:26 
Offline

Rejestracja: 28-02-2014, 17:24
Posty: 36
Lokalizacja: Lublin
Skrzynia 1,5l , reduktor 1,7l.
Spróbuj wymienić olej na ten Valvoline Max life 75W90 GL-4.

http://www.valvolineeurope.com/english/ ... s/cid(6891)/maxlife_mtf_gl-4_75w-90

Powinno się wyciszyć.
Nie wlewaj innej specyfikacji bo w zimie będziesz mieć problem ze zmianą biegów.
Ważne też aby był to olej GL-4, nie wlewaj GL-5.
Najlepiej zalej ten w/w. Ja ten wlałem i jest o.k.
Ostatecznie po zmianie oleju jak by się nic nie zmieniło, wlej dodatek do przekładni MoS2 z liqui moly.

http://www.liqui-moly.pl/component/virt ... l?Itemid=0

Co do łożysk to trzeba to znaleźć, gdzieś było na którymś forum.


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-03-2014, 11:56 
Offline

Rejestracja: 21-09-2011, 18:58
Posty: 113
Lokalizacja: Płock-Mańkowo
Cholera, zanim przeczytałem twój post to już wlałem GL-5 (skrzynia, reduktor i przedni most) Hm co teraz??? Jeździć i wymienić przed zimą czy od razu ????

i znowu pod górę :(

_________________
PŁOCK4x4
Suzuki GV I 2.0 16V
Suzuki V II 1.0 boosterjet


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-03-2014, 15:40 
Offline

Rejestracja: 28-02-2014, 17:24
Posty: 36
Lokalizacja: Lublin
Jeżeli wlałeś GL4/GL5 nic się nie stanie, jeśli samo GL5 to może być problem z synchronizatorami czy rdzewieniem. Przynajmniej tak piszą.
Wyciszyła ci się skrzynia?

_________________
Suzuki GV I 3D 2.0 16V J20A


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-03-2014, 16:07 
Offline

Rejestracja: 21-09-2011, 18:58
Posty: 113
Lokalizacja: Płock-Mańkowo
Wlałem sam GL-5
http://www.amazon.co.uk/Comma-SX5L-SX75 ... B003BPWNDI
pojeżdżę i jak będzie problem to zmienię na ten który polecasz. W końcu to tylko 2 L. Mam nadzieje że co do reduktora i przedniego mostu nic im nie będzie.

Co do skrzyni... za wiele nie pomogło, choć jest ciut cichsza. Zapewne jesienią skończy się na wymianie skrzynki. Tylko teraz problem ze znalezieniem w normalnej cenie i dobrym stanie.

_________________
PŁOCK4x4
Suzuki GV I 2.0 16V
Suzuki V II 1.0 boosterjet


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-03-2014, 19:44 
Offline

Rejestracja: 28-02-2014, 17:24
Posty: 36
Lokalizacja: Lublin
Apropo może ktoś z Was, zna rzetelną firmę która naprawia manualne skrzynie biegów --- przyda się na forum.
Sprawnych skrzyń biegów na rynku coraz mniej, trzeba będzie ratować się naprawą z gwarancją.

_________________
Suzuki GV I 3D 2.0 16V J20A


Na górę
 Tytuł:
Post: 17-03-2014, 18:55 
Offline

Rejestracja: 21-09-2011, 18:58
Posty: 113
Lokalizacja: Płock-Mańkowo
Cały trefny olej GL-5 wymieniony na zgodny z normą GL-4. Trudno się mówi, ale za gapowe się płaci. Tyle mojego, że posłałem w InterCarsie baranowi (sprzedawcy), który go wcisnął ciemniakowi czyli mi :] twierdząc, że nr 5 oznacza, że jest o numer ,,jeszcze" lepszy.

_________________
PŁOCK4x4
Suzuki GV I 2.0 16V
Suzuki V II 1.0 boosterjet


Na górę
 Tytuł:
Post: 17-03-2014, 22:21 
Offline

Rejestracja: 29-11-2012, 18:09
Posty: 356
Bo on jest lepszy. Tyle tylko że konstrukcja synchronizatorów, a właściwie materiał z jakich są zrobione w skrzyni GV może nie przepadać za dodatkami uszlachetniającymi jakie znajdują się w olejach klasy GL-5. Dlatego producent każe lać GL-4. Dobrze, że zmieniłeś bo łożyska drogą sprawą nie są, ale synchronizatory już tak.


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-03-2014, 16:11 
Offline

Rejestracja: 21-09-2011, 18:58
Posty: 113
Lokalizacja: Płock-Mańkowo
gajowy pisze:
Bo on jest lepszy.


Z tego co doczytałem, to nie jest ani lepszy a gorszy... jest po prostu inny i stosuje się go w zupełnie różnych pojazdach.

Ale wracając do tematu łożysk, możne wiesz ile jest ich w skrzyni i w jakiej są cenie???

_________________
PŁOCK4x4
Suzuki GV I 2.0 16V
Suzuki V II 1.0 boosterjet


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]