Nie ma manualnej regulacji paliwa,jest zawor ciśnienia i dawki paliwa przy pompach wysokiego ciśnienia typu common rail, a także w starszych typach pomp (np. przy pompach CR). Ich prawidłowe działanie jest warunkiem koniecznym prawidłowo działającej pompy wtryskowej, ponadto mogą odpowiadać za przestawianie kąta wtrysku. Produkowane przez wiodących światowych producentów takich jak: Bosch, Denso, Vdo Continental Siemens, Delphi.Zawory ciśnienia paliwa i dawki mają zastosowanie do pomp wysokiego ciśnienia tych samych producentów, np. zawory SCV, TCV Denso występują tylko w odpowiednich pompach firmy Denso (są katalogowane po odpowiednich numerach pomp common rail, a nie po modelach aut producentów). Ich wadliwe działanie może powodować szereg problemów z ilością i ciśnieniem wtryskiwanego paliwa, czy też składem mieszanki.Nierówna, przerywana praca silnika, gaśnięcie, problemy z rozruchem, braki w mocy, zwiększone zużycie paliwa, kopcenie - to tylko część z problemów związanych z wadliwie działającymi zaworami i czujnikami ciśnienia wtrysku. Główne przyczyny awarii i wcześniejszego zużycia zaworów TCV, SCV, SPV i innych są spowodowane użyciem paliwa niskiej jakości (np. zanieczyszczenia, zawartość wody w oleju napędowym) oraz nieregularnym i niedbałym serwisowaniem jednostek napędowych.
_________________ GVII 2,0,Jimny1,3
|