Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 19-04-2024, 04:10

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: 18-03-2013, 18:53 
Offline

Rejestracja: 21-08-2012, 20:30
Posty: 25
Lokalizacja: Kielce
Witam .

Mam znowu pytanie i proszę o radę .
Czy w silniku 2.0 tdi 87km mazdy ,który mam w GV ,jest regulacja dawki na pompie ?
Sprawdziłem wtryski i są super , a ona dalej kopci zwłaszcza przy porannym rozruchu i przy wdepnięciu gazu .Istna lokomotywa .Czarny dym jak z komina . Podobno jest możliwość zmniejszenia dawki na pompie ,możecie się wypowiedzieć ??


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-03-2013, 16:06 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-12-2012, 14:10
Posty: 99
Lokalizacja: Przyjaźń
Suzuki: Vitara Long 2.0TD
Podpinam się o porady przyczyny kopcenia w tym samym aucie z 98r.


Na górę
 Tytuł:
Post: 13-09-2014, 20:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-07-2009, 19:34
Posty: 160
Lokalizacja: Limanowa
odgrzewam kotlecik - rozwiązał ktoś to pytanie ?
Jest gdzieś regulacja dawki na pompie wtryskowej ?
2.0 TD 87 km - pompa DENSO


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-10-2014, 19:18 
Offline

Rejestracja: 26-04-2012, 09:05
Posty: 13
Lokalizacja: Polska
z tego co się okrętując to jest coś na pompie ale nigdy nie miałem kontaktu z tym chyba nazywa się to pointer


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-04-2015, 10:54 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-07-2009, 19:34
Posty: 160
Lokalizacja: Limanowa
hmmm. Nie wiem jak u poprzednikow, ale ja nadal nie znalazlem odpowiedzi na pytanie czy przy naszej pompie wtryskowej jest regulacja dawki paliwa ? Wznowie temat bo moze ktos nowy sie pojawil na forum i wie o co z tym biega.


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-04-2015, 21:08 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04-02-2012, 00:27
Posty: 145
Lokalizacja: Norwegia
Suzuki: GVII,Jimny
Nie ma manualnej regulacji paliwa,jest zawor ciśnienia i dawki paliwa przy pompach wysokiego ciśnienia typu common rail, a także w starszych typach pomp (np. przy pompach CR). Ich prawidłowe działanie jest warunkiem koniecznym prawidłowo działającej pompy wtryskowej, ponadto mogą odpowiadać za przestawianie kąta wtrysku. Produkowane przez wiodących światowych producentów takich jak: Bosch, Denso, Vdo Continental Siemens, Delphi.Zawory ciśnienia paliwa i dawki mają zastosowanie do pomp wysokiego ciśnienia tych samych producentów, np. zawory SCV, TCV Denso występują tylko w odpowiednich pompach firmy Denso (są katalogowane po odpowiednich numerach pomp common rail, a nie po modelach aut producentów). Ich wadliwe działanie może powodować szereg problemów z ilością i ciśnieniem wtryskiwanego paliwa, czy też składem mieszanki.Nierówna, przerywana praca silnika, gaśnięcie, problemy z rozruchem, braki w mocy, zwiększone zużycie paliwa, kopcenie - to tylko część z problemów związanych z wadliwie działającymi zaworami i czujnikami ciśnienia wtrysku. Główne przyczyny awarii i wcześniejszego zużycia zaworów TCV, SCV, SPV i innych są spowodowane użyciem paliwa niskiej jakości (np. zanieczyszczenia, zawartość wody w oleju napędowym) oraz nieregularnym i niedbałym serwisowaniem jednostek napędowych.

_________________
GVII 2,0,Jimny1,3


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-04-2015, 11:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-07-2009, 19:34
Posty: 160
Lokalizacja: Limanowa
no i jest ktos konkretny :idea: ale nie wiem jak te dane maja sie do naszych silnikow mazdy gdzie nie jest zastosowany system CR (o ile dobrze rozumiem Common Rail) tylko zwykle wtryski jak w starych dieslach. Chyba ze ja to zle pojmuje :?: :]
No i jeszcze jedno pytanko - jak sprawdzic dzialanie tej pompy - komputer :?:


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-04-2015, 13:24 
Offline

Rejestracja: 30-08-2011, 14:33
Posty: 6
Ja bym samemu nie grzebał w regulacji pompy paliwa, moja 2.0 TD z Mazdy też kopci przy gwałtownym dodaniu gazu i taka jest niestety charakterystyka starego diesla. To właśnie nie są żadne common raile które przy elektronicznie sterowanej pompie będą dobierały skład mieszanki. U nas to ustawienie jest optymalne dla każdych warunków pracy więc przy gwałtownym dodaniu gazu kiedy dostaje więcej paliwa niż powietrza to dymi. W poprzednim aucie Toyota LJ 70 2.4 TD grzebałem ustawieniami pompy właśnie w celu zmniejszenia dymienia i w momencie kiedy dymienie ustało to silnik stał się jeszcze bardziej dychawiczny bo po prostu skręcasz mu ilość dostawanego paliwa.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]