Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 27-04-2024, 14:11

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: 05-02-2013, 19:57 
Offline

Rejestracja: 05-02-2013, 10:52
Posty: 57
Witam wszystkich!
Od niedzieli jestem posiadaczem SGV 2002r 2.0 HDI i kilka rzeczy muszę w niej usprawnić, a pierwszym z czym chciałbym się uporać jest wentylator chłodnicy, który wg mnie włącza się...bez potrzeby.
To, że te silniki grzeją się na 1/3 wskaźnika już wyczytałem i nawet by się to zgadzało i u mnie (choć wydaje mi się to dziwne) ale mi chodzi o to, że włącza się wentylator po przejechaniu kilku km, bez jakiegoś przesadnego gazowania, a chłodnica oczywiście zimna jak lód!
Miał ktoś taki przypadek? Co to może być? Czujnik temperatury? Termostat?
Poziom płynu chłodniczego jest w porządku.


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-02-2013, 20:18 
Offline

Rejestracja: 29-11-2012, 18:09
Posty: 356
Jak masz ustawiony nadmuch na szybę to masz automatycznie załączaną klimę i co kilkadziesiąt sekund włącza się sprężarka i wentylator. To normalne zjawisko bo klima pomaga osuszyć powietrze i odparować szybę. Jak ustawisz nadmuch na kratki (pasażerów) - wiatrak przestanie się załączać.
Po prostu ten typ tak ma że w ustawieniu kierunku nadmuchu na szybę sam co jakiś czas załącza klimę.


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-02-2013, 20:24 
Offline

Rejestracja: 05-02-2013, 10:52
Posty: 57
Hmm...no gdzieś już przeczytałem taką wypowiedź, ale nie zastanowiłem się nad nią, a już na pewno nie sprawdziłem tego w praktyce.
Zrobię to na dniach i dam znać czy to to, póki co, dziękuję za błyskawiczną i optymistyczną odpowiedź :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-02-2013, 20:28 
Offline

Rejestracja: 29-11-2012, 18:09
Posty: 356
Na 100% to to bo też się zastanawiałem o co chodzi. Jak ustawiasz nawiew na stopy i przednia szybę lub na przednią szybę - co jakiś czas automatycznie załączana jest klima.
Jako że GV ma dość dobre "wentylowanie pasywne" można ustawiać nawiew na przednią szybę (żeby nie parowała) a wiatrak zupełnie wyłączyć. Podczas jazdy naturalny nadmuch na przednia szybę jest wystarczający żeby nie parowała. Takie rozwiązanie jeśli oczywiście nie chcesz żeby klima się załączała, ale pamiętaj że warto zimą też jej poużywać żeby się przesmarowała.


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-02-2013, 21:47 
Offline

Rejestracja: 05-02-2013, 10:52
Posty: 57
Dziękuję za cenne wskazówki, z pewnością je sprawdzę w najbliższym czasie i już chyba mam koncepcję jak będę użytkował...na początku nadmuch na szybę i niech się włącza ta klima skoro musi, a jak już w kabinie zrobi się cieplej i szyby ładnie odparują to wtedy wentylator off i wentylowanie pasywne niech robi robotę.
Chociaż nie wiem czy nie będę musial wymienić filtra kabinowego, bo wydaje mi się, że szyba przednia paruje mi nieco za bardzo...oczywiście, do momentu ogrzania wnętrza.


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-02-2013, 21:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-04-2011, 15:00
Posty: 436
Lokalizacja: podkarpacie
ale to chyba nie załńcza się klima tylko wentylator chłodnicy!!! jak by to była klima to szło by zimne powietrze (oczywiście na włączonym zimnym) a tu leci normalne takie jak otoczenie ma!!! poresztą klimę masz wyłączoną. sprawdz sobie, jeszcze byłem teraz specjalnie się upewnić ,
w sumie to chodzą wszytkie trzy wentylatory ale chyba ten od klimy napędzony jest pendem powietrza z wentylatora chłodnicy próbowałem specjalnie zatrzymać wentylator chłodnicy i nie da się czyli klimy nie jest zasilany tylko się obraca.
mniejsza z tym o co chodzi ale pisze to co zaobserwowałem, .... nie wiem
tu coś jeszcze było sam zakładałem
http://www.klubsuzuki.pl/viewtopic.php? ... wentylator
jak jest ciepły to też się włańczają te wentylatory, a co do poarowania szyb to też u mnie kiepsko odparowują

kolego gajowy ale jak wyłączysz wiatrak w kabinie to zaparuje auto od razu!!!!


Ostatnio zmieniony 05-02-2013, 21:57 przez sewmustaf, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: 05-02-2013, 21:55 
Offline

Rejestracja: 05-02-2013, 10:52
Posty: 57
Tak, tak! Mój błąd! Oczywiście chodziło mi o SAM WENTYLATOR :)
Linka nie mogę podejrzeć, bo na tamtym forum trzeba być zarejestrowanym.
Dziękuję bardzo za zaangażowanie w sprawę!
A bałem się szczerze mówiąc, czy forum "żyje" i czy nie trzeba będzie się prosić o odpowiedź tak jak to czasem bywa na forach, a tu takie miłe zaskoczenie, dzięki Panowie!


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-02-2013, 22:00 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-04-2011, 15:00
Posty: 436
Lokalizacja: podkarpacie
to zarejestruj się też na tym forum tam jest druga połowa wiedzy hehe
ja szukam coś tu coś tam zawsze znajdę
co do temp 1/3 to racja moim zdanie za mało, termostat oryginalnie ma temp 83 stopnie C otwarcie na duży obieg, a są podobno 88 i to by było idealnie , bo przy tym co mam to nie grzeje za dobrze.


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-02-2013, 22:10 
Offline

Rejestracja: 29-11-2012, 18:09
Posty: 356
Chodzi Ci o wentylator na silniku? Nie wiem jak jest w HDI, ale w benzynie (1.6 i 2.0) to jest wentylator wiskotyczny - obraca się ciągle ale z pewnym poślizgiem - czyli nie z taką prędkością jak wałek który go napędza, a wolniej. Silnik który się nagrzewa sprawia że sprzęgło wiskotyczne "zakleszcza" się i wiatrak kręci się coraz szybciej - aż zrówna prędkość z wałkiem. Może być tak że masz padnięte sprzęgło wiskotyczne i obraca się ciągle na "pełnych obrotach". Sprawdź na zgaszonym i zimnym silniku czy możesz swobodnie obracać wiatrakiem - jeśli nie to wiskoza do wymiany.

Jeśli w HDI jest wiatrak chłodzący silnik jest napędzany silniczkiem elektrycznym to winny jest czujnik jego załączania - siedzący najczęściej w chłodnicy lub termostacie.


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-02-2013, 22:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-04-2011, 15:00
Posty: 436
Lokalizacja: podkarpacie
nie! tam co się do ciebie zwracam to chodzi mi o ten wentylator co pisze że można go zupełnie wyłączyć czyli ten od nawiewu wewnątrz.
ja jak wyłącze nawiem to parują szyby strasznie.
no i ja mam hdi... a ty piszesz o benzynie a tam całkiem co innego z wentylatorem chłodnicy.


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-02-2013, 22:47 
Offline

Rejestracja: 29-11-2012, 18:09
Posty: 356
sorry sewmustaf pytanie o wentylator kierowałem do geez'a :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-02-2013, 09:03 
Offline

Rejestracja: 05-02-2013, 10:52
Posty: 57
Spokojnie, spokojnie :)
Dziś w wolnej chwili sprawdzę ten wentylator przełączając nadmuchy pomiędzy tym na szybę, a np. bezpośrednio na pasażera i wtedy będę miał pewność co do włączającego się wentylatora.


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-02-2013, 08:16 
Offline

Rejestracja: 05-02-2013, 10:52
Posty: 57
A powiedzcie mi jeszcze czy te normalne dla tego modelu objawy, mają miejsce od pierwszych chwil po zapaleniu silnika i włączenia nadmuchu na szybę czy potrzeba czasu np. w celu nagrzania czy coś?
Dlaczego pytam, wczoraj nie miałem potrzeby nigdzie jechać, więc tylko odpaliłem auto na postoju, pochodziło z 10min przełączałem w tym czasie nawiew to na pasażera to na szybę, ale startu wentylatora nie zarejestrowałem...


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-02-2013, 08:34 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-12-2012, 14:10
Posty: 99
Lokalizacja: Przyjaźń
Suzuki: Vitara Long 2.0TD
Co do temperatury silnika to wystarczy wymienić termostat i będzie dobrze. Sprawdzone na vitarze 2.0 td. Było tak samo.


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-02-2013, 08:36 
Offline

Rejestracja: 05-02-2013, 10:52
Posty: 57
Rozumiem, że mówisz o stosunkowo niskiej temperaturze na wskaźniku? Też uważam, że wymiana termostatu może poprawić tą sytuację.
Teraz jeszcze muszę tylko rozwiać wątpliwości odnośnie włączającego się wentylatora.


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-02-2013, 09:23 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-12-2012, 14:10
Posty: 99
Lokalizacja: Przyjaźń
Suzuki: Vitara Long 2.0TD
Tak chodzi mi o temperaturę silnika i jej wskazania na wyświetlaczu. Niższa temperatura to wyższe spalanie i brak optymalnej temperatury oleju. Co do Klimy nie znam jej zasady działania i budowy układu w suzuki, ale przerzucając nawiew na szybę Klima włącza się w każdym wozie z automatyczną klimatyzacją. W innych wozach jest osobny wentylator od klimatyzacji jak i kompresor. Musisz posłuchać co dokładnie się załącza przy zmianach ustawień nawiewu. Jak nie masz automatycznej Klimy to dla mnie coś jest nie tak.


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-02-2013, 09:57 
Offline

Rejestracja: 05-02-2013, 10:52
Posty: 57
Prawdę mówiąc to nie wiem jak określić tą klimatyzację którą mam, wygląda ona tak jak na obrazku poniżej:
Obrazek
Niby wszystko steruje się ręcznie, ale kierunek nawiewu zmienia się przyciskiem, więc jakoś częściowo jest to w środku zautomatyzowane...chyba.
Muszę to jeszcze sprawdzić, gdy samochód się zagrzeje, a w każdym razie gdy będę miał pewność, że wentylator się włącza, wtedy zacznę wachlować kierunkami nawiewu.


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-02-2013, 13:45 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-11-2010, 19:08
Posty: 639
Lokalizacja: Wisła
Jeśli klima się włączy,to zaświeci się lamka A/C....
wentylator też wtedy ruszy...

_________________
GV I 04 2,5 V6 A/T-była i znowu jest, wielki powrót :takjest:


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-02-2013, 19:23 
Offline

Rejestracja: 05-02-2013, 10:52
Posty: 57
Dziś sprawdziłem Wasze przepowiednie i oczywiście...potwierdziły się :)
Wentylator włącza się w zależności od kierunku nawiewu w kabinie, a także prędkości nawiewu. Także chyba wszystko jest w porządku, dziękuję za pomoc i rozwianie moich wątpliwości :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-02-2013, 19:43 
Offline

Rejestracja: 29-11-2012, 18:09
Posty: 356
"a nie mówiłem" :P


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-02-2013, 19:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-04-2011, 15:00
Posty: 436
Lokalizacja: podkarpacie
a no nie mówiłeś he he , bo ty mówiłeś ,że załańcza się klima, to tak dla żartu


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-02-2013, 20:00 
Offline

Rejestracja: 29-11-2012, 18:09
Posty: 356
tak, ale wraz z wentylatorem załącza się sprężarka klimy. Na silniku 1.6 (w wersji 3d) od razu czuć spadek mocy silnika.


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-02-2013, 20:07 
Offline

Rejestracja: 05-02-2013, 10:52
Posty: 57
Tzn. tak jak to ktoś pisał, teoretycznie jeśli włącza się klima/sprężarka to powinien zapalać się przycisk A/C, a nie zapala się.
Z drugiej strony, dziwne jakby się zapalił, bo przecież przycisk jest mechaniczny i dopiero po jego wciśnięciu, zapala się dioda nad nim.


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-02-2013, 20:12 
Offline

Rejestracja: 29-11-2012, 18:09
Posty: 356
nie koniecznie. Jak włączysz klimę, i pali Ci się zielona dioda, ale wyłączysz zupełnie wiatrak - dioda gaśnie.


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-02-2013, 20:18 
Offline

Rejestracja: 05-02-2013, 10:52
Posty: 57
Hmm...samochód mam kilka dni, a jeździłem nim 2 razy z czego dziś około 50km, więc nie sprzeczam się i wszystko przyjmuje z pokorą, bo dopiero go poznaję, ale pewnie jest tak jak mówisz :)
Dziś np. miło się zaskoczyłem, bo już myślałem, że Suzuki nie pomyślało o automatycznie zapalających się lampkach pod sufitem w momencie otwarcia drzwi, a te koło lusterka włącza się przyciskiem i nie ma opcji Auto.
Jakież było moje zdziwienie, gdy na środku sufitu znalazłem lampkę z opcją Auto, a nad bagażnikiem kolejną! ;)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]