Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 27-04-2024, 04:21

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
Post: 05-01-2013, 10:54 
Offline

Rejestracja: 24-01-2012, 18:43
Posty: 56
Lokalizacja: Tarczyn
Witam, jak w temacie. Mam pytanie do innych użytkowników GV z tym silnikiem. Ile razy u Was musi przekręcić silnikiem, aby silnik odpalił. U mnie 4-5 razy niezależnie czy ciepły, goracy, zimny. Jeśli zmrożony tak do ok -15 to nawet i kilkanaście razy. Wlewałem ten droższy i tańszy ON. Filtr paliwa wymieniam co 15 tys, teraz jest nowy. Akumulator też nowy. Mechanik twierdzi, że jest wszystko OK, a jednak Bravo 1.9 TD odpala jaby jeździł na benzynie, niezależnie od pory roku +20, - 20. Proszę o opinie. Pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-01-2013, 13:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-04-2011, 15:00
Posty: 436
Lokalizacja: podkarpacie
no u mnie też musi kilka razy przekręcić ale mam słaby akumulator , jakby był nowy to szybciej by zakręcił i powinien praktycznie od razu odpalić.
a ty jaki masz ten akumulator może ma za mały prąd rozruchu???
a ewentualnie świece żarowe może kiepskie albo nie grzeją?


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-01-2013, 14:53 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-03-2012, 20:42
Posty: 391
Lokalizacja: Hajnówka
Możliwe ze ten typ i tak ma. Jak mam porównanie co prawda silnika benzynowego, ale w Vitarze ktora ma 7 lat poki silnik odpali słychać kilkukrotne obrócenie wału, z kolei w moim drugim aucie Calibrze która ma juz 16 lat silnik pali dosłownie na dotyk.


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-01-2013, 18:16 
Offline

Rejestracja: 24-01-2012, 18:43
Posty: 56
Lokalizacja: Tarczyn
Akumulator 95/830, nie ma problemu, bo w mrozy też kręci silnikiem, aż miło posłuchać. Wszystko wydaje się Ok. Świece żarowe też chyba w porządku bo grzeją (kontrolka), ale tak jak pisałem temp. powietrza nie ma wiekszego zniaczenia, chyba , że od - 15. Na trasie 160 km/h wyciąga XL7, silnik pracuje jak nowy.


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-01-2013, 18:58 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-03-2012, 20:42
Posty: 391
Lokalizacja: Hajnówka
Na kontrolkę nie patrz bo świec masz 4 a kontrolka jest jedna. To że się zapala informuje tylko o podaniu napięcia na świece a nie o ich działaniu. Czy rzeczywiście działaja można zmierzyc np. miernikiem cęgowym do pomiaru prądu stałego bez demontażu świec albo udać sie do jakiegos warsztatu


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-01-2013, 19:15 
Offline

Rejestracja: 29-11-2012, 18:09
Posty: 356
Albo jak podaje tygodnik "Motor" przyłożyć źródło napięcia - jak przeskoczy iskierka to znaczy że działają :D. Jedno ważne ale - nie wszystkie świece żarowe zasilane są 12V. Niektóre mniejszym napięciem.


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-01-2013, 20:22 
Offline

Rejestracja: 24-01-2012, 18:43
Posty: 56
Lokalizacja: Tarczyn
Wszysyko rozumiem, ale dlaczego świece mają wpływ na gorący silnik tego już nie jestem w stanie zrozumieć.


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-01-2013, 20:24 
Offline

Rejestracja: 29-11-2012, 18:09
Posty: 356
W sumie racja :) może pompa niedomaga.


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-01-2013, 22:59 
Offline

Rejestracja: 24-01-2012, 18:43
Posty: 56
Lokalizacja: Tarczyn
Podrzuci ktoś ile razy kręci u Was hdi.


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-01-2013, 21:46 
Offline

Rejestracja: 24-07-2012, 19:14
Posty: 25
Witam wszystkich.W mojej GV HDI z 2006r jest to samo . Też nie pali na dotyk tylko trzeba parę razy zakręcić.Chyba ten typ tak ma.


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-03-2013, 17:14 
Offline

Rejestracja: 05-02-2013, 10:52
Posty: 57
Ja natomiast mam pytanie z nieco innej beczki, czy u Was przy odpalaniu ZIMNEGO samochodu też jest tak, że przez jakieś 5-10s pracuje on dość nierówno? Tak jakby były takie minimalne przerwy w pracy silnika i wyraźnie słyszalny "przeskok" w tym charakterystycznym hyr-hyr-hyr-hyr :)
Nie mam dostępu do takiego silnika, żeby móc sobie porównać, a nieco mnie to nurtuje, bo nie wiem czego się spodziewać po samochodzie, gdy temperatura spadłaby do - 15 czy -20...czy w ogóle by to powiększyłoby te przerwy, a może przeskok by się tak wydłużył, że silnik by zgasł :/


Na górę
 Tytuł:
Post: 17-03-2013, 01:18 
Offline

Rejestracja: 09-10-2011, 20:10
Posty: 24
Lokalizacja: Luboń
Witam
Kolego "Jakub 36a"u mnie HDI odpala po pierwszym obrocie wału.W innym samochodzie z silnikiem Diesla podane przez Ciebie objawy ustąpiły po wyczyszczeniu wnętrza rozrusznika i wymianie w nim szczotek,Diesel musi mieć tzw."kopa" Przerwy w pracy zimnego silnika które opisał kolega "geez"mogą być spowodowane uszkodzoną świecą żarową jeżeli silnik pracuje równo po osiągnięciu temperatury roboczej
Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: 17-03-2013, 09:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-04-2011, 15:00
Posty: 436
Lokalizacja: podkarpacie
no kilka razy zakręcić trzeba i tyle !!!!
musi być dobry akumulatoer.


Na górę
 Tytuł:
Post: 17-03-2013, 19:31 
Offline

Rejestracja: 25-01-2011, 19:29
Posty: 32
Lokalizacja: Kraków-okolice
2.0Hdi 2004r .Do -4 3x obrót silnikiem -10 dość dłużej ale od 1 podejścia


Na górę
 Tytuł:
Post: 17-03-2013, 20:09 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-12-2012, 14:10
Posty: 99
Lokalizacja: Przyjaźń
Suzuki: Vitara Long 2.0TD
Generalnie w dieslu jest co posprawdzać w kwestii odpalania zwłaszcza zimą. Podjedź do jakiegoś dobrego elektryka, powinien posprawdzać te bardziej błache powody. Jak wszystko będzie ok to kłania się kumaty majster od diesli.


Na górę
 Tytuł:
Post: 26-03-2013, 23:36 
Offline

Rejestracja: 24-01-2012, 18:43
Posty: 56
Lokalizacja: Tarczyn
Dzięki za informacje. Jeszcze sprawdzę pompę. Ostatnio nie jeździłem ok. 2 tygodni i musiałem dosyć długo kręcić.


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-01-2014, 20:16 
Offline

Rejestracja: 24-01-2012, 18:43
Posty: 56
Lokalizacja: Tarczyn
Przyczyną był rozrusznik. Teraz kreci jak diabli i odpala bez problemu. Wina leżała po stronie mechaników bo nie potrafili zdiagnozować przyczyny. Trafiłem na dobrego fachowca i załatwił sprawę.


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-01-2014, 12:10 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-04-2011, 15:00
Posty: 436
Lokalizacja: podkarpacie
jak kupiłem akumulator i też pali idealnie


Na górę
 Tytuł:
Post: 17-11-2014, 11:05 
Offline

Rejestracja: 12-03-2012, 19:09
Posty: 20
Lokalizacja: Gdansk
mam podobny problem, długo czasami musze kręcic ale tylko zimny , ale wydaje się ze rozrusznik kręci normalnie, jak sprawdzili ze to rozrusznik ,demontowali go ?

_________________
meloni


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-11-2014, 17:31 
Offline

Rejestracja: 24-01-2012, 18:43
Posty: 56
Lokalizacja: Tarczyn
Nie pytałem jak to ustalili.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]