Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 19-04-2024, 14:05

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
Post: 27-03-2015, 20:31 
Offline

Rejestracja: 19-03-2015, 20:44
Posty: 10
Witam, od niedawna jestem posiadaczem suzuki grand vitary, 2006r disel i jak to bywa na początku jest kilka zagadek.
Jak jest w innych vitarach, bo u mnie mianowicie pokrętło na pozycji N, myślałem ze nie powinno jechać a normalnie jedzie, sprawa druga, 4L LOCK na moje rozumowanie powinno blokować 4 koła a dzis na mokrej trawie ślizgało mi tylko przód prawe i tył prawe.
4H czy tez 4H LOCK nie mogę wyłączyć ESP gdzie możne być problem???
Z góry dziękuje za wyrozumiałość i pomoc
edit...
sprawa z N rozwiązana, z blokada na 4 kola tez wyjaśnione ze takowej vitara nie posiada
pozostaje ESP,


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-03-2015, 21:22 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-11-2010, 19:08
Posty: 639
Lokalizacja: Wisła
ESP powyżej chyba 30 km/h włącza się samo,całkowicie nie da się go wyłączyć,chyba,że poprzez wyjęcie bezpiecznika,ale wtedy ABS też nie działa.

_________________
GV I 04 2,5 V6 A/T-była i znowu jest, wielki powrót :takjest:


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-03-2015, 21:23 
Offline

Rejestracja: 19-03-2015, 20:44
Posty: 10
próbowałem na postoju i podczas jazdy wyłaczyc i lipa,


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-03-2015, 23:05 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-06-2010, 19:39
Posty: 375
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
N to jest luz inaczej na skrzyni rozdzielczej więc nie powinien jechać. 4LLock to nie jest blokada mostów tylko blokada centralnego mechanizmu różnicowego + zredukowane przełożenie, tzw biegi terenowe. Z 4H i 4HLock oraz ESP to może być tak że jest to przełożenie nie zredukowane i najprawdopodobniej nie da się wyłączyć ESP, na 4LLock się wyłącza automatycznie.

_________________
Marcin
GV II 2.0


Na górę
 Tytuł:
Post: 28-03-2015, 14:22 
Offline

Rejestracja: 19-03-2015, 20:44
Posty: 10
to na 4H jaki jest rozkład siły naprzód czy tył?? samo to sie jakoś koryguje ??
Przycisk ESP mam myślałem ze da sie go wyłaczyc na 4H czy na 4HLock bo na 4LLock sie wyłącza, ale paprałem dzis na 4H i na 4H Lock i ESP nie odzywa sie na szczęście


Na górę
 Tytuł:
Post: 28-03-2015, 19:37 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-06-2010, 19:39
Posty: 375
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
kiko_vitara pisze:
to na 4H jaki jest rozkład siły naprzód czy tył?? samo to sie jakoś koryguje ??
Przycisk ESP mam myślałem ze da sie go wyłaczyc na 4H czy na 4HLock bo na 4LLock sie wyłącza, ale paprałem dzis na 4H i na 4H Lock i ESP nie odzywa sie na szczęście
NA 4H masz podział przeniesienia napędu 47% przód i 50% tył, dwie pozostałe opcje mają 50%/50%

_________________
Marcin
GV II 2.0


Na górę
 Tytuł:
Post: 28-03-2015, 21:12 
Offline

Rejestracja: 19-03-2015, 20:44
Posty: 10
napędy przetestowane,


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
 Tytuł:
Post: 29-03-2015, 08:01 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3903
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
kiko_vitara pisze:
bo u mnie mianowicie pokrętło na pozycji N, myślałem ze nie powinno jechać a normalnie jedzie

Na N nie powinieneś być w stanie pojechać (znaczy samodzielnie).

ESP - przytrzymaj przycisk tak z 10 sekund, może ciut dłużej. Ale jak już pisano powyżej 30 km/h się wyłączy.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
 Tytuł:
Post: 29-03-2015, 09:07 
Offline

Rejestracja: 19-03-2015, 20:44
Posty: 10
pozycje N juz rozpracowałem, zle przełączałem z z ESP sie pobawię później


Na górę
 Tytuł:
Post: 29-03-2015, 12:33 
Offline

Rejestracja: 07-03-2015, 23:12
Posty: 3
Lokalizacja: WWA
Witam wszystkich
Czy możecie mi koledzy powiedzieć coś na temat wersji napędów jakie były montowane w GV?
Dysponuję GV rok 2005 z silnikiem 1.6 w nowej "budzie" ale nie mam pokrętła do przełączania napędu i pytanie brzmi czy mam na sztywno spięte 4 koła czy tylko napęd na 2?

Z góry dzięki za info :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 29-03-2015, 16:24 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-06-2010, 19:39
Posty: 375
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
yoozva pisze:
Witam wszystkich
Czy możecie mi koledzy powiedzieć coś na temat wersji napędów jakie były montowane w GV?
Dysponuję GV rok 2005 z silnikiem 1.6 w nowej "budzie" ale nie mam pokrętła do przełączania napędu i pytanie brzmi czy mam na sztywno spięte 4 koła czy tylko napęd na 2?

Z góry dzięki za info :)
Zapewne chodzi o GV II z silnikiem 1.6 16V VVT jest napęd stały 4X4 bez możliwości rozłączenia, zblokowania z którym możesz śmiało śmigać po czarnym i lekkim terenie. Dlatego nie ma pokrętła opcji zmiany napędu. Masz stały napęd 4x4, a w zasadzie na jedno koło :] Sobie obejrzyj filmik i będziesz wiedział ;)

_________________
Marcin
GV II 2.0


Na górę
 Tytuł:
Post: 29-03-2015, 18:08 
Offline

Rejestracja: 07-03-2015, 23:12
Posty: 3
Lokalizacja: WWA
Tak, Tak, mam 1.6 16V VVT... czyli mam podstawową wersję Suzi. Tak czy inaczej bardzo z niej na dzień dzisiejszy jestem zadowolony.
Dzięki za szybką odpowiedź!
pozdrawiam,
Konrad


Na górę
 Tytuł:
Post: 29-03-2015, 18:44 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
marirus pisze:
Dlatego nie ma pokrętła opcji zmiany napędu. Masz stały napęd 4x4, a w zasadzie na jedno koło
Czyli centralny dyfer 47:53. Przy pomocy ESP może nie będzie tak źle, żeby tylko na jedno koło... Aczkolwiek zalecany użytek to on-road, nie off-road :)
Szkoda, że nie zastosowano tu jakiegoś LSD, chociażby VCU, co znacznie poprawiłoby właściwości tej wersji...


Na górę
 Tytuł:
Post: 29-03-2015, 19:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-04-2011, 15:00
Posty: 436
Lokalizacja: podkarpacie
nie wiem ale u mnie sprawuje się super, nic więcej nie potrzeba nawet nie mam esp , ostatnio przejeżdzałem przez dobre błoto i w jedną strone blokowałem mechaniżm a potem nawet bez blokady przeszedł, akurat gv2 ma bardzo dobry napęd,
a kolega kiko! kurcze jak mogłeś kupić auto 4x4 i nie wiedząc jaki tam jest napęd??? ale spoko ok.


Na górę
 Tytuł:
Post: 29-03-2015, 19:30 
Offline

Rejestracja: 19-03-2015, 20:44
Posty: 10
wiedziałem ze jest 4x4, ale nie do konca bo myslałem ze jest blokada dyfra jeszcze ale na rajdy sie nie wybiaeram tak ze żadna strata


Na górę
 Tytuł:
Post: 29-03-2015, 19:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-04-2011, 15:00
Posty: 436
Lokalizacja: podkarpacie
no to w 1.9 dieslu przecież masz blokadę dyfra??? i reduktor
chyba nie było wersji bez blokady oprucz oczywiście 1.6


Na górę
 Tytuł:
Post: 30-03-2015, 20:02 
Offline

Rejestracja: 19-03-2015, 20:44
Posty: 10
myle pojęcia, wybacz troche świeży jestem, chodziło mi o blokadę np. tylnego mostu aby brały 2 koła na raz


Na górę
 Tytuł:
Post: 30-03-2015, 23:57 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-06-2010, 19:39
Posty: 375
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
kiko_vitara pisze:
myle pojęcia, wybacz troche świeży jestem, chodziło mi o blokadę np. tylnego mostu aby brały 2 koła na raz
Nie ma blokad mostów, jest tylko blokada centralnego dyfra i tyle w temacie :]

_________________
Marcin
GV II 2.0


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-11-2015, 18:34 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1365
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Test napędu, a dokładniej systemu kontroli trakcji:
https://www.youtube.com/watch?v=3iUESq3sSI4


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]