Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 17-04-2024, 00:32

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Zygzak
Post: 25-11-2012, 14:54 
Offline

Rejestracja: 24-11-2012, 20:44
Posty: 4
Witam!
Ostatnio w mojej Vitarce zapalił sie zygzak. Samochód delikatnie stracił moc na pierwszych biegach. Na kompi wyszło ze to przepustnica i nie mozna go usunąć. Co o tym sądzicie,miał ktoś taki sam problem?


Na górę
 Tytuł:
Post: 25-11-2012, 15:38 
Offline

Rejestracja: 24-01-2012, 18:12
Posty: 85
Lokalizacja: Wrocław
Jeśli chodzi Grand Vitarę II to jedyny zygzak jaki znalazłem w instrukcji to informujący o awarii immobilaizera.


Na górę
 Tytuł:
Post: 25-11-2012, 21:44 
Witam.

ZYGZAK - lampka ostrzegawcza wtrysku paliwa. Gdy lampka zaświeci się podczas jazdy, sygnalizuje to usterkę w układzie wtrysku paliwa (to z instrukcji).

Miałem ostatnio ten sam problem. Czasem się zapalał ten zygzak i tracił moc. A jak kontrolka gasła to jeździł normalnie. I tak w trasie kontrolka raz się zapalała a raz gasła. A jak zawsze jechałem na warsztat to akurat się nie świeciła i komputer nic nie wykazywał aż w końcu udało się go złapać jak kontrolka się zapaliła i komputer wyrzucił że coś ze spalinami. Stwierdzono że to ERG czy coś takiego, po wymianie na nowy do tej pory nie mam problemu. W renault część o połowę tańsza niż w suzuki.

Pozdrawiam, Sylwester


Na górę
   
 Tytuł:
Post: 26-11-2012, 20:54 
Offline

Rejestracja: 27-08-2012, 19:38
Posty: 61
Lokalizacja: Warszawa
Mam ten problem, ERG już "załatwiony", zmiany nie ma. Do setki jedzie normalnie, powyżej "zygzak" zapala się, auto traci moc.
Komp pokazuje przepływomierz, szukam sprawnego, używanego, nowy kupię w ostateczności, tzn mam kryzys i rozglądam się za tanim rozwiązaniem. Już miałem jechać do speców od aut francuskich, ale piec CO mi padł :placze:


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-11-2012, 11:35 
Offline

Rejestracja: 24-02-2011, 22:10
Posty: 167
Lokalizacja: Warszawa
http://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=7366&highlight=zygzak - pewnie swieca zarowa ...

pozdr


Na górę
 Tytuł:
Post: 13-03-2013, 16:05 
Offline

Rejestracja: 27-08-2012, 19:38
Posty: 61
Lokalizacja: Warszawa
Wszelkie "walki" z zygzakiem, które podejmowałem w różnych warsztatach okazały się do doopy ;)
ASO Auto Test w Markach poradził sobie z tym bardzo szybko i wg mnie za bardzo rozsądną kasę, co nie oznacza, że małą.
Przyczyną niedogodności był DPF i przewód gumowy w oplocie (pod filtrem). "Gumka" wymieniona, sadza wypalona i Vitarka jedzie jak nowa :)
Wcześniejsze wymiany, zatykania EGR-u, czyszczenie DPF-u, wymiana przepływomierza nic nie dały.
Wystarczyła poprawna diagnoza.


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-03-2013, 09:50 
Offline

Rejestracja: 24-02-2011, 22:10
Posty: 167
Lokalizacja: Warszawa
ZYGZAK to sztandarowa pozycja firmy SUZUKI do strzyzenia z kasy uzytkownikow GV. Sygnalizuje od banalnych wad swiecy zarowej, poprzez nieszczelnosci, uszczelki, EGR-y, DPF-y i co tam jeszcze. Ktos pisal tez o immobilizerze ;). Problem polega na tym, ze wiekszosc programow do diagnozy w warsztatach jest stara i w efekcie wyswietlany blad jest czesto mylacy. U mnie wadliwa swieca zarowa generowala blad modulu do ktorego podlaczone sa swiece i proponowano mi wymiane swiec ( wszystkich) i modulu w sume za spora kase.
W Gadimexie ASO za 3 stowki usunieto mi problem zygzaka ( wymieniono swiece) z ktorym jezdzilem po warsztatch w nadzieji na "tanio" i "szybko".

pozdr


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-07-2013, 14:52 
Offline

Rejestracja: 24-02-2013, 20:44
Posty: 14
Ja z zygzakiem już się przyjaźnię od 2 tygodni.
Auto ma dotychczas skończone 100 tys. nie było najmniejszych problemów do czasu wyścigów z A6 3.0TDI.
Przegoniłem trochę vitarkę po autostradzie jakieś 20-40 km z prędkością ok 170-185 km/h i niestety autko pokazało mi zygzaka :( po kilku dniach czasami zaczął pokazywać się też pomarańczowy symbol silnika :(
Obecnie jest tak że "silnik" nie świeci, a zygzak zapala się tylko jak silnik osiągnie normalną temperaturę.
Podłączenie do kompa nic nie dało.
Szukam rozwiązania.
Suzi jeździ nadal bez problemu po 185 km/h nie straciło zupełnie na mocy, spalanie jak dotychczas, przy 100 km/h pali tylko 5-6 l
Może kto wie co sprawdzić?


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-10-2014, 17:40 
Offline

Rejestracja: 18-01-2008, 11:11
Posty: 48
wizek pisze:
Ja z zygzakiem już się przyjaźnię od 2 tygodni.
Auto ma dotychczas skończone 100 tys. nie było najmniejszych problemów do czasu wyścigów z A6 3.0TDI.
Przegoniłem trochę vitarkę po autostradzie jakieś 20-40 km z prędkością ok 170-185 km/h i niestety autko pokazało mi zygzaka :( po kilku dniach czasami zaczął pokazywać się też pomarańczowy symbol silnika :(
Obecnie jest tak że "silnik" nie świeci, a zygzak zapala się tylko jak silnik osiągnie normalną temperaturę.
Podłączenie do kompa nic nie dało.
Szukam rozwiązania.
Suzi jeździ nadal bez problemu po 185 km/h nie straciło zupełnie na mocy, spalanie jak dotychczas, przy 100 km/h pali tylko 5-6 l
Może kto wie co sprawdzić?



Witam Rozwiązałeś powyższy problem?


Na górę
 Tytuł:
Post: 29-12-2014, 22:01 
Offline

Rejestracja: 24-02-2013, 20:44
Posty: 14
Już nie wytrzymałem i kupiłem EGRa. Od jakiegoś czasu wraz z zygzakiem równocześnie zapalała mi się coraz częściej pomarańczowa lampka od silnika.
Lepiej nie czekać przyszła zima i GV będzie częściej w użyciu.
Jutro wymiana dam znać. Znalazłem identyczny EGR jak mój w lagunie 1,9 z identyczną wtyczką i tymi samymi numerami :)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]