Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 19-04-2024, 14:42

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Zamulony silnik
Post: 09-04-2011, 15:36 
Offline

Rejestracja: 27-12-2010, 21:28
Posty: 20
Lokalizacja: Olsztyn
Witam, mam problem z moją GV XL7 HDI z 2004 roku. A więc, samochód jest strasznie zamulony. Oznajmia się to tym, że potrafi zacząć przyspieszać dopiero po 30 sekundach przyciskania pedału gazu. Natomiast czasami przyspiesza dość normalnie. czy macie pojęcie co może być nie tak?


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-04-2011, 17:45 
Offline

Rejestracja: 16-10-2009, 18:16
Posty: 246
moze filtr paliwa a moze wtryski przegon go ladnie na trasie moze sie uspokoi. mialem tak samo w mercedesie. przegonilem go zaczal normalnie jezdzic ale i tak wyminilem filtr aby nie bylo


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-04-2011, 10:21 
Offline

Rejestracja: 21-08-2010, 11:34
Posty: 14
Lokalizacja: Poznań
Witam
Zerknij do tego wątku
viewtopic.php?t=7613
ewentualnie może tu coś znajdziesz
http://www.peugeot-klub.pl/index.php?topic=613


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-04-2011, 10:51 
Offline

Rejestracja: 27-12-2010, 21:28
Posty: 20
Lokalizacja: Olsztyn
Dziękuję za podpowiedzi. Jutro powymieniam filtry i wtedy dam znać czy coś się zmieniło.


Na górę
 Tytuł:
Post: 15-04-2011, 19:46 
Offline

Rejestracja: 27-12-2010, 21:28
Posty: 20
Lokalizacja: Olsztyn
No więc filtry zmienione, ale zmian raczej brak. cały czas jest zamulony, z górki dochodzi do ok. 2,5 tys obrotów na piątce i dalej nie chce pomimo wciśniętego do podłogi pedału gazu. Mi już ręce opadają z tym samochodem.


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-04-2011, 00:31 
Offline

Rejestracja: 21-08-2010, 11:34
Posty: 14
Lokalizacja: Poznań
mam pytanie czy na biegu jałowym (luzie) wkręca się normalnie na obroty? Wykręcasz 4800obr/min?
Czy auto Ci dymi ?
Warto by zerknąć jak pracuje przepustnica powietrza, miałem podobne objawy i w moim przypadku po oczyszczeniu przepustnicy sytuacja sie poprawiła. Przeczyściłem też kolektor - wcześniej na 5 biegu wykręcałem max 3200/3300 obr a prędkość maxymalna 145 w tej chwili spokojnie jestem wstanie na każdym biegu wykręcić 4800, choć na 5 biegu nie próbowałem :D, doszedłem do 4200 i odpusciłem to nie jest auto sportowe :)
Trzeba było by sprawdzić też wszystkie czujniki, za kolektorem dolotowym masz czujnik, który o ile się nie mylę odpowiada ze załączanie turbiny, jeżeli turbina puszcza ci ciut olej to ten mały wężyk lubi się zatkać olejem warto by go przedmuchać sprawdzić jak to wygląda. Będzie dobrze :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-04-2011, 19:26 
Offline

Rejestracja: 27-12-2010, 21:28
Posty: 20
Lokalizacja: Olsztyn
Silnik kręci normalnie do maxa. za pierwszym razem jak go tak wkręciłem to mocno zadymił na czarno. Potem go przedmuchałem, akurat miał taki moment, że się nie mulił to doszedłem do 130 i 3tys. obrotów. Ale co z tego jak 10 minut później znowu był zamulony.


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-04-2011, 22:14 
Offline

Rejestracja: 21-08-2010, 11:34
Posty: 14
Lokalizacja: Poznań
Napiszę Ci co ja zrobiłem ponieważ miałem podobne objawy, w wielkim skrócie; zdemontowałem cały układ dolotowy i go przeczyściłem, już po przeczyszczeniu przepustnicy auto zaczęło mi się wkręcać na obroty a jak wyczyściłem kolektor dolotowy, który był zawalony olejowym nagarem to suzi jest nie do poznania.
Nagar olejowy powstaje w każdym aucie z turbiną, ponieważ turbina uszczelnia się gdy się rozgrzeję, gdy auto jest zimne a troszkę mu podusimy to puszcza troszkę oleju i ten olej gromadzi się w kolektorze dolotowym z czasem się nawarstwia i zaczyna go zatykać dlatego obserwujemy w aucie spadek mocy-zamulenie, turbina nie zawsze się załącza itd. Kolektor szybciej się zatyka w przypadku gdy jeździmy autem na krótkich odcinkach ja np. miałem do pracy 3 km i robiłem nim codziennie 6 km auto nawet się nie rozgrzało nie było szansy go przedmuchać. Turbo dieslem powinno się jeździć na długich odcinkach, tak żeby po rozgrzaniu turbiny podusić samochód żeby zlikwidować nagar powstały gdy silnik był zimny.
Kamyk78 auto Ci dymi na wysokich obrotach bo wydmuchuje się nagar olejowy z kolektora, auto nie ma pełnej mocy ponieważ mamy przytkany przepływ powietrza.
To jest tylko moja teoria, mogę oczywiście nie mieć racji i się mylić, wszystkie wnioski są na podstawie moich doświadczeń z moją GV z silnikiem HDI, oraz tego co znalazłem w sieci i tym co mi podpowiedział kumpel mechanik. Na Twoim miejscu zaczął bym od zerknięcie do układu dolotowego. Poniżej link do kolesia, który miał podobny problem w fordzie mondeo z bodajże 2006 roku. Auto inne, ale zasada działania ta sama, problemy tez te same ;)
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=88344


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-09-2014, 12:54 
Offline

Rejestracja: 12-10-2010, 21:34
Posty: 7
Lokalizacja: podkarpacie
Dyziek, Witaj Dyziek, mam pytanie czy łatwo jest zdemontować kolektor dolotowy do GV 2.0 hdi i czy nie miałeś problemu z wyciągnięciem wtrysków i jakie są problemy przy demontażu i na co zwracać uwagę. Dziękuję i pozdrawiam Stenn


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-09-2014, 16:10 
Offline

Rejestracja: 05-11-2011, 17:20
Posty: 91
Lokalizacja: stalowa wola
Jezeli to jest silnik o symbolu RHW to raczej odradzam ci demontaz kolektora, wtryski w tym silniku wyciagniesz bez problemu.Przed demontarzem kolektora sprawdz polaczenia gumowe z interkulerem oraz sam interkuler bo w nim moze tkwic problem[moze byc niszczelny].Ja pojechal bym do kumatego diagnosty z markowym komputerem.


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-09-2014, 21:24 
Offline

Rejestracja: 12-10-2010, 21:34
Posty: 7
Lokalizacja: podkarpacie
witaj aug21! dzięki za parę słów. Powiedz dlaczego odradzasz demontaż kolektora dolotowego w tym silniku RHW bo taki właśnie mam.Domyślam się że to jest dużo rozkręcania ale fachowcy powiedzieli mi że jest duży problem wyciągnąć wtryski, a może są jakieś sprawdzone sposoby by lepiej wyszły? i nie robiłbym tego tylko że auto zmuliło się i jak wyciągałem przepustnicę to na skraju kolektora było bardzo grubo nagaru a przeczytałem że niektórzy to robili dlatego chciałem zaciągnąć języka Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-09-2014, 22:13 
Offline

Rejestracja: 05-11-2011, 17:20
Posty: 91
Lokalizacja: stalowa wola
Wtryski wyjolem bez problemu ale musisz miec przyrzad [babe].Radze zrobic dobra diagnostyke przed demontarzem . U mnie byla zatkana rurka od map sesora i niepotrzebnie rozkrecalem cala gore.


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-09-2014, 07:20 
Offline

Rejestracja: 11-02-2014, 10:55
Posty: 16
Witam wszystkich :) podłączam się pod ten temat gdyż ja mam troszkę inny problem aczkolwiek zmulona moja Vitarka też jest. Aczkolwiek po wymianie regulatora ciśnienia paliwa dość konkretnie zmulilo mi silnik (Hdi - regulator jest oryginalny- rok GV 2003 2.0 Hdi) turbina raz się załącza a raz nie.... i od pewnego czasu przeładowuje mi turbinę i wyskakuje błąd elektromagnesu A przepustnicy spalin turbosprężarki... pomoże ktoś doradzi od czego zacząć żeby naprawić tą usterkę jak najtańszym kosztem ?? :) bardzo proszę o pomoc :(


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-09-2014, 12:40 
Offline

Rejestracja: 12-10-2010, 21:34
Posty: 7
Lokalizacja: podkarpacie
aug21, Witaj może masz rację z tym map sesorem ale nie wiem gdzie go szukać w GV a gdyby z nim było w porządku to jakbyś mi w paru słowach mógł napisać jakie są problemy przy demontażu kolektora to byłbym wdzięczny bo wiem że jest zawalony tak czy tak i w przyszłości ta robota mnie nie mine. Pozdrawiam


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]