Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 29-03-2024, 10:51

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ] 
Autor Wiadomość
Post: 01-09-2014, 10:31 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-10-2011, 14:15
Posty: 11
Witam, jestem nowy więc się ładnie przywitam :) Mam od kilku miesięcy Grand Vitarę. Zmieniłem opony na General Graber AT (polecam!), zamontowałem osłony pod silnik i skrzynię i teraz chcę ją podnieść. Komplet http://allegro.pl/zawieszenie-ironman-s ... 55507.html Ale jak powiedział sprzedawca, mogę to zrobić na razie na samych sprężynach - standardowe amortyzatory dadzą radę. Chciałbym się dowiedzieć czy Pan sprzedawca ma rację :)


Na górę
Post: 02-09-2014, 06:18 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04-02-2012, 00:27
Posty: 145
Lokalizacja: Norwegia
Suzuki: GVII,Jimny
johny pisze:
Witam, jestem nowy więc się ładnie przywitam :) Mam od kilku miesięcy Grand Vitarę. Zmieniłem opony na General Graber AT (polecam!), zamontowałem osłony pod silnik i skrzynię i teraz chcę ją podnieść. Komplet http://allegro.pl/zawieszenie-ironman-s ... 55507.html Ale jak powiedział sprzedawca, mogę to zrobić na razie na samych sprężynach - standardowe amortyzatory dadzą radę. Chciałbym się dowiedzieć czy Pan sprzedawca ma rację :)
w zestawie komplet na przód i tył: amortyzatory MacPhersona (2szt.), amortyzatory (2szt.), sprężyny (4szt.)

_________________
GVII 2,0,Jimny1,3


Na górę
 Tytuł:
Post: 02-09-2014, 08:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-10-2011, 14:15
Posty: 11
Wiem, że w zestawie jest komplet, ale sprzedawcy Ironmana zaoferowali tylko i wyłącznie sprężyny i stąd moje pytanie.


Na górę
 Tytuł:
Post: 02-09-2014, 20:41 
Offline

Rejestracja: 31-05-2012, 11:50
Posty: 49
Lokalizacja: podkrakowska wioska
jak już zamontujesz, pochwal się i daj znać jak się sprawdza, super jakbyś zrobił fotki przed i po z pokazaniem różnic :)
p.


Na górę
 Tytuł:
Post: 02-09-2014, 21:21 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-11-2013, 17:09
Posty: 38
Lokalizacja: Szwajcaria
Mnie by interesowalo jak sie zachowuje na szosie, szczegolnie na zakretach. Tez mam ochote na maly lifcik ale w teren wjezdzam w zasadzie tylko na wakacjach. Wakacje sa wprawdzie dla mnie bardzo wazne ale nie chcial bym stracic z przyjemnosci jazdy na codzien.

_________________
GV II V6 3.2
Pozdrowienia !


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-09-2014, 17:32 
Offline

Rejestracja: 20-02-2013, 18:35
Posty: 141
Wg mnie lepiej komplet założyć. Ja niedawno założyłem EFS Elite, jestem zadowolony, teraz czas na większe kapcie ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 04-09-2014, 10:44 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-10-2011, 14:15
Posty: 11
a czy mógłbyś podać koszt i o ile cm podniosłeś auto w górę? Ewentualnie jakieś zdjęcie czy coś ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-09-2014, 14:10 
Offline

Rejestracja: 20-02-2013, 18:35
Posty: 141
Zestaw EFS "elite"+ nowe poduchy amorów+ mimośrody ironman+ łączniki drążka stabilizatora. Oczywiście trzeba ustawić zbieżność . Auto nieco urosło, pierwsze wrażenia to jak by lepszy komfort, różnica wg mojego klapniętego zawieszenia a tego nowego to 4cm - czyli za pewne lift wyniesie 35mm - tyle ile deklaruje producent ( podobnie jest u ironmana) Całość widać jest solidnie wykonana i wg mnie malowana proszkowo co budzi nadzieję że rdza nie pojawi się tak szybko jak na ironmanie. Niezbędna będzie zapewne wymiana śrub do kątów zbieżności i pochylenia tyłu oraz tulei wahacza, ja to zrobiłem po pierwszej wizycie u panów od geometrii.
Kpl składa się z czterech śrub z podkładkami, plus cztery tuleje górny i dolny wahacz.
Zwieszenie EFS z ich polskiego dystrybutora ; http://efs4wd.pl/wp-content/uploads/suz ... ylonly.pdf
śruby pochylenia koła Ironman - mimośrody http://quatro4x4.pl/1370-sruby-pochylenia-kola

fotki:
przed:
http://obrazki.elektroda.pl/4080732000_1402493586.jpg

zakupy:
http://obrazki.elektroda.pl/1442792900_1402493688.jpg

Po:
http://obrazki.elektroda.pl/8842826900_1402493771.jpg

Całość wyszła mnie ok 3000


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-09-2014, 07:44 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11-01-2011, 22:58
Posty: 301
Lokalizacja: Kielce
No to rzeczywiście musisz zmienić kapcie na większe :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-09-2014, 16:40 
Offline

Rejestracja: 20-02-2013, 18:35
Posty: 141
Tak jest bo obecnie wygląda trochę śmiesznie a co będzie na zimówkach 215/70/16, dlatego zaczynam właśnie od zimówek, rozmiar 225/75, 215/80, 245/70, 235/75 felga 16' ale jaka to będzie i jaki producent to już mnie od kilku dni głowa boli. W wielosezonowe nie specjalnie wierze, choć korcą mnie duratracki, cooper at3, ale takie lub podobne, np yoko ats myślę założyć jako letnie...


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-09-2014, 21:14 
Offline

Rejestracja: 31-05-2012, 11:50
Posty: 49
Lokalizacja: podkrakowska wioska
jak duży [po zmianie] prześwit ma teraz gv ?
p.


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-09-2014, 07:58 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-10-2011, 14:15
Posty: 11
BARTEK wielkie dzięki za wyczerpującą odpowiedź, niezbędne info i zdjęcia :)
PS: kolor jest najlepszy ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-09-2014, 16:18 
Offline

Rejestracja: 20-02-2013, 18:35
Posty: 141
Tak kolor jest dobry, choć miał być czarny ;)
@pawel_sz, prześwit zwiększył się o ok 4cm i przy obecnych oponach 225/70/16 i feldze 7' wynosi ok 25 cm - pomiar pod belką osł skrzynię i końcach tzw ramy szczątkowej odpowiednio 29 i 31cm )


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-09-2014, 23:20 
Offline

Rejestracja: 20-11-2010, 17:19
Posty: 73
http://www.bits4vits.co.uk/store/my-old ... og_79.html

tu znalazłem kilka fotek jak to wygląda takie mocowanie tył prosty do zrobienia,przód gorzej,a za 250$ dostajemy pełen komplet więc się zastanowię czy czasem nie podnieść swojej Vitki

http://www.ebay.com/itm/Suzuki-Grand-Vi ... 97&vxp=mtr


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-09-2014, 10:15 
Offline

Rejestracja: 20-02-2013, 18:35
Posty: 141
Dystans pod amortyzator i pod sprężyny nie zastąpi dłuższych sprężyn i amortyzatorów, choć jest to faktycznie sposób na podniesienie auta. Na pewno dojdą śruby do pochylenia kół z przodu (mimośrody) nie wiadomo też czy da się ruszyć tył, raczej nie, a ustawić też trzeba.


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-09-2014, 10:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-10-2011, 14:15
Posty: 11
Najlepiej jak widzę kupić cały zestaw - gotowy i kompletny. Tylko koszty ... :(


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-09-2014, 14:28 
Offline

Rejestracja: 20-02-2013, 18:35
Posty: 141
Koszty, no albo rybki albo... A może ktoś kiedyś dobierze jakieś zamienniki, jak w przypadku starej vitary. Pewnie taki oryginalny zestaw można ulepszyć, choć nie będzie to łatwe z uwagi choćby na wielowahaczowe zawieszenie, bardziej skomplikowane jak u gvI nie mówiąc już vitarze itd Generalnie im mocniejsze zmiany tzw rzeźba tym większe problemy ze zgraniem tego wszystkiego ze sobą. Ją w pewnym momencie w vitarze powiedziałem pas;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 13-10-2014, 21:12 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-04-2011, 15:00
Posty: 436
Lokalizacja: podkarpacie
hm....ja bym chyba nie dał 3000 to samo zrobiłbym za 350zł różnica tylko taka że przy założeniu podkładek pod sprężyny skok będzie taki jak w oryginale tyle tylko że wyżej , mam tak w gv1 i spokojnie wystarcza. ale jak kto ma kase i ochotę to coś będzie lepiej napewno.


Na górę
 Tytuł:
Post: 15-10-2014, 15:14 
Offline

Rejestracja: 20-02-2013, 18:35
Posty: 141
Dobrze to wyjaśniłeś.
Inna sprawa, weź zrób za 350, nawet za 500 zł, chętnych nie braknie, tak myslę ;).
GVI to nie GVII, tak samo jak GV I to nie stara vitarka, choć tu jest zdecydowanie jej bliżej. ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-04-2015, 21:31 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-04-2011, 15:00
Posty: 436
Lokalizacja: podkarpacie
Teraz jak mam juz gv2 planuje cos podnieść jak i we wcześniejszej, jednak raczej nie drogo na podkładkach.ma ktoś jakieś namiary gdzie można kupić podkładki do tylu do gv2 przód też by pasował, te mocowania pod McPhersona, ale to by ostatecznie dało się zrobić. gdzieś cos jest , ale albo jakieś ebuy albo ruskie strony . A może ma ktoś jakieś rysunki wymiary tych części to też pomoc by była


Na górę
Post: 30-11-2019, 17:03 
Offline

Rejestracja: 25-09-2019, 06:13
Posty: 15
Suzuki: GV II
Odgrzeję kotleta...
Ktoś zforumowiczów zastosował coś takiego do GVII????
https://ore4x4.pl/pl/zawieszenie-i-lift ... ra-ii.html

Zastanawiam się czy warto? i jak to się ma do przeglądów na stacji kontroli pojazdów?


Na górę
Post: 01-12-2019, 20:09 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
O jakie wykopalisko i to o GV II a nie GV I :)
Przenoszę do działu GV II

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]