Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 21:30

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: 01-06-2014, 10:43 
Offline

Rejestracja: 04-04-2013, 18:46
Posty: 203
Lokalizacja: Polska
Chyba to odpowiednie miejsce na ten watek.Najbardziej interesuja mnie automaty.I wszelkie koszty zwiazane z uzytkowaniem tego zacnego pojazdu.Z ciekawoscia przeczytam opinie uzytkownikow.Wady i zalety tego auta.Co denerwuje a co cieszy?..Ciekawostka: Salon suzuki w PL nie ma w ofercie do testow gv2 z automatem. Troche lipa :(


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-08-2014, 08:41 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-04-2011, 15:00
Posty: 436
Lokalizacja: podkarpacie
No podpowiedzcie coś ! Jakie spalanie w benzynie 2,0 z gazem lub sama benzyna


Na górę
 Tytuł: opinia
Post: 23-08-2014, 21:02 
Offline

Rejestracja: 05-11-2011, 14:01
Posty: 18
Zalety:
- wygląd, dla mnie zaj...sta,
- bezpieczeństwo - to kawał auta,
- mina posiadaczy wszelkich bulwarówek i osiek, gdy np. polegli po próbie wyjazdu pod górę z parkingu pod wyciągiem zimą, a Ty wyjeżdżasz bez problemu,
- dobre, bezawaryjne silniki benzynowe - mój po 140 tys wyglądał jak nowy i nie brał w ogóle oleju (niestety już zmieniłem samochód) - nie jeździłem na LPG,
Wady:
- spalanie w mieście 12l, w trasie ok 10 l/100km (mój rekord na trasie Zielona Góra - Wrocław 8,2 l/100 km),
- ograniczony komfort, szczególnie w trasie (dość głośno - pudełkowaty kształt, stały napęd 4x4, brak 6 biegu),
- skrzynia biegów manualna tylko 5 biegowa, ale Ty chcesz automat,
- przeciętny bagażnik,
- b. drogie opony - warto szukać z wyprzedzeniem, można trafić kpl za 1000 -1500 markowych nowych jak ktoś np. kupi nie pasujące do jego samochodu,
- niektóre części tylko w ASO - np. tłumik, który kiedyś urwałem - ceny b. wysokie,
- w starszych egzemplarzach z tyłu bębny!
Na co zwrócić uwagę przy zakupie:
- b. dużo samochodów sprowadzonych z Danii - przerobionych z dwumiejscowych ciężarówek (często handlarze wstawiają jakieś kanapy tylne robione w garażu bez możliwości składania i nie nadające się nawet na krótkie trasy, brak półki bagażnika, brak uchwytów nad tylnymi drzwiami),
- jeżeli auto było sprowadzone z wybrzeża Danii, szczególnie zachodniego może być koszmarnie skorodowane, szczególnie podwozie i podłoga - obowiązkowy przegląd na podnośniku (jeżeli zrobiona świeżo konserwacja szczególna uwaga),
- jak zawsze przekręcone liczniki (w autach ze skandynawii można samemu sprawdzić przebieg w internecie i od razu zdemaskować oszusta),
- powypadkowa przeszłość - auta z napędem 4x4 są wrażliwe nawet na niewielkie uderzenia - nawet po pewnym czasie może wyjść poważna usterka napędu i skrzyni biegów w skutek nawet minimalnych odkształceń,
- obowiązkowo trzeba pojechać w miejsce, gdzie będzie można sprawdzić działanie 4x4,
- zawsze warto napisać lub zadzwonić do ASO lub warsztatu, które wg ksiażki serisowało pojazd i do poprzedniego właściciela (jak kupujesz od pośrednika) - prawie zawsze udawało mi się otrzymać informacje, które albo zdecydowały o zakupie auta, z którego potem byłem zadowolony, albo ustrzegło mnie przed miną,
- warto mimo wszystko pojechać do ASO na przegląd przedsprzedażowy za 250 zł zawsze coś mogą znaleźć, co ty albo twój mechanik przeoczył,
- stan siedzeń, kierownicy, nakładek itp. , moja po przebiegu 140 tys nie miała żadnych oznak zużycia na tych elementach - jak auto ma wytarcia i przebieg deklarowany ponizej 200 tys, na bank kręcony,
- szukając dla siebie natknąłem się na auta z przebiegiem do 100 tys z polskiego serwisu, często z wymienioną tapicerką - wszystko pięknie , wiec gdzie haczyk? - auta po nadleśnictwach sprzedawane na aukcjach! Po VIN można dotrzeć do przetargów.
- auta polisingowe, skrajnie niezadbane, nieserwisowane - handlarz kupuje za grosze, doprowadza tanim kosztem do jako takiego stanu i pcha z dużą przebitką - można sprawdzić po vin w internecie,
- koniecznie należy sprawdzić wycieki - konieczny demontaż osłony silnika i skrzyni biegów, oczywiście od spodu,

Niestety, szukając GV trzeba się uzbroić w cierpliwość i kupić porządny egzemplarz - na pewno nie będzie to najtańsza oferta w roczniku. Należy tez zadać sobie czy potrzebujesz takiego auta, żebyś potem nie marudził. Jak jeździsz 95 % po drogach utwardzonych i okazyjnie zjedziesz w trudniejsze warunki, to są lepsze dla Ciebie auta w tym segmencie (np. RAV 4, ktora tez miałem). Jak zależy Ci na możliwościach auta w trudniejszych warunkach i będziesz z nich regularnie korzystał (mieszkasz poza miastem, w terenie podgórskim, jesteś geodetą, jeździsz na budowy itp), to będziesz z GV b. zadowolony.

Pozdrawiam,


Na górę
 Tytuł:
Post: 25-08-2014, 15:02 
Offline

Rejestracja: 21-04-2012, 05:40
Posty: 395
Lokalizacja: WPI
Spalanie pod Wawą (dojazdy do pracy) Pb95 obecnie ok 13l/100km - dużo wleczenia się na 2-ce za płaskaczami, które hamują do "zera" na spowalniaczach, a tych po drodze nie brakuje. LPG wychodzi ok 15..16 l/100 km
Trasa różnie, ale poniżej 10l /100km w LPG nie udało mi się zejść. Przy 140km/h (na tempomacie, wg GPS) jara nawet 19l/100km w LPG.

Do wad zaliczyłbym też małą trwałość niektórych elementów zawieszenia - jak łączniki i gumy stabilizatora, oraz spalanie oleju silnikowego - jakieś 4..5l pomiędzy przeglądami. Silnik J20A wg ASO tak ma.

_________________
Pozdrawiam,
MarekC


Na górę
 Tytuł:
Post: 29-08-2014, 12:09 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-04-2011, 15:00
Posty: 436
Lokalizacja: podkarpacie
hej, ja chciałem jeszcze zapytać czy w gv2 pokazuje spalanie w danym momęcie czy tylko może średnie czy wogóle??


Na górę
 Tytuł:
Post: 29-08-2014, 13:38 
Offline

Rejestracja: 21-04-2012, 05:40
Posty: 395
Lokalizacja: WPI
pokazuje chwilowe i średnie - w mojej przełącza się to przyciskiem .

_________________
Pozdrawiam,

MarekC


Na górę
 Tytuł:
Post: 31-08-2014, 07:18 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
mars77 pisze:
stan siedzeń, kierownicy, nakładek itp. , moja po przebiegu 140 tys nie miała żadnych oznak zużycia na tych elementach - jak auto ma wytarcia i przebieg deklarowany ponizej 200 tys, na bank kręcony,

Tu się nie zgodzę. Moja kierownica świeci się jak psu... a przebieg(pewny) zdecydowanie poniżej 200 tyś.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
 Tytuł:
Post: 31-08-2014, 17:18 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-04-2011, 15:00
Posty: 436
Lokalizacja: podkarpacie
MarekC pisze:
pokazuje chwilowe i średnie - w mojej przełącza się to przyciskiem .

ale czy w każej pokazuje? jką masz i jaki rok?


Na górę
 Tytuł:
Post: 01-09-2014, 07:53 
Offline

Rejestracja: 21-04-2012, 05:40
Posty: 395
Lokalizacja: WPI
2007 GVII benzyna. Przyciskiem przełączasz wskazania panelu nad nawiewami. OFF, chwilowe, AVG..

_________________
Pozdrawiam,

MarekC


Na górę
 Tytuł:
Post: 01-09-2014, 09:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-03-2012, 20:42
Posty: 391
Lokalizacja: Hajnówka
Nie każdy model miał mozliwosc pokazywania wskazań sredniego spalania, u mnie jest tylko chwilowe i nie da sie go przełaczyc na chwilowe.
Jezeli chodzi na co jeszcze zawrócic uwagę to obejrzyj dokładnie wlew klapki paliwa, tam na zgrzaniu dwóch blach na dole czesto pojawia sie rdza. Obejrzyj też dolne tylne progi (zaraz koło tylnych kół po otwarciu tylnych drzwi - tam tez czasami pojawia się ruda.
I jeszcze jedno - omijaj szerokim łukiem komis z CHEŁMNA. Na aukcjach auta mają blachy z poczatkiem CCH. Koleś szczyci się ze ma najwiekszą dostepnosc GVII w kraju ale w rzeczywistosci to same szroty. Przejechałem połowe Polski żeby obejrzec auto ktore miało być idealne - a okazalo sie totalnym szrotem. Podobnie kolejne modele ktore podsuwał mi handlarz. Już samo to że zajechałem chyba za wczesnie bo pracownik malował bębny hamulcowe pędzlem w jednym z modeli skłania do przemyśleń.


Na górę
 Tytuł:
Post: 01-09-2014, 12:37 
Offline

Rejestracja: 21-04-2012, 05:40
Posty: 395
Lokalizacja: WPI
czoboki pisze:
mars77 pisze:
stan siedzeń, kierownicy, nakładek itp. , moja po przebiegu 140 tys nie miała żadnych oznak zużycia na tych elementach - jak auto ma wytarcia i przebieg deklarowany ponizej 200 tys, na bank kręcony,

Tu się nie zgodzę. Moja kierownica świeci się jak psu... a przebieg(pewny) zdecydowanie poniżej 200 tyś.


U mnie to samo..

ja bym właśnie przestrzegał przez GVII z przebiegiem rzędu 70kPLN i wnętrzem "jak nówka". W tym samochodzie wycierają się piktogramy i napisy na przyciskach (nie całkowicie, ale widać naturalne wytarcia), taki "idealny" stan przycisków może świadczyć o "podpicowaniu" auta przed sprzedażą, albo wręcz że jest to "wabik" w samochodach, które niedługo po zakupie mogą być skradzione..

No i coś, o czym każdy ołner GVII wie, natomiast nie musi każdy kto kupuje pierwszy raz. Patrząc z boku widać na podwoziu belkę poprzeczną która wspiera chyba reduktor (tzw. belka pomocnicza). Szukając swojej GVII widziałem wiele aut w komisach bez tej belki !!!
Czytałem chyba w AŚ 4x4, że koszt nowej w ASO to ponad 5kPLN ...

Warto też otworzyć maskę i posłuchać czy nie brzęczy/grzechocze rozrząd w silnikach benzynowych, szczególnie 2.0B. Niby łańcuch, ale gdy ołner nie uzupełniał systematycznie poziomu oleju pod MAX, to potrafi się zużyć/wyciągnąć - wymiana to kilka kPLN

_________________
Pozdrawiam,

MarekC


Na górę
 Tytuł:
Post: 01-09-2014, 20:59 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-04-2011, 15:00
Posty: 436
Lokalizacja: podkarpacie
nie rozumię co z ta belką ma być widać czy nie, czy wogóle ma byc czy co?


Na górę
 Tytuł:
Post: 02-09-2014, 08:42 
Offline

Rejestracja: 21-04-2012, 05:40
Posty: 395
Lokalizacja: WPI
Ma być

_________________
Pozdrawiam,

MarekC


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-09-2014, 12:49 
Offline

Rejestracja: 03-01-2012, 14:45
Posty: 184
MarekC pisze:
Spalanie pod Wawą (dojazdy do pracy) Pb95 obecnie ok 13l/100km - dużo wleczenia się na 2-ce za płaskaczami, które hamują do "zera" na spowalniaczach, a tych po drodze nie brakuje. LPG wychodzi ok 15..16 l/100 km
Trasa różnie, ale poniżej 10l /100km w LPG nie udało mi się zejść. Przy 140km/h (na tempomacie, wg GPS) jara nawet 19l/100km w LPG.

Do wad zaliczyłbym też małą trwałość niektórych elementów zawieszenia - jak łączniki i gumy stabilizatora, oraz spalanie oleju silnikowego - jakieś 4..5l pomiędzy przeglądami. Silnik J20A wg ASO tak ma.

Nie zniechęcaj kolegi do GVII. Twoja jest wyjątkowa jeżeli chodzi o awaryjność:).
Ja mam swoją już prawie 3 lata, sprowadzona z Danii.
Jestem mega zadowolony.
Nie wiem skąd bierzesz wartości spalania.
Zrobiłem autem ponad 60 tys.km.

Spalanie trasa 120-140 km/h - około max 12,5l.
Miasto Wawa max - 14l.

_________________
GVII + BRC


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-09-2014, 12:20 
Offline

Rejestracja: 21-04-2012, 05:40
Posty: 395
Lokalizacja: WPI
Zdaniem mechanika - nie jest wyjątkowo awaryjna. Serwisuje u siebie jeszcze kilka GVII i jest podobnie.

Jak to skąd biorę spalanie - jeżdże nią codziennie, zabieram na urlopy, wakacje, itdd.. Tankuję, zeruję "trip A". A później to zwykła matematyka - dzielisz ilość zatanowanego paliwa przez ilość setek km i masz zużycie :-)
Wydaje mi się, że jazda 120..140km/h i 140km/h na tempomacie przez kilkaset km, to warunki trudne do porównania, jeśli chodzi o spalanie. ;-)

Nikogo nie zniechęcam do GVII - po prostu piszę jak jest. Zachęcać też nie będę, bo to specyficzny samochód i napewno nie dla każdego. Ale jak już się go ma, dostrzeże jego zalety, to mimo problemów, jakoś nie chce się z nim rozstawać :-)

_________________
Pozdrawiam,

MarekC


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]