Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 26-04-2024, 17:38

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: 13-07-2014, 18:00 
Offline

Rejestracja: 07-04-2011, 14:39
Posty: 26
Kilka razy zauważyłem, że przy utrzymaniu obrotów pow. 3000/min po kilkunastu kilometrach wskaźnik temperatury silnika idzie skokami do góry pod czerwone pole. Nie chciałem, żeby silnik się przegrzał, więc zwolniłem i po jakimś czasie wskaźnik spadał do swojej zwykłej pozycji, tj. w połowie zakresu. Na zewnątrz było +16, więc to nie z powodu upału. Czy ktoś z Kolegów ma pomysł, co może być nie tak? Na razie chłodnica została oczyszczona z zewnątrz i nie pomogło.


Na górę
 Tytuł:
Post: 13-07-2014, 18:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2007, 21:03
Posty: 533
Lokalizacja: OTWOCK/WARSZAWA
Może zacina się termostat ( niestety wtedy pomaga tylko wymiana )
Prawdopodobieństwo uszkodzonej uszczelki pod głowica wyczujesz po rozgrzaniu silnika i
- sprawdzeniu zapachu z rury wydechowej
- sprawdzeniu obecności pęcherzyków powietrza lub plam tłustych w zbiorniczku wyrównawczym
- sprawdzeniu oleju na korku wlewu oleju do silnika lub na bagnecie


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-07-2014, 08:32 
Offline

Rejestracja: 07-04-2011, 14:39
Posty: 26
Dzięki. Trochę też obstawiam termostat. Auto jest świeżo po przeglądzie, więc uszczelka pod głowicą nie wchodzi w grę. No i nic się nie dzieje przy "normalnej" jeździe w trasie poniżej tych obrotów i w mieście.
Na wszelki wypadek, bo chyba nie podałem - GVII, 2.0 benzyna.


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-07-2014, 13:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-03-2012, 20:42
Posty: 391
Lokalizacja: Hajnówka
Mozna spróbować spuścic płyn i przeplukac uklad specjalnym srodkiem. Moze byc tez problem z pompą wody. Jakim masz przebieg w swojej GV?


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-07-2014, 13:43 
Offline

Rejestracja: 07-04-2011, 14:39
Posty: 26
60 tys.


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-07-2014, 14:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2007, 21:03
Posty: 533
Lokalizacja: OTWOCK/WARSZAWA
Może po prostu wyciągnij termostat i zobaczysz, czy temperatura po nagrzaniu przestała skakać


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-07-2014, 21:44 
Offline

Rejestracja: 07-04-2011, 14:39
Posty: 26
Termostat zmieniony, chłodnica przepłukana - na razie bez efektu (a nawet jakby gorzej). Ktoś ma jakieś inne pomysły?


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-07-2014, 08:41 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2007, 21:03
Posty: 533
Lokalizacja: OTWOCK/WARSZAWA
Jeżeli płynu nie ubywa i do zbiornika wyrównawczego nie dostają się spaliny, pozostaje jeszcze sprawdzenie sprawności tego czujnika temperatury


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-08-2014, 08:49 
Offline

Rejestracja: 07-04-2011, 14:39
Posty: 26
No i ostatecznie okazało się, że chłodnica do .upy. Po założeniu nowej problem zniknął.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]