Nie znalazłem podobnego tematu, jak któryś Mod uzna za stosowne, proszę przenieść do jakiegoś istniejącego.
W tym tygodniu kupowałem samochód w firmie YAMA w Toruniu. Auto wcześniej testowałem przez weekend i się zdecydowałem.
Nie obyło się bez problemów. Pan sprzedający popełnił niewielki błąd w adresie, dzięki któremu kurier złośliwie (tak, tak, złośliwie bo ma on osobisty stosunek do tego odbiorcy, ale to inna historia) nie dostarczył dokumentów samochodu. Pan sprzedający jeszcze nie wiedząc, że wina leży częściowo po jego stronie, intensywnie zaangażował się w poszukiwania dokumentów. Okazało się, że te są w Gdańsku. Zaoferował się nawet, ze pojedzie po nie. Jako, że mam bliżej (Kwidzyn) to pojechałem ja. Po małych przygodach, udało się zarejestrować auto i zjawić z tablicami po odbiór na kilkanaście minut przed zamknięciem salonu.
Tu zaczyna się laurka
Pan Andrzej Winter (sprzedawca) już miał przygotowane dokumenty auta (ubezpieczenie itd.)
Nie zwalał winy na kuriera (chociaż 90% było po stronie kuriera), tylko sam "wziął na klatę" problem. Spokojnie omówił dokumenty, plan przeglądów, całą obsługę auta (nawet z własnej inicjatywy sparował mój telefon z radiem). Ani razu nie spojrzał na zegarek, chociaż już pewnie powinien być w domu. Dodatkowo w ramach przeprosin (nie żebrałem o żadne dodatkowe gratisy, bo uważam to za żenujące po ustaleniu ceny) przyniósł dodatkowe dywaniki i "korytko" - wykładzinę do bagażnika, oraz zaoferował pierwszy przegląd gratis.
Podsumowując. Jest to mój piąty nowy samochód i jak do tej pory obsługa bije na głowę wcześniejsze. Gdzie już po dokonaniu przelewu wyraźnie widać było zmianę stosunku do klienta. W firmie YAMA ani razu się nie poczułem jak "złapany klient", wręcz odwrotnie, było przyjemnie do samego końca, samego ostatniego podania ręki na "do widzenia".
Nie wiem czy taka jest polityka firmy, czy indywidualna postawa sprzedawcy, ale efekt został osiągnięty. Pan Winter umiejętnie zaprezentował auto przy pierwszej wizycie (oferta testu na weekend, też wyszła z jego strony). Po czym w miłej atmosferze auto sprzedał. Właściwa osoba na właściwym miejscu. Mam nadzieję, że serwis będzie równie kompetentny i eksploatacja samochodu będzie przyjemna i bezstresowa. Puki co będę ten salon polecał każdemu.
Pozdrawiam