Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 13:03

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: 21-10-2012, 09:28 
Offline

Rejestracja: 09-10-2012, 08:04
Posty: 13
Lokalizacja: Bydgoszcz
Witam,

mam pytanie związane z ładowaniem akumulatora,
chcialem podladowac moja benzyne SGV2

zastanawiam sie nad koniecznoscia odpiecia klemy dlza bezpieczenstwa?

czy odpiecie wiąze sie z pojawieniem sie bledów systemowych oraz
koniecznoscia wizyty w serwisie, czy tylko recznego nastwienia zegara itp?

pozdrawiam

PWA

_________________
Piotr


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-10-2012, 09:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-03-2012, 20:42
Posty: 391
Lokalizacja: Hajnówka
Zdjęcie klemy z akumulatora spowoduje skasowanie zegara, podliczników przebiegu A i B i mozliwe że stacji w radiu. Nic więcej się nie stanie. Przy ładowaniu akumulatora najlepiej zdjąć przynajmniej jedna z klem, na pewno to nie zaszkodzi. Ja ładując akumulator zawsze zdejmuje kleme


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-10-2012, 18:57 
Offline

Rejestracja: 17-09-2010, 11:00
Posty: 24
Lokalizacja: Białobrzegi
Witam,
Wszystko dokładnie tak jak Mcgyver napisał. Klemę zdejmij minusową, gdzieś czytałem że jak odpina się akumulator to najpierw odłącza się minus a potem plus, jak podłącza to w odwrotnej kolejności. Do samego podładowania akumulatora odłącz klemę mi minusową, będziesz miał pewność ze z elektroniką nic się nie stanie.
Pozdrawiam.

_________________
Darek


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-10-2012, 19:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-03-2012, 20:42
Posty: 391
Lokalizacja: Hajnówka
Kolejność odpinania klem jest logiczna, najpierw minus później plus. Jezeli najpierw odkręciłbyś plus możesz przypadkiem dotknąć metalowego elementu karoserii kluczem i zrobisz zwarcie. To samo jest z przykręcaniem klem


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-10-2012, 07:52 
Offline

Rejestracja: 17-09-2010, 11:00
Posty: 24
Lokalizacja: Białobrzegi
Uwierz mi, nie dla wszystkich logiczna,

_________________
Darek


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-10-2012, 08:04 
Offline

Rejestracja: 24-01-2012, 18:12
Posty: 85
Lokalizacja: Wrocław
Pamiętam, że kiedyś się zawsze mówiło aby po odłączeniu akumulatora na dłuższy czas (w związku z tym pewne ustawienia komputera się ponoć resetują) po ponownym odpaleniu zostawić samochód z wyłączonymi dodatkowymi odbiornikami prądu aż do momentu nagrzania silnika żeby się tam poustawiał na nowo.
Jeśli się mylę - poprawcie :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-10-2012, 09:08 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-03-2012, 20:42
Posty: 391
Lokalizacja: Hajnówka
xcracing pisze:
Pamiętam, że kiedyś się zawsze mówiło aby po odłączeniu akumulatora na dłuższy czas (w związku z tym pewne ustawienia komputera się ponoć resetują) po ponownym odpaleniu zostawić samochód z wyłączonymi dodatkowymi odbiornikami prądu aż do momentu nagrzania silnika żeby się tam poustawiał na nowo.
Jeśli się mylę - poprawcie :)

Dementuje :) nagrzanie silnika nie ma nic do odbiorników prądu. Nic się samo nie poustawia. Po załozeniu klemu możes od razu odpalić silnik i ustawic radio zegarek etc.


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-10-2012, 09:20 
Offline

Rejestracja: 24-01-2012, 18:12
Posty: 85
Lokalizacja: Wrocław
Znalazłem jeszcze coś takiego:
"Uwaga. Odłączenie akumulatora powoduje skasowanie zawartości następujących elektronicznych pamięci:
- w urządzeniu sterującym wtryskiem benzyny
zostaną skasowane zapamiętane wartości eksploatacyjne
- w pamięci diagnostycznej zostaną zlikwidowane
wszystkie zapamiętane niesprawności
układu wtrysku benzyny i układu zapłonowego,
- w radioodbiorniku zostanie skasowany kod
zabezpieczający przed kradzieżą i zaprogramowane
stacje nadawcze.
Podłączamy w odwrotnej kolejności niż odłączaliśmy czyli najpierw podłączamy klemę dodatnią „+” i jako drugą klemę „-”.

Teraz tylko wystarczy zaprogramować komputer od wtrysku benzyny,
należy uruchomić silnik i pozostawić go na biegu jałowym przez około 3 minuty. Po osiągnięciu normalnej temperatury pracy (wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej znajduje się w połowie skali) należy zwiększyć obroty do około1200 obr/min przez dalsze 2 minuty. Następnie zaleca się jeszcze przejechanie około 8 km z różnymi prędkościami, w celu zakończenia procesu zapamiętywania i doprowadzenia do normalnej pracy silnika."


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-10-2012, 12:11 
Offline

Rejestracja: 24-02-2011, 22:10
Posty: 167
Lokalizacja: Warszawa
... no i trzeba dodac, ze po odpieciu akumulatora trzeba bedzie ustawic sterowanie SZYBER DACHEM o ile jest..

pozdr


Na górę
 Tytuł: Re:
Post: 10-05-2018, 11:21 
Offline

Rejestracja: 25-03-2018, 15:20
Posty: 1
Lokalizacja: Warszawa
ziutex pisze:
Uwierz mi, nie dla wszystkich logiczna,

:komandos:


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]