ben pisze:
Wunsch pisze:
Jaki konkretnie model? GV II po 2005 roku? Jeśli tak to albo bezpiecznik albo spalona pompka (ja tak miałem).
rok 2007. Nie wysuwa nawet tego spryskiwacza ani z lewej ani z prawej
Wysunięcie spryskiwaczy spowodowane jest ciśnieniem płyny w przewodach. U mnie było tak samo. Nie wiem, który to bezpiecznik odpowiada za spryskiwacz szyb. Jeśli chcesz sprawdzić pompkę to jest to stosunkowo łatwe. Ustaw samochód ze skręconymi kołami maksymalnie w prawo. Odepnij plastikowe zatrzaski (delikatnie podważ nożykiem albo śrubokrętem) mocujące nadkole. Teraz odginasz nadkole i powinieneś zobaczyć zbiornik na płyn do spryskiwacza. Pompka od reflektorów będzie wpięta od spodu w zbiornik. Dokładniej z boku zbiornika od "Twojej" strony, czyli od strony koła. Myślę, że dokładniej się nie da wytłumaczyć. Pompkę trzeba uwolnić z mocowania (odkręcić śrubkę trzymającą obejmę) i po odpięciu kostki delikatnie wyciągnąć. Na gwincie pompki jest uszczelka. Jeśli zrobisz to delikatnie, to nie powinieneś jej uszkodzić (wtedy nie będzie ciekło po ponownym zamontowaniu). Jeśli pompka jest sprawna to po podłączeniu jej "pod prąd" będziesz słyszał, że pracuje. Jeśli natomiast jest uszkodzona to sprawdź dokładnie, czy nie ma wyrwanych kabelków (są zatopione w takiej gumowej masie). Ja sprawdziłem dopiero po zamontowaniu nowej i okazało się, że pompka jest sprawna, tylko kable były naderwane i nie łączyły. Teraz najważniejsze. Oryginalna pompka w ASO jest droga. Ale łatwo można dostać używaną. Ja kupiłem w sklepie, który sprzedaje używane części do aut japońskich (chyba AutoMarpo się nazywa, ale nie jestem pewny). Ta którą kupiłem wprawdzie nie jest od Suzuki, ale z Mitsubishi Galanta (tak mi powiedzieli). Różni się tylko wtyczką (dostałem od nich obydwie części wtyczki z kabelkami). Ja dolutowałem sobie oryginalne kabelki ze starej pompki, bo tak wydawało mi się łatwiej. Jedyna różnica jaką zauważyłem po zmianie pompki to taka, że nowa mocniej pryska, bo aż maskę mam mokrą (przy starej tego nie było).
Ps. Nie popełnij mojego błędu i nie dolewaj płynu do pełna przed wymianą. Po wyciągnięciu pompki może nalać się do rękawa
A pod autem robi się ładna kałuża
Jeśli masz jeszcze jakieś pytania to pisz.