Strona Główna Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów i motocykli marki Suzuki.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
problem z napedami w vitarze !!! POMOCY !!!
Autor Wiadomość
ekonomik77

Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 2
Wysłany: 03-02-2010, 16:07   problem z napedami w vitarze !!! POMOCY !!!

witam,
mam problem z napędami w mojej vitarce.postaram się wszystko jasno wyjaśnić i mam nadzieje że ktoś mi pomoże z tym problemem.
pierwsza rzecz jest taka: włanczając napędy podczas jazdy tak co 300-400 m jest odczuwalny jakby przeskok w tylnym wale.wyglada to tak ze jakby ktoś przywalił młotkiem w podwozie.dzieje sie tak tylko jak są załączone napedy i to trwa juz ok roku ale wszystko działało wiec nic z tym nie robiłem. ale po jakims czasie kiedy włanczalem napedy załanczały sie co dopiero kiedy ów przeskok nastopił (czyli cos pierdykneło pod spodem) ale napędy były a teraz zrobiło sie tak że załanczam napędy raz że się nie włanczają drugi raz ten styłu stukot dość czesty i z przodu w sprzęgiełkach w lewym kole trajkocze. a ten trajkot w kole przednim zdarzał sie tez podczas załanczania napedów ale poprawiło się dzwignią od napędu i było dobrze.a teraz jest totalna kaszana.czy ktoś wie o co może w tym wszystkim chodzić.
co mam zrobić żeby były napedy, zlikwidować ten trajkot w przednim kole i stukot z tyłu w wale. jezeli to pomoze to posiadam vitare long z 2000r silnik 1.9td sprzegiełka automatyczne[/b]
Ostatnio zmieniony przez ekonomik77 04-02-2010, 11:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
KozioŁ
Moderator


Dołączył: 15 Gru 2006
Posty: 775
Skąd: Białystok
Wysłany: 03-02-2010, 17:23   

Sprawdź sprzęgiełko w kole i łańcuch w reduktorze. ;)
 
 
 
ekonomik77

Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 2
Wysłany: 04-02-2010, 11:10   

o co chodzi z tym łańcuszkiem w reduktorze
 
 
KozioŁ
Moderator


Dołączył: 15 Gru 2006
Posty: 775
Skąd: Białystok
Wysłany: 05-02-2010, 23:09   

ekonomik77 napisał/a:
o co chodzi z tym łańcuszkiem w reduktorze


Napęd na przednie koła przenoszony jest łańcuchem w skrzyni rozdzielczej popularnie zwanej reduktorem. Z czasem łańcuch ten się wyciąga co objawia się właśnie stukaniem. Nowy łańcuch dostępny jest pewnie tylko w ASO, co zazwyczaj wiąże się z kosmiczną ceną.
Znajdź dobry używany reduktor, wymień i masz spokój.


O ile to właśnie ten łańcuch. Najpierw może podjedź do jakiegoś porządnego mechanika jak sam nie potrafisz tego ogarnąć. ;)

Poza tym vitara 2000 to już produkcja hiszpańska, kto wie co oni tam namotali. :roll:
 
 
 
dario22

Dołączył: 18 Lis 2009
Posty: 6
Skąd: Przeworsk
Wysłany: 15-03-2010, 17:12   

Witam mam te sam problem ale tylko w przodnich kojak załączam napedy to podczas jazdy na 4 wd przeskakuje w przednich kołach tak jak by sie same wyłanczały i włanczały co to moze byc ...Vitara long 1.9 tdi 2000 rok
 
 
KozioŁ
Moderator


Dołączył: 15 Gru 2006
Posty: 775
Skąd: Białystok
Wysłany: 15-03-2010, 17:36   

Sprzęgiełka w kołach masz pewnie automatyczne?
 
 
 
dario22

Dołączył: 18 Lis 2009
Posty: 6
Skąd: Przeworsk
Wysłany: 16-03-2010, 08:25   

Witam tak sprzegiełka sa automatyczne i czy to moze byc przyczyna tego przeskakiwania przewaznie w lewm kole. Mysle ze czas wymienic na nowe tylko mam prosbe pomuzcie jakie kupic bo znalazlem tylko na allegro jeden komplet za 580 zł . Auto uzytkuje na codzien do normalnej eksploatacji czasami w lasy i pola zadna extrema...Pozdrawiam i prosze o odpowiedz
 
 
dario22

Dołączył: 18 Lis 2009
Posty: 6
Skąd: Przeworsk
Wysłany: 16-03-2010, 08:30   

Podaje adres strony czy nadadza sie te sprzegiełka do mojej vitary long 2000 rok 1.9 tdi co o nich sadzicie
http://allegro.pl/item946...tara_grand.html
 
 
KozioŁ
Moderator


Dołączył: 15 Gru 2006
Posty: 775
Skąd: Białystok
Wysłany: 16-03-2010, 08:53   

Nadadzą się.
Używane manuale chodzą po ok. 300zł. Oryginalne są podobno nie do zabicia ale te pewnie też dadzą radę. ;)
 
 
 
makaron1971

Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 33
Wysłany: 18-03-2010, 22:41   

AVM uchodzą za niezniszczalne i cena jest też bardzo dobra. Chociaż moje zablokowałem na stałe. Mało jazdy po asfalcie, więc szkoda pieniędzy.
 
 
dario22

Dołączył: 18 Lis 2009
Posty: 6
Skąd: Przeworsk
Wysłany: 19-03-2010, 07:14   

No ja autko uzytkuje na co dzień tylko weekendy jakies wypady za miasto lasy pola. Mam pytanko kupilem te sprzegiełka manualne firmy AVM i chcialbym sie was koledzy poradzic co do sposobu użytkowania tzn. czli jak włanczac i jakie czynnosci robic podczas wyłanczania czyli czy jak w automatycznych cofac czy nie ogólnie chodzi mi o ich obsługe...Pozdrawiam
 
 
makaron1971

Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 33
Wysłany: 25-03-2010, 22:30   

Jak jeździsz po "twardym" to nie ma sensu włączać 4x4. Sprzęgiełka powinny być rozpięte. Dopiero jak masz wątpliwości czy dasz radę na samym tyle to zapinasz 4H lub 4L i włączasz sprzęgiełka. Cała filozofia.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 10