Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 13:08

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 126 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 22-05-2008, 22:08 
Offline

Rejestracja: 16-04-2008, 16:13
Posty: 15
tomasfan pisze:
powiem wam tak kilka miesięcy temu jak jeszcze się przymierzałem do gitary byłem w serwisie we wrocławiu i suzuki ma taki chip kosztuje to 4kpln i nadal jest gwarancja na wszystkie podzespoły!!! ponadto nadmieniłem im że właśnie boję się o ten nieszczęsny filtr i czy dałoby się go wymontować na co oni powiedzieli że z tym nie ma problemu ale trzeba to zrobić u nich bo będą musieli oszukać komputer hehe!!

Raczej nie Suzuki a dealer... wpisze do książki gwarancyjnej że zrobił chipsa??? Komputer może i można oszukać ale fizyki nie! Już nie tacy próbowali walczyć... na razie posiadanie dpf-a blokuje mocne programy.
W sumie na ich miejscu gadałbym podobnie....


Na górę
 Tytuł:
Post: 23-05-2008, 10:20 
Offline

Rejestracja: 21-05-2008, 20:25
Posty: 24
ale jakie mocne programy jakie blokuje? przecież nie od dzisiaj wiadomo że silnika więcej jak 20-25% nie można rozkręcać bo potem zaczyna spadać drastycznie jego żywotność i okład przeniesienia napędu też się sypie!! :lol:


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-05-2008, 22:42 
Offline

Rejestracja: 16-04-2008, 16:13
Posty: 15
tomasfan pisze:
ale jakie mocne programy jakie blokuje? przecież nie od dzisiaj wiadomo że silnika więcej jak 20-25% nie można rozkręcać bo potem zaczyna spadać drastycznie jego żywotność i okład przeniesienia napędu też się sypie!! :lol:

A skąd takie masz informację?? Silniki VAG znoszą nawet 100% przyrosty mocy ;) . Dpf pozwala na stosunkowo małe wzrosty bo duże wzrosty powodują spore dymienie co zatyka filtr.


Na górę
 Tytuł:
Post: 26-05-2008, 10:22 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-11-2007, 11:42
Posty: 15
Debatujecie nie wiadomo po co i o czym, jak się jeździ normalnie dba o silnik to chip w Vitarze jest najlepszym sposobem poprawienia spieprzonego mapowania przez producenta - mam chipa auto mniej pali a o kulturze jazdy nie wspomnę, nie ma już dziury na 2000 tyś obrotów auto przyspiesza równo i choćby dlatego warto go zrobić. A filtr cząsteczek stałych i bez chipa możesz przepalić.

_________________
Marcin


Na górę
 Tytuł:
Post: 26-05-2008, 10:39 
Offline

Rejestracja: 16-04-2008, 16:13
Posty: 15
mielnik6696 pisze:
....- mam chipa auto mniej pali a o kulturze jazdy nie wspomnę, nie ma już dziury na 2000 tyś obrotów auto przyspiesza równo i choćby dlatego warto go zrobić. A filtr cząsteczek stałych i bez chipa możesz przepalić.

:lol: Mniej pali :?: :lol: :lol: :lol:
Kopmuter Cię kolego oszukuje...(po chipsie nestety tak jest :!: ). Sprawdź sobie klasyczną metodą. Nie ma fizycznie takiej możliwości żeby mniej palił. Nie dajcie się nabrać na marketnig :!:
Spalanie w dieslu praktycznie zależy tylko od tego jak głęboko wciskasz pedał gazu. Silnik po chipsie może spalić więcej (jak będziemy korzystać z dodatkowych koni) albo palić tyle samo (jeśli będziemy jeździć tak samo).
Konstruktorzy projektują filtr w taki sposób aby niezaleznie od stylu jazdy dpf "robił". W końcu dają gwarancję na te 3 lata i jakby kto nie katował musi tyle dać radę. Po zrobieniu chipsa silniki już nie są idiotoodporne. Trzeba pamiętać żeby nie katować :!:


Na górę
 Tytuł:
Post: 26-05-2008, 10:47 
Offline

Rejestracja: 25-10-2007, 08:30
Posty: 17
Lokalizacja: Łódź
Zgadzam się z Mielnikiem. Pali mniej. Sprawdzałem klasycznie z kalkulatorem.
Według mnie masa auta robiła swoje. Silnik był dla niej za słaby.
To tak jak z jadą na rowerze. Poćwicz trochę na siłowni, a zobaczysz o ile łatwiejsza stanie się jazda.
Zmień dodatkowo piasty, itp. a poczujesz o ile lżej będzie Ci się pedałować.

_________________
Witek


Na górę
 Tytuł:
Post: 26-05-2008, 10:58 
Offline

Rejestracja: 16-04-2008, 16:13
Posty: 15
WitekS pisze:
Zgadzam się z Mielnikiem. Pali mniej. Sprawdzałem klasycznie z kalkulatorem.
Według mnie masa auta robiła swoje. Silnik był dla niej za słaby.
To tak jak z jadą na rowerze. Poćwicz trochę na siłowni, a zobaczysz o ile łatwiejsza stanie się jazda.
Zmień dodatkowo piasty, itp. a poczujesz o ile lżej będzie Ci się pedałować.

Wybacz ale analogii do roweru nie będę komentował :lol: .
Może Wam palić mniej tylko w przypadku gdy po chipsie jeździcie na niższych obrotach. Taki styl jazdy zabije Wam sprzęgło dwumasowe szybciej niż się spodziewacie. A sprzęgło trudno jest na gwarancji wymienić :!: Nie radzę łasić się na 0,5l/100 niższego spalania bo to co zarobicie z nawiazką dołożycie na naprawę. Kolega zamordował w Tucsonie sprzęgło jeżdząc ciągle poniżej 2000 obr. u mnie w Octavi ostre dodanie gazu po chipsie poniżej 2500 powoduje silne drgania dwumasy (auto ma 200 kkm nalatane). To że Wasze silniki miały taki brak mocy poniżej 2000 obr jest celowe: w ten sposób chroni się sprzęgło. (tak samo to wygląda w toy-toyu Corolla D4D).


Na górę
 Tytuł:
Post: 26-05-2008, 11:08 
Offline

Rejestracja: 25-10-2007, 08:30
Posty: 17
Lokalizacja: Łódź
Ja się połasiłem na:
- elastyczność
- kulturę jazdy
- i przede wszystkim bezpieczeństwo (np przy wyprzedzaniu)

Reszta mnie niewiele obchodziła :)

Pozdrawiam

_________________
Witek


Na górę
 Tytuł:
Post: 26-05-2008, 11:24 
Offline

Rejestracja: 16-04-2008, 16:13
Posty: 15
WitekS pisze:
Ja się połasiłem na:

- i przede wszystkim bezpieczeństwo (np przy wyprzedzaniu)


Dokładnie :!:
Mając nowoczesnego diesla nie zrobić chipsa to frajerstwo okrutne. Warto silnik podkrecić ale:
1. warto to zrobić u dobrych fachowców, a niekonieznie u dealera, który dostaje laptopa, oprogramowanie i istrukcje krok po kroku nie mając wielkiego o tym co robi pojęciecia. Kasuje nas za 5 minut 4000 kzł. Nie ma pojęcia w razie problemów jak zmodyfikować program pod konkretne auto :!:
Wsród profesjonalistów biegłych w te klocki polecam np MastersTuning ( http://www.tdi-tuning.pl/home.htm ) także oddział z Katowic (Aligator :!: ). W 3City tune-up.
2. Pamiętać o tym że auto jest zmodyfikowane i nie jeździć z gazem w podłodze non stop i nie pałować od niskich obrotów.
3. Cieszyć się z miny wyprzedzanego gościa w aucie teoretycznie szybszym na serii. :D


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-05-2008, 12:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-11-2007, 11:42
Posty: 15
Spalanie sprawdzałem klasyczną metodą i to wielokrotnie, różnica na poziomie 0,7 - 1,0 l - I polecam oczywiście MastersTuning ( http://www.tdi-tuning.pl/home.htm ). Zrobili już nie jedno auto, mają rozwiązany problem immobilizera (i zapewne wiele innych też).

_________________
Marcin


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-05-2008, 12:59 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-11-2007, 11:42
Posty: 15
Masmo pisze:
WitekS pisze:
Zgadzam się z Mielnikiem. Pali mniej. Sprawdzałem klasycznie z kalkulatorem.
Według mnie masa auta robiła swoje. Silnik był dla niej za słaby.
To tak jak z jadą na rowerze. Poćwicz trochę na siłowni, a zobaczysz o ile łatwiejsza stanie się jazda.
Zmień dodatkowo piasty, itp. a poczujesz o ile lżej będzie Ci się pedałować.

Wybacz ale analogii do roweru nie będę komentował :lol: .
Może Wam palić mniej tylko w przypadku gdy po chipsie jeździcie na niższych obrotach. Taki styl jazdy zabije Wam sprzęgło dwumasowe szybciej niż się spodziewacie. A sprzęgło trudno jest na gwarancji wymienić :!: Nie radzę łasić się na 0,5l/100 niższego spalania bo to co zarobicie z nawiazką dołożycie na naprawę. Kolega zamordował w Tucsonie sprzęgło jeżdząc ciągle poniżej 2000 obr. u mnie w Octavi ostre dodanie gazu po chipsie poniżej 2500 powoduje silne drgania dwumasy (auto ma 200 kkm nalatane). To że Wasze silniki miały taki brak mocy poniżej 2000 obr jest celowe: w ten sposób chroni się sprzęgło. (tak samo to wygląda w toy-toyu Corolla D4D).

Po chipie jeżdżę tak samo i zapewniam że zmieniam biegi na poziomie 2300-2500 obr/m - i co ma chip do palącego sprzęgła, bez chipa też można jeździć poniżej 2000 obr/m. I mi nie chodzi o miejsze spalanie tylko o kulturę pracy silnika !!!!

_________________
Marcin


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-05-2008, 14:48 
Offline

Rejestracja: 16-04-2008, 16:13
Posty: 15
mielnik6696 pisze:
....Po chipie jeżdżę tak samo i zapewniam że zmieniam biegi na poziomie 2300-2500 obr/m - i co ma chip do palącego sprzęgła, bez chipa też można jeździć poniżej 2000 obr/m. I mi nie chodzi o miejsze spalanie tylko o kulturę pracy silnika !!!!

Zmieniasz bieg na wyższy przy 2300 :szok: :?:
Jesli tak, to wkrótce się dowiesz co ma chip do problemów z dwumasowym sprzęgłem (nie palącym jak napisałeś :!: ).
Po chipsie silnik ma dużo większy moment obrotowy w całym zakresie obrotów... moment ten musi być przeniesiony przez sprzęgło dwumasowe , które po prostu nie daje rady z takim dużym momentem przy niskich obrotach. Na wyższych obrotach radzi sobie z tym lepiej.


Na górę
 Tytuł:
Post: 28-05-2008, 09:10 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-11-2007, 11:42
Posty: 15
Czy Ty jeździłeś Suzuki Grand Vitara 19 DDiS ??

_________________
Marcin


Na górę
 Tytuł:
Post: 28-05-2008, 20:59 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
mielnik6696 pisze:
Czy Ty jeździłeś Suzuki Grand Vitara 19 DDiS ??


Sądząc z podpisu to raczej nie :)

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
 Tytuł:
Post: 28-05-2008, 21:20 
Offline

Rejestracja: 16-04-2008, 16:13
Posty: 15
czoboki pisze:
mielnik6696 pisze:
Czy Ty jeździłeś Suzuki Grand Vitara 19 DDiS ??


Sądząc z podpisu to raczej nie :)

Nie nie jeździłem 19 DDiS, ale oprócz tego co w podpisie mam Octavię TDI z programem od dobrego tunera i Toyotę 1,4 D4D z boxem. Wczesniej miałem box-a w Octavi i inny program. Chwilę temu jeździłem Tucsonem CRDi w którym sprzęgło umarło bo kolega był funem niskich obrotów.
Problemy z dwumasą nie tylko ja miałem, poczytajcie sobie fora o chipsowaniu dieasli.


Na górę
 Tytuł:
Post: 28-05-2008, 21:39 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Masmo pisze:
Nie nie jeździłem 19 DDiS, ale oprócz tego co w podpisie mam Octavię TDI z programem od dobrego tunera i Toyotę 1,4 D4D z boxem. Wczesniej miałem box-a w Octavi i inny program. Chwilę temu jeździłem Tucsonem CRDi w którym sprzęgło umarło bo kolega był funem niskich obrotów.
Problemy z dwumasą nie tylko ja miałem, poczytajcie sobie fora o chipsowaniu dieasli.


Pozazdrościć. ;) Ja tylko jeszcze Focusem 1,6 klekotem jeżdzę.
Mam rozumieć, że jeśli zmieniasz soft to musisz od razu jeździć na wysokich (jak na diesla) obrotach? To po co zmieniac przebieg momentu w dół, jeśli właśnie nie po to aby nie musieć kręcić silnika aby samochód szybciej reagował? Rozmawiałem z ludźmi zajmującumi się tuningiem silników i jak najbardziej utwierdzali mnie w przekonaniu, że po zmianie softu nie bede musiał kręcić silnika.
Tak przy okazji, ja nie zmieniałem softu :)

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
 Tytuł:
Post: 28-05-2008, 22:12 
Offline

Rejestracja: 16-04-2008, 16:13
Posty: 15
czoboki pisze:
....Mam rozumieć, że jeśli zmieniasz soft to musisz od razu jeździć na wysokich (jak na diesla) obrotach? To po co zmieniac przebieg momentu w dół, jeśli właśnie nie po to aby nie musieć kręcić silnika aby samochód szybciej reagował? Rozmawiałem z ludźmi zajmującumi się tuningiem silników i jak najbardziej utwierdzali mnie w przekonaniu, że po zmianie softu nie bede musiał kręcić silnika.
Tak przy okazji, ja nie zmieniałem softu :)

Ja (i moja Octavia ;) ) jestem przeciwnikiem mocnego momentu z dołu. Dwumasa u mnie odezwała się od razu po zrobienii programu i tuner zmniejszył mi moment z dołu. Fakt że dwumasa była już spracowana (ok 170kkm). Generalnie duży moment przy niskich obrotach strasznie niszczy przeniesienie napędu głównie sprzęgło dwumasowe. Moja Octavia za to ma naprawde fajną górę. Rwie aż do 4500 obr :szalony: . Taka jazda z kolei nie służy turbinie ;) . Ale ja mam większą niż seryjna :D .
Im mniejsze obroty tym powinniśmy dawać mniej gazu. Ja nigdy nie wciskam gazu do dechu poniżej 2300-2500. I taki styl jazdy moja dwumasa znosi. Jasne że w różnych autach może trochę inaczej to wyglądać. (w Tucsonie wystarczył seryjny motor przy technice jazdy na niskich obrotach żeby zabić sprężyny na tarczy bo Tucson nie ma sprzęgła dwumasowego). Ale zasada jest ta sama.
Generalnie dla mnie dla nowoczesnego dieasla zakres użytecznych obrotów dla sprawnego przyspieszania to 2500-4000 obr.


Na górę
 Tytuł:
Post: 29-05-2008, 09:43 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-11-2007, 11:42
Posty: 15
Porównujesz silnik VW do renault gdzie w VW turbina włącza się dopiero przy 1800 obr. - gdzie tu sens - jakbyś wsiadł do suzuki 1.9 ddis który ma napęd stały 47-53 - gdzie jest dziura od 2000-2500 tys i auto wyje a nie jedzie poznałbyś sens chipa który poprawia tylko moment obrotowy o 10% - Tutaj nie chodzi o typowe chipowanie - czyli zwiększenie mocy - tylko o poprawę momentu.

_________________
Marcin


Na górę
 Tytuł:
Post: 29-05-2008, 10:41 
Offline

Rejestracja: 16-04-2008, 16:13
Posty: 15
mielnik6696 pisze:
.... gdzie jest dziura od 2000-2500 tys i auto wyje a nie jedzie poznałbyś sens chipa który poprawia tylko moment obrotowy o 10% - Tutaj nie chodzi o typowe chipowanie - czyli zwiększenie mocy - tylko o poprawę momentu.

A myślisz że kostruktorzy silnika zroobili tą dziurę przez przypadek?? Moim przypuszczeniem jest to że obawiano się że przeniesienie napędu nie da rady z dużym momentem w tym zakresie obrotów. Toyota 1,4 D4D też ma straszną dziurę do jakiś 2200. Radzę więc stosować nowe możliwości z umiarem.


Na górę
 Tytuł:
Post: 29-05-2008, 10:44 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-01-2006, 23:54
Posty: 960
Lokalizacja: Kobylnica/Poznań
że tak się tylko na moment wtrące...

o jakiej dziurze piszecie? bo akurat dziura w turbo to przeciez zupelnie co innego :P


Na górę
 Tytuł:
Post: 29-05-2008, 10:52 
Offline

Rejestracja: 16-04-2008, 16:13
Posty: 15
spoono pisze:
że tak się tylko na moment wtrące...

o jakiej dziurze piszecie? bo akurat dziura w turbo to przeciez zupelnie co innego :P

O takiej dziurze że wciskasz gaz a auto nie jedzie. Nie o typowym dla silników turbo lagu czyli opóźnieniu na wciśniecie gazu.


Na górę
 Tytuł:
Post: 29-05-2008, 11:09 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-01-2006, 23:54
Posty: 960
Lokalizacja: Kobylnica/Poznań
ooo :D

to ja tez mam dziure tak gdzies do 4500 rpm :]

sorry, ze EOT, już sie wycofuje

P.S. Tak, wiem, ze mam N/A :]


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-10-2008, 11:52 
Offline

Rejestracja: 22-08-2008, 13:31
Posty: 10
Witam, jestem wprawdzie nowym użytkownikiem GV ale już też dostrzegam pewne mankamenty związane z moca autka, mam pytanie jak zachowuje się autko przy zastosowaniu powerbox common rail np ( http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=432850397) sprzedawca MRC-chiptuning, czy ma ktoś może jakieś doświadczenia, jak sie ma zamontowaie takiego ustrojstwa do utraty gwarancji, ogólnie prośiłbym o jakieś informacje, bo jak rozmawiałem w serwisie przy przeglądzie po 1000km to radzili przeróbkę firmowaną przez suzuki w laboratorium w Austrii, cena padła 2,5-3 tys. i autko unieruchomione na 7-10dni.


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-10-2008, 09:32 
Offline

Rejestracja: 29-10-2007, 22:31
Posty: 71
Lokalizacja: Polska
ww pisze:
powerbox common rail np ( http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=432850397), czy ma ktoś może jakieś doświadczenia.


Tak, ma ktoś doświadczenia i to bardzo złe. I nie chodzi tu o konkretny przykład tylko o całą filozofię działania podobnych skrzynek.

Rozwiązanie proponowane przez Suzuki jest idealne (zachowujesz całą gwarancję i jest bez stresu).

Jeżeli za drogo to jest wyjście pośrednie - modyfikacja seryjnego oprogramowania. Koszt wtedy spada o połowę i czas trwania to ok. 4//5 godzin. W tym przypadku należy zwrócić uwagę jednak aby ktoś przygotowujący program zwrócił szczególną uwagę na moment obrotowy. Moc jest rzeczą wtórną - i tak skrzynia nie nadąży z przyśpieszeniami. Wg mnie optymalnie to 360 Nm przy ok 2500 obr/min i 170 BHP (przy podniesionej maksymalnej temperaturze pracy DPF o 15%).

Prawda też jest taka, że zależy jak wyszło auto seryjnie - bo różne przypadki na hamowniach się zdarzały i czasami zdziwienie że producent dał 10% mniej albo 5% więcej.

Ja pozostałem przy 360 Nm / 2500 obr/min i 170 BHP i jest to bardzo spokojny program, gwarantujący normalne użytkowanie. Wg mnie warunkiem koniecznym do korzystania z dobrodziejstwa tuningu jest umiejętność posługiwania się sprzęgłem (nie strzelania z niego i wyciskanie do końca oraz unikanie wysprzęglania do połowy), rozsądek oraz doświadczenie w jeżdżeniu dieslem.

Niech MOC będzie z wami.


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-09-2010, 21:26 
Offline

Rejestracja: 01-05-2010, 13:41
Posty: 5
Lokalizacja: Warszawa
Witam,
odświeżę delikatnie temat...
dwa tygodnie temu zdecydowałem sie na modyfikację komputera... pierszy wynik z hamowni 131,5KM i 298Nm. po modyfikacji wyszło 163,9KM i 349Nm - wszystko fajnie, b.szybko ale tylko przez 2 dni - potem GV wskoczyłą w tryb serwisowy i pozabawie - okazało sie że turbina była zbyt przeciążona - kolejna modyfikacja: 156,9KM i 351Nm. Równie szybko jak po pierwszej modyfikacji i co ważniejsze po tygodniu jazdy zero problemów. Co do spalania to narazie pozwolicie że sie nie wypowiem bo aż kusi żeby trzymać pedał w podłodze :)

Jeżeli ktoś ma zamiar robić tego typu modyfikacje to radze nie "wyżyłować" i prosić aby zrobina jak najwięcej sie da bo jak widać po drodze jest też kilka innych elementów które muszą tą moc wytrzymać.

PZ


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 126 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]