Piszesz o crash-testach
Maruti Suzuki. To niewiele ma wspólnego z rynkiem europejskim czy japońskim.
Tamte konstrukcje są nawet przez klientów z Indii krytykowane za niższy poziom bezpieczeństwa biernego i czynnego od odpowiedników zagranicznych.
Był gdzieś nawet temat o innych (czyt. gorszych) gatunkach stali używanych na rynek indyjski przez MSIL.
===================================================================
Tu masz dla porównania informacje z japońskiego crash testu nowego Swifta:
===================================================================
W japońskim NCAP (JNCAP) nowy Swift otrzymał notę 4 gwiazdek na 5.
Łączna liczba zdobytych punktów = 177,8/197 (90%)
Bezpieczeństwo czynne: 99%
Wszystkie testy zaliczone z wynikiem 5/5, oprócz...
zapobiegania przypadkowemu wciśnięciu pedału gazu po zadziałaniu automatycznego hamowania (4/5)
Bezpieczeństwo bierne: 81%
Zderzenie czołowe: kierowca 4/5, pasażer 5/5
Zderzenie czołowe z przesunięciem (offset): kierowca 4/5, pasażer z tyłu 3/5
Zderzenie boczne: pasażer 5/5
Zderzenie z tyłu - ochrona kręgosłupa szyjnego: kierowca 5/5, pasażer 5/5
Zderzenie z pieszym - ochrona głowy pieszego: 4/5, ochrona nóg: 5/5
Sygnalizacja niezapiętych pasów przez pasażerów: 4/5 (brak sygnalizacji dla tylnej kanapy)
E-call: 5/5 = 100%Filmiki z crash-testów:
https://www.youtube.com/watch?v=i11u7-w3wcsJak widać, nawet między EU a JDM są różnice.