Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 08-09-2024, 23:43

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: 31-07-2024, 21:04 
Offline

Rejestracja: 23-03-2018, 12:21
Posty: 269
Zastanawiam się też ostatnio nad bezpieczeństwem aut Suzuki. nie chodzi mi o pipczyki, radary itp ale o bezpieczeństwo strukturalne. Weźmy ostatnie testy np. ertigi:
https://www.cartoq.com/car-news/made-in ... est-video/

Auto oparte na lansowanej platformie heartect (tej samej co nowy Swift). Crash test wygląda bardzo źle. Podobnie jak ten Swifta z 2021 (drzwi się otworzyły)
https://youtu.be/ra6iAH7Gsj0

Testy scrossa są już nieważne w global ncap (2015). Śmiem twierdzić że nowy mógłby wypaść gorzej niż stary.

Firma w planach długoterminowych nadal skupia się na "eko" poprzez coraz większe odchudzanie masy pojazdu i rozwój heartecta. Jak oni sobie wyobrażają crash załóżmy Tesli Y z 900kg Swiftem? Już nawet żartując, to kupno Suzuki sie nie opłaca nawet wagowo. Swift w przeliczeniu na kg jest prawie o połowę droższy niż takie Polo.


Na górę
Post: 01-08-2024, 07:32 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12290
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Piszesz o crash-testach Maruti Suzuki. To niewiele ma wspólnego z rynkiem europejskim czy japońskim.
Tamte konstrukcje są nawet przez klientów z Indii krytykowane za niższy poziom bezpieczeństwa biernego i czynnego od odpowiedników zagranicznych.
Był gdzieś nawet temat o innych (czyt. gorszych) gatunkach stali używanych na rynek indyjski przez MSIL.

===================================================================
Tu masz dla porównania informacje z japońskiego crash testu nowego Swifta:
===================================================================

W japońskim NCAP (JNCAP) nowy Swift otrzymał notę 4 gwiazdek na 5.
Łączna liczba zdobytych punktów = 177,8/197 (90%)

Bezpieczeństwo czynne: 99%
Wszystkie testy zaliczone z wynikiem 5/5, oprócz...
zapobiegania przypadkowemu wciśnięciu pedału gazu po zadziałaniu automatycznego hamowania (4/5)

Bezpieczeństwo bierne: 81%
Zderzenie czołowe: kierowca 4/5, pasażer 5/5
Zderzenie czołowe z przesunięciem (offset): kierowca 4/5, pasażer z tyłu 3/5
Zderzenie boczne: pasażer 5/5
Zderzenie z tyłu - ochrona kręgosłupa szyjnego: kierowca 5/5, pasażer 5/5
Zderzenie z pieszym - ochrona głowy pieszego: 4/5, ochrona nóg: 5/5
Sygnalizacja niezapiętych pasów przez pasażerów: 4/5 (brak sygnalizacji dla tylnej kanapy)

E-call: 5/5 = 100%


Filmiki z crash-testów:
https://www.youtube.com/watch?v=i11u7-w3wcs

Jak widać, nawet między EU a JDM są różnice.


Na górę
Post: 01-08-2024, 11:07 
Offline

Rejestracja: 31-12-2017, 15:52
Posty: 41
arekws1 pisze:
Zastanawiam się też ostatnio nad bezpieczeństwem aut Suzuki. nie chodzi mi o pipczyki, radary itp ale o bezpieczeństwo strukturalne. Weźmy ostatnie testy np. ertigi:
https://www.cartoq.com/car-news/made-in ... est-video/

Auto oparte na lansowanej platformie heartect (tej samej co nowy Swift). Crash test wygląda bardzo źle. Podobnie jak ten Swifta z 2021 (drzwi się otworzyły)
https://youtu.be/ra6iAH7Gsj0

Testy scrossa są już nieważne w global ncap (2015). Śmiem twierdzić że nowy mógłby wypaść gorzej niż stary.

Firma w planach długoterminowych nadal skupia się na "eko" poprzez coraz większe odchudzanie masy pojazdu i rozwój heartecta. Jak oni sobie wyobrażają crash załóżmy Tesli Y z 900kg Swiftem? Już nawet żartując, to kupno Suzuki sie nie opłaca nawet wagowo. Swift w przeliczeniu na kg jest prawie o połowę droższy niż takie Polo.


Wystarczy jeździć, a nie rozbijać się i problem z głowy.

_________________
2x Swift (2017+2018), 1,2 DualJet 90 KM, SHVS i zwykły, skrzynia manualna.


Na górę
Post: 01-08-2024, 18:25 
Offline

Rejestracja: 23-03-2018, 12:21
Posty: 269
Można gdzies znaleźć materiały na jakiej platformie bazują Vitara, scross?

Z tego co czytam (także hinduskie narzekania na YT czy redditach) to problem dotyczy wyłącznie aut na heartect (dzire,ertigi, generalnie te małe pimpki na ich rynek)
Wg nich np. Brezza (czyli nasza vitara) jest już ok.
Nie chce mi się też wierzyć że stosują inny rodzaj stali. Auta z ich fabryk , jak choćby Baleno, były sprzedawane przeciez w Europie.
Mimo wszystko niższa masa auta (np. mój scross waży tyle samo co VW polo 2wd) nie wróży dobrze. Czekam z niecierpliwością na odnowione crash testy tych aut.


Na górę
Post: 01-08-2024, 19:08 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12290
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Brezza nie ma nic wspólnego z europejską Vitarą. Zbudowana jest na platformie indyjskiego Swifta.

Samochody produkowane przez MSIL na eksport (np. Baleno, Fronx) mają nieco inne specyfikacje produkcyjne. Czytałem kiedyś o tym na indyjskim forum długi temat.
Np. gatunki stali się różnią, rozwiązania dotyczące wzmocnień i inne.
Dotyczy to też samochodów koreańskich produkowanych tam na rynki rozwijające się.


Na górę
Post: 01-08-2024, 20:44 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1369
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Kilka przykładów przesunięcia słupka A (40% offset, 64 km/h, w nawiasie rok powstania konstrukcji):

Segment C:
Suzuki SX4 S-Cross (2013): 2 mm
Mitsubishi Eclipse Cross (2017): 4 mm
Mitsubishi ASX (2010): 1 mm
Bmw X1 (2015): 11 mm
Subaru XV (2016): 4 mm
Honda HR-V (2015): 4 mm
Kia Sportage (2016): 4 mm
Hyundai Tucson (2015): 0 mm
Mazda CX-5 (2017): 6 mm
Nissan Qashqai (2014): 18 mm

Segment B:
Suzuki Vitara (2015): 6 mm
Opel Mokka (2013): 3 mm
Audi Q2 (2016): 2 mm
Renault Captur (2013): 24 mm
Jeep Renegade (2014): 0 mm
Mazda CX-3 (2015): 0 mm
Ford Ecosport (2013): 4 mm

Suzuki Swift (2017) - 6 mm.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]