Lukasz27 pisze:
Dzięki Panowie za wypowiedzi jeszcze bardziej się utwierdziłem do 0w20. Myślę, że tu też trzeba rozróżnić silnik k12C 90 km od k12d 83 km. Bo ten pierwszy w baleno miał w instrukcji nawet dopuszczalny 10w40, a k12d 83 km jedynie max gęstość 5w30. Widać, że silnik jeszcze bardziej przystosowany do rzadkich olejów tak jest to skonstruowane pod te normy, oszczędność paliwa. Szukałem również informacji o pompie oleju o ziemnej wydajność jaką posiadamy w swiftach tu też rekomendacja taka, żeby nie kombinować z gęstościami tylko lać to co producent zaleca. Jednak instrukcja zaleca 0w16 i myślę, że 0w20 to będzie optymalny wybór. Głównie chodzi o rozruch w niskich temperaturach tu najbardziej narażony jest silnik dodatkowo mamy łańcuch rozrządu od pierwszego zakręcenia napinacz łańcuch muszą dostawać rzadki olej. W instrukcji jest napisane, że w niskich temperaturach może być słyszalny łańcuch na zimnym silniku, ale jednak rzadszy olej będzie to niwelował szybciej się rozgrzewał i rozprowadzał.
Zamówię ECSTAR 0w20 4L ori filtr i podkładka na allegro sprzedaje autoryzowany dealer suzuki.
Jakby ktoś szukał to numer katalogowy filtra 16510-84M00-000, podkładka 09168M14015-000.
Znalazłem informacje, że cała pojemność oleju wynosi 3,6 suche napełnienie, serwisowe przy wymianie wchodzi 3,3. Filtr pochłania 0,2.
Będę wymieniał sam zaleje filtr olejem, wychodzi na to, że 3,5 starczy.
Przy tak rzadkim oleju nie macie problemu z odczytem na bagnecie poziomu? Przy wymianie obawiam się, że może mi być ciężko ustalić poziom, ale zobaczymy. Najwyżej zaleje 3,5 razem z filtrem.
No ja mam wrażenie, że cięzko na ow20 cos na bagnecie odczytac albo ja jestem upośledzony, może wyjść na to, że nie musialem tego 150 ml dolewać wgl . No ja kupuje 4 litry zawsze. Warto mieć te pół na dolewkę, chociaz teraz zakupiłem specjalnie w litrowych butelkach, mniej miejsca taka zajmuje a w bagazniku butelke z resztka oleju woże. NIby to nie tsi
ale lepiej mieć niz nie mieć pod ręką, zwlaszcza, że ecstara na stacji nie kupisz w razie W