Przede wszystkim poszukaj ogarniętego mechanika, który zna te auta.
O zygzaku itp jest tu bardzo dużo informacji. Poszukaj na forum, naprawdę o tym silniku jest chyba wszystko.
Nie wiem jaki przebieg ma Twoje auto, ale to może być zasadzie wszystko.
Tak na szybko co można sprawdzić, to przede wszystkim czy przewody dpf są całe, warto sprawdzić pracę czujników temperatury przed i za DPF. Jak padnie jeden z nich, najczęściej pada ten "za", to auto przeważnie nie wypala DPF, jak nie wypali DPF, to zaczynają się cuda z resztą. Dalej, czujnik ciśnienia turbiny.
W jakim stanie jest DPF? Był wymieniany, czyszczony w maszynie czy w inny sposób?
Auto bierze olej?
Wymieniałeś EGR - one czasem potrzebują adaptacji.
Przepustnica - prawie na pewno warto do niej zajrzeć wyczyścić i sprawdzić, czy nie jest zalana olejem.
Turbina - była robiona?
Ranid, 1,9 DDIS są włoskie, ale tylko w SX-4 i to też nie we wszystkich. W GV II są z Renówki (F9Q) i tylko te. Innych klekotów do GV II nie wkładano. Proszę nie pisz, jeśli nie znasz auta.
_________________
Pozdrawiam, Marek"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't"
I już bez klekocika